پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

لزوم اصلاح فرمول قیمت گذاری خودرو

دبیر انجمن قطعه سازان بیان کرد: مبنای قیمت خودرو در سال 90 تدوین شده و با حقیقت قیمت تمام شده خودرو فاصله زیادی دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعه سازان در مورد بازنگری در دستورالعمل قیمت گذاری خودروها گفت: این فرمول باید اصلاح شود زیرا بر مبنای قیمت خودرو […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۹ تیر ۱۳۹۹

دبیر انجمن قطعه سازان بیان کرد: مبنای قیمت خودرو در سال 90 تدوین شده و با حقیقت قیمت تمام شده خودرو فاصله زیادی دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعه سازان در مورد بازنگری در دستورالعمل قیمت گذاری خودروها گفت: این فرمول باید اصلاح شود زیرا بر مبنای قیمت خودرو در سال 90 تدوین شده و با حقیقت قیمت تمام شده خودرو فاصله زیادی دارد.

وی تصریح کرد: سازمان حمایت مصرف کنندگان و شورای رقابت کار تجدیدنظر در روش قیمت گذاری خودرو را تحت نظارت سازمان گسترش انجام می دهند.

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت در مورد دستورالعملی که امسال برای تعیین قیمت خودرو تدوین شده، گفته بود: برای خودروهای متوسط به بالا، قیمت پایه سال ۱۳۹۶ مورد محاسبه قرار می گیرد و با توجه به نرخ تورم سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ و همچنین با در نظر گرفتن افزایش قیمت بهمن 97 قیمت نهایی مشخص شده است. برای نمونه قیمت خودرو پراید بر اساس این قیمت گذاری در مقایسه با قیمت کارخانه حداکثر باید 20 درصد اضافه شود.

وی همچنین گفته بود: در دو سال اخیر خودروسازان بیش از افزایش نرخ تورم نسبت به افزایش قیمت محصولاتشان اقدام کرده اند، به طوری که مثلا اگر قیمت تمام شده تولیدشان 50 درصد افزایش یافته، آنها قیمت محصولاتشان را 100 درصد افزایش داده اند. این معیار در تدوین دستورالعمل شورای رقابت مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/ منبع: فارس

خودرو از اقتصاد کلان کشور جدا نیست/ تنظیم بازارخودرو مستلزم ثبات بازار ارز است

قیمت خودرو در بازار متناسب با قیمت موثر دلار یا یورو است/ خودرو از سایر بخش‌های اقتصادی جدا نیست

افزایش نظارت بر بازار آزاد، فروش سختگیرانه و افزایش تولید سه راهکار اصلاح بازارخودرو است/ قیمت خودرو با توجه به قیمت ارز، افزایش می‌یابد

لزوم توجه بیش از پیش به سند 1404 صنعت خودرو

چهار دليل برای رشد قيمت خودرو/ تبدیل خودرو به كالايی سرمايه اي، بازار را ملتهب کرد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی