پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کوپا T210 فیس لیفت

چینیِ بد شانس!/ برخورد نزدیک با کوپا T210 فیس لیفت

شاید این روزها با دیدن کراس اووری چینی با ظاهر مدرن در خیابان ها کنجکاور شده باشید که این خودرو چیست و چه مشخصاتی دارد. در مورد کوپا T210 فیس لیفت، محصول ریگان خودرو صحبت می کنیم که در تعداد محدودی به صورت SKD در منطقه ارگ جدید تجاری تولید شده است. گزارش اختصاصی پایگاه […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۲۶ دی ۱۳۹۹

شاید این روزها با دیدن کراس اووری چینی با ظاهر مدرن در خیابان ها کنجکاور شده باشید که این خودرو چیست و چه مشخصاتی دارد. در مورد کوپا T210 فیس لیفت، محصول ریگان خودرو صحبت می کنیم که در تعداد محدودی به صورت SKD در منطقه ارگ جدید تجاری تولید شده است.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

ریگان خودرو از زیر مجموعه های تازه تاسیس کرمان موتور به شمار می رود که در 2،3 سال اخیر با مونتاژ کراس اووری به نام کوپا t210 بر سر زبان ها افتاد. بیشتر ایرانی ها زوتی را با خودروی Z300 که توسط سایپا مونتاژ می شود شناختند. از دیگر محصولات زوتی در بازار ایران می توان به خودروی دامای X7 و همین کوپا توربو خودمان اشاره کرد.

اما می خواهیم در مورد نسخه فیس لیفت یا به روایتی، مدل دیگر کوپا آشنا شویم. کراس اووری که شاید خیلی کم به چشمتان خورده باشد، اما با دیدن ظاهر مدرن و زیبای آن کنجکاو شده اید که بدانید چیست و از کجا آمده؟!

کوپا T210 فیس لیفت

کوپا T210 در اصل با نام زوتی ریگان خودرو از اواخر سال 1397 تولید و مونتاژ خودروی کوپا T210 را در ارگ جدید تجاری آغاز کرد. اما با آغاز تحریم صنعت خودرو، ریگان هم برای تولید با مشکل مواجه شد و کوپا از عرضه و تولید منظم جا ماند. اما ریگان خودرو در بهار 98 اعلام کرد که مشتریان کوپا می توانند در لیست انتظار نسخه فیس لیفت این خودرو قرار گرفته و کوپا T210 فیس لیفت را به جای مدل قبلی دریافت کنند.

کوپا T210 فیس لیفت

کوپا T210 فیس لیفت یا همان زوتی T600 خودرویی است که به ادعای مدیران زوتی، هدف عرضه آن در بازار اروپا و آمریکا نیز دنبال می شود. اطلاعات نسخه فیس لیفت از سوی ریگان خودرو در اردیبهشت 1398 منتشر شد و در شهریور ماه تولیدش با ورود بسته های SKD به کارخانه آغاز شد.

کوپا T210 فیس لیفت

البته گویا در ابتدا 140 بسته SKD به ریگان خودرو آمده و بعد از شدت گرفتن تحریم ها، این شرکت موفق به ادامه تولید نشده و کوپاهای فیس لیفت تولید شده نیز همین 140 دستگاه هستند. نسخه فیس لیفت کوپا در سال 2018 معرفی شده و با مدل 2019 به بازار جهانی آمده است.

این در حالی است که به دلیل تولید این خودرو در ایران، مدلش را با سال شمسی می شناسند و آگهی های فروش آن نیز با مدل 1398 و 1399 به چشم می خورد. این خودرو ساختاری مشابه با مدل قبلی دارد. اما طراحی بخش های جلو و عقب تغییر کرده و کابین نیز به کلی متحول شده است.

کوپا T210 فیس لیفت

در قسمت جلو ترکیبی مشابه خودروهای جدید هاوال را شاهد هستیم. در قسمت عقب هم چراغ ها به هم متصل شده و فرمی اسپرت تر از قبل را خلق کرده اند. فضای کابی مدل قبلی کوپا جذاب بود، اما در نسخه فیس لیفت این فضا بسیار جذاب تر  شده و می توان گفت در میان خودروهای چینی حرف های زیادی برای گفتن دارد. انتقال صفحه نمایش به روی کنسول کاملا مدرن و ماطبق با زبان روز طراحی خودرو بوده و صندلی ها و دریچه های سیستم تهویه نیز بسیار جذاب به نظر می رسند.

کوپا T210 فیس لیفت

امکانات کوپا T210 فیس لیفت

ریگان خودرو کوپا فیس لیفت را در 2 تیپ رویال (نیمه فول) و فلگشیپ (فول آپشن) عرضه کرده است. کوپا از نظر تجهیزات خودروی کاملی به نظر می رسد. اما در مدل فول آپشن، امکانات بیشتری از جمله 6 ایربگ 10 نقطه ای، سقف پانوراما، تهویه اتوماتیک 2 گانه، چراغ های LED جلو، دوربین 360 درجه، رادار نقطه کور و خطی، تنظیم برقی صندلی شاگرد و درب صندوق عقب برقی نیز به چشم می خورد.

کوپا T210 فیس لیفت

شرح کامل امکانات:

ترمز ABS – EBD – EBA – BOS ، رینگ ۱۸ اینچی آلومینیومی آلیاژی، سیستم کنترل پایداری الکتریکی و کنترل هرزگردی، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، استارت دکمه ای، سیستم تهویه الکتریکی (تهویه 2گانه در مدل فول آپشن)، سنسور نور، چراغ های هالوژن (LED در مدل فول آپشن)، چراغ روشنایی روز، صندلی برقی راننده (صندلی برقی شاگرد در مدل فول آپشن)، نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی، کامپیوتر سفر، کروز کنترل، آینه های جانبی تاشو برقی، سنسور باران، چراغ های مشایعت تا درب منزل، چراغ خوشامدگویی، سنسور باد لاستیک، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب (دوربین 360 درجه در مدل فول آپشن)، تریم داخلی چرم مصنوعی، سانروف (سقف پانوراما در مدل فول آپشن)، 2 کیسه هوا (6 کیسه هوا در مدل فول آپشن)، گرمکن صندلی های جلو (مدل فول آپشن)، رادار نقطه کور و خطی (مدل فول آپشن)، درب صندوق عقب برقی و شارژر بی سیم تلفن همراه (در مدل فول آپشن)

زوتی کوپا T210 فیس لیفت

مشخصات فنی کوپا T210 فیس  لیفت

از نظر فنی اما نسخه فیس لیفت تفاوتی با مدل قبلی ندارد. کوپا جدید از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بهره می برد. این پیشرانه 156 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و خروجی موتور توسط گیرباکس 6 سرعته تیپ ترونیک به چرخ های جلو منتقل می شود.

کلاس: کراس اوور
محور متحرک: دیفرانسیل جلو
پیشرانه: 4 توربوشارژ
حجم موتور: 1.5 لیتر
قدرت: 156 اسب بخار
گشتاور: 210 نیوتن متر
گیرباکس: 6 سرعته تیپ ترونیک
وزن خالص: 1590 کیلوگرم
مصرف سوخت: 8.6 لیتر در هر 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگی: یورو 5b

کوپا T210 فیس لیفت

کوپا T210 فیس لیفت چه قیمتی در بازار دارد؟

با توجه به عرضه محدود این خودرو، دلال بازی در بازار خرید و فروش آن داغ است. این خودرو نخستین ماه در زمستان سال گذشته در بازار عرضه شد و در بازار آزاد رقمی حدود 600 تا 650 میلیون تومان برای آن اعلام می شد. این در حالی است که ریگان خودرو در تابستان 98 گفته بود این خودرو با قیمت 320 میلیون تومانی در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد. در حال حاضر این خودرو با مدل 98 و 99 در بازار یافت می شود و نسخه فلگشیپ با مدل 1398 و کارکرد صفر کیلومتر آن حدود 800 تا 820 میلیون تومان در بازار قیمت دارد.

پیشنهاد جوان خودرو:

کوپا T210 فیس لیفت، محصول جدید و البته تولید شده در تیراژ محدود ریگان خودرو، کراس اووری خوش قیافه، با کیفیت و آپشنال به شمار می رود. قابلیت های فنی مناسب و موتور پرقدرت نیز از جمله ویژگی های مثبت این خودرو چینی است. اما عرضه محدود و ضعف در خدمات پس از فروش باعث شده این خودرو علی رغم تمام قابلیت هایش بازار مناسبی در ایران داشته باشد.

نکات مثبت: امکانات متنوع، موتور پرقدرت، کیفیت مناسب، ظاهر زیبا
نکات منفی: تولید و عرضه محدود، خدمات پس از فروش ضعیف، بازار خرید و فروش ضعیف، حاشیه قیمت بالا در بازار

نوشته: میلاد میرعابدینی

 

با جک X8 آشنا شوید/ بزرگ ترین محصول جک در سری X چه مشخصاتی دارد؟

نگاهی به ام جی RX5 ، کراس اووری گمنام در بازار ایران

خودروهای چینی جدید در راه ایران/ فعالیت زیرپوستی خودروسازان خصوصی

پرچمدار جک در یک قدمی تولید/ عکس ها و مشخصات فنی جک X7 منتشر شد

لوکس تر از دیروز/ تجربه رانندگی چند روزه با چری تیگو7 جدید

ام وی ام X55 در یک قدمی بازار ایران/ جدیدترین محصول مدیران خودرو چه مشخصاتی دارد؟

پنجه در پنجه!/ جک S5 بخریم یا چری تیگو5 ؟

هایما S7 پلاس چه تغییراتی را تجربه کرده است؟

دستِ پر X33 در میدان رقابت/ بررسی فنی ام وی ام X33 در شرایط مختلف

خودکار و قد بلند!/ بررسی لیفان X60 اتوماتیک به عنوان یک انتخاب منطقی در وضع فعلی بازار

شاگرد اول های کلاس شاسی بلندهای چینی / بی وای دی S7 بخریم یا جک S7؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی