پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل رانی

تدوین 3 طرح برای توسعه بازار گردشگری

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ضمن تشریح اقدامات صورت‌ گرفته در سازمان متبوعش برای دوران کرونا از تدوین سه طرح توسعه بازار گردشگری در راستای تحریک بازار به سمت استفاده از تأسیسات رسمی گردشگری خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حسین اربابی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اظهار کرد: توسعه ناوگان امداد خودرو […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۴ مرداد ۱۳۹۹

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ضمن تشریح اقدامات صورت‌ گرفته در سازمان متبوعش برای دوران کرونا از تدوین سه طرح توسعه بازار گردشگری در راستای تحریک بازار به سمت استفاده از تأسیسات رسمی گردشگری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

حسین اربابی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اظهار کرد: توسعه ناوگان امداد خودرو از مهمترین و اصلی ترین اهداف ما است لذا در همین ارتباط کارت‌های طلایی، نقره‌ای، برنز و الماس یکساله صادر کردیم که هر کدام خدمات مختلفی را با شرایط و قیمت مناسب ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه امداد خودرو این کانون به صورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی است تشریح کرد: با توجه به استفاده حداکثری مردم از خودروهای شخصی در پی شیوع ویروس کرونا میزان خدمت رسانی امداد خودرو را در کانون جهانگردی و اتومبیلرانی افزایش داده ایم به جرأت می‌توان گفت که در تمامی نقاط کشور این خدمات در اسرع وقت ارائه شده است.

این مقام مسئول در خصوص برگزاری مسابقات رالی با توجه به شرایط کنونی بیان کرد: ما در این مدت تمام سعی خود را برای اقناع فضای حاکم بر ستاد کرونا به‌کار گرفتیم که مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با کمترین خطر از فضای گردشگری حاکم بر رالی‌تور استفاده کنند و یک رالی‌موتور هم در اواخر خردادماه برگزار کردیم. چنین اقداماتی می‌تواند به برگرداندن نشاط اجتماعی و سلامت روان مردم کمک کند.

وی با تأکید بر اینکه در کنار سلامت جسم، روان نیز اهمیت ویژه‌ای دارد، افزود: باید در حوزه گردشگری با کرونا کنار بیاییم و فعالیت حوزه‌هایی که خطری برای سلامت مردم ندارد را از سر بگیریم.

برنامه‌ریزی برای برگزاری رالی با 200 شرکت‌کننده

اربابی یکی از حوزه‌هایی که در این شرایط نشاط اجتماعی و سلامت روح را تأمین کرده و به صورت انفرادی انجام می‌شود را رالی‌تور بیان کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری یک مسابقه رالی با 200 اتومبیل انجام دادیم و آمادگی لازم را در این خصوص داریم. منتظریم که این فضای پرالتهاب آرام بگیرد و شرایط مساعد برای برگزاری فراهم شود.

وی آغاز رالی‌های بین‌المللی را وابسته به متغیرهای فراوانی دانست و گفت: این موارد از عهده ما خارج است و باید ببینیم که وضعیت چگونه خواهد شد؛ البته دکتر مونسان در فکر به کارگیری تمهیداتی برای ورود گردشگر خارجی است.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در ارتباط با صدور اسناد بین‌المللی بیان کرد:‌ این تصور به اشتباه وجود دارد که برای صدور این مدارک نیاز به بازگشایی مرزها است. این درحالیستکه در این مدت با تسهیلات مختلفی که فراهم شد در کم‌ترین زمان و بدون مراجعه حضوری صدور سند مالکیت، گواهینامه و اسنادی که امکان صادر شدن آن‌ها وجود داشت، از طریق سایت کانون صورت گرفت.

وی بهترین اقدام صورت گرفته در حوزه گردشگری را در این دوران، رونمایی از هتل کپسولی‌ها دانست و افزود: در اماکن مختلف و اکوکمپ‌ها در حال بررسی زیرساخت‌ها و شناسایی فضاهایی هستیم که امکان مستقر کردن این هتل‌های کپسولی وجود داشته باشد. استقرار در فرودگاه‌ها مراحل پایانی را پشت سر می‌گذارد و در حال حاضر پیگیر مستقر شدن آن‌ها در بیمارستان‌ها هستیم.

اربابی در خصوص پیشرفت بومی‌سازی هتل‌های کپسولی تصریح کرد: واقعیت این است که نمونه‌هایی توسط شرکت‌های دانش بنیان ساخته شده است، اما این نمونه‌ها با آنچه که ما ارائه کردیم و مدنظرمان است تفاوت‌های فاحشی دارد. درخواست کرده‌ایم که این ایرادات را اصلاح کنند تا نهایتاً به تولید داخلی دست پیدا کنیم.

وی عدم احساس نیاز در بازار را دلیل ناتوانی متخصصان در تولید این نمونه‌ها دانست و افزود:‌ ما بازار هدف را شناسایی کردیم و از کسانی که توانایی ساخت دارند استقبال می‌کنیم. امیدواریم که هر چه زودتر متخصصان داخلی یک نمونه مقبول ارائه دهند.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره امکان واردات هتل‌های کپسولی، گفت: این مدل از هتل‌ها نیاز بازار ایران است که باید عملیاتی شود و بخش خصوصی برای آن اهتمام دارد. در صورتی که تولید داخلی صورت بگیرد مسلماً اولویت با متخصصان داخلی است؛ اما پایلوت‌های داخلی کاملاً یک کار ذهنی بدون در نظر گرفتن فضا و شرایط مسافر ساخته شده‌اند.

وی در خصوص قیمت تمام شده هتل‌های کپسولی گفت: قیمت‌ها 30 تا 100 میلیون تومان برآورد شده که البته بستگی به آپشن‌ها و خدمات متفاوت دارد.

اجرای طرح‌هایی برای تحریک بازار به سمت تأسیسات گردشگری

وی به برنامه‌ریزی و آماده شدن سه طرح برای توسعه بازار گردشگری کشور اشاره کرد و افزود: بر خلاف همیشه که به فکر توسعه زیرساخت‌ها بودیم، در تلاش برای تحریک بازار به سمت تأسیسات گردشگری هستیم و در روزهای آتی درباره این طرح‌ها اطلاع‌رسانی کاملی خواهد شد. در وزارتخانه تلاش خوبی برای تشویق مردم به سمت استفاده از تأسیسات رسمی گردشگری شکل گرفته که با اجرایی شدن این طرح‌ها، شاهد خروجی خوبی در این مسیر خواهیم بود.

انتهای پیام/

پورشه 959 رکورد گران ترین خودرو رالی را شکست

برافراشتن پرچم ایران در مسابقات یورونسکار/ گفت و گو با میثم طاهری قهرمان اتومبیلرانی

تاریخچه 10 نسل میتسوبیشی اولوشن

هر آنچه درباره رالی می خواهید بدانید

دوپینگ در رالی مشهد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی