پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

بحث اخذ مالیات سنگین از دلالی خودرو صفر چقدر جدی است؟

مقام مسؤول در وزارت امور اقتصادی و دارایی از پیشنهاد وزیر اقتصاد برای اخذ مالیات پلکانی از خریداران خودرو صفر خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو یک مقام مسئول وزارت امور اقتصادی و دارایی در مورد مالیات خودرو، اظهار کرد: وزیر اقتصاد اخیراً در نامه‌ای به شورای عالی هماهنگی سران قوا پیشنهاد اخذ […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۱ تیر ۱۳۹۹

مقام مسؤول در وزارت امور اقتصادی و دارایی از پیشنهاد وزیر اقتصاد برای اخذ مالیات پلکانی از خریداران خودرو صفر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

یک مقام مسئول وزارت امور اقتصادی و دارایی در مورد مالیات خودرو، اظهار کرد: وزیر اقتصاد اخیراً در نامه‌ای به شورای عالی هماهنگی سران قوا پیشنهاد اخذ مالیات از خریداران جدید خودرو را ارائه کرده است.

وی افزود: بر اساس این پیشنهاد، از مابه التفاوت قیمت درب کارخانه تا بازار مالیات پلکانی اخذ خواهد شد.

این مقام مسئول در مورد جزئیات این پیشنهاد ادامه داد:‌ در صورتی که خریداران، مصرف کننده نهایی باشند مشمول مالیات نخواهد بود. اگر در سه ماهه اول پس از تحویل، خودرو به فروش برسد 75 درصد تفاوت قمیت خرید با بازار، مشمول مالیات و پس از این مدت، هر ماه 8 درصد از 75 درصد گفته شده کسر می‌شود. مثلا 67 درصد مابه التفاوت قیمت در ماه چهارم مشمول مالیات می‌شود.

این مقام مسئول اشاره کرد:‌ این فرایند تا 12 ماه ادامه می‌یابد و پس از آن دیگری مالیات مابه التفاوت قیمت دریافت نخواهد شد.

وی تاکید کرد:‌ این مالیات خاصیت تنظیم گری داشته و برای کاهش سوداگری در بازار خودرو است. البته این پیشنهاد هنوز بررسی و تصویب نشده است.

انتهای پیام/ منبع: فارس

اصلاح قیمت خودرو در مرحله

ضرورت افزايش بودجه پژوهش در صنعت خودرو

سبد فعاليت فناوری بين خودروسازان و دانش بنيان ها تعریف شود

ايجاد مثلت همكاري هاي مشترك در صنعت خودرو/ شركت هاي دانش بنيان بازوي قدرتمند در كنار شركت هاي خودروسازی

نقش آفريني دانش بنيان ها در تامين قطعه و افزايش كيفيت خودرو/ دراقتصاد مقاومتي اصل مهم تكيه بر توان داخلي و بهره گيري از ظرفيت هاي ملي است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی