پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

خودروسازان هر سه ماه یکبار اجازه دارند درخواست افزایش قیمت کنند

به گفته رئیس شورای رقابت، خودروسازان این اجازه را دارند تا هر سه ماه یک بار با توجه به تغییرات قیمتی هزینه های تولید درخواست محاسبه نرخ تورم بخشی را از بانک مرکزی داشته باشند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو پرضا شیوا رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه شورای رقابت به خودروسازان این […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۹ تیر ۱۳۹۹

به گفته رئیس شورای رقابت، خودروسازان این اجازه را دارند تا هر سه ماه یک بار با توجه به تغییرات قیمتی هزینه های تولید درخواست محاسبه نرخ تورم بخشی را از بانک مرکزی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

پرضا شیوا رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه شورای رقابت به خودروسازان این اجازه را داده است که هر سه ماه یک بار با توجه به تغییرات قیمتی هزینه های تولید درخواست محاسبه نرخ تورم بخشی را از بانک مرکزی داشته باشند، اظهار کرد: برهمین اساس اگر خودروسازان خواستار تغییر قیمتی محصولات خود آن هم هر سه ماه یک بار باشد باید درخواست خود را به وزارت صنعت اعلام و با دریافت نرخ تورم بخشی از بانک مرکزی تصمیم نهایی در مورد تغییر قیمت ها توسط ستاد تنظیم بازار گرفته شود.

وی با تاکید براینکه شورای رقابت امسال تکلیف دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را مشخص کرده است، افزود: این دستورالعمل تا پایان سال هیچ تغییری نخواهد کرد.

رئیس شورای رقابت در خصوص مطرح شدن تعیین قیمت خودرو آن هم به روش کلینیک، گفت: برای آن دسته از خودروهایی که قیمت پایه نداشته و جدید تولید شده اند شورای رقابت روش کلینیک را در قیمت گذاری اجرایی می کند به نحوی که از هفت تا ۱۰ متخصص در حوزه خودرو درخوست نموده تا با بررسی مستنداتی که در اختیار آنها قرار گذاشته شده ضمن توجه به هزینه تمام شده خودرو قیمت پایه محصولات جدید تعیین می‌شود.

شیوا بیان کرد: این روش فقط برای خودروهایی که قیمت پایه نداشته و تولید جدید هستند استفاده می شود و در مابقی خودروها دستورالعمل قیمت گذاری خودرو مصوب شورای رقابت اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

لزوم افزایش هزینه احتکار خودرو و دلالی برای سودجویان

35 دستگاه انواع خودرو خارجی قاچاق کشف شد

قیمت خودرو های تولید داخل در بازار اعلام شد/ پژو 207 دستی 215 میلیون تومان

مالیات از جولان دلالان در بازار جلوگیری می کند

پژو 2008 موفق به دریافت 5 ستاره کیفی شد

دوراهی ناگزیر!/ افزایش قیمت خودرو یا خاموشی چراغ خطوط تولید؟!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی