پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رانندگی خودران سطح 4 به زودی در آلمان قانونی می شود

کشور آلمان احتمالا تا تابستان سال آینده میلادی مقدمات قانونی برای تجاری‌ سازی فناوری رانندگی خودران سطح 4 در این کشور را به مرحله اجرا می رساند . به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو دولت فدرال آلمان در حال آماده‌سازی قانون بسیار مهمی است که می‌تواند فناوری رانندگی خودران سطح ۴ را تا تابستان سال […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲ مرداد ۱۳۹۹

کشور آلمان احتمالا تا تابستان سال آینده میلادی مقدمات قانونی برای تجاری‌ سازی فناوری رانندگی خودران سطح 4 در این کشور را به مرحله اجرا می رساند .

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

دولت فدرال آلمان در حال آماده‌سازی قانون بسیار مهمی است که می‌تواند فناوری رانندگی خودران سطح ۴ را تا تابستان سال آینده تجاری‌سازی کند. به گزارش اتوموتیو نیوز اروپا، اگر این قانون به تصویب برسد، به اولین چارچوب جامع قانونی تبدیل خواهد شد که شامل مقررات قانونی و ترافیکی مورد نیاز برای تاکسی‌های خودران (روبوتاکسی‌ها) می‌شود. در این خودروها، وسیله نقلیه همیشه ازطریق رایانه کنترل می‌شود.

وزارت حمل‌ونقل دولت آلمان در بیانیه‌ای گفت: چارچوب قانونی جدید برنامه‌ریزی شده باید پیش‌شرط‌هایی را در دوره قانون‌گذاری فعلی ایجاد کند تا عملکرد استاندارد وسایل نقلیه موتوری خودران و بدون راننده در جاده‌های عمومی، ازلحاظ جغرافیایی به یک محیط تعریف‌شده محدود شود. وسایل نقلیه بدون راننده باید برای طیف گسترده‌ای از کاربردهای مختلف و بدون نیاز به تنظیم قطعی قانون برای هر مورد استفاده خاصی فعال شود. این انعطاف‌پذیری باعث می‌شود تا اشکال مختلف حمل‌ونقل مورد نیاز باشد.

بدفروش ترین خودروهای سال 2018- آئودی (2)

دلیل اینکه هنوز چنین قانونی به‌صورت عمومی اعلام نشده، انجام روند بازنگری‌های بین‌بخشی در شرایط کنونی است.

تمام پیشنهادها قبل از ورود به جلوی نمایندگان آلمان در پارلمان و در نهایت مجلس عالی، باید توسط تمام اعضای کابینه تصویب شود.

بندیکت ولفرز، یکی از شرکای شرکت حقوقی Posser Spieth Wolfers & Partners گفت: این موضوع فراتر از آزمایش با نمونه‌های اولیه (خودرو خودران) است و صریحاً به تجاری‌سازی خودروهای خودران برای مردم و کالاها ربط دارد.

مرسدس بنز خودران

آلمان پیش از این قانونی را در سال ۲۰۱۷ تصویب کرده بود که به رانندگان اجازه می‌داد کنترل خودرو خود را بر عهده کامپیوتر داخلی بگذارند. بااین‌حال روش معمول برای فروش و بازاریابی چنین قابلیتی توسط قانون‌گذاران جهانی مورد توافق قرار نمی‌گیرد.

ولفرز افزود: تا زمانی كه هیچ قوانینی در سطح اتحادیه اروپا وجود نداشته باشد كه به‌اصطلاح منطقه حقوقی هماهنگ اروپا را تشکیل دهد، كشورهای عضو می‌توانند پیشروی كنند. آلمان می‌خواهد اولین کشوری باشد که چنین قانونی را تدوین می‌کند.

انتهای پیام./ منبع: زومیت

کلکسیون های رویایی!/ نگاهی به جذاب ترین و ارزشمندترین مجموعه های اتومبیل (قسمت اول)

تویوتا عنوان ارزشمندترین برند خودروسازی را به نام خود کرد

انویدیا شریک جدید مرسدس بنز در زمینه توسعه خودران ها

بنز هزار چهره!/ از مرسدس بنز E200 های وارد شده به ایران بیشتر بدانید

سرمایه گذاری مرسدس بنز در سامانه سرگرمی اطلاعاتی «ام بی یوا یکس»

این خودروهای نحس!/ افراد مشهوری که تصادف رانندگی آن ها را به کام مرگ کشاند

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی