پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار لاستیک

شیوه تشخیص تایر تازه تولید از دپویی

یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های رانندگان در زمان خرید لاستیک، خرید لاستیک تازه تولید شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو با توجه به شرایط آب و هوای گرم و جاده‌های پر دست انداز، رعایت نکردن سرعت مطمئنه، خانواده‌های پر جمعیت و تکمیل ظرفیت کامل خودرو توسط افراد خانواده، … تایر‌های به اصطلاح عمر […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۴ شهریور ۱۳۹۹

یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های رانندگان در زمان خرید لاستیک، خرید لاستیک تازه تولید شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

با توجه به شرایط آب و هوای گرم و جاده‌های پر دست انداز، رعایت نکردن سرعت مطمئنه، خانواده‌های پر جمعیت و تکمیل ظرفیت کامل خودرو توسط افراد خانواده، … تایر‌های به اصطلاح عمر کرده، می‌تواند باعث به خطر افتادن جان سرنشینان شوند.

این تایر‌ها که با نام تایر‌های انباری شناخته می‌شوند، به دلایل مختلفی نظیر توقیف محموله‌های قاچاق، عدم فروش در یک کشور به دلایل مختلف و انتقال آ‌ن‌ها به یک کشور ثالث یا تایر‌هایی که در یک سری ساخت در کارخانه مشکل فنی داشته که توسط تولید کنندگان به کشور‌های جهان سوم قاچاق می‌شوند و توسط فروشندگان جزء با قیمتی در حدود ۱۰ الی بیست هزار تومان کمتر از آن‌هایی که تازه تولید شده از عمده فروشان لاستیک خریداری می‌شود.

سازندگان خودرو جهت مشخص نمودن زمان تولید لاستیک ملزم به ثبت تاریخ ساخت هستند. متاسفانه این تاریخ به گونه‌ای بر تایر‌ها درج شده که توسط مصرف کننده به راحتی قابل تشخیص نیست.

در جداره بیرونی یک عدد چهار رقمی درج شده که مشخص کننده زمان تولید است. این عدد بر اساس سال و هفته تولید مشخص می‌شود، دو رقم اول تعداد هفته و دو رقم آخر سال تولید را نشان می‌دهد.

فرضا درج عدد ۲۱۰۶ بروی یک لاستیک یعنی این لاستیک در بیست و یکمین هفته سال ۲۰۰۶ تولید شده است. اگر این عددسه رقمی باشد به معنای تولید قبل از سال ۲۰۰۰ است.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آغاز توزیع سیستمی تایر از امروز

رشد 55 درصدی قیمت تایر در بازار + آخرین قیمت تایر

رفع مشکل لاستیک طی روزهای آتی

بیش از 1500 واحد خرده فروش تایر، سهمیه ای برای دریافت تایر ندارند

الزام ثبت قیمت تایرها در سامانه 124 قبل از عرضه به بازار

حمایت وزارت صمت از سرمایه گذاران حوزه تولید لاستیک سنگین

نگرانی تایرسازان از حضور خصولتی ها در صنعت تایر

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی