پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تسلا رودستر

دوران خودروهای بنزین و دیزلی به ایستگاه آخر رسید؟

شرکت حسابرسی و خدمات حرفه‌ای دیلویت معتقد است دوران اوج خودروهای بنزینی و دیزلی به احتمال زیاد سپری شده و از این به بعد آنها رو به افول خواهند گذاشت. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بر اساس نتایج تحقیق اخیر شرکت حسابرسی و خدمات حرفه‌ای دیلویت (Deloitte) یک سوم از خودروهای جدید فروخته شده […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

شرکت حسابرسی و خدمات حرفه‌ای دیلویت معتقد است دوران اوج خودروهای بنزینی و دیزلی به احتمال زیاد سپری شده و از این به بعد آنها رو به افول خواهند گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بر اساس نتایج تحقیق اخیر شرکت حسابرسی و خدمات حرفه‌ای دیلویت (Deloitte) یک سوم از خودروهای جدید فروخته شده در سال 2030 به پیشرانه تمام الکتریکی مجهز خواهد بود. این شرکت پیش‌بینی می‌کند تا پایان دهه کنونی سالانه 31.1 میلیون خودروی الکتریکی به فروش خواهد رسید که در مقایسه با رقم تخمین زده شده در ژانویه 2019 حدود 10 میلیون دستگاه بیشتر است.

دیلویت معتقد است دوران اوج خودروهای بنزینی و دیزلی به احتمال زیاد سپری شده و از این به بعد آنها رو به افول خواهند گذاشت. اگر چه انتظار نمی‌رود تا سال 2024 بازار خودرو به شرایط پیش از کرونا برگردد، اما با وجود این پیش‌بینی شده امسال آمار فروش خودروهای الکتریکی به رقم 2.5 میلیون دستگاه برسد.

پورشه تایکان

با احتساب نرخ رشد 29 درصد، میزان فروش خودروهای برقی تا سال 2025 به 11.2 و در سال 2030 به 31.1 میلیون دستگاه خواهد رسید. در این صورت 81 درصد از خودروهای برقی شده از نوع تمام الکتریکی خواهند بود.

آنطور که Jamie Hamilton مدیر بخش خودروهای برقی دیلویت گفته قیمت بالا یکی از عواملی است که برخی مشتریان را از خرید یک مدل الکتریکی منصرف می‌کند. به اعتقاد وی با تعدیل قیمت، میزان استقبال مشتریان از اتومبیل‌های برقی افزایش پیدا خواهد کرد.

آقای همیلتون افزود:

تنوع بیشتر خودروهای الکتریکی جدید و رشد بازار مدل‌های دست دوم به معنای آن است که خودروهای برقی به یک گزینه بهتر برای بسیاری از مشتریان تبدیل خواهند شد.

به غیر از موارد فوق آقای همیلتون به فاکتورهای دیگری چون مشوق‌های دولتی و قوانین سختگیرانه‌تر زیست محیطی نیز اشاره داشته است. شاید بدانید که قوانین مربوط به میزان آلایندگی هر ساله سخت‌تر می‌شوند و این امر خودروسازان را مجبور می‌کند به تدریج از موتورهای درون‌سوز فاصله بگیرند.

ب ام و آی 8

به گفته دیلویت تنها عاملی که هنوز نسبت به خرید خودروهای برقی بازدارنده عمل می‌کند، مسافت قابل پیمایش کمتر در مقایسه با رقبای بنزینی و دیزلی و کمبود ایستگاه‌های شارژ اختصاصی است.

انتهای پیام/ منبع: دیجیاتو

عرضه 2 محصول شرکت خودروسازی کندی تا پایان سال 2020 به بازار آمریکا

شاسی بلند تمام برقی FAW معرفی شد

ساخت ایستگاه های شارژ خودروهای برقی در تمامی استان ها

تسلا در یک قدمی تولید مینی بوس برقی

پرداخت 6 هزار پوند به مردم توسط دولت انگلیس به منظور خرید خودرو برقی

چرا خودروهای الکتریکی و هیبریدی در بازارهای جهانی محبوب هستند؟

کرونا عامل افزایش فروش خودرو اروپایی ها

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی