پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

تاثیر دریافت مالیات از خرید و فروش خودرو بر بازار/ چگونگی اخذ مالیات از خریداران خودرو

چندی پیش دولت مصوبه مربوط به اخذ مالیات از خریداران خودرو را به تصویب رساند، مصوبه ای که قرار است علاوه بر گسترش پایه‌های مالیاتی کشور سبب کاهش التهابات بازار خودرو شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سیاوش غیبی‌پور، کارشناس امور مالیاتی در این خصوص توضیح داد: اخذ مالیات از خریداران خودرو زمانی محقق […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۸ تیر ۱۳۹۹

چندی پیش دولت مصوبه مربوط به اخذ مالیات از خریداران خودرو را به تصویب رساند، مصوبه ای که قرار است علاوه بر گسترش پایه‌های مالیاتی کشور سبب کاهش التهابات بازار خودرو شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سیاوش غیبی‌پور، کارشناس امور مالیاتی در این خصوص توضیح داد: اخذ مالیات از خریداران خودرو زمانی محقق می‌شود که در مرحله نقل‌وانتقال، سند اخذ شود. اگر به مالکیت افرادی که هنوز خودرو در اختیار دارند، ورود کنیم در مرحله نخست تفکیک کالای مصرفی از احتکاری کار دشواری است. حتی اگر کیلومترکارکرد هم مبنای اخذ مالیات قرار بگیرد باز هم راه‌هایی برای دور زدن قانون وجود دارد.

کارشناسان وزارت اقتصاد و صمت مدعی اند که مالیات از خریداران خودرو تاثیر چندانی بر درآمدهای مالیاتی دولت نداشته و تاکید وزیر اقتصاد بر اجرای این موضوع نیز به دلیل بار روانی آن بر بازار خودرو است چرا که این بخش نامه سبب کاهش التهابات بازار خواهد شد.

البته عده ای دیگر از کارشناسان نیز با این ادعا مخالف بوده و معتقدند اثر تورمی فعلی بیشتر از اثر مصوبه مذکور است. اگر در شرایط عادی و بدون کاهش یافتن ارزش پول ملی چنین بخشنامه اجرایی شود اثرات مثبتی رخ خواهد داد ولی در شرایط فعلی این بخشنامه موثر واقع نخواهد شد.

غیبی‌پور در خصوص قابلیت اجرایی مصوبه مذکور نیز گفت: ازآن‌جا که خریدوفروش‌ها براساس کد ملی انجام می‌شود و اگر کدملی که معامله با آن انجام شده، استیجاری باشد جریمه‌ای برای آن تعیین خواهد شد، بنابراین به‌راحتی قابلیت دسترسی خواهد داشت.

انتهای پیام/ منبع: دنیای خودرو

لزوم افزایش هزینه احتکار خودرو و دلالی برای سودجویان

توسعه و تجاری سازی موتور کم مصرف سه استوانه ایرانی

تسریع در رسیدگی به پرونده بازنشستگی کارکنان/ بیمه زنان و دختران کارکنان و بازنشسته‌های ایران‌ خودرو

تاکید مقیمی بر قرارداد سه جانبه ایران خودرو، دانشگاه و سازندگان

ام وی ام 315 پلاس، با جذابیت بیشتر به زودی در بازار

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی