پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بوگاتی ویرون

دانستنی های جالب از بوگاتی!/ برندی ایتالیایی از مادر فرانسوی و پدری آلمانی!

برند بوگاتی این روزها یکی از شرکت هایی است که از گران قیمت ترین و مدرن ترین خودروها در سبد محصولاتش برخوردار است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو برند‌های خاصی هستند که محصولات متفاوت و در تعداد کم تولید می‌کنند. برند‌هایی مانند فراری، لامبورگینی، پورشه، بنتلی و بوگاتی، اسپرت‌های متفاوت و کلکسیونی هستند که […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

برند بوگاتی این روزها یکی از شرکت هایی است که از گران قیمت ترین و مدرن ترین خودروها در سبد محصولاتش برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

برند‌های خاصی هستند که محصولات متفاوت و در تعداد کم تولید می‌کنند. برند‌هایی مانند فراری، لامبورگینی، پورشه، بنتلی و بوگاتی، اسپرت‌های متفاوت و کلکسیونی هستند که فقط تعداد کمی از مردم توانایی خرید آن‌ها را دارند.

محصولات بوگاتی برای اولین بار با برچسب قیمت میلیون دلاری برای یک خودرو ظاهر شدند. اما این خودروی افسانه‌ای داستانی طولانی و پر فراز و نشیب در طول دوران حیاتش داشته است. شاید برایتان جالب باشد که درباره‌اش بیشتر بدانید.

بوگاتی در سال ۱۹۰۹ میلادی توسط یک ایتالیایی به نام «اتوره بوگاتی» در کشور فرانسه متولد شد. از همان ابتدا هدف این کمپانی تولید خودرو‌های خاص بود که در این امر هم موفق شد. اما جنگ جهانی دوم و تبعات آن، تاثیر زیادی بر تولید محصولات این کمپانی گذاشت.

بعد از مدت‌ها تعطیلی و ورشکستگی سرانجام در سال ۱۹۹۸ فولکس واگن شرکت بوگاتی را خرید و حالا خودرو‌های خاص بوگاتی زیر نظر فولکس واگن آلمانی ساخته می‌شوند. بعد از پایان تولید نسل خودرو‌های کلاسیک بوگاتی، لاین تولید هیولا‌های سرعت یا ابر خودرو، در این کمپانی آغاز شد.

شاید مدرن‌ترین نسخه از خودرو‌های کلاسیک بوگاتی را بتوان بوگاتی آتلانتیک دانست. خودرویی که با طراحی متفاوت و خاصش به تعداد بسیار اندک و سفارشی تولید شد و این روز‌ها سه نسخه باقیمانده از این خودرو، قیمتی معادل ۴۰ میلیون دلار دارند.

قطار و هواپیمای بوگاتی

سازندگان بوگاتی عشق سرعت و قدرت هستند و دوست دارند همیشه متفاوت باشند. در سال ۱۹۳۱ با برنده شدن مناقصه ساخت قطار، بوگاتی پرسرعت‌ترین قطار آن زمان را طراحی کرد که در لحظه به سرعت ۱۹۲ کیلومتر در ساعت می‌رسید.

بعد از تسخیر جاده‌ها و خیابان‌ها، حالا نوبت آسمان بود! اتوره بوگاتی در سال ۱۹۳۰ هواپیمای خودش با نام مدل ۱۰۰ را تولید کرد. اما از بد روزگار، با شروع جنگ جهانی دوم، این پروژه به تست نهایی نرسید و بعد از جنگ هم پروژه به دلایل مختلف ناتمام ماند. این هواپیما حالا در موزهٔ نیروی هوایی فرانسه خوابیده است!

بعد از مرگ اتوره بوگاتی، این کمپانی با روبه‌رو شدن با مشکلات عدیده، برای مدت هفت سال تعطیل شد. بعد از آن شرکتی اسپانیایی به نام هیسپانو سویزا که فعالیت اصلی‌اش در صنعت هوایی بود، خط تولید بوگاتی را خرید که هنوز هم این شرکت در بخشی از کمپانی قطعات هواپیما تولید می‌کند.

بوگاتی برای ۳۰ سال هیچ فعالیتی نداشت. در این مدت فقط تولیدات قبلی این کمپانی توسط مجموعه‌داران خرید و فروش می‌شد. بعد از آن «رومانو آرتریولی» که بازاریاب برند فراری بود، سهام بوگاتی را خرید، اما بعد از چند سال او هم ورشکست شد. تا بالاخره در سال ۱۹۹۸ فولکس واگن با خرید بوگاتی روح زندگی را در کالبد بی‌جان این کمپانی دمید. در سال ۱۹۹۹ ابر خودروی معروف بوگاتی با نام شیرون تولید شد و این شروع تولید خودرو‌های متفاوت و هیولای بوگاتی بود که تا کنون هم ادامه دارد.

هواپیمای زمینی!

شاید برایتان جالب باشد که در مورد قدرت و سرعت خودرو‌های بوگاتی بدانید. اولین نسخه شیرون خودرویی ۱۸ سیلندر بود که با قدرت ۵۴۷ اسب بخار و شتاب ۵.۳ ثانیه، با سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت تقریباً ضعیف‌ترین خودروی نسل جدید بوگاتی بود.

هدف سازندگان بوگاتی تولید خودرویی بود که مانند هواپیمای جت جاده‌ها را ببلعد! اما ابرخودروی بوگاتی و دنیا، بوگاتی ویرون بود که در سال ۲۰۰۶ رونمایی شد که با شتاب ۲.۵ ثانیه و سرعت ۴۰۰ کیلومتر، تقریباً نسخه‌ای اولیه از آن رویایی بود که در ذهن سازندگان بوگاتی موج می‌زد.

سرانجام در سال ۲۰۱۰ نسخه سوپر اسپرت بوگاتی ویرون تولید شد. این خودرو دقیقاً همانی بود که تمام عاشقان سرعت دنیا انتظارش را داشتند. یک موتور با قدرت ۱۲۰۰ اسب بخار و سرعت ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت که هم جاده‌های دنیا را فتح کرد و هم در کتاب رکورد‌های گینس ثبت شد.

در سال ۲۰۱۳ بوگاتی ویرون گرند اسپرت ویتس که نسخه بدون سقف بوگاتی بود، با شکستن رکورد تمامی خودرو‌های قبلی توانست با سرعت ۴۰۸.۸۴ کیلومتر در ساعت، رکورد سریعترین خودروی بدون سقف دنیا را هم بشکند!

بوگاتی زیر تیغ تیونر ایرانی

کوروش منصوری یکی از بزرگترین تیونینگ‌کاران جهان است. شاید برایتان جالب باشد که آقای منصوری تا کنون چهار مدل بوگاتی را بهینه‌سازی کرده است.

او اولین کسی است که برای تیونینگ خودرو به سراغ کمپانی‌های خاص و خودرو‌های چند میلیون دلاری و به خصوص ابر خودرو‌های بوگاتی رفته است.

وجه تمایز خودرو‌های ویرون آقای منصوری، استفاده از فیبر کربن در بدنه و طرحی شبیه بال پرنده در قسمت جلوی خودروست.

آقای منصوری بوگاتی‌های تیونینگ شده را با آرم شرکت منصوری عرضه می‌کند. او قدرت موتور این خودرو را به ۱۲۰۰ اسب‌بخار و شتاب آن را به کمتر از دو ثانیه رسانید.

این خودرو‌ها با قیمتی بالاتر از سه میلیون دلار فروخته شده‌اند. از خودرو‌های تیونینگ شده توسط آقای منصوری دو نسخه بنز و پورشه در ایران موجود است.

با ورود به سامانه‌های خرید خودرو مانند سایت دیوار می‌توانید در مورد نمونه‌های تیونینگ شده خودرو‌های مختلف در ایران بیشتر بخوانید.

انتهای پیام/ منبع: صدا و سیما

میلیاردر عشق ماشین!/ مانی خوشبین و کلکسیونی از خاص ترین خودروهای جهان

بوگاتی برای بچه ها هم خودرو تولید کرد/ اسباب بازی 35 هزار دلاری بوگاتی برای بچه ها معرفی شد

عنوان سریعترین خودرو از آن کدام خودروساز است؟

قدرت باورنکردنی سیستم تهویه مطبوع بوگاتی شیرون

کلکسیون های رویایی!/ نگاهی به جذاب ترین و ارزشمندترین مجموعه های اتومبیل (قسمت اول)

داستان جعلی فروش بوگاتی شاه مخلوع در سه سال اخیر

گذشته در دل آینده/ چرا خودرو تا 50 سال دیگر از بین نخواهد رفت؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی