پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

دستور جدید وزارت صمت برای خودروساز‌ها

به گفته معاون امور صنایع وزارت صمت، خودروسازان موظف هستند 600 میلیون دلار داخلی سازی قطعات خود را تا پایان سال انجام دهند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت درباره وضعیت صنعت خودرو کشور بیان کرد: حدود 150 هزار دستگاه تعداد معوقات ماست که نسبت به سال […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

به گفته معاون امور صنایع وزارت صمت، خودروسازان موظف هستند 600 میلیون دلار داخلی سازی قطعات خود را تا پایان سال انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت درباره وضعیت صنعت خودرو کشور بیان کرد: حدود 150 هزار دستگاه تعداد معوقات ماست که نسبت به سال گذشته به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است، چرا که میزان پیش فروش‌ها در سال گذشته بسیار کاهش پیدا کرد و خودروی بیشتری تولید شد تا مشکلات این حوزه کنترل شود.

وی ادامه داد: 4 ماه ابتدایی امسال 20 درصد رشد در تولید و 15 درصد رشد در تحویل خودرو داشته ایم، از طرفی تعداد خودرو‌های ناقص ما 30 درصد کاهش پیدا کرده است. با این روند تا دو ماه آینده خودروساز‌ها تمام معوقات تک خودرویی خود را تحویل خواهند داد.

صادقی نیارکی درباره میزان داخلی سازی در صنعت خودرو تصریح کرد: سال گذشته 275 میلیون یورو تفاهم‌نامه و قرارداد برای داخلی سازی قطعات و مواد اولیه در صنعت خودرو امضا کردیم، امسال هم 300 میلیون یورو را در نظر گرفته‌ بودیم که دو خودروساز بزرگ کشورمان ملزم شدند تا هر یک حدود 150 میلیون یورو داخلی سازی کنند.

معاون صنایع وزارت صمت تصریح کرد: در جلسه روز 20 مرداد این موضوع توسط سرپرست وقت وزارت صمت اصلاح شد و هر یک از خودروساز‌ها را موظف کرد که تا پایان امسال 300 میلیون دلار داخلی سازی کنند. ماموریت پیگیری این پروژه‌ها به سازمان گسترش و نوسازی واگذار شده و این سازمان باید مورد به مورد آن را دنبال کند. قطعات و مجموعه‌هایی که داخلی سازی شوند در تامین و تخصیص ارزشان محدودیت اعمال خواهد شد تا قطعه ساز داخلی حمایت شود.

وی درباره مشکل زوج‌های جوان برای اخذ خودرو هم گفت: محدودیت نداشتن خودرو در خانواده فقط برای طرح فروش فوق‌العاده وجود دارد و این طرح که تحویل 3 ماهه دارد با شعار عدالت در توزیع و واقعی کردن تقاضا ایجاد شده است، پس اولویت ما در تحویل خودرو خانواده‌هایی هستند که خودرو ندارند.

نیارکی در پایان تصریح کرد: این موارد باید بررسی شود و علاوه بر اینکه در موارد بعدی اصلاح شود در قرعه کشی های فعلی هم قابل بررسی هستند، همچنین خودروساز‌ها هم می توانند این نوع مشکلات را بررسی و رفع کنند.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بیش از 258 هزار پلاک جدید طی 4 ماه گذشته صادر شده است

نام محصول جدید به زودی اعلام می‌شود/ برنامه تولید هزار دستگاه امسال در دستور کار

اصلاح شیوه قیمت گذاری خودرو، صرفه اقتصادی برای کل زنجیره تامین خواهد داشت

باور و اعتقاد من ورود بخش خصوص به صنعت است

کاهش ارزبری 153 میلیون یورویی از مسیر داخلی سازی تولید تا انتهای امسال

محصول جدید ایران‌ خودرو آغاز تحولی بنیادین در صنعت خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی