پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قاچاق سوخت

معمای قاچاق سوخت / میلیون ها لیتربنزینی که روزانه قاچاق می شود!

در روزهای اخیر اخباری مبنی بر قاچاق سوخت مطرح است و آماری از قاچاق میلیون ها لیتر بنزین مطرح شده است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ در حالیکه در تابستان مصرف سوخت افزایش می یابد و ماه های گذشته به طوری القا شد که با وجود افزایش تولید بنزین اما تامین سوخت مورد […]

هادی سیانکی
دوشنبه - ۲۶ شهریور ۱۳۹۷

در روزهای اخیر اخباری مبنی بر قاچاق سوخت مطرح است و آماری از قاچاق میلیون ها لیتر بنزین مطرح شده است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

در حالیکه در تابستان مصرف سوخت افزایش می یابد و ماه های گذشته به طوری القا شد که با وجود افزایش تولید بنزین اما تامین سوخت مورد نیاز با چالش مواجه است.
در روزهای گذشته اخباری مبنی بر قاچاق سوخت مطرح شده که روزانه 20 میلیون لیتر بنزین قاچاق می شود اما سوال اینجاست که آیا این حجم از قاچاق بصورت سنتی امکا پذیر است و آیا قاچاق به طور سیستماتیک انجام می شود.

در همین راستا بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاوت قیمت سوخت بین ایران و کشورهای همسایه، گفت: روزانه بیش از 6 میلیون لیتر قاچاق سوخت از کشور صورت می گیرد که عدد بزرگی است و پیشنهاد مجلس به وزارت نفت و مجموعه دولت این بوده که کارت سوخت روند خود را ادامه داده و حذف نشود.

وی با بیان اینکه کمیسیون انرژی با وزیر نفت نشستی برگزار کرده تا تمهیدات لازم برای استفاده کارت سوخت شخصی اندیشیده شود، ادامه داد: استفاده از کارت سوخت به معنای بازگشت به سیستم کوپنی و سهیمه بندی بنزین نیست بلکه به معنای اعمال سیستم نظارتی برای جلوگیری از قاچاق بوده که این اقدام اجتناب ناپذیر است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حفظ کارت سوخت با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته در این بخش ضروری است، تصریح کرد: وجود کارت سوخت از مصرف بی رویه انرژی و قاچاق جلوگیری می کند و نباید سرمایه ملی با قاچاق از بین رود.

 

سیاست گذاری صحیح وزارت صنعت مانع قاچاق سوخت

کارت سوخت برود، قاچاق سوخت می آید

ماهانه معادل یارانه 20 میلیون نفر قاچاق سوخت

کشف ۱۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان

کشف سه هزار لیتر سوخت قاچاق در گنبد کاووس

حساب و کتاب تولید و مصرف سوخت صحیح نیست

روزانه 20 میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می شود

مسیر گران شدن بنزین با افزایش مصرف سوخت هموار می شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی