پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تویوتا هیبریدی 2021 (1)

معرفی تویوتا کمری هیبرید XSE

شرکت تویوتا در جدیدترین اقدام خود از تویوتا کمری هیبرید XSE با مصرف سوخت خارق العاده رونمایی کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو در حالی که، بسیاری از خودروسازان خارجی مشغول کوچک تر کردن سبد خودروهای سدان خود هستند، تویوتا رویه ای متفاوت را درنظر گرفته و خانواده خودروهای کمری، آوالون و کرولا را […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۵ شهریور ۱۳۹۹

شرکت تویوتا در جدیدترین اقدام خود از تویوتا کمری هیبرید XSE با مصرف سوخت خارق العاده رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در حالی که، بسیاری از خودروسازان خارجی مشغول کوچک تر کردن سبد خودروهای سدان خود هستند، تویوتا رویه ای متفاوت را درنظر گرفته و خانواده خودروهای کمری، آوالون و کرولا را گسترش داده است. با وجود این که آمار فروش خودروهای سدان در بازار آمریکا کاهش یافته است، اما سدان های تویوتا همچنان محبوب هستند. در همین راستا، تویوتا مدل های جدیدی شامل کمری هیبرید، آوالون AWD و XSE با تریم نایت شید به همراه کرولای Apex special edition را به بازار معرفی کرده است.

افزون بر سدان ها، خودروهای هیبریدی تویوتا نیز با محبوبیت چشمگیری مواجه شده اند و این طور به نظر می رسد که بازار خودروهای هیبریدی تویوتا در آمریکا داغ است. در واقع، تا ماه فوریه، خودروهای هیبریدی تویوتا به میزان ۲۳ درصد و کمری هیبریدی به میزان ۱۶٫۳ درصد افزایش فروش را تجربه کرده اند. به همین منظور، شرکت تویوتا خانواده کمری و کمری هیبرید را برای سال ۲۰۲۱ به روزرسانی کرده است.

تویوتا هیبریدی 2021 (4)

خانواده تویوتا کمری هیبرید در سال ۲۰۲۰ با سه تریم LE، XLE و SE به بازار عرضه شدند.

کمری XSE هیبریدی با ویژگی هایی مشابه کمری XSE بنزینی ۲۰۲۰ و خصوصیات به روزرسانی شده منحصر به این تریم، عرضه می شود. در بحث مشخصات فنی، این خودرو از پیشرانه بنزینی ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر به همراه دو موتور الکتریکی و جعبه دنده CVT بهره می برد. بسته باتری ها نیز از نوع لیتیوم یونی انتخاب شده است. قدرت ترکیبی خودرو در این حالت به ۲۰۸ اسب بخار می رسد و حالت های مختلف رانندگی شامل EV، نرمال، اکو و اسپرت برای آن درنظر گرفته شده است. همچنین، به منظور شبیه سازی تعویض دنده برای راننده، دو پدل شیفتر پشت فرمان نصب می شود.

میزان مصرف سوخت تریم XSE کمری تاکنون به صورت رسمی منتشر نشده است، اما پیش بینی می شود مصرف سوخت خودرو در شهر، بزرگراه و به صورت ترکیبی، به ترتیب، ۵٫۳، ۵ و ۵٫۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می رسد. با توجه به این اعداد، میزان مصرف سوخت کمری هیبرید با وجود وزن زیاد و پیشرانه حجیم تر، در حدود مصرف تویوتا پریوس ثبت شده است. کمری LE نیز به صورت رسمی اعداد ۴٫۶۵ در شهر، ۴٫۴ در بزرگراه و ۴٫۵ به صورت ترکیبی را ثبت کرده است.

تویوتا هیبریدی 2021 (3)

مشخصات کمری هیبرید XSE

همانند سایر تریم های کمری ۲۰۲۱، نسخه هیبریدی XSE نیز با ظاهری به روزرسانی شده و جلوپنجره تیره عرضه می شود. باله عقب تیره یا همرنگ بدنه، رینگ های ۱۹ اینچی آلومینیومی قرارگرفته در لاستیک های پیرلی P235/40 R19 و خروجی های اگزوز کرومی دوبل از دیگر نکات طراحی بدنه هستند.

در کابین خودرو طراحی جذاب و مدرنی را شاهد هستیم که از جمله خصوصیات آن می توان به صندلی های چرمی ۸ حالته برای راننده و ۴ حالته برای سرنشین کناری اشاره کرد. نمایشگر چرخشی ۹ اینچی سیستم سرگرمی نیز به جذابیت کابین افزوده است. از جمله آپشن های بخش داخلی می توان به سیستم صوتی با مسیریابی دینامیک، دید دوربین چشم پرنده، گرم کن و خنک کن صندلی های جلو و هدآپ دیسپلی ۱۰ اینچی رنگی اشاره کرد.

تویوتا هیبریدی 2021 (2)

شرکت تویوتا به تولید محصولات باکیفیت و بادوام با طول عمر بالا مشهور است. اکثر خودروهای تویوتا صدها کیلومتر را بدون مشکل حاد طی می نمایند. با این وجود، تویوتا برای آرامش ذهن خریدارانی که تاکنون نسخه هیبریدی از خودروهای این شرکت را خریداری نکرده اند، شرایطی را درنظر گرفته است. در تمامی مدل های کمری ۲۰۲۰، قطعات مربوط به سیستم هیبرید با گارانتی ۸ ساله به میزان ۱۶۰ هزار کیلومتر عرضه می شوند. باتری خودرو نیز از گارانتی ۱۰ ساله با مسافت ۱۶۰ هزار کیلومتر بهره می برد.

انتهای پیام/ منبع: اسب بخار

پردرآمد ترین خودروسازان جهان چه برندهایی هستند؟

جدیدترین سوپراسپرت تویوتا چه شکلی خواهد بود؟

از نیسان گاوی تا اتاق تانک!/ مروری بر جالب ترین لقب های خودرویی در ایران

سامورایی جذاب تست گوزن را به سختی پاس کرد!

تویوتا عنوان ارزشمندترین برند خودروسازی را به نام خود کرد

تویوتا سینا جدید با هدف تسخیر بازار ون‌ها

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی