پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

انبار لاستیک

سازمان راهداری خواستار توزیع سیستمی مبتنی بر حواله تایر شد

به گفته کارشناسان بازار تایر، بهترین راه برای جلوگیری از کمبود و احتکار تایر استفاده از توزیع سیستمی مبتنی بر حواله است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو در نود و ششمین جلسه کارگروه تنظیم بازار به تاریخ 26/3/99 ، مقرر گردید که تمام کارخانجات تولیدی و واردکنندگان تایر علی‌الخصوص نمایندگان توزیع و خرده‌فروشی‌ها، اطلاعات […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۰ تیر ۱۳۹۹

به گفته کارشناسان بازار تایر، بهترین راه برای جلوگیری از کمبود و احتکار تایر استفاده از توزیع سیستمی مبتنی بر حواله است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در نود و ششمین جلسه کارگروه تنظیم بازار به تاریخ 26/3/99 ، مقرر گردید که تمام کارخانجات تولیدی و واردکنندگان تایر علی‌الخصوص نمایندگان توزیع و خرده‌فروشی‌ها، اطلاعات تولید، واردات و فروش انواع تایر سبک و سنگین را در سامانه جامع تجارت داخلی بدون الزام حواله سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای و سایر مراجع ثبت کنند.

اما به گفته کارشناسان بازار تایر، بهترین راه برای جلوگیری از کمبود و احتکار تایر استفاده از توزیع سیستمی مبتنی بر حواله است؛ به طوری که تنها به وسیله صدور حواله‌های سیستمی، می‌توان بازار تایر سواری را مدیریت کرده و اطمینان حاصل کرد که تایر با قیمت مصوب و قانونی به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد.

این مسئله حتی در جدیدترین نامه عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی به محمد‌رضا کلامی سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت نیز مطرح شده است، که بصورت اختصاصی در خبرگزاری تسنیم منتشر می‌شود.

وی در این نامه با اشاره به تجربه موفق طرح توزیع سیستمی تایر از طریق حواله مکانیزه، خواستار ادامه یافتن صدور حواله سیستمی برای جلوگیر از نابسامانی و عدم کنترل بازار تایر شده است.

به گفته وی در سامانه توزیع سیستمی تایر مکانیزم‌های لازم جهت جلوگیری از انباشت تایر لحاظ شده و بر همین ساسا بهتر است بند 4 دستور دوم مصوبات نود و ششمین جلسه کارگروه تنظیم بازار مبنی بر حذف حواله‌های سیستمی مورد بازبینی مجدد قرار بگیرد.

نامه سازمان راهداری

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

برخورد با گران فروشان و محتکران لاستیک/ فروش فقط با قیمت مصوب مجاز است

6 تصمیم ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار لاستیک

موافقت ستاد تنظیم بازار با افزایش 30 درصدی قیمت لاستیک

تایرسازان فعلا جایز به افزایش 30 درصدی قیمت محصولات خود هستند

تعويض لاستیک پنچر شده؛ آسان اما پر خطر!

ناوگان جاده ای مشکل لاستیک سنگین نخواهد داشت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی