پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جدیدترین سوپراسپرت تویوتا چه شکلی خواهد بود؟

«تویوتا» سابقه ای طولانی در ساخت خودروهای اسپرت خاص دارد. البته چند سالی است که بیشتر به تولید خودروهای اقتصادی پرداخته است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو «تویوتا» سابقه ای طولانی در ساخت خودروهای اسپرت خاص دارد. البته امروز از آن دوران فاصله گرفته است و کم تر به تولید خودروهای اسپرت می پردازد. […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۳۰ مرداد ۱۳۹۹

«تویوتا» سابقه ای طولانی در ساخت خودروهای اسپرت خاص دارد. البته چند سالی است که بیشتر به تولید خودروهای اقتصادی پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

«تویوتا» سابقه ای طولانی در ساخت خودروهای اسپرت خاص دارد. البته امروز از آن دوران فاصله گرفته است و کم تر به تولید خودروهای اسپرت می پردازد. اما در سال ۲۰۲۰ با احیای «سوپرا»، به نظر می رسد که بار دیگر تویوتا قصد حضور در سگمنت اسپرت ها را کرده است.

هر چند که سوپرا به طور کامل حاصل خلاقیت مهندسان تویوتا نیست و از ب ام و در تولید و طراحی این خودرو کمک گرفته شده است، اما در قسمت هایی همچون پیشرانه و سیستم تعلیق شاهد اعمال تغییراتی از سوی خودروساز ژاپنی بوده ایم.

از زمان معرفی نسل جدید سوپرا به بازار، مدام این گمانه زنی ها به وجود آمده است که آینده خودروهای اسپرت تویوتا به چه شکلی در خواهد آمد. در همین راستا، هنرمندی به نام “David Gallego” کانسپتی خیره کننده از سوپر اسپرت احتمالی تویوتا در آینده طراحی کرده است. خودرویی که نام H2+ از سوی طراح برای آن انتخاب شده است.

سوپر اسپرت کانسپت تویوتا (2)

در حال حاضر، این فقط یک طرح کامپیوتری است، اما به نظر می رسد که بر مبنای زبان طراحی آینده تویوتا شکل گرفته باشد. طراح برای الهام گرفتن در طراحی H2+ به عمق تاریخ خودروهای اسپرت تویوتا سفر کرده و تحت تأثیر آن دوره تاریخی قرار گرفته است.

Gallego با نگاه به سوپرا ۱۹۹۸ و ۲۰۰۰GT، چهره H2+ را خلق کرده است. البته در این طرح، سعی شده که المان های قدیمی با خطوط سیال و مدرن امروزی ترکیب شوند. در نمای جلو، کاپوتی طویل و کم ارتفاع را می بینیم که در حاشیه های آن، برجستگی گلگیرهای جلو بیرون زده است.

سوپر اسپرت کانسپت تویوتا (4)

نحوه طراحی شیشه های جلو و عقب و پنجره ها و ستون ها نیز بسیار جالب و مبتکرانه است. سقف خودرو به شکل یک حرف U لاتین طراحی شده و یک اسپویلر غول آسا نیز آن را از عقب احاطه می کند.

در نمای جلو، چراغ ها به باریک ترین شکل ممکن طراحی شده اند. چراغ های عقب هم طراحی جالبی دارند. طراحی گلگیرهای جلو بسیار خاص است و از امضاهای طراحی این سوپراسپرت به شمار می رود.

سوپر اسپرت کانسپت تویوتا (5)

نکته جالب دیگر، امتداد چراغ های جلو تا روی گلگیرهاست. این امتداد حتا بعد از گلگیرهای جلو هم تا درهای خودرو ادامه یافته است. به منظور رعایت تقارن در طراحی، امتداد چراغ های عقب هم بر روی گلگیرهای عقب دیده می شود. تویوتا H2+ کانسپت یک اتومبیل خیره کننده و جذاب است که به نظر، مهره اصلی تویوتا در مقابل کانسپت مزدا ویژن کوپه و سایر رقبای مشابه به حساب می آید.

سوپر اسپرت کانسپت تویوتا (3)

متأسفانه هنوز H2+ با واقعیت فاصله زیادی دارد، اما این به آن معنا نیست که ما نمی توانیم از آن لذت ببریم! سبک طراحی های تویوتا به سمت هیجان انگیز شدن پیش می رود و هیچ کس نمی داند که سرنوشت محصولات تویوتا در آینده به چه شکلی رقم می خورد.

انتهای پیام/ منبع: اسب بخار

از نیسان گاوی تا اتاق تانک!/ مروری بر جالب ترین لقب های خودرویی در ایران

سامورایی جذاب تست گوزن را به سختی پاس کرد!

تویوتا عنوان ارزشمندترین برند خودروسازی را به نام خود کرد

تویوتا سینا جدید با هدف تسخیر بازار ون‌ها

تویوتا راو 4 جدید در بازار های جهانی چه قیمتی است؟

تویوتا فورچونر جدید معرفی شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی