پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دنا پلاس توربو

دریافت استانداردهای 85 گانه توسط دنا پلاس اتوماتیک

به گفته مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد، 2 خودرو دنا با گیربکس دستی و دنا پلاس اتوماتیک موفق شده اند استانداردهای 85 گانه را پاس کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو پیمان پیرایش مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران اظهار کرد: توقف پراید و […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۳۱ تیر ۱۳۹۹

به گفته مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد، 2 خودرو دنا با گیربکس دستی و دنا پلاس اتوماتیک موفق شده اند استانداردهای 85 گانه را پاس کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

پیمان پیرایش مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران اظهار کرد: توقف پراید و پژو 405 ثمره تلاش سازمان ملی استاندارد در اجرای استانداردهای جدید بود.

به گفته این مقام مسوول، استانداردهای ۸۵ گانه از سال ۹۶ فازبندی و آگهی شد و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرای آنها در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در نهایت سال گذشته مقرر شد تولید دو خودروی مذکور با پلتفرم قدیمی متوقف شود.

پیرایش اشاره کرد: هر چند سازمان ملی استاندارد علاقه‌مند به همراهی با خودروسازان همگام با تحریم ها و شیوع کرونا بوده و ممکن است این مسائل و مشکلات اجرایی شدن استانداردها را طولانی تر کند، اما به طور قطع ارتقای کیفیت خودروها از واجبات است.

وی توضیح داد: از ابتدای تیرماه امسال توقف تولید پژو ۴۰۵ و از ابتدای مرداد ماه، توقف تولید پلتفرم ایکس ۱۰۰ پراید اتفاق می‌افتد و خودروهایی که تا آن زمان برای شماره گذاری به پلیس فرستاده شده یا می شوند، مربوط به تولیدات پیشین ایران خودرو و سایپا است.

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد: به این ترتیب از یکم مرداد ماه تولید همه انواع مدل های پراید به جز وانت پراید (که آن هم به دلیل کمبود تولید وانت از سوی وزارت صنعت درخواست شده) متوقف می‌شود، همچنین تولید پژو ۴۰۵ جی. ال. ایکس نوع دوگانه‌سوز آن با تیراژ محدود برای تاکسی ها و ناوگان حمل و نقل ادامه خواهد یافت.

” در این زمینه تولید پژو ۴۰۵ اس. ال. ایکس که با موتور TU ۵ عرضه می شود، ادامه خواهد داشت”.

وی تاکید کرد: هر خودروی جدیدی که بخواهد به عنوان جانشین این دو خودرو معرفی شود، باید از استانداردهای ۸۵ گانه برخوردار باشد و در این زمینه اغماضی نداشته یا مهلت اضافه‌ای داده نخواهد شد.

این مقام مسوول اشاره کرد: اکنون خودرو دنا با گیربکس دستی ایران خودرو موفق به گذراندن استانداردهای ۸۵ گانه شده و خودروی دنا پلاس اتوماتیک این خودروساز نیز که به تازگی از آن رونمایی شده، موفق به پاس کردن این استانداردها شده است.

وی تاکید کرد: سازمان ملی استاندارد هیچ گاه عقب نشینی از اجرای استانداردهای یادشده نداشته و نخواهد شد، زیرا ما مجری قانون هستیم و هر آنچه قانون تکلیف کند را اجرا خواهیم کرد.

پیرایش یادآور شد: دولت و شورای عالی استاندارد برای سه مورد استاندارد خودروهای سواری و دو مورد استاندارد مربوط به خودروهای تجاری که با مشکل تامین قطعه و واردات متاثر از تحریم ها مواجه بودند، مهلت قائل شده و این سازمان نیز بر حسب قانون این مهلت را اجرایی کرد.

وی تاکید کرد: استانداردهای ۸۵ گانه، استانداردهای ایمنی و عملکردی هستند و این سازمان با استانداردهایی که جنبه ظاهری و آپشنال داشته باشد کاری ندارد، به همین دلیل استاندارد مواردی همچون تایر، شیشه، برخورد از روبرو، برخورد از بغل، کیسه هوا و غیره برایمان بسیار مهم است، اما در مسائل کیفی، دوام خودرو، ظاهر و آپشن ها و امکانات ورود نمی کنیم.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

تحویل سه هزار دستگاه خودروی دنا پلاس اتوماتیک به زودی

دنا با نون اضافه!/ تجربه رانندگی با دنا پلاس توربو

آتشی زیر خاکستر برجام!/ هرآنچه می‌خواهید از شاسی بلند ایرانی و لوکس ترین محصول ایران خودرو بدانید

هر یک از تیپ های دنا پلاس توربو اتوماتیک چه مشخصاتی دارند؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی