پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بی وای دی

هان، نام اژدهای جدید BYD

خودرو برقی و هیبریدی شرکت BYD به اسم هان برای فروش در بازار بومی چین آماده شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محصول جدید شرکت BYD به اسم هان به زودی وارد بازار خودرو این کشور می شود و شنیده ها حاکی از آن است که پس از گذر این مرحله در سطح […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۴ مرداد ۱۳۹۹

خودرو برقی و هیبریدی شرکت BYD به اسم هان برای فروش در بازار بومی چین آماده شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محصول جدید شرکت BYD به اسم هان به زودی وارد بازار خودرو این کشور می شود و شنیده ها حاکی از آن است که پس از گذر این مرحله در سطح جهانی هم عرضه شود.

این نکته را هم باید متذکر شویم که زبان طراحی این خودرو مشابه دیگر محصولات بی وای دی بوده و می توان «چهره اژدها» را در آن تشخیص داد.

چراغ ‌های باریک جلو به همراه خطوط سه‌گانه واضح روی کاپوت که حسی شبیه به شیرجه را تداعی می‌کنند به همراه ورودی هوای سه بخشی، کامل‌کننده چهره تهاجمی و اسپرت هان خواهند بود.

شرکت بی وای دی اعلام کرده است که سه تیپ از این خودرو را برای عرضه بازار آماده کرده است، نسخه اول و در حقیقت مدل پایه با قیمت 32 هزار و 800 دلار است که با یک بار شارژ می‌تواند حدود 506 کیلومتر پیمایش داشته باشد. این محصول FWD مجهز به باتری‌های 65 کیلووات ساعتی است. نسخه میانی هان که قیمتی معادل 36 هزار و 500 دلار دارد، با یک بار شارژ می‌تواند 605 کیلومتر پیمایش داشته باشد. سیستم انتقال قدرت این مدل نیز FWD ولی ظرفیت باتری آن 77 کیلووات ساعت است. دست آخر مدلی نهایی 40 هزار دلاری را می‌بینیم که با یک بار شارژ می‌تواند حدود 550 کیلومتر پیماش داشته باشد ولی نکته اینجاست که این خودرو با همان ظرفیت باتری‌های 77 کیلووات ساعتی خروجی خود را به صورت AWD به همه چرخ‌ها منتقل می‌کند.

اما یکی از نکات حائز اهمیت که باید به آن توجه ویژه کرد این مورد است که بی ‌وای ‌دی یک نسخه هیبریدی پلاگین هم برای هان در نظر گرفته که قیمتی 31 هزار و 400 دلاری دارد.

گفته می‌شود این محصول با یک بار شارژ می‌تواند حدود 800 کیلومتر پیمایش داشته باشد. البته در صورت استفاده مستقیم از باتر‌ی‌ها میزان پیمایش به 50 کیلومتر می‌رسد.

یکی از دلایل موفقیت محصولات برقی بی ‌وای ‌دی، دستیابی چینی‌ها به فناوری باتری‌های لیتیوم-آهن-فسفات است.

شرکت مدعی است در بهترین نسخه برقی هان شتاب صفر تا صد زیر 4 ثانیه ثبت شده است. بد نیست بدانید این باتری‌ها با 10 دقیقه شارژ می‌توانند برای 135 کیلومتر پیمایش آماده شوند.

انتهای پیام/ منبع: دیجیاتو

محصول جدید چینی، رقیب تازه نفس تسلا مدل 3

افت 38 درصدی فروش خودرو برقی به نام BYD ثبت شد

بی وای دی ماسک هم تولید می کند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی