پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برلیانس_h330_تست کیفی-4

کیفیت برلیانس چگونه ارزیابی شد؟!

چندی است که برلیانس H330 توسط شرکت پارس خودرو تولید می‌شود. اما با توجه به اینکه این خودرو چینی است آیا می توان به کیفیت قطعات اعتماد کرد؟! جزئیات ارزیابی کیفیت برلیانس در ایران را از زبان مسئولان بشنوید. به نقل از مجله تخت گاز برلیانس در سال 2013 توانست در میان تمام برند‌های صنعت […]

سهیل زنگنه
چهارشنبه - ۳۱ تیر ۱۳۹۴

چندی است که برلیانس H330 توسط شرکت پارس خودرو تولید می‌شود. اما با توجه به اینکه این خودرو چینی است آیا می توان به کیفیت قطعات اعتماد کرد؟! جزئیات ارزیابی کیفیت برلیانس در ایران را از زبان مسئولان بشنوید.

به نقل از مجله تخت گاز

برلیانس در سال 2013 توانست در میان تمام برند‌های صنعت خودروی چین، بیشترین امتیاز را از نظرسنجی های فراگیر موئسسه JD.Power آمریکا کسب کند تا رتبه اول از لحاظ رضایت مندی مشتریان از کیفیت خودرهای برند داخلی در چین را کسب کند. هر چند در کسب این موفقیت، نباید اثرات شریک تجاری خوش نام این کمپانی یعنی BMW را نادیده گرفت چراکه 50 درصد از سهام برلیانس به این خودروساز آلمانی تعلق دارد.

قبل از عرضه خودروهای برلیانس سری H300 که در دو مدل H330 و H320 و در دو تیپ اتوماتیک و دستی به بازار عرضه شده، پارس خودرو اقدام به انجام تست‌های خاصی روی این محصولات و آن هم برای اولین بار در کشور کرده است.

به سراغ مسئولان کیفی این شرکت رفتیم تا در مورد این تست ها گفت و گو کنیم. آنچه که می‌خوانید حاصل گفت و گو در‌باره اولین تست کیفیت و دوام با معیارهای بین المللی در کشور می باشد که در شرکت پارس خودرو انجام شده است.


کلی مطلب جذاب و خواندنی را در آرشیو مجله تخت گاز بخوانید:

برای مشاهده آرشیو شماره ها و خرید نسخه چاپی مجله تخت گاز (با ارسال رایگان) 120 هزار تومان : اینجا کلیک کنید!

برای مشاهده آرشیو شماره ها و خرید نسخه PDF اصلی مجله تخت گاز (با تخفیف ویژه) 89 هزار تومان : اینجا کلیک کنید!


 سخت ترین تست کیفیت برلیانس

هدف از این تست سنجش کیفیت و دوام خودرو در حالت های استاتیک و دینامیک است. در واقع برای انجام این تست، خودرو در چهار مسیر مختلف و در کمتر از دو ماه حدود 30 هزار کیلومتر را می پیماید و نتایج حاصل از تست به واحد‌های مربوطه در داخل شرکت انتقال می یابد تا در راستای ارتقای کیفی تولید مورد استفاده قرار گیرد.

این توضیحاتی است که “بهنام خلج معاون کیفیت پارس خودرو” در مورد تست‌های برگزار شده، می دهد.

وی می گوید: تقریبا هیچ یک از تست‌هایی که تا به امروز در ایران بر روی یک محصول جدید انجام شده است، با تست دوام و کیفیتی که ما بر روی برلیانس انجام دادیم قابل مقایسه نیست. حتی جالب است بدانید تستی که کمپانی برلیانس به عنوان با کیفیت‌ترین خودروساز چین، روی این محصول انجام داده بود، به اندازه تستی که ما انجام دادیم سخت گیرانه و طولانی نبود. از این رو وقتی کمپانی برلیانس مطلع شد قصد انجام چنین تستی را داریم، دو نفر از نمایندگان بخش کیفی و فنی را با تجهیزات راهی ایران کرد تا در خلال تست اطلاعات را برای کمپانی مادر ثبت و ضبط کنند.برلیانس_h330_تست کیفی-4

جزئیات تست کیفیت برلیانس

خلج در ادامه وارد جزئیات بیشتری از چگونگی برگزاری این تست شد و در مورد مسیرهای انتخاب شده می افزاید: جغرافیای پهناور و آب و هوای مختلف ایران، به گونه‌ای است که اگر قرار به انتخاب محصولی برای عرضه در ایران داشته باشیم، باید آن محصول بتواند شرایط جاده ای، آب و هوای و اقلیمی ایران را تحمل کند. از این رو ما تست کیفیت و دوام 30 هزار کیلومتری را در چهار مسیر مختلف و در آب و هوای گرم، مرطوب و سرد انجام دادیم. در این تست چهار نوع مسیر کوهستانی و پر پیچ و خم، خاکی، اتوبان و شهری و پر ترافیک مورد استفاده قرار گرفت.

به گفته معاون کیفیت پارس خودرو، دو دستگاه برلیانس H330 سدان در دو تیپ اتومات و دستی به دستگاه GPS مجهز شد که می‌تواند در هر لحظه مسیر تردد خودرو، شیب جاده، دمای هوا، رطوبت و … را به مرکز مدیریت تست در شرکت پارس خودرو مخابره کند. ضمنا لحظه به لحظه اطلاعات ECU از طریق یک دستگاه رکوردر ثبت می‌شود تا در صورتی که کوچکترین اشکالی در هر بخش ایجاد شد، بتوان نوع مشکل و علت بروز آن را تشخیص داد.

در واقع باید بگویم هنگام طی مسیر همیشه این دستگاه همچون یک دستگاه دیاگ به ECU متصل بود. در برگزاری این تست ما یک جدول مقیاس ارزیابی داریم که دارای محدوده‌های مختلفی است. هر اشکالی که در خلال تست بروز کند با توجه به نوع اشکال و میزان تاثیرگذاری آن بر خودرو و سرنشینان، در یکی از محدوده‌های جدول قرار می‌گیرد. در پایان نمراتی از 1 تا 10 به اشکالات اختصاص می‌یابد که در اصلاح آنها در واحد مربوطه بسیار تاثیرگذار است.

برلیانس_h330_تست کیفی-4

آیا برلیانس با اینکه ساخت چین است کیفیت دارد؟!

در بازار ایران به دلیل وجود انواع اجناس ساخت چین با کیفیت‌های مختلف، در برخی موارد نسبت به دوام محصولات ساخت این کشور با شک و تردید نگاه می شود اما سوال اینجاست که آیا برلیانس شاخص های کیفی مورد نظر به ویژه از لحاظ دوام محصول را دارد؟ معاون کیفیت پارس خودرو در پاسخ به این سوال اضافه می کند: البته که انتخاب این محصول با توجه به همین شاخص‌ها انجام شد. برلیانس سری H330 در رده خودروهای خانوادگی متوسط و اکونومی جای دارد و می‌تواند یک خودروی کم مصرف باشد که امکانات مناسبی هم دارد. به طور مثال در این رده از بازار هیچ خودرویی Key Less نیست و یا فرمان و پدال گاز برقی ندارد. خودروهایی که این سه فاکتور را دارند از برلیانس گران‌تر هستند. از طرفی ما حتی به تست‌های کمپانی مادر هم اکتفا نکردیم و تست 30 هزار کیلومتر را در شدیدترین شرایط قبل از عرضه این خودرو به بازار انجام دادیم. خوشبختانه نتایج تست هم فراتر از انتظار ما بود و اشکالات بسیار کمی در زمان تست وجود داشت که در زمان تولید آنها را رفع کردیم.

یادتان باشد هر کالای چینی بی کیفیت نیست. در کالاهای چینی بیشتر موضوع دوام و استهلاک مورد پرسش است که خوشبختانه برلیانس ویژگی های کیفیت لازم را دارد. پارس خودرویی ها معتقدند این که برلیانس در شهر شن یانگ چین به عنوان پنجمین شهر بزرگ این کشور با 20 میلیون جمعیت، به عنوان تاکسی مورد استفاده قرار می‌گیرد، یعنی استهلاک کمی دارد و کیفیتش مناسب است.

باتوجه به اینکه تولید این خودرو از مرز 1000دستگاه گذشته است انتظار می رود این محصول بتواند به یکی از موفق ترین محصولات در بازار خودرو کشور تبدیل شود.

باید منتظر بود و نظر مصرف کنندگان را پس از چند ماه دید.

برلیانس_h330_تست کیفی-4بروزرسانی:

فروش محصولات سایپا (ویژه دهه فجر 96)

پیش فروش انواع برلیانس H200 و H300 (دی 96)

پیش فروش و فروش فوری محصولات پارس خودرو (آذر 96)

2 راهی میان سدان های ارزان قیمت/ رانا بخریم یا برلیانس H230 ؟

تست میدانی برلیانس کراس C3 + عکس

چشم و هم چشمی هاچ بک کراس ها/مقایسه رنو ساندرو استپ وی و برلیانس C3

 بروزرسانی: برلیانس C3 محصول جدید پارس خودرو در نمایشگاه خودرو ارومیه (گزارش 2)

بروز رسانی: تقابل چینی‌های ارزان قیمت-مقایسه ام وی ام ۳۱۵ و برلیانس H220

 بروز رسانی: با بودجه 50 میلیونی دنا بخریم یا برلیانس H330 ؟

برلیانس C3 رقیبی جدید برای لیفان X50

برلیانس H220 محصول جدید سایپا + قیمت

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • احسان | 28/07/1394 در 12:28

    سلام و خدا قوت ، مسئولان پارس خودرو فیلم تست تصادف این خودرو را پخش کنن تا مردم از ایمنی این خودرو مطمئن شوند .چون الان توو سایت ها فیلم تست تصادف خئدروس برلیانس ام 2 پخش شده که افتضاح بوده،ممنونم

    • Mehrdad | 06/12/1395 در 11:16

      درود من نفهمیدم مدل های مختلف برلیانس چه تفاوتی با هم دارن

    • محمد جواد | 31/03/1396 در 02:46

      تست تصادف این خودرو حیرت آور است.

      Brilliance H230
      July 2013 FIVE STARS

      موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موئسسه c-ncap می شود.
      جالب هست بدونید که خودروی مثل Lifan 320 موفق به کسب ستاره نمی شود!!!!!!!
      همچنین خودرو MG 3 تنها 3 ستاره ایمنی دریافت می نماید.

      تست در سرعت 90 کیلومتر انجام شده و به شرح ذیل می باشد :
      – در هنگام تصادف هر 4 ایربگ به درستی باز میشوند
      – اتاق در هنگام تصادف، کوچکترین آسیبی نمی بیند
      – پشت ماشین بلند نمی شود
      – جلوی خودرو خورد می شود

      • محمد جواد | 15/04/1396 در 03:17

        دوستان این خودرو ۴ ستاره از موئسسه c-ncap گرفته

        من با خودرو ۲۳۰ اشتباه گرفتمش، می بخشید.

      • حسام | 26/10/1396 در 01:26

        این ماشین واقعا زباله هست و خریداراش هم نود و نه درصد ماشین ندیده هستن با دلیل عرض میکنم ، زیر کاپوت این ماشین در کنار موتور خودش انقدر فضای خالی هست راحت یه موتور دیگه جا میشه ، سیستم برقش از نیسان زامیاد مزحک تر تمام کابل کشی ها بدون کاور و تو دید هستن و خیلی اماتور سیم کشی شدن ، شتاب ماشین فوق العاده پایین که در بهترین حالت یازده ثانیه هست که عمر ماشین که بیشتر شه مطمئنم رو سیزده میره و میتونه رقیب خوبی برای پیکان باشه چون پیکان هم سیزده ثاینه هست ، داشبورد این ماشین با تمام استاندارد های بین المللی قهره و مثل توپ چهل تیکه از شصت قطعه ی مجزا درست شده که امیدوارم تو کارکرد سی هزار تا فقط بتونید با صدای ظبط بلند از شر تلق تلوقش خلاص شید ، عمدتا بعد از اینکه ماشین و از درب نمایندگی تحویل میگیرید مستقیم میرید درب تعمیرگاه برای تعویض شعم و سرویس انژکتور تا بتونید شتاب رویایی یازده ثانیه رو داشته باشید چون یکی در میون فابریک مشکل دارن به چشم دیدم ماشین صفر اوردن ریپ میزد انژکتور سرویس کردیم و شمع تا اوکی شد صاحبش میخواست گریه کنه ، تمامی مدل ها هم بعد از هفتاد و دو ساعت به صورت رندوم یکی از لامپ های چراغ عقب یا جلو میسوزن ، کلا میگم ابروی خودتون و واسه یه سانروف و فرمون برقی که بعد از دو سال مرخص میشه نبرید همین 206 های بی کیفیت داخلی سگشون شرف داره به این ماشین هم بیشتر راه میره هم همه قطعاتش هست همیشه هم فروشش راحته هم شناسنامه نمیشه

        • رضا | 11/04/1397 در 16:09

          مزخرف ترین چیزی بود که تا حالا شنیدم
          تک تک قطعاتش از خودروهای ایرانی با کیفیت تره
          من 2 سال داشتم هیچ مشکلی نداشتم و چهار ماه پیش فروختم و الان هم موتور جدیدش رو خریدم و واقعا ازش راضی ام
          شما دنا سوارها بدجوری حسودی میکنین
          خودرو یورو 5 رو با این یورو 3 های داخلی مقایسه نکن
          خودرویی که تمام تست ها روش انجام شده و سربلند بیرون اومده ولی تمام خودروهای ایرانی حتی تست تصادف هم ندارن
          قبلش پارس 93 داشتم و ماشین صفر دنده اش خلاص میکرد و گاز که میدادم چراغ های جلو کمی پر نور و کم نور میشد، صدای موتور مثل گاری توی اتاق بود و جفت آینه هاش به 1 سال نرسیده از کار افتاد و مرخص شد و کولر که میزدم ماشین یکسره کپ پیدا میکرد که هیچ وقت هم درست نشد و ….
          برلیانس در مقایسه با ماشین های ایرانی بوگاتیه به خدا
          خلایق هرچه لایق

        • علی | 17/07/1397 در 23:46

          واقعا متاسفم حرف های شما کاملا بی اساس و بدون تفکر هست، بهتره یکم منطقی تر مقایسه و نقد کنید، این ماشین یه محصول لاکچری نیست که بخواید با ردههای خیلی بالا مقایسه کنید، بهتره توی رده خوش نقد بشه و در اینصورت امتیاز بدی نسبت به هم ردهای خودش نخواهد گرفت

    • amir h | 26/09/1396 در 22:17

      سلام به همگی. واقعا خیلی خیلی خیلی بد هست با تعصب و بدون اطلاع درباره چیزی صحبت میکنید.
      از خیلی حرفا میگذریم درباره ماشین برلیانس H330 AT بگم براتون. من این ماشین را 1 سال دارم. هرماشینی یه سری معایب داره و یسری محاسن. اصلا توی این رنج قیمت بی رقیبه واقعا. از لحاظ برندی توی رنکینگ ماشینای چین جز برترین هاست از لحاظ کیفی و استاندارد هم همینطور. توی این 1 سال من هیچ خرابی و … نداشتم ( در صورتی که قبل از این من 206 تیپ 5 صفز گرفته بودم تا 6 ماه توی نمایندگی مرکزی بابته صفحه و کلاچ درگیر بودم). ماشین اتومات هست دنده ها خوب عوض میشه در حد خودش آپشن های خوبی مثل کیلس، استارتر، سانروف ،بالا رفتن شیشه ها با ریموت، رینگ آلمینیومی و… داره. مصرف سوخت بسیار پایین توی جاده . توی جاده برای مسافرت خیلی خیلی کم مصرفه و توی شهر هم متعادل میسوزونه مثل 206. تنها مورد منفی درباره این ماشین اینه که دنده 2 ماشین چه حالت اتومات چه ترونیک ضعیفه. یعنی دنده 2 دیر و با شتاب کم پر میشه. از لحاظ ظاهری هم داخل و هم خارج که فوق العادست. ظاهر بسیار شیک و عالیی داره. و یه مورد منفی دیگر هم این هست البته شاید من حساس باشم توی باد خیلی شدید مقداری صدای باد داخل ماشین میاد. اگر میخواید هزینه کنید ماشین خوبیه. من پیشنهاد میکنم. بسترن b30 هم ماشین خوبی که کمی گرانتر از برلیانس هست ولی ظاهر جذابی نداره.

  • شهرام | 28/08/1394 در 20:30

    آقا نخرید که مفتش گرونه. دایی من تازه از نمایندگی تحویل گرفتن . 1800 کیلومتر باهاش رفتن که فرمونش قفل کرده بود و با خوش شانسی رفته بودن تو گارد ریل.

    • هادی | 03/12/1394 در 08:05

      دایی شما احتمالا خالی بسته نتونسته ماشینو جمع کنه رفته تو باقالیا حالا میندازه گردنه فرمون ماشین !!!

      • وحید | 05/03/1395 در 04:42

        با سلام خدمت دوستان عزیز
        با احترام با دیدگاه دوستان واقعیت اینه که این خودرو تازه به بازار ایران وارد شده و مانند باقی خوردهای چینی در حال رشد و تکثیر مدل ها و نمونه های مختلفی میباشد
        با کمی دقت میتونیم متوجه بشیم که برلیانس هم مانند مدل های لیفان و ام وی ام داری ظاهری شیک و فریبنده هستن ولی اونها واقعا تاکنون چقدر تونستن رضایت مشتری رو از آن خود بکنند ؟
        در آخر اینکه کشور ما بخاطر محدودیت هایی که در زمینه خودرو وجود داره دو گزینه رو میتونیم دنبال بکنیم :

        اول اینکه ما جزو قشر مرفه هستیم و این پول ها برامون پولی نیست و میخریم و تست میکنیم اگر خوشمون اومد که چه عالی و اگر خوشمون نیومد پی ضرر چند ملیونی رو به تنمون میمالیم و به چشم یه تجربه بهش نگاه میکنیم …

        دوم اینکه ما جزو قشر آسیب پذیر و متوسط هستیم که اینجا ریسک کردن کمی دشوار میشه و بهتر اینه دنبال ماشینی ماشینی باشیم کارنامه خودش رو توی جاده های ایران نشون داده و از ایراد ها و محسناتش بخوبی با اطلاع هستیم .

        با سپاس از شما …

        • امیر | 29/08/1395 در 10:19

          با سلام و خدا قوت
          آفرین برآقا وحید
          من نظر ایشون را کامل وجامع دیدم وخودمم به همین نتیجه رسیدم

        • محمد | 07/09/1395 در 21:17

          منم واقعا با نظر آقا وحید موافقم.دمت گرم

        • ari | 26/11/1395 در 02:38

          من قبل از این ماشین مگان 2006 اتومات داشتم
          ولی از این ماشین راضیم …
          امتحان کنید بعد نظر بدید خواهشن

      • امیران | 07/09/1395 در 15:32

        خدایی ایول اینو خوب اومدی…

      • مهران | 13/10/1396 در 22:22

        دمت گرم
        خوب جوابشو دادی ….
        قبلا پسر عموی منم ۴۰۵ داشت که چپ کرده بود و میگفت لاستیکش ترکید ولی بعد تصادف دیده بودن ؛ لاستیک بعد از چپ شدن افتاده رو سنگ

    • حسین | 09/02/1395 در 12:28

      بسیار ماشین عالی و خوبیه خواهشن سوار نشدید نظر ندید من خودم شش ماه دارم و ازش راضیم

      • Amirali | 25/10/1395 در 13:43

        حالا بعد از یک سال باید دنبال وسایلش بگردی?

        • ari | 26/11/1395 در 02:48

          همه لوازمش موجوده
          هم تو نمایندگیها هم چراغ برق

      • آرش | 12/12/1395 در 23:26

        نکنه انتظار داری ماشین شیش ماهم کار نکنه؟ البته حقم دارین برای ماشین و کلا اجناس چینی همین شیش ماهم زیاده که دووم بیاره .والا من قبلا یه پراید 88 داشت تا 6 سال به جز تعویض روغن اصلا پام به تعمیرگاه باز نشد با این حساب این ماشین که دوبرابر قیمت پرایده باید حداقل تا ده سال تعمیرگاه نره که فکر نکنم به یه سالم برسه

        • عليرضا | 06/06/1396 در 14:29

          حاجي 206 صفر خريدم ! مدل ٩٤ يه هفته سالم كار نكرد ?? نه مه هفته اولا از هفته اول تا هفته اخر ٧ روز پشت سر هم سالم نمونده بود ! الان ٦ ماه ٣٢٠ دارم اخ نگفته

        • وحید | 22/10/1396 در 09:05

          پسر جون چیزی رو که حتی پات داخلشم نذاشتی قضاوت نکن تو برو پراید سواری اولین دست انداز ستون فقراتت خرد بشه این ماشین در حد کیا سراتو هست و لااقل خیلی بهتر ماشین های بی کیفیت داخلی باید برید ی 207 آشغال بخرید 54 ملیون هیچی هم نداره چین چین راه نندازین چین گوشی اپلتون هم داره تولید می کنه تا ده سال آینده چیزی غیر چینی تو دنیا تولید نمیشه حتی تویوتا هم از همین الان ی بخش از ماشین هاشو چین داره میزنه

      • ایلیا | 24/01/1396 در 21:34

        عزیز ممکنه بیشتر برامون بگید از ماشینتون

      • Fateme | 11/04/1396 در 15:29

        سلام خسته نباشید.
        من می خوام براساس h220 بخرم اما آشنای ما در سایپا گفتن که لوازماش اصلا پیدا نمی شن و برو ۲۰۶ بخر.
        من واقعا از این ماشین خوشم میاد اما نمی دونم چی کار کنم.
        شما که راضی هستید لوازماش رو راحت پیدا می کنید؟؟؟

      • حسام | 26/10/1396 در 01:32

        اخه تو شیش ماه عیار چه ماشینی مشخص میشه ، عیار هر ماشینی تو پنجاه هزار تا مشخص میشه مطمئنم بیست هزار تا هم نروندیش که نظر میدی منم ساندرو خریدم تا یکسال به همه پیشنهاد میکردم بعد از یه سال فحش به تمام دین و ایمون میدادم ، یه چهار تا مشهد باش برو بعد بیا نظر بده تازه مطمئنم صاحبای ماشین چینی از ترس نبود قطعاتش گاز و گوزم نمیکنن که خراب شه چه برسه عیار ماشین و در بیارن

    • ذبی | 09/03/1395 در 06:12

      سلام سیستم فرمون برقی کهمثل هیدرولیک قفل نمیکنهمرد حساب .
      نمیدونی حرف نزن .

    • Fa | 22/06/1395 در 15:06

      سلام.من نمیخوام در مورد این خودرو نظر بدم،خواستم اینو بگم که فرمان چه برقی باشه چه هیدرولیک قفل نمیکنه فقط در صورت از کار افتادن این دوتا فرمان معمولی میشه مثل پیکان ولی یه مقدار سفتتر،قفل نمیکنه

      • محسن | 10/07/1395 در 17:59

        ماشین فقط در صورت خاموش شدن فرمونش قفل میشه

      • سعید | 04/10/1395 در 16:35

        باسلام من سمند دارم یکبار تسمه هیدرولیک ماشین پاره شد.فرمون فقط سفت شد قفل نکرد ولی فرمون برقی اگه مشکل پیدا کنه قفل میشه.برای همین خودروهای فرمون برقی اروپایی مجهز به هیدرولیک هم هستند ولی چینیها نه..

        • علی | 25/10/1395 در 15:48

          سمند داره برلیانس نداره خنده داره

          • علی | 07/11/1395 در 01:31

            نخند برلیانس گرون میشه

        • الیاس | 03/03/1396 در 11:01

          فرمون برقی برلیانس مستقل از جعبه فرمان نیست.
          ساختارش مشابه فرمون عادیه فقط یه موتور گیربکس الکتریکی بهش اضافه شده.
          در صورتی که برای موتور الکتریکی مشکلی پیش بیاد فرمون فقط سفت میشه، قفل نمیشه.

          • حسن | 01/07/1396 در 14:09

            من یک سال ۳۳۰دنده دارم این ماشین مرگ نداره خداوکیلی عالی هرچرت و پرتی هم که مردم میگن دروغ من باهاش کار میکنم تو اسنپ وتاپسی تو یک سال فقط سرویس دوره ای ۷۰هزار تا هم رفتم تو یه سال اندازه چهارسال رانندگی معمولی

    • جواد | 06/07/1395 در 16:25

      دوست عزیز فرمان برقی قفل نمیکنه،موارد خیلی نادر به علت مشکل فنی یا برق از کار میافته و در این وضعیت فرمان به حالت کنترل معمولی درمیاد

      • مهدی مهرشاد | 08/07/1395 در 18:10

        اون مشکل پمپه

    • احمد | 21/08/1395 در 20:59

      این مشکل قفل شدن فرمون برلیانس رو دوست من هم داشت
      فرمونش یه دفعه قفل میشه و به هیچ وجه تکون نمیخوره (البته نمایندگی گفت قطعش برسه درستش میکنه)

      هرکی هم شک داره به جا مسخره کردن پاشه بره نمایندگی ببینه چه قدر آدم به خاطر این مشکل برلیانس اومدن … اول یکم بپرسید و تحقیق کنید بعد شروع به مسخره کردن بکنید

      • سینا | 20/09/1395 در 18:46

        موافقم

    • ari | 26/11/1395 در 02:35

      همچین چیزی از نظر فنی امکان ندارد
      در صورت قطع سیستم برق که 1 درصد امکان دارد یا خاموش شدن خودرو به هر دلیل فرمون سفت میشود مثلا در حد پراید های قدیم

    • کیوان | 09/01/1396 در 16:36

      همین حرف آقا هادی درسته که دایی شما خالی بسته. فرمون برقی اگه قطع بشه فقط باعث سفت تر شدن فرمون میشه. مثل وقتی که ماشین با فرمون هیدرولیک خاموش باشه و فرمون سفت تر میشه.

      • فرشید | 05/08/1396 در 13:47

        سلام.من تیر ماه اتومات 330خریدم.مهر ماه داشتم از پارکینگ خارج میشدم.قفل کرد.مجبور شدم عقب بیام تو پارک بصورت مستقیم.ترسیدم.خاموش کردم.دوباره روشن کردم درست شد حالا نگرانم که اگه تو جاده اینجوری بشه چه کنم.ما تو اصفهان یه نمایندگی فقط داریم اولین سرویس دوره ای دو روز پیش بردم.ماشین هن شده.بنظرتون از روغن بی کیفیتشون باشه؟اصلا از این نمایندگی راضی نیستم واپشن دیگه نداریم.قطعات تو اصفهان بجز این نمایندگی دیگه جایی ندارن

        • مصطفی | 27/08/1396 در 01:19

          داداش قبل روشن کردن اگه سویچ باز کنی و صبر کنی که صدای پمپ قطع بشه بعد استارت بزنی هیچ وقت همچین مشکلی پیدا نميکني

    • حمید | 18/05/1396 در 21:35

      اتفاقا من هم شندیم مشکل فرمان برقی در این خودرو وجود داره

  • فرزاد | 24/09/1394 در 11:34

    شهرام جان چرا دروغ میگی.فرمان ماشین قفل کرد؟ها؟؟؟خخخخخخخ.یه چیزی بگو که ادم باورش بشه.پراید با اون کیفیت اشغال تا حالا همچین مشکلی نداشته.من توی برلیانس اتومات نشستم واقعا عالیه.کیفیت داشبرد در حد پژو 207 هست.قطعاتشم عالی بود.هیچ مشکلی ندیدم.پارس خودرو همیشه ماشین با کیفیت منتاژ میکنه

    • رحمان | 28/09/1395 در 01:18

      واقعا عالیه من هم 230 دارم سوار میشم و هم 320 مال دوستمه..هر دو محشرن..نسبت ب پولی ک میدیم عالیه..تا کی میخایم خرج استعلاک خانواده پژو رو بدیم

    • بهرام | 20/11/1395 در 12:33

      با سلام
      آقا فرزاد واقعا به نظرم اصلا چیزی از فنی ماشین سر در نمیاری پس هیچ موقع بدون تحقیق حرفی رو نزن سیسم فرمان پراید کلا با فرمان برقی فرق میکنه فرمان برقی تمام کنترل الکترونیکی انجام میشه و به محض اینکه حتی یک سوکت از جاش در بیاد فرمان قفل میشه خدانگهدار

      • ari | 26/11/1395 در 02:54

        نزن این حرف رو بزرگوار

        سیستم برقی رو کلن از جا در بیاری هم قفل نمیشه
        همین سیستم رو مگان و بی ام و اتاق 3هم سواره
        تازه واسه مگان طراحی نسل2 بوده و این جدیدتره
        اگه سیستم برق مختل شه یا ماشین خاموش باشه فرمونت میشه مثل پیکان فقط سفت میشه

    • مصطفی | 27/08/1396 در 01:22

      چرا دروغ نميگه عجله کرده و سویچ باز کرده و بلافاصله استارت زده باید حتما صبر کنی و بزاری صدای پمپ قطع بشه بعد استارت بزنی

  • علی | 07/10/1394 در 15:41

    سلام آقا این ماشین از لحاظ آپشن در حد ماشین های اروپایی هست تنها ضعفش اینه که حجم موتورش پایینه

    • رامين | 24/05/1395 در 15:19

      بنده اين ماشينو دارم كاملا با نظر شما موافقم و تنها ضعفش حجم موتورشه …..
      ولي من يكبار استارت زدم ماشين روشن شد ولي چراغ EPS پشت آمپر خاموش نشد و فرمان ماشين قفل بود تا دوباره خاموش و روشن كردم درست شد حالا براي سرويس اوليه كه برم موضوع رو ميگم ولي در مجموع از ماشين هاي ايراني خيلي بهتره بسيار نرم و بي صداست و امكاناتشم خوبه….

    • ناشناس | 11/06/1395 در 11:49

      حجم موتورش کمه برو پیکان جوانان بخر که موتور ۱۷۰۰ سی سی داشته باشه!!
      چرا فقط به حجم موتور نگاه می کنید؟حجم موتور پایین نشان دهنده تکنولوژی بالای خودرو است مخصوصا اگر قدرت مناسبی نسبت به حجم موتورش داشته باشه؟کدوم ماشینی رو تو این رنج قیمت دیدی که با ۱۵۰۰ سی سی موتور ۱۰۳ اسب بخار تولید کنه؟؟؟

      • رضا | 19/01/1396 در 15:30

        موتور tu5 پژو
        1600 تولید قدرتش بیشتره با اینکه حجمش کمتره
        تازه واسه 20 سال پیشه که پژو تولید کرده

    • علی | 18/01/1396 در 16:45

      موافقم داداش حجم موتور ام وی ام 550 که تقریبا19000تاس برلیانس h330 از اون بهتر عمل میکنه.. فقط خواهشن اونایی که این ماشین توپ رو ندارن نظر ندن

    • محمد جواد | 15/04/1396 در 03:25

      عژیز جان در حال حاظر حجم موتور رو متناسب با پلتفرم خودرو می سازند

      تکنولوژی موتور این خودرو خیلی بالاست ۱۵۰۰ سی سی ۱۰۲ اسب بخار تولید می کنه

      موتور tu5 که ۱۸۰۰ هست فقط ۱۰۸ اسب بخار تولید می کنه

      عزیزان پژو ۳۰۱ روی یکی از مدلهاش موتپر ۱۲۰۰ سی سی گذاشته

    • سهراب | 02/08/1396 در 15:17

      موتورش ضعیف نیست . این موتور با این که حجم سی سی 1500 داره ولی به اندازه 207 توان بهت میده . 0 تا 100 اون 11 ثانیه هست . 3 اسب بخار از سمند با موتور 1800 بیشتر به شما میده . رنو کپچر موتور 1200 داره ولی ببینید چه توانی داره . الفارمئو موتور 1400 داره ولی 170 اسب بخار به شما میده . در صورتی که ماکسبما با موتور 3500 شش سیلندر فقط 50 اسب بیشتر از الفارمئو با موتور 1400 و مصرف یک سوم بنزین به شما میده . پس ذهنیت خودتون را از اینکه هر چی موتور بزرگتر و سی سی بیشتری داشته باشه بهتر هست ، پاک کنید . مهم تکنولوژی ساحت موتور هست

      • حسین | 23/01/1397 در 17:27

        لایک داری برادر…همچنان خیلیافک میکنن قدرت موتوربه حجم ووجب وایناس دنیاتغییرکرده…فکرتونوارتقابدید

  • عرفان | 15/10/1394 در 09:01

    سلام بر دوستان . من به دنبال خرید این خودرو هستم ولی وقتی دیدم مصرف کنندگان با 5000 کیلومتر کارکرد آن را با قیمت 42 م ت به فروش گذاشته اند واقعیتش ترسیدم یعنی مدل 94 با 5000 کارکرد 12 م ت با صفرش تفاوت قیمت داره مطمئنا یه چیزی هست که اکثر دارندگان این خودرو با مصرف کم با قیمت خیلی پایین بفروش گذاشته اند نظ رشما چیه؟

    • سلیمانی | 29/11/1394 در 20:47

      سلام آقا عرفا . تو سایت های باما-تخته گاز-شیپور- دیوار و…. اصلا چنین قیمتی که میفرمایید نیست شما پیدا من لینکش رو بذار ماهم ببینیم . مطمئن باشید به دستی یا اتومات بودنش دقت نکردین. ممنون

    • ari | 26/11/1395 در 02:57

      شما برو پا معامله عمرا ماشین موجود باشه یا تصادفی و…
      من رفتم که میگم

    • قدیر | 07/02/1396 در 22:41

      من خودم قصد دارم برلیانس h330اتومات بخرم.توی این رنج قیمت چه ماشین ایرانی میشه خرید.؟دنا پلاس.46تومنه.این ماشین هم شیکه هم امکانات روز داره.برای قشر متوسط خوبه.تنها ماشین چینی که افت قیمت نداره

  • محمد | 23/10/1394 در 07:55

    با سلام
    دوستان گرامی من نظر شخصی ام را می گوییم و به نظر بقیه نیز احترام می گذارم
    انتخاب با شما دوستان گرامی
    به نظر من مهمترین گزینه در انتخاب خودرو ایمنی آن ، استهلاک پایین، مصرف سوخت کم و در نهایت ظاهر خودرو است.
    کاری با خودروهای داخلی ندارم که هیچ کدام را ندارند
    اما خودروهای جدید چینی در بازار ایران هر چند ظاهر مناسبی دارند اما احتیاج به زمان است تا به مواردی مثل استهلاک پایین ماشین پی برد. 30000 کیلومتر تست پارس خودرو برای برلیانس به استفاده نرمال از ماشین در حدود یک سال و نیم مربوط می شه !
    اما مهمترین گزینه یعنی ایمنی خودروهای چینی زیر سوال است. این خودروسازهای چینی به علت ایمنی پایین نتوانسته اند به اروپا و آمریکا خودروهای خود را صادر کنند. موسسه چینی که ستاره ایمنی به خودروهای تولید خودشان می دهد حتی سایت اینترنتی به زبان انگلیسی ندارد ؟؟؟؟؟!!!!!! و سازوکارش معلوم نیست ؟
    توجه : در آمار سال خودروهای پرفروش چین اسم هیچ کدام از خودروهای چینی موجود در بازار ایران را نمی توانی ببینی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
    کافی است جهت سند : Most sold cars in 2016 in china را در گوگل سرچ کنید
    پیشنهاد شخصی به عنوان مصرف کننده:
    تنها خودرو داخلی مقرون به صرفه که تا حد امکان موارد گفته شده را پاس می کند ال 90 است
    با هزینه اضافی نزدیک به دو میلیون : لاستیک مناسب، ضبط مناسب و روکش صندلی با جلوه مناسب، صندوق پران و سنسور دنده عقب و … نیز مشکلات ظاهری آن نیز کمتر خواهد شد.

    • محمد | 23/10/1394 در 08:02

      ببخشید در سرچ اینترنتی 2015 صحیح است یعنی مورد زیر را جستجو کنید :
      Most sold cars in 2015 in china

    • امین | 16/03/1395 در 15:45

      ببخشیدا مشکلات ظاهری ال 90 و ساندرو فقط به این صورت حل میشه که کل بدنه و داشبورد رو با لودر بری روش بعد بدی دوباره طراحی کنند… الان ال 90 با لاستیک و ضبط و روکش صندلی واقعا قیافه ضایعش درست شد!!!؟؟؟

      • علی | 25/10/1395 در 15:55

        مهم کیفیت ماشینه که ساندرو چهار و آل نود سه ستاره از پنج را دارن و بی رقیب 206 هم سه ستاره است اما مناسب زوج هست نه خانواده چون واقعا جای نشستن نداره

      • مهدی | 15/11/1395 در 18:13

        موافقم

      • علی | 27/11/1395 در 18:07

        چینی ها گنجشک را رنگ می کنند، جای قناری می فروشن. موتور 1500 سی سی مثل تیبا، گیربکس از رده خارج و قطعات بیکیفیت در قالب یک بدنه کپی شده از بی ام و و چهار تا آپشن که کلش دو میلیون نمی ارزه، هیچکدام نمی گین چرا اینقدر ستاره کیفیش تو ایران کمه؟ حالا برید چینی بخرید، حال کنید.

        • مهدی | 12/05/1396 در 21:43

          برا کسی که فرق موتور 1500 معمولی و تغذیه متراکم رو نمیفهمه به نظرم ال 90 و کلا خانواده ماشن های رومانیایی ! داچیا خوب باشه …
          برو قدرت موتور ها بر اساس اسب بخار رو نگاه کن بعد حرف بزن
          چیزی هم از بی ام دابلیو کپی نشده … 50% سهام برلیانس مال کمپانی آلمانی بی ام دابلیو هست و خود این کمپانی این پلتفرم رو طراحی کرده و در اختیار برلیانس قرار داده

          واقعا موندم چرا بعضی ها انقدر عقده برند دارن که میشه پژو های 30 سال پیش و لوگان 15 سال پیش رو بهشون انداخت بعد با خوشحالی بگن ما چینی سوار نمیشیم !

        • محسن | 21/09/1396 در 14:06

          معلومه هیچی‌از ماشین نمیدونی
          موتوری میتسوبیشی‌ژاپنی با موتور اشغال تیبا مقایسه میکنی?

  • محمد | 23/10/1394 در 08:07

    مثلا به این لینک مراجعه کنید:
    http://chinaautoweb.com/2015/01/best-selling-sedans-in-2014/

    • Arshia | 21/06/1395 در 22:50

      به یک نکته مهم که در این لیست توجه باید بکنید اینکه خودرو های که فروش زیادی دارن مونتاژ چین هستند مثلا خودرو هایی که جلوس اسم سازندشون wv نوشته شده یعنی خودرو فولکس واگن هستش ولی مونتاژ چین که در این لیست اکثراً همین طور به جز مواردی که رتبه هفتاد هشتادم رو دارن که کشور ما به بد ترین شکل اون ها رو مونتاژ می کنه

    • محمد | 08/09/1395 در 23:53

      سلام
      مرد حسابی این ماشین ها همش قیمتش بالای صد میلیون

  • محمدرضا | 02/11/1394 در 05:26

    سلام
    دوست عزیز(محمد) در لیست موجود در لینکی که معرفی کردید شماره 72 برلیانس اچ 330 است و بعد از آن خیلی از برندهای خودروساز معروف دنیا با مدلهای معروفشان قرار دارند
    این موضوع دلیل بر خوب یا بد بودن این خودرو نیست چون در چین تقریبا همه خودروسازان معروف دنیا کارخانه تولید خودرو دارند و با وجود این همه برند معروف ترجیح چینی ها استفاده از یک برند معروف است

    • رضا | 07/12/1394 در 12:40

      مرسی محمدرضا عزیز از توضیح شما، دقیقا اگه ملاک رتبه ۷۲ باشه که خودرو faw که کیفیت نامشخصی داره در رتبه های اول قرار داره

      • امین | 16/03/1395 در 15:49

        FAW کیفیت نامشخصی داره!!!!؟؟؟؟؟ فاو از ایران خودرو هم قدیمی تره. خودروی نخست وزیر چین RED FLAG که قیمتش نیم میلیون دلاره رو میزنه. همین الان یکی از ارزون ترین مدلهاش (بسترن) توایران 80 میلیون قیمتشه!!!! واقعا متاسفم با اون اطلاعات کمتون موضع گیری هم میکنید!!!!

  • حامد | 17/01/1395 در 11:48

    سلام دوستان من ٣٣٠اتومات ثبت نام كردم تحويل خرداد به نظر شما واقعه خرداد تحويل ميدن يا نه

    • عرفان عمادکیا | 03/03/1395 در 02:47

      حامد جان
      اگر تعویق بی افتد که معمولا می افتد ،نهایتن تا 20 تیر تحویلتان میدهند.بشتر طول نمی کشد.
      اگر رنگ سفید بخواهی تعویق ندارد همان خرداد تحویل میدهند.

  • زیبا | 29/01/1395 در 19:56

    تحویلی 320های فروردین95زودترازتیر95تحویل نخواهندگرفت،با نمایندگی سایپاتماس گرفتم،میگه که خوب سودمشارکت بهتون میدن وهزینه تاخیر12درصد،میگم اگرقراربودکه من سودبگیرم پولمومیذاشتم بانک تازه سوده بیشترمیگرفتم،بعدشم،مگه من بانکم که به سایپاوام بدم اونم سودبده؟!

  • علی | 04/02/1395 در 15:06

    با سلام به تازگی برلیانس 330 معمولی ثبت نام کردم کسی اگه داره از ویژگی های خودرو وتفاوت ش با اتومات رو لطفاً بگه درظاهر خودرو که فرقی نمی کنه

    • عرفان عمادکیا | 03/03/1395 در 02:43

      علی جان
      ه صورت اختصاصی سری H300 به لحاظ فنی و موتوری و اتاقی جفتشون یکسان میباشند چه دستی چه اتومات .
      ذاتشون یکی هست.
      اما H300 ها رو با H200 ها اشتباه نگیری یه وقت.
      به صورت عمومی هم تجربه ثابت کرده که هر خودروی که هم دستی آن تولید میشود و هم اتوماتش، توع اتومات بهتر از دستی میباشد.
      اما در مورد برلیانسهای H300 اگر با کلاج مشکلی نداشتی باشی و ساندروف برقی را بیخیال شوی ،دیگر دستی و اتوماتش فرقی نمیکند. هر دو گیربکسی تحت لیسانس آلمان و موتوری ژاپنی از کمپانی میتسو یشی دارند که در چین مونتاژ شده است.
      جفتشان یک توان و یک شتاب و یک اتاق و یک فرمان دارند.
      منظور که تفاوتی در سواریشان نیست.

  • امیرحسین | 29/02/1395 در 07:52

    باسلام .من میخواستم بدونم که در گیربگس دنده ای بهتر است یا اتوماتیک لطفا راهنماییم کنید؟

    • علی شعبانی | 02/03/1395 در 06:40

      دنده ای

    • امین | 16/03/1395 در 15:51

      100 درصد دنده ای چون موتور خیلی قدرتمندی نداره و استهلاک و مصرف بنزینش هم کمتره.

    • الياس | 24/04/1395 در 10:23

      اتومات مصرف بالا ميبره

      • - | 24/05/1395 در 13:30

        ۶.۷-۶.۴=۰.۳
        گیربکس برلیانس تعویض دنده به موقعی داره که باعث میشه مصرف خیلی بالانره

    • سهراب | 12/06/1395 در 07:17

      100درصد دنده ای زیرا برای اتومات باید ماشین 2000سی سی باسه اما این ماسین در هردو حالتش 1500 سی سی است که قطعا روی دنده ای بهتر جواب میده تا اتومات

    • ari | 26/11/1395 در 03:01

      شما برو پا معامله عمرا ماشین موجود باشه یا تصادفی و…
      من رفتم که میگم

  • عرفان عمادکیا | 03/03/1395 در 02:24

    قابل توجه تمام کسانی که قصد خرید و یا تحقیقِ جدی روی خودروی برلیانس سری H H220,H230,H320,H330) را دارند.
    این مطلب را برای شما مینویسم و امیدوارم که مدیریت در این صفحه ی مجازی ، مانع انتشارِ این پیام نشود؛
    این متن تجربه ی شخصی کسی میباشد که خودروی برلیانس H230 را بسیار دوست داشت اما از خریدِ آن منصرف شد؛
    اینجانب تا سقف ۴۰ میلیون را به خرید خودروی صفر اختصاص دادم. در این رده ی قیمت پژو پارس،لوگان ال ۹۰، ام وی ام ۵۳۰ و برلیانس H230 دنده دستی را برای خرید کاندید کردم.
    خوب در مورد پرشیا و ال ۹۰ اطلاعات کاملی داشتم که حاصل تجارب اقوام و اشنایان بود اما دو خودروی دیگر را نمیشناختم پس به جستجو و تحقیق پرداختم.

    در مورد خودروی ام وی ام ۵۳۰ ابتدا جذب موتور ۲۰۰۰ سی سیِ این خودرو شدم علیرغم اینکه از ظاهر آن خوشم نمیامد اما تنها خودروی زیر ۴۰میلیون تومانی در ایران میباشد که موتور ۲۰۰۰ سی سی دارد.
    پس از تحقیق روی این خودرو دریافتم که این خودرو گاهی با مشکلاتِ خنده داری از پایه دست و پنجه نرم میکند و برای رفع آن مشکلات نظیرِ گیجی عقب ماشین در سرعت ۸۰ به بالا،
    زوزه ی گیربکس روی سرگاز دنده ی ۲
    صدای کمک فنر ها و …
    باید به افرادی خبره و خلاق مراجعه کرد تا با روشهای ابداعیِ خویش این مشکلات را به دور از چشمِ نمایندگی برای مصرف کننده حل کنند زیرا نمایندگی ها ملت را می پیچیناند.
    همینجا از خیر این ۲۰۰۰ سی سی گذشتیم.زیرا خودروی صفری که از فردایش دکتر میخواهد مارا سرانجام می نماید مستفیض و مارا چه به فیض. نخواستیم.

    و اما برلیانس؛
    ظاهر این خودرو دل از دیده ام ربود. سراغ موتورش رفتم و دیدم بر اساس شواهد مندرج در کاتالوگ موتور BM15 تحتِ نظر BMW روی آن نصب شده.
    به سراغ گیربکسش رفتم و دیدم گیربکس آلمانی میباشد.
    چه بهتر از این و آپشنهای خوبی که این ماشین ۳۸ میلیون تومانی دارد واقعا دلبرانه عمل میکند. مثل شما به جستجوی مفصل در اینترنت پرداختم و به سراغ تک تکِ نظرات کاربران رفتم و دیدم همه راضی.
    تمام دلایل بالا مرا واداشت که پاشنه ها را وَر بکشم و به جای نت گردی، نصفِ روز را به تحقیقِ میدانی و حضوری راجع به این خودرو بپردازم و مغازه ام را تعطیل کنم تا چهار نمایندگی تعمیر و خدمات پس از فروش را به تجسس راجع به H230 گز کنم.
    به نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش سایپا در شهرم کرج ؛ فردیس کرج و بلوار هوشیار و میانجاده و جاده مخصوص پارس خودرو ، با حوصله ی زیاد مراجعه کردم.
    دو تعمیرکار اول به من گفتند که تا به حال برایشان H230 نیامده چون این خودرو هنوز در خط تولید قرار دارد اما تاکید کردند که لوازمش بسیار کم یاب است.
    همین اطلاعات را داشتند و خوب این اطلاعات برایم کافی نبود.
    به سراغ نمایندگی دیگری رفتم و دیدم در آن گاراژ ۴ خودروی برلیانس H320 و H330 در حالی که کاپوتشان باز است برای سرویس آنجا میباشند.
    دریافتم که به خوب جایی امده ام.
    به رسم ادب از تعمیرکارها و سرویسکارهای آن نمایندگی که متعلق به خدمات پس از فروش سایپا بود کمک خواستم که مرا به اوستای آن نمایندگی معرفی کردند.
    جلو رفتم و به اوستا گفتم:
    “اوستا ببخشید من یه جَوونم که کلا ۴۰ تومن پول دارم میخوام بعد از نود و بوغی یه ماشین بخرم بین ال نود و برلیانس گیر کردم کمکم میکنی؟”
    اوستا گفت:
    کدومشون مدل؟
    گفتم: H230
    گفت:
    برو پراید بخر
    گفتم:
    چرا اوستا خیلی ازش خوبی شنیدم لوکسه به خدا

    گفت:
    ” اگر پولتو میخوای بریزی دور برو بخر ولی بیا بده به من .من پول لازم دارم.”

    تا به اینجای بحث ایشان خلاصه مطلب را مختصر و مفید به همه عاشقانِ H230 اعلان داد اما از انجایی که اهل دلیل و برهان میباشم کوتاه نیامدم و به مکالمه با ذکرِ جزییات ادامه دادم و گفتم:

    “اوستا میگن موتورش آلمانیه که BM15 گیر بکسش هم المانیه.

    در جوابم گفت:
    “ببین داداش تو الان دوتا راه بیشتر نداری یا اینکه باید کاتالوگ رو باور کنی یا منو. انتخابش با خودته ولی این ماشینای H230 موتورشون چینیه تنها چیزیشون که اورپاییه طراحیِ بدنه هستش که اونم میگن کار ایتالیا بوده.
    اما این یکی ها H330 موتورشون میتسو بیشی هستش گیر بکسشون هم تحتِ لیسانس آلمان بوده همین.”

    گفتم: یعنی H330 رو تایید میکنی؟
    گفت:
    “آره این یکی می ارزه چه دستی چه اتوماتیک ذاتش خوبه اما اون یکیشون اشغاله خودتو اسیر نکن به خاطر ۶ میلیون تومن اختلاف. حالا خود دانی.
    اون ال نود هم که گفتی امتحان خودش رو پس داده اگر 6 تومن اختلاف رو پول نداری که H330 بخری خوب همون ال نود رو بخر حالشو ببر. خودتم اسیر نکن”
    از اوستای داستان تشکر کردم و پس از کمی شوخی و خنده از نمایندگی خداحافظی کردم.

    پس از اینجا به سراغ نمایندگی آخر رفتم که در انجا هم جواب هایی مشابه قبلی دریافت کردم با جمله بندی های متفاوت اما مغز مطلب همان بود که در فوق خدمتتان عرض کردم.

    همچنین دریافتم که ؛
    1.خودروهای برلیانس سپر ضعیفی دارند چون جا برای نصب دیاق ندارند
    2. دریافتم که سینی زیر ندارند اما میتوانید خودتان بعدها نصب کنید. و از همه مهتر دریافتم که خوردرو های برلیانس سری H فعلا شدیدن از کمبود قطعات و بازار سیاه برای قطعات رنج میبرند شاید این مشکل تا نیمه ی دوم سال ۹۵ رفع شود.
    3. همچنین دریافتم که پارس خوردرو تولید H230 را لغو کرده و کمپانی سایپا این امر خطیر را به عهده گرفته.
    دریافتم که سایپا با شرایط تحویل فوری H230 به ملت میدهد اما برای خرید H320 و H330 باید حتما دوماه پس از ثبت نام برای تحویل خوردرو منتظر بمانید H330 تحویل فوری ندارد.
    4. هیچ خبری از BMW در موتور ها نیست اشتباه نکنید.
    5. موتورهای H330 و H320 میتسوبیشی ژاپن میباشند مونتاژ در چین. گیر بکس هم تحت لیسانس آلمان میباشد.
    6. موتورها ی H230 , H220 هم کاملا چینی میباشند.
    7.بدنه این خودرو مستحکم میباشد اما داخل آن از تلق های بسیار خشک و ضعیف استفاده شده.
    در تصدیقِ این مورد هفتم مصرف کننده ایی در کنار خیابان به من گفت:
    ” اگر میخواهی دزدگیررا عوض کنی باید یه 4 تا خار یدکی بزاری جیبت چون خارهای قبلی به احتمال زیاد میشکنه”
    او ادامه داد که در زمان تعویض باندهای عقب تلق عقب ماشینش به سادگی شکسته است.

    و جای تعجب است که این قلمِ ساده را چرا سایپا و پارس خودرو رفع نکرده اند.
    تصور میکنم برای 44 میلیون تومان پول بی زیبا یک قالب ریزی پلاستیک و استفاده از مواد مقاوم تر به تکنولوژی و هزینه خاصی نیاز ندارد.حیف است.

    و اما مهمترین نکته:
    8.افت قیمت برلیانس 3 میلیون تومن بیشتر از ال نود و پرشیا در زمان فروش در سال اول میباشد و پس از آن به ازای هرسال 2 میلیون تومن بیشتر از سایر خودروهای این رده ی از قیمتش کسر کنید برای زمانِ فروش.
    برای مثال اگر یک خودروی ال نود و پرشیا را امروز بخرید و بخواهید بر فرض سالِ 1397 آن را بفروشید ،4 میلیون نسبت به صفر کیلومترش ضرر خواهید کرد
    اما روی برلیانس در همین بازه زمانی 9 میلیون تومان ضرر خواهید کرد.
    اگر هیچگاه قصد فروش ندارید ،نکته ی فوق را بیخیال شوید در اآن صورت مهم نیست.

    علاوه بر این نکته ،خودروی برلیانس نسبت به سایر رقیبانش در زمان فروش، دیرتر برای صاحبانش پول میشود.
    امیدوارم دوستان در کنار مزایای این خودروی زیبا ،نکاتی که در مجموع هر دو کامنت بیان کردم را به سنجش و دقت در نظر و تحقیق بگیرند و بعد اقدام برای خرید نمایند.

    دوستان مزایای این خودرو چشم گیر و مشخص است.
    آنچه باید تحقیق شود معایب آن است.
    بسنجید و بعد بخرید یا نخرید.
    بنده همین کار را کردم.موفق باشید

    اینها را نوشتم تا شاید میان این همه کامنتهای مِه آلود، آفتابی باشد بر دیده خسته ی عاشقانِ برلیانس و شاید به دردِ کسی بخورد مثل خودم. موفق باشید.

    • رها | 04/03/1395 در 12:02

      از شما دوست عزیز ممنون که لطف کردید و اطلاعاتتون و در اختیار ما گذاشتید

    • حسین معتمدی | 04/03/1395 در 20:46

      سلام. جدا سپاسگذارم از این همه دقت و وقت کافی برای انتشار تحقیقتون. من قانع شدم. بسیار ممنونم از بیانات کامل و جامع. باز هم تشکر

    • دکترکوروش حسینی | 19/03/1395 در 13:35

      ممون از راهنمایی شما دوست گرامی . من امروز اقدام به خرید خودرو برلیانس 330کردهام امیدوار خودرو خوبی باشد

    • کارن | 24/03/1395 در 17:50

      ممنون از اطلاعات دقیق و کاملتون

    • ارژنگ | 08/04/1395 در 19:37

      ممنون از شما که اطلاعات خوبی به ما دادین

    • Gf | 09/04/1395 در 17:55

      حالا اخرش چی خریدی ؟

    • معین نوروزی | 19/04/1395 در 07:11

      مرسی اطلاعات و تحقیقاتتون کامل بود , ممنون از لفطون برای انتشار این مطالب

    • اسماعیل | 25/04/1395 در 07:02

      ممنون از اینکه تحقیقتون رو در اختیار گذاشتید.

    • اسقف | 29/05/1395 در 15:02

      دمت گرم خوب توضیح دادی هر کی بخونه شیر فهم میشه
      در ضمن خوب حال داشتی این همه تایپ کردی

    • مجید | 01/06/1395 در 18:11

      اون شیری که خوردی حلالت باشه

    • حسام | 02/06/1395 در 14:46

      ممنون از راهنماییت که ما رو هم از این شک نجات دادی

    • کیا | 07/06/1395 در 12:00

      آقا دمت گرم هم اطلاعات خوبی گذاشتی و هم خیلی وقت نوشتن آنها

    • فرهاد | 12/06/1395 در 17:14

      واقعا دستت درد نکنه

    • مریم | 08/08/1395 در 23:15

      چه اطلاعات خوبی …واقعا ممنونم

    • حسن تازیکی | 25/08/1395 در 00:34

      واقعا ممنون من امروز h320ثبت نام کردم و منم دقیقا حرفای شما رو تأیید میکنم

    • مهران | 05/09/1395 در 19:37

      خداوکیلی چشمام سفید شد بس نظرات رو خوندم ولی بازم نفهمیدم خوووبه یا بدده! باو هموطن برادر خب من اگه پول داشتم سوناتا سوار بشم ک ب برلیانس پول نمیدادم.. گیر دادی چینیه چینیه.. الان مثلا پراید و پژو امریکاییه؟ ی کلام‌اونایی ک خریدن راضین یا نه؟ دیگه چیکار ب چینی و ایرانیش دارین! چیکا کنیم اقا بخریم یا نه؟لیفان ایکس ۵۰ هم شنیدم باحاله

      • یا کریم | 30/04/1396 در 09:58

        دوست عزیز، خودرو های داخلی قطعاتشون تو بغالی ها هم پیدا میشه، شما موتور یه ماشین ایرانی رو بخوای تعویض کنی نهایت 10 روز معطل میشی، اما ماشینای چینی قطعاتشون سخت گیر میاد. هم وطنایی که تو شهرستان زندگی میکنن، قطعا برای سفارش قطعات خودروی برلیانس باید حداقل 10 روز و حداکثرم که خدا میدونه معطل بشن. البته لازم به ذکر هست که این مشکل تامین قطعات برلیانس از سال 95 تا الان که وسطای 96 هستیم بییار هموارتر شده، و روز به روز داره بهتر میشه.
        اما در کل باید گفت ما بین دنا، پارس و برلیانس قطعا برلیانس رو انتخاب کنید، اون هم حتما مدل h300.
        مدل h200 تمامی قطعات چینی هستن، اما مدل h300 موتور ژاپنی و گیربکس آلمانی داره، که قطعا از لحاظ فنی اذیتتون نمیکنه.
        یکی از اقوام ما دو دل بود ما بین دنا و برلیانس، من براش تحقیق کردم و در نهایت چون شناخت کاملی از برلیانس نداشتم بهش گفتم ماشین خوبیه اما چینیه خوب! چون واقعا تا پارسال یعنی سال 95 امتحان خودش رو پس نداده بود، وکسی پیدا نمیشد که کیلومتر بالای ۳۰ رو رفته باشه با ماشین و نظرش در مورد خرابی هاش داده باشه.
        به هرحال اون فامیل ما ترجیه داد که دنا بخره، اما باور کنین، در کمتر از 6 ماه مشکلاتی برای این ماشین پیش اومده که من الان مطمئن هستم که برلیانس از دنا خیلی سرتره. و کسی رو نمیشناسم که در 6 ما اول رانندگی با برلیانس همچین خرابی هایی رو داشته باشه. مشکلاتی همچون خرابی جلوبندی و مشکلات برقی.
        این رو هم بگم که دنا دست کسی هست که با ماشین خیلی آروم میره و یه جورایی حرمتش رو نگهمیداره، اما برلیانس برعکس دست یه جوونی هست که اگه روزی دو سه تا کورس نگذاره روزش شب نمیشه!!!!
        به نظر من برلیانس رو اگه میخواین بخرید، قطعا مدل h300 رو انتخاب کنید، چون مدل h200 یه خورده بی اصالته، موتور و گیربکس و کلش چینیه، میگن آلمانی هست و اینجور حرفا، اما همش حرفه، اما h300 واقعا موتورش ژاپنی و گیربکسش آلمانی هست.
        موفق باشید.
        راستی قیمت زیاد قطعات برلیانس رو نسبت به دنا فراموش نکنید. قیمت قطعاتش خیلی گرونه اما به نظر من بازم در مقایسه با دنا بهتره. چون دنا خرج دوره ایش زیاده اما برلیانس کمتر تو خرج میافته، شایدم باید گفت که تو خرج نمیافته مگر اینکه تصادف کنید، یا عمدا یه جاییش رو خراب کنید.

    • ابوالفضل | 22/09/1395 در 17:20

      مرسی
      ممنون

    • حامد | 01/10/1395 در 21:48

      ممنون دوست عزیز. اطلاعاتتون تکمیل بود

    • bijan | 11/10/1395 در 14:47

      موتور هر دو سری 200 و 300 یکسان است اما گریبکس ها متفاوت است. گریبکس اتومات 200 ساخت شرکت گترگ آلمان و اتومات 300 ساخت هیوندایی کره است. گریبکس های دستی هم در هر دو سری ساخت برلیانس است.

    • پارسا | 17/10/1395 در 01:42

      سلام.عرفان جان خیلی ممنون از راهنماییت میخواستمh230بگیرم ولی خوب شد به دادم رسیدی خیلی ممنون حالا میرم سراغه همونL90

    • سعید | 25/10/1395 در 00:54

      موتور هر دو خودرو bm15 l هستش پس چگونه میگویید یکی چین و دیگری میتسوبیشی هستش.

    • مرتضی | 15/11/1395 در 17:54

      نظرتون واقع گرایانه و به نظر بنده منطقی و عالی بود. تشکر

    • یاسر | 01/12/1395 در 20:59

      اگه اینایی که گفتی تخیلات ذهنی ت باشه ینی واقعا توی داستان نویسی اوستایی. اگرم واقعیت را گفتی واقعا کارت درسته و آخر صداقت خیر هستی و خدا برات بسازه و هیچ وقت توی زندگی ضرر نکنی. دمت گرم

      • ارژنگ | 29/11/1396 در 01:13

        با تمام حرفایی ک ایشون زد ولی بازم تجربه رانندگی و استفاده از این ماشینو نداشته و فقط با کلامات بازی کرده

    • ارش | 15/01/1396 در 19:30

      واقعا ممنون از شما و کمپانیی که شمارو استخدام کرد.کلا ایران خودرو همیشه این زحمات رو برایه بقیه خودروهایه رقیب میکشه.در کل فرضا که همه این ماشین هایه چینی بد،ولی اینو هم همه میدونن که ماشین هایه داخل هم با لوازم درجه۳ چینی بسته شدن.به نظره من هیچ ماشینی بدتر از خودروهایه جدید تولیده داخل نیست.

      • سعا | 02/04/1396 در 03:59

        همه نظراتو خوندم. اونقدر متفاوت، حانبدارانه، بی انصاف و اغراق بود که واقعا نمیدونم بخرم یا نه…. بین پارس و برلیانس مونده بودم. پارس تعمیرش آسونه و همه بلدن تعمیر کنن و ارزون و قطعش پیدا میشه از اون طرف هیچ آپشنی نداره و خسته کنندست یا مصرف بالا. برلیانس هم که ظاهر زیبا، مصرف کم، سواری راحت ولی در عین حال قطعات کمیاب و ایراداتی که دوستان گفتن (البته هیچکدومو تایید یا رد نمیکنم). نظرات متفاوت دوستان واقعا گیجم کرد. البته مطمئنم که چنتاشونو از عوامل ایران خودرو نوشتن چون تو سایتای دیگه هم دیدم ای دسته نظراتو. تهش به هیچ جمع بندی نرسیدم. هیشکی نمیگه ماست من ترشه….

    • Omid | 05/02/1396 در 13:10

      باسلام
      دوستان من خیلی راجب برلیانس تحقیق کردم
      حتی از چندین آشنا که داشتن و تعمیرکارهای اشنا سوال کردم
      اگر بخوایم به حق قضاوت کنیم تا الآن که برج ۲ سال ۹۶ هستیم تنها ضعفی که به این خودرو میدن شتاب و کم آوردن نسبی توی سربالایی هست

    • H330 | 09/08/1396 در 20:20

      سلام دوست عزیز از متن بسیاز زیبای شما و تحقیقات کامل شما درست است که از مطلب شما در حدود 1 سال و نیم می گذرد و لی جا داره من این مطلب را بگم شاید به درد کسی خورد
      در مورد فروش این خودرو روزی که پراید وارد بازار خرید و فروش ایران شده همه گفتند وایییییی چه اشغالیه چه مشاین به درد نخوریه اما الان همون ماشین تقریبا بدون افت قیمت داره خرید و فروش میشه
      وقتی سمند و 405 و پرشیا و…. امدن تو بازار گفتند وای چه ماشینا بیخودی هست لوازمشم اصلا گیر نمیاد اما الان شما برو دم سوپر مارکت دم خونتون بگو واشر سر سیلند این ماشینا را می خوام داره
      اون موقع ماشین توی بورس بازار ایران ژیان بودا پیکان تا خورد خورد این ماشینا جای خودشونا باز کردن
      الان هم دوست عزیز همون 16 سال پیش که سمندو پرایدو و…. وارد بازار شده بود الان این ماشین می خواد جا باز کنه پس طبیعی هست که قطعاتش کم باشه برای فروشش یکم معطل بشی و….. بزار 10 سال بگذه اون موقع میشه جای همه این ماشینا را میگیره اون موقع هم یه ماشین جدید تر از این میاد همه بد اونو می گندا خوب همین برلیانس را
      با تشکر

    • محسن | 21/09/1396 در 14:20

      الان اخرای سال ۹۶
      قیمت صفر h330
      ۵۶میلیون
      اگه مدل ۹۴ بدون رنگ
      زیر ۴۷-۴۶ پیدا کردی خبرم کن من خودم هرچی‌گشتم زیر ۴۹میلیون پیدا نکردم
      یعنی بعد از ۲-۳سال استفاده ۶-۷میلیون افت ک طبیعیه
      تازه اونی ک مثلا سال ۹۴ خریده‌ قیمت صفر اونموقعش ۴۷میلیون بوده تازه گرونتم دارن میفروشن الان صفرش رفته بالا

  • لطفا کمک کنین | 04/03/1395 در 05:56

    لطفا کمک کنین من بین ال 90 وبرلیانسh330گیر کردم.
    مانده ام کدام رابخر
    هر دو از یک شرکت اند
    ولی…..
    می گن برلیانس چینی
    می گن ال90 بخر
    اما بعضی ها می گویند ال 90 ساده است، عقبش بالا است وپارک کردنش سخته،بغل لاستیک ها شم بیرونه
    لطفا فرا کمکم کنید
    وگر نه پولم پریده

    • عرفان | 05/03/1395 در 04:29

      دوست عریز .مختصر و مفید
      ال 90 نمونه ایست که امتحان خودشو به خوبی پس داده و همه چیش مشخصه
      توان داره و هم به لحاظ سواری و فنی خوبه فقط دوتا مشکل داره نسبت به برلیانس h330
      1. قیافه نداره
      2. همه ازش دارن و همه جا پره ریخته توی خیابون ها

      برلیانس هنوز امتحان خودشو پس نداده ولی لوکسه و خوش قیافه موتورش هم میتسو بیشیه ، سواریش هم اونایی که دارن خیلی ازش راضی هستن کما اینکه دو مصرف کننده و راننده ی این خودرو به من گفتند که قبلا پرشیا داشتند و از نظرشون سواری برلیانس با پژو پارس قابل مقایسه نیست و خیلی از پارس بهتره.
      اما برلیانس نسبت به ال نود 3تا مشکل داره:
      1. افت قیمتش خیلی بیشتر از ال نود هستش
      یعنی اینکه شما الان اگر ال نود بخری هر سال تقریبا دو میلیون تومن از قیمتش می افته از اصل پولت
      اما برلیانس هر سال 5 میلیون می افته از قیمتش

      2. اگر وسط جاده چالوس ال نود خراب بشه یک ساعت بعد روشن میشه و راه می افته
      اما برلیانس اگر خراب بشه باید بشینی و گریه کنی چون یه نصفه روز طول میکشه تا دوباره بتونی روشنش کنی.
      منظورم خدمات و مکانیک و قطعاته
      در شهر هم باز قصه همینه اما یه کم خفیف تر.

      3.ور زمان نیاز ال نود هر لحظه که بخوای به پول تبدیل میشه نهایتا با سه روز تلورانس
      اما برلیانس رو از دو هفته نا یک ماه طول میکشه که بتونی بفروشی با هفت میلیون تومن ضرر.
      متاسفانه قانون بازار اینجوریه ما هم کاری از دستمون برای تغییرش بر نمیاد.

      برای نتیجه گیری در بحث اگر شما میخوای خودرو رو نگه داری و ظاهرشم برات مهمه خوب برلیانس بخر و لذتشو ببر

      اما اگر روزی احتیاج به فروش میبینی و ظاهرشم برات چندان مهم نیست ال نود بهترین انتخاب در این رده ی قیمتی میباشد.
      ال نود پشیمانی ندارد.

      من خودم همین سردرگمی رو بین برلیانس و ال نود داشتم که در نهایت تصمیم گرفتم یه پارس لوگان مشکی و صفر بخرم.
      4 میلیون تومن هم از برلیانس ارزون تره که با همین چهار میلیون تومن، پارس لوگان رو بزک خواهم کرد.

      • رحمان | 10/08/1395 در 00:27

        خیلی عالی توضیح دادین..
        من هم در این سر در گمی برلیانس انتخاب کردم..
        چون خیلی خوشگله..خیلی خیلی خوشگله..
        من حداقل س,سال ماشینو میخام نگه دارم.و در نهایت با ده دوازده زیر فی,میفروشم
        البته اگر قیمت همین باشه..و اگه تو این مدت جا بیفته ک قیمت و افتش تغییر میکنه..و ممکنه خیلی بهتر باشه برام

    • مهدی | 09/02/1396 در 15:58

      سلام دوست عزیز – من از سال 1392 خودروی ال نود دارم .خودروی بسیار عالی از نظر قذرت- کم مصرفی- جاداری – ایمن و کم استهلاک ، شک تو خرید ال نود نکن ظاهرشم هم اونقدر زشت نیست. بخر شک نکن پشمون نمیشی . چون تموم این حرفایی که شما الان میزنی من هم موقع خرید ال نود تو سرم بود. بخر به خدا پشیمون نمی شی

  • حسین معتمدی | 04/03/1395 در 20:52

    دوست عزیز ال90 ماشین خوبیه ولی خودم هیچ وقت نمیخرم چون اصلا زیبایی نداره نه بیرونش و نه داخلش. ولی فوق العاده بهینه وکم مصرف هستش.ودر زمان فروش خوب میتونی پول بگیری.

  • حسین معتمدی | 04/03/1395 در 20:55

    ال90

    • اسقف | 29/05/1395 در 15:09

      فقطH330

  • اکرم | 08/03/1395 در 07:21

    با سلام
    خواهشا دوستانی که این ماشینو دارن راهنمایی کنن..
    برلیانس مدل 220 دنده اتومات بهتره یا 320 دنده دستی؟؟؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    • محمود | 17/04/1395 در 07:33

      320 خیلی بهتره 220 و 230 خوب نیستند

    • امید | 25/03/1396 در 17:04

      320دنده ای بهتره

  • اکرم | 08/03/1395 در 07:22

    یه سوال دیگه
    کلا تو این ماشینا سدان بهتره یا هاچ بک؟؟؟؟؟

  • مهران | 10/03/1395 در 17:57

    با سلام
    بنده هم اطلاعاته كمي دارم
    اما اينكه ال ٩٠ و پرشيا بعد ٢سال فقط ٤ميليون افت داره كاملا نادرست و از كسي شنيده ميشه كه با بازار اشنايي نداره در حال حاضر ماشين هاي ٩٣با حدود ٦تا ٧ ميليون افت فروش ميره البته در ال٩٠ اين مبلغ كمي كمتره.و اينكه در مورد ماشين هاي چيني درسته افت بيشتري دارن اما نه با اين تفاوتي كه اوشون گفتن و موضوع ديگر مدل ٢٠٠ و ٣٠٠ موتورهاشون كاملا يكي هست و حتي اسم و مشخصات هم يكيست.فقط پارس خودرو هميشه ماشين هاي بهتري توليد كرده اين مهمه.اما اختلاف قيمتشون زياده و اينكه مدل ٢٠٠ظاهره بهتري داره.اما باز هم نياز هست كه بيشتر تحقيق بشه و زمان بيشتري سپري بشه تا كاملا مشخص بشه.والا ال ٩٠ هم مشكلاتش كم نيست برند رنو يكي از ضعيف ترين برند خودرو سازي اروپاست.و ظاهر ماشيناش اصلا جالب نيستن و با امكاناتي كه داره اصلا به صرفه نيست همون ٢٠٦ تيپ ٥ خيلي بهره با قيمتي تقريبا ٧ ٨ ميليون ارزونتر.هم ظاهر بهتر هم امكاناته بهتر.
    با تشكر از دوستان گرامي

    • امير | 31/06/1395 در 03:15

      داداش منظورت از ٢٠٠ و٣٠٠ كه ميگي ٢٠٠ ظاهر بهتر داره و موتورشون يكيه فك كنم ٣٢٠ و٣٣٠ و ميگي . كسي كه بدونه بازار چيه و ادعاش بشه هيچ وق ٢٠٦ رو با ال٩٠ مقايسه نميكنه داداش?

  • فرهاد | 15/03/1395 در 17:53

    سلام
    من ال 90 ام رو فروختم h320 اتوماتیک خریدم توصیه می کنم نخرید. زیاد میشه بعدش مجبورم دوباره یه ماشین تک بخرم. باتشکر از منتقدین
    من نمی دونم چرا توایران همه متخصص هستند و همه هم این ماشینهای بی کیفیت رو سوارند ?
    سوای خوب. رانش معقول زیبای متوسط. فکر کنم قیمتشم مناسبه. خدارو شکر نصبت به پنجاه میلیون خوبه راضیم دو هفته ایم یکبار می.رم برای.کارام.شمال مشکلی نبوده
    نخرید زیاد نشه دوستان برید پرشیا یا توهمین ماشینهای تکنولژی بیست سال پیشو بخرید والا براتون خوبه خداشاهده اونا نه فرمون بقرقی داره که برق بگیردتون و نه چینی به دست هم وطنانمون درست شده که هیچ استانداردی بالا سرشون نیست …

    • Mr.bn | 05/11/1395 در 15:55

      بنظرم تو ایران بری فروش ماشین و افت قیمت ماشین معلوم نیست که چقدر هر سال افت داره چون بازار ما نرخ ثابت نداره
      و در ضمن خدم امسال ۵ ماشین صفر خریدم واز هرماشیندو سه ماه سوار شدم و فروختم
      SLX
      پراید
      SLX
      پارس سال
      و اخرش h320 که از همه لحاظ و تیپ و قیافه از اونا بهتره و با کیفیت تره
      بری افت ماشین بستگی به خود شخص باشه
      که اگر با بنگاه دار معامله بکنی یا خودت بفروشی و زرنگ باشی
      خلاصه من ترجیح میدم خود شخص ماشین بفروشه
      و چند چیز در نظر بگیر ماشین بایت تمیز باشه و کم کار باشه و مهم تر از همه کی بایت بفروشی و نه فروشی و از آمار بازار داشتباشی و از قیمت روز اطلاع کامل داشتباشی و خود شخص بدون واسطه ماشین بفروشه و طلاش خودش بکنه که کمترین ضرر بکنه
      و به این یکی برگردیم h320
      این نظر خدم من یه آدمی هستم با تمام ماشینا سر کار داشتم و ۲۰ سال خارج از کشور زندگی کردم
      اصلا قابل مقایسه نیست با کیفیت خودرو داخلی هرچی هست خیلی کلاس بهتره از خانود سمند و پژو و پراید و در حد معقول و از لحاظ تجهیزات خیلی خوب و نه در حد عالی و من ترجیح میدم داند معولیش بگیره
      وخلاص مطلاب در بازار ما معلوم نیست افت چقد هست
      و کلا بستگی به خود شخص و زرنگی
      و بری معامله طرف بنگاه نره
      این نظر من…..

  • امین | 16/03/1395 در 16:14

    سلام من 320 دنده ای دارم. باید بگم فوق العاده است. دوستی پرسید بین 320 دنده ای و 230 اتومات کدوم بهتره بااید بگم 100 در صد 320 دنده ای. ماشین فوق العاده زیباییه کیفیت داشبورد و ادوات و متریال داخلش عالیه. کیفیت موتور و گیربکس به نظرم خیلی خوبه. فوق العاده نرم و راحت. هر وقت میبینم داره با ال 90 و ساندرو و 206 مقایسه میشه خندم میگیره. جک جی 5 و برلیانس 320 و 330 به نظرم تنها خودروهای قابل خرید در رنج قیمتی 45 میلیون تا 60 میلیون هستند.

  • آوش | 16/03/1395 در 16:15

    من الان 6 ماهه که 320 دنده ای دارم و بدون کوچکترین اغراق و فقط برای راهنمایی دوستانی که قصد خرید برلیانس رو دارند باید خیلی خلاصه بگم گیر بکس فوق العاده نرم و با کیفیته. موتور کشش متوسطی داره دقیقا همون چیزی که از موتور 1500 سی سی میشه انتظار داشت. اگر کسی بهتون گفت اندازه موتور 2000 قدرت داره دروغ میگه. تقریبا با موتور 206 تیپ 5 و 6 و ال 90 که 1600 هست در یک سطح هستند ولی به دلیل اینکه برلیانس حدود 200 کیلوگرم از اونها سنگینتره شتاب اولیه ضعیف تری در دنده 1 و 2 نسبت به 206 تیپ 5 و 6 و ال 90 دارهولی شتاب ثانویه یهتری در دنده 3 و 4 داره ولی در کل حسی که به شما میده اینه که قدرت مقدار ناچیزی کمتر از اونهاست با این حال در دنده 3 شتاب فوق العاده ای داره. کیفیت لاستیکها معمولی. کیفیت سیستم تهویه معمولی. کیفیت سانروف عالی. کیفیت صندلیها عالی ولی چون رنگ روشن هست حتما روکش میخواد. کیفیت متریال اطاق و داشبورد به نسبت 206 و ال 90 خیلی خیلی عالی و فوق العاده اصلا قابل مقایسه نیست. طراحی جلو داشبورد نسبت به 206 بهتره و نسبت به ال 90 اصلا قابل مقایسه نیست خیلی خیلی بهتره ولی نسبت به جک و لیفان ایکس 50 ضعیف تره ولی خوب همونطور که گفتم کیفیت مواد به کار رفته درش بهتر از جک و لیفان و 206 و ال 90 و ساندرو و… هست. کیفیت سپر جلو و عقب خودرو خیلی خیلی ضعیف و بد هست. خیلی شکننده است و چون دیاق زیر سپر نداره با کوچکترین ضربه ای میشکنه. به نظر من سپر پراید محکمتر از سپر برلیانس هست. کیفیت ضبط و باند فابریک به نظر من که افتضاح هست حالا یه سری از دوستان هم میگن خوبه ولی من رضایت ندارم. کیفیت رنگ خودرو عالی. کیفیت جزئیات ریز ادوات خودرو ضعیفه مثلا یک نمونه اینکه بندی که به تاقچه عقب خودرو وصل هست به راحتی و با یک مقدار فشار بار میبره. عایق بندی اطاق خوبه. نرمی خودرو عالیه. اصلا صدای اضافه و مزاحم نداره. داشبورد صدای اضافه نداره. فنر بندی به نظرم خوبه حالا زانتیا نیست ولی از 206 و ال 90 خیلی بهتره. نرمی و راحتی فرمان مثال زدنیه بسیار عالیه. مصرف بنزین زیاد نیست ولی جزو کم مصرفها هم نیست. به نظرم از 206 یه کم بیشتره. اون عددی که کمپانی میگه دروغه بیشتر مصرف میکنه. فکر کنم سیکل ترکیبی تو شهر و اتوبان حدود 9 هست. پدال گاز بعد از دور موتور خط قرمز زیر پاتون خالی میشه که موتور آسیب نبینه. یه سیستم ضد هرزگردی داره که نمیگذاره خیلی خوب تیک آف کنید. دنده رو روی دنده عقب که میگذارید ضبط قطع میشه که تمرکز کامل داشته باشید. سنسور ئنده عقبش عالیه حتی گربه رد بشه بوق میزنه. فضای سر و پای سرنشینان خیلی بهتر از 206 هست ولی به نظرم از ال 90 کمتره. صندوق بار 320 با اینکه هاچ بک هست تقریبا 2 برابر 206 هست. طراحی خودرو در نمای بیرون از روبرو فوق العاده است. نمای جانبی تعریفی نداره. نمای عقب در 320 عالیه ولی تو 330 اصلا زیبا نیست و ناشیانه انجام شده که البته اینا سلیقه ایه. رودریها رنگ کرم داره که خیلی بده زود کثیف میشه. دو رنگ بودن اطاق خیلی زیباست. در رو که با ریموت باز و بسته میکنید یه صدای باز و بسته شدن مکانیکی مصنوعی از بلندگوها میاد که حس خیلی خوبی داره جالبه خیلی. تنظیم برقی آینه های جانبی به اندازه 206 خوش دست نیست. تنظیم سیستم تهویه هوا به اندازه 206 تیپ 6 خوش دست و تمام اتوماتیک نیست. تو مسافرت خیلی خیلی راحت بودم اصلا کمردرد و پادرد و اینا نداشتم ارگونومی سرنشینان عالی بود.
    در کل باید بگم خودرییه با قدرت متوسط و نرمی و راحتی عالی. فرمان و گیربکس فوق العاده نرم. سپر شکننده و ضعیف و ایمنی مبهم. کیفیت اطاق و داشبورد بسیار بسیار بالا ولی کیفیت فنی و موتوری مبهم. این دو مورد کیفیت فنی موتوری و ابهام در ایمنی خودرو اگر در آینده حل بشه و جوابش مثبت باشه به نظرم بسیار خودروی ارزشمندی هست. من در کل از خریدش راضیم.

    • دکترکوروش حسینی | 19/03/1395 در 13:37

      ممون از راهنمایی و اشتراک گذاشتن تجربه شخصی خود

    • کارن | 24/03/1395 در 18:19

      ممنون از اشتراک گذاشتن اطلاعات

    • اسقف | 29/05/1395 در 15:20

      ایول به توضیح کامل و قشنگت خوش اومد جانب دارانه نبود

    • پوریا | 03/06/1395 در 13:40

      سلام من تصمیم دارم برای خرید330اتومات یادنده ای شایدم320ثبت نام کنم امکان داره الان اگراطلاعات بیشتری ازخودروتون دارید دراختیارم بزارید

  • مهدی | 20/03/1395 در 22:18

    سلام خدمت همه دوستان,دوستان من 320 ثبت نام کردم قرار بود اخر فروردین تحویل بدن هنوز که هنوز تحویل ندادن کسی میدونه علت این تاخیر چیه ممنون میشم اگه کسی اطلاع داره بگم مچکرم

  • علی | 31/03/1395 در 14:14

    سلام خدمت دوستان بین ال 90 و برلیانس نظرتون در باره پژو sd v8 چیه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • Kia | 12/07/1395 در 02:24

      سلام عالیه

  • افشین | 04/04/1395 در 07:16

    سلام اقایون من نه طرفدار پژو یا رنو یا سیتروئن نیسم نه طرفدار چینی فقط من خودم زانتیا دارم خسته شدم همش تو تعمیرگاهم راستیتش 206 سمند سیلو غیره داشتم خسته شدم از قیافشون چقدر 206 ببینم حالم بهم خورد دیگه دنبال یه ماشینه خوب تا رنج 50 تومن هستم خواهشا منصفانه نظر بدین برام شتاب مهم نیست چون میدونم هیچ کدوم شتاب قدرت زانتیارو ندارن یه ماشین خانوادگی میخوام که با خیال راحت برم سفر خراب نشه تقزیبا نرمی زانتیا و مصرف کم داشته باشه نظرم بین x50 و برلیانس h 320 موندم کسی نظری داره ممنون میشم

  • رضا | 10/04/1395 در 11:09

    سلام دوستان کسی کولر ماشین رو تست کرده چون این قضیه واسم خیلی مهمه

    • امید | 23/04/1395 در 03:39

      وضعیت کولرش چطور بود؟

  • امید | 15/04/1395 در 06:08

    دوستان کسی اچ230 داره چطوره؟ با توجه به اینکه در این مدل گریبکس ماشین اتومات کامل نیست و الکتریکی است نوع دستی آن بهتره یا اتومات آن؟ممنوم می شم توضیح بدید

  • رضا | 22/04/1395 در 05:55

    سلام دوستان در حال خرید برلیانس اچ 220 یا اچ 230 هستم راهنمایی بفرمائید

  • هاشمی | 22/04/1395 در 17:31

    بنده اچ 230خریداری کردم از لحاظ نرمی خیلی ماشین خوبیه اما شتابش جالب نیست خصوصا که حدود ۱۰۰۰تا باهاش راه رفتم دنده هاش لرزش داره فکر نمیکردم دیگه این ماشینا وقتمو تو نمایندگی بگیرن.

  • الياس | 24/04/1395 در 10:29

    سلام من خودم H330 دستي دارم واقعا راضيم مشكل داره سانروف نداره و اينه دستي هست تو مدل دنده اي

  • بهداد | 24/04/1395 در 22:06

    دوستان سلام واقعيتش من ليفان ٥٢٠ i. داشتم از نظر سواري خوب بود ولي همينطور همه دوستان گفتن قطعات پلايتيكيش و خارهاش خيلي ظعيف بود و افت قيمتشم زياد بود حقيقش چشمم ترسيده از خريدن ماشين چيني از طرفي هم h330اتوماتش دلمو برده و چون پارس خودرو مونتاژ ميكنه فكر كنم بهتر از همنوع خودش باشه خواهش ميكنم راهنمايم كنيد تا بتونم تصميم بگيرم

  • کامران فروهر | 26/04/1395 در 18:35

    در مورد برلیانس h230
    1) من از سال 1368 تا کنون 6 دستگاه خودرو عوض کرده ام ( کارکرده و صفر) برلیانس h230 قابل مقایسه با ماشین های تولید داخل نیست ؛ ( مخصوصا” خودروهایداخلی که اخیرا” تولید میشود) ؛ این خودرو، خیلی خوب است .
    2) دوست عزیز من در سال 64 گواهینامه گرفته ام ، فرمان قفل کرد یعنی چه ؟؟؟!!!!…. زمان قدیم برخی خودروها ، جعبه فرمان نداشت ، سیستم فرمان اهرمی بود ( مانند هیلمن و برخی مدل های چیپ) فرمان آن خودروها قفل میکرد ( 40 سال پیش ) ؛ لطفا” وقتی از چیزی مطمئن نیستید اظهار نظر نفرمائید ؛ مشکل از رانندگی دائی جنابعالی بوده !!!…
    3) ظاهر خودرو زیباست (خسته شدیم از ظاهر تکراری خودروهای داخلی).
    4) صندلی های مشکی ، راحت و بسیار زیبا دارد ؛ نیاز به روکش هم ندارد؛ حیف است روی این صندلی ها روکش بیاندازیم .
    5) دوستی نوشته : دنده اتوماتیک ، برقی است ونیمه اتوماتیک است !!!… این را نمی فهمم !… نیمه اتوماتیک چیست دوست گرامی ؟…. بله ، سیستم گیربکس اتواتیک این خودرو با گیربکس اتوماتیک دیگر تفاوت دارد ؛ و بسیار خوب است و بدون اشکال ؛ می شود توضیح دهید که منظور شما از نیمه اتوماتیک چیست ؟…. به گمانم شما این ماشین را ندارید . برقی بودن گیربکس نه تنها اایراد نیست بلکه خوب است ؛ چون سیستم برقی ، بهتر وهوشمندتر عمل میکند.
    6) فرمان برقی دارد که خیلی خیلی نرم است (فوق العاده است) ؛ چون هیدورلیک نبوده وبه موتور متصل نیست از قدرت موتور نمی کاهد.
    7) موتور1500 بوده و مصرفش خیلی کم است .(نصف پژو405)
    8) با توجه به موتور 1500 ، و اتواتیک بودن گیربکس ، شتاب اولیه مقداری کم است ؛ اما وقتی شتاب گرفت هیچ مشکلی ندارد؛ من تا 150 کیلمتر در ساعت راندم .
    9) هیچ صدی اضافی داخل خودرو نیست ؛ درب ها ؛ داشبورد و… هیچ صدائی ندارند .
    10) سیستم صوتی خوبی دارد ؛ USB را به راحتی بازمیکند و مشکلی ندارد.( رادیو در موج FM در برخی شبکه ها ، مقداری نویز دارد که آنهم مربوط به فرستنده های صدا وسیماست ).
    11) بدنه اش از استحکام خوبی برخوردار است ؛ من 405 داشتم ، بدنه را با انگشت فشار میدادم فرو میرفت ؛ ولی بدنه این خود را خیلی محکم تر است از ماشین های تولید داخل است .
    12) رینگ ها زیباست .
    13) نکنه مهم اینکه : این خودرو با مشارکت شرکت BMW تولید می شود.
    14) در مور فرمایشات متین و خوب جناب آقای عرفان عمادکیا ؛ نظرات ایشان را رد نمی کنم ؛ اما : اولا” : در سال 83 قصد خرید پراید داشتم ؛ آن موقع پراید انژکتوری به تازگی تولید می شد و مدل قدیمی هم بود ؛ از یک تعمیرکار بسیار باسابقه که اتفاقا” کارش تعمیر پراید بود نظر خواستم : گفت انژکتوری را بی خیال شو ، چون اگردرجاده بمانی هیچ کس نمی تواند تعمیرکند !…. درحالیکه هم اکنون همهء خودروها انژکتوری هستند و من به استناد فرایش این استاد کار ، اشتباه کردم . دوما” : اینکه تعمیرکارمحترم فرموده بجای برلیانس H230 پراید بخرید ، دلیل بر غیر تخصصی بودن نظر ایشان است . همان بهتر که این خودرو کاملا” ساخت چین است ؛ زیرا چین ، برلیانس را برای مردم خودش وبرای صادرات به اروپا وآمریکا تولید میکند ؛ وای به حال خودروهای داخلی که قطعات آنها چینی است !!!!…… شما در دنیا هیچ کالائی را نمی توانید پیدا کنید که چین در تولید آن نقش نداشته باشد ( حتی کالاهای آمریکائی واروپائی) چینی داریم تا چینی ؟… البته نظرها مختلف است و هرنظر (کارشناسی شده) محترم است .
    15) بجیز خودروهای گرانقیمت ، هیچ خودروئی ، بدون اشکال وبدون ایراد نیست .
    16) در مورد کمبود قطعات ، می دانیم که L90هم در ابتدای تولید با کمبود قطعه در بازار مواجه بود ولی هم اکنون قطعات آن در همه جا پیدا میشود.
    17) با تمام این حرف ها ؛ انتخاب وخرید خودرو در ایران یکی از کارهای سخت ودشواراست ؛ ریسک است ؛ انتخاب و خرید همهء خودروها ریسک است . باید تحقیق کرد ؛ باید از اهلش پرسید ؛ اما درنهایت باید انتخاب کرد ( باید ریسک راپذیرفت).
    18) نکتهء آخر : در همهء کشورها ، خودرو ، کالائی است مصرفی ؛ اما در ایران ، این کالا ، کالائی سرمایه ای است ؛ اما واقعیت این است که خودرو ، کالائی است مصرفی ؛ پس هرچقدر (کم یا زیاد) هزینه کنیم و پول پرداخت کنیم باید قبول کنیم که به لحاظ اقتصادی ضرر کرده ایم ؛ حتی اگر بهترین ماشین را خریده باشیم . خرید خودرو در ایران توجیه اقتصادی ندارد . ما برای راحتی خود وخانواده ، سفر و عشق رانندگی ، ماشین میخریم وباید قید پولی را که پرداخت کرده ایم ، بزنیم ؛ اگر به دنبال سود اقصادی هستیم باید یک پراید کهنه بخریم و پولمان را در بورس ، مسکن ، ارز ، طلا و بانک سرمایه گذاری کنیم .

    • امید | 29/04/1395 در 03:51

      با سلام خدمت شما آقای فروهر و تشکر از راهنمایی شما
      در مورد نیمه اتومات بودن خودرو h230 یکی از نمایندگی ها به من گفت و این نظز اونه اما واقعیت اینه که من قصد خرید این خودرو را دارم خوب حرف و حدیث ها در موردش زیاده خیلیا میگن h330 آن خیلی بهتره اتوماتش هم با این خیلی فرق می کنه کیفیت داشبورد نیز بسیار بالاتره شما که h230دارید خواهش میکنم راهنمایی کنید واقعا اینجوریه در ضمن من h330 سوار شدم که مال یکی از دوستانمه خیلی عالیه اصلا صدا داخل نمیاد شتابشم تقریبا خوبه از طرفی دنده در موقعیت بسیار خوب و ارگونومیکی قرار گرفته طوری که دست اصلا از زاویه 90درجه پایین تر نمیره و همین امر سبب کاهش خستگی دست می شه آیا h230 هم همین طوره؟کیفیت آن نسبت به h330 خیلی فرق میکنه یا فقط تفاوتش در مدلشه؟
      ببخشید دو سوال دیگه یکی اینکه گفتید مقداری شتاب اولیه آن کمه که مربوط به اتومات بودن آنه آیا در نوع دستی آن این شتاب بهتره؟ چون دوستم h330 دستی داره که شتاب اون خوبه شنیدم میگن موتور هر دو نوع یکیه درسته؟
      آخرین سوالم اینکه وضع کولر ماشین چطوره با توجه به این که دینام کولرش میگن جدااز دینام اصلی ماشینه به نظر میرسه خوب باشه و قدرت ماشینو نگیره؟
      از وقتی که برای راهنمایی سوالات من صرف میکنید واقعا ممنونم

      • مهرداد | 15/09/1395 در 15:09

        سلام
        دوستان توجه داشته باشید گیربکس در خودروی برلیانس h220 , 230 به هیچ وجه اتوماتیک محسوب نمیشه بلکه تنها سامانه ای هوشمند روی گیربکس تعبیه شده که برای تعویض دنده فرمان میدهد و اصطلاحا AMT نامیده میشود .. اما در خودرو برلیانس H320 ..H330 گیربکس اتوماتیک 4 سرعته میباشد
        با سپاس

  • مهسا | 07/05/1395 در 03:19

    سلام ممنون از توضیحات همگی
    من بین لیفان x50 و برلیانسh320موندم کدومو انتخاب کنم
    خواهشا راهنمایی کنید

    • امید | 10/05/1395 در 08:48

      سلام مهسا جان از لحاظ قطعات موجود در بازار نمیدونم ولی لیفان X50 از لحاظ اکسل بسیار ضعیفه و اکسل عقب زود خراب می شه

    • امید | 10/05/1395 در 09:13

      ضمنا لیفان X50 به عنوان یک کراس اوور کوچک نیز از نظر قیمتی می تواند رقیب برلیانس H330 اتوماتیک تلقی شود، اما از نظر بدنه کلاس این دو خودرو متفاوت است. ضمنا در شرایط فعلی خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی برای لیفان ایکس 50 به مراتب بهتر از برلیانس است اما برای استفاده خانوادگی، برلیانس به خصوص از نظر فضای اتاق و حجم مفید صندوق عقب، مشخصات بهتری را ارائه می دهد.

  • حجت | 10/05/1395 در 17:52

    سلام دوستان.من امروز رفتم اچ 330 دستی رو ثبت نام کردم ولی با دیدن امکانات اتوماتش حسابی پشیمون شدم..متاسفانه پول اتوماتشو ندارم..میخوام ببینم آیا کسی اطلاع داره که اچ 330 دنده دستی قابلیت ارتقا داده یا نه؟ مثلا سانسور عقب یا ریموت کنترل یا نواقص دیگه اش و میشه خودمون رفع کنیم و آیا کسانی که اچ نوع دستی رو دارن ازش راضی هستن یا نه..در ضمن من دینگ مشکی انتخاب کردم اما میخوام بدونم بهترین رنگش کدومه..ممنون میشم کمکم کنید عزیزان

  • حجت | 10/05/1395 در 18:08

    دوستان بابت غلط تایپی عذر میخوام اخه با گوشی تایپیدم …لطفا کسانی که اچ330 دنده ای دارن بگن ببینم آیا میشه شیشه هاشو ریموت کنترلی کرد و همچین قابلیت تغییر در اینه ها و برقی کردنشون هست یا نه..درهاشم ظاهرا فقط با سویچ باز میشه و ریموت نداره آیا اینم میشه و عوض کرد و آیا تو گارانتیش مشکلی بوجود نمیاره این تغییرات؟

    • حامد | 09/06/1395 در 10:37

      من 6 ماهه h330 دستی گرفتم، ریموت و پاور ویندوزو میتونی نصب کنی ، کروز کنترل + دکمه های کامل روی فرمان(سیستم صوتی) نصب میشه(شرکت نوتاش صنعت 700 تومن) ، آینه های برقیش گرونه که من عوض نکردم، سنسور دنده عقب هم خود نمایندگی 130 تومن نصب میکنه، رنگ ماشینم مشکیه که زیباترین رنگشه ولی وقتی تمیزه، خیلی زود خاک میگیره و کثیف میشه، اگه حوصله تمیزکاری نداری رنگ روشن بگیر. ضمنا هرکی میاد این ماشینو با L90 و پارس و دنا مقایسه میکنه ، سوار نشده ، کیفیت سواریش واقعا عالیه ، شک نکن تو خریدت

  • علی | 10/05/1395 در 20:42

    با عرض سلام و خسته نباشید چند سوال داشتم راجع به h330 MT (دنده دستی):
    1.من در شهر اهواز زندگی می کنم و نیاز به کولر خوب دارم لاقل یه کولری مثل کولر پارس جواب می ده؟
    2. شیشه بالابر های عقب برقی هستند؟
    3.مشکل موتوری پیدا کنه قطعاتش گیر میاد؟
    4.خراب شد کجا ها باید تعمیرش کنم حتما باید ببرم نمایندگی سایپا
    5. کمک ها چطور عمل می کنند؟
    ممنون می شم جواب بدید
    با تشکر

    • حامد | 09/06/1395 در 10:41

      من 6 ماهه h330 دستی دارم، منم تو لار زندگی میکنم که خیلی گرمه
      1- کولرش عالیه سرمایش بالا و قدرت پرتاب باد عالی
      2- بله شیشه بالابر ها همش برقی هستن
      3- تا حالا 20/000 کیلومتر رفتم هیچ مشکلی نداشتم، فقط حواست به نوع روغن موتوری که میریزی باشه
      4- ایشالا که مشکلی واست پیش نمیاد، بله باید ببری سایپا
      5- کمک هاش خوبه ، دست اندازها رو خوب رد میکنه، سر پیچ ها هم بسیار خوب عمل میکنه و حالت گهواره ای نداره

  • مهدی | 11/05/1395 در 16:41

    با سلام به همگی… من به تازگی برلیانس h220 خریدم و هنوز زوده که در مورد h220 نظر بدم چون تازه یه هفتس که گرفتمش ولی توی همین یه هفته به نکاتی برخوردم که شاید برای بقیه مناسب باشه . من کلا مخالف خرید ماشین چینی بودم و کلا نظر عامه مردم رو در مورد ماشین چینی که بی کیفیت هست و مشتری اول و آخرش خودت هستی و قطعات نداره و خیلی حرفای دیگه … ولی واسه یه بارهم که شده به قول دستمون که در بالا گفتن ماشین خریدن توی ایران ریسک هستش ، این ریسک رو کردم و اصلا به ضرر و زیان و افت و بقیه چیزهاش فکر نکردم و رفتم h220 گرفتم… اگه جنس چینی بده که تمام قطعات همین خودروهای داخلی هم که توسط چین داره تولید میشه… اگه جنس چینی بده پس چرا این همه مردم دارن جنس چینی میخرن …. اگه جنس چینی بده پس چرا کارخانه های اروپایی و امریکایی قطعاتشون رو میدن به چین تولید کنه … ماشین بسیار نرم و راحت و جادار هستش البته در مقایسه با 206 … طراحیش ماله 3 سال پیش هست نه 20 سال پیش 206 … عایق بندی صدا عالی… کیفیت جنس داشبورد عالی… فرمان بسیار نرم که حتی با یک انگشت قابل حرکت هست … پدال گاز و ترمز و کلاچ بسیار نرم … شتاب اولیه متوسط… ظاهر زیبا و اسپرت و جوان پسند …. دنده بسیار نرم و راحت عوض میشود … مصرف سوخت پایین …. کامپیوتر اطلاعات سفر مصرف سوخت لحظه ای و کلی رو نمایش میده… مولتی مدیا فابریک با کلیه امکاناتی که روی خودروهای گران قیمت هست ( صوتی تصویری بلوتوث موبایل gps ناوبری دوربین دنده عقب و … ) توسط نمایندگی روی ماشین نصب میشه … در کل نسبت به قیمتش ارزش خرید رو داره … مخصوصا اگر دوستدار تنوع باشید و نخواهید خودروهایی که دست عموم مردم هست و قیافه تکراری و تکنولوژی حداقل 15 سال پیش رو دارند سوار بشید … موفق و پیروز باشید

  • ابی | 11/05/1395 در 19:07

    با سلام خدمت دوستان.
    من همیشه عاشق ماشین پیکان هستم و الان هم سوار پیکان میشوم.ماشین پیکان برایم حکم وسیله سفر و راحتی و خوشگذرانی بوده و هست.باهاش همه جا میرم از شمال کشور تا جنوب .از شرق به غرب و جاهایی که کمتر کسی برفته باشد.هیچ وقت به ماشین نگاه سرمایه ای ندارم.متاسفانه در ایران ما نگاه سرمایه ای به ماشین دارند و هیچ لذتی از سواری نبرده اند.تمام قطعات موجود در ماشین های ساخت داخلی هم اکنون چینی بی کیفیت هستند و ایمنی لازم را هم ندارند.دیروز ۴ تا ماشین سوزوکی و سمند و براید تو جاده به هم زده و له شده بودند و ۴ نفر کشته داده بودند.هیچ ماشینی در ایران ایمنی ندارد چون ممکنه با یک کامیون یا تریلی یا کمبرسی شاخ کنه وله له بشود.
    من فردا قراره برلیانس h220 را تحویل بگیرم و با اون همه جا میرم..قرار نیست مثل مسابقات فرمول ۱ هم گازش بدهم…نه خیلی مناسب باهاش میرونم…هر جام ایستاد بکسلش میکنم…
    مهم اینه که یه ماشین خوب کامل چینی سوار میشم و از سواریش لذت میبرم…

    خوش باشید و نگران افت قیمت ماشین هاتون نباشید..چون قیمت عمرتون خیلی خیلی بالاتره..وو حرص هم نخورید..فقط سوار شوید و لذت ببرید..

  • بنظر من سمند توربو بهتر از برلیانی چینیه | 12/05/1395 در 22:40

    بنظر من سمند توربو بهتر از برلیانی چینیه
    38 تومن میدی امنیت میخری با گشتاور 200 به بالا نه 42 بدی جای برلیانس با گشتاور زیر 138

    • مسلم | 14/11/1395 در 11:52

      عمو جون سمند با موتور xu7 ترمز درست و درمونی نداره اونوقت با این گشتاور۲۰۰ و قدرت ۱۴۰ اسب( اگه اشتباه نکنم ) آدمو کجا میخواد ببره؟!!!

  • بهرام | 14/05/1395 در 21:52

    سلام
    دوستان در مورد سرمایش و گرمایش 220اطلاعات میخوام

  • ابوالفضل | 16/05/1395 در 14:03

    سلام
    دوستان واقعا چکار کنم خیلی از برلیانس h330 خوشم اومده. بخرم یا نه؟

    • امید | 17/05/1395 در 11:00

      سلام دوست عزیز ماشین واقعا خوبیه در خریدش شک نکن فقط اگه مشکل قطعه نداشته باشه که منم رو همین موندم و واقعا هم مهمه کسی هم جواب نمیده

    • مهدي | 23/05/1395 در 15:07

      حتما بگيرش كه اگه نگيري پشيمون ميشي

  • حجت | 16/05/1395 در 23:25

    دلتو بزن به دریا…مثل من که رفتم ثبت نام کردم

  • امید | 17/05/1395 در 10:58

    با سلام کسی در مورد موتور h230 و تفاوتش با h330 واقعا چیزی نمیدونه؟ میگن نوع330 آن مجهز به سیستم VVT است که شتاب خودرو را بیشتر می کنه و این سیستم را نوع230 نداره درسته؟
    وضعیت قطعات از همه مهمتره کسی اطلاع داره؟ ممنون

  • عادل | 17/05/1395 در 11:59

    سلام
    خرداد H320 دستی تحویل گرفتم
    به نظرم که فوق العادست
    کلا دیگه نمینویسم چون نظرات کاربر محترم آوش کامل بود و درست
    البته بخش سپرش رو نمیدونم، چون خدارو شکر هنور موقعیتی نشده که امتحان بشه قدرت سپر D:
    و موارد زیر هم به نظرم باید اضافه بشه
    هندلینگ و ترمز عالی داره و تو جاده چالوس همین هندلینگ و سیستم ترمز عالیش جونمو نجات داد (خریت خودم بود با 100 تا رفتم تو پیچ که تو اولش تو تونل بود از روبرو هم ماشین میومد و به خاطر تونل دید نداشتم- اول خدا بعدم ماشین نجاتم داد)
    توی پیچ تا حالا نشده به خاطر اینکه ماشین داره از کنترل خارج میشه سرعتم رو کم کنم بیشتر نگران گردنم میشم که میخواد کنده بشه 🙂 ، کلا جاده تو دستته
    ظاهرشم که نیاز به تعریف نداره
    نوع موتورش هم به نظرم با تیبا و پراید و ال نود و سمندو اینها که خودم امتحان کردم فرق داره کلا اگه میخوای بترکونی باید با دور موتور بالا مثلا 4000 تا باهاش بری که حاااال بده بهت و هیجان رانندگی رو حس کنی
    یه نیش گاز بدی دورش میره روی 5000 که مثلا باید مراعات میکردم تا آب بندی بشه که نکردم

    ولی در آخر و در کل با نظر آقای فرهاد موافقم

    آقا نخیرییییییید ، نخرید. یک کلام.
    زیاد میشه دوباره باید کلی پول بدم یه ماشین دیگه بگیرم.

  • حسین | 27/05/1395 در 00:19

    با سلام
    من داشتم تو سایتها نگاه میکردم دیدگاه های مردم رو در رابطه با خرید برلیانس
    چیزی که متوجه شدم این بود :
    1- کسایی که راضی هستند
    2-کسایی که ناراضی هستند
    میپردازیم به قشر اول:
    کسایی که راضی هستند خودشون به دو دسته تقسیم میشن
    کسایی که بلاجبار مجبورن بگن راضی هستم چون مثلا 54 ملیون داده الانم بخواد بفروشه کسی نگاهشم نمیکنه پس مجبوره بگه خوبه که کمتر سرزنش بشه یعنی خودشو داره دلداری میده.در اصل متوجه شده بده اما نمیگه!!!!!!
    دومی ها کسایی که براشون واقعا دلچسب بوده این ماشین حالا چرا؟ چون مثلا این بندگان خدا مثلا ماشین نداشته تا حالا یا اینکه قبلا پیکان یا وانت یا یه ماشین اسقاطی داشته خوب این ماشین حالا براش مثل بهشته. چه میفهمه شتاب یعنی چی یا کولر تو دور بالا جواب دادن یعنی چی یا …..
    پس خیلی محکم میگه عالیه چون تا حالا مثلا پشت حتی یه مزدا 323 با 10 سال کارکرد نشسته تا لذت رانندگی امنیت شتاب یک ماشین معمولی ژاپنی رو درک کنه و بفهمه چقدر تفاوت ماشین 10سال کار ژاپنی با صفر چینی هست(اصلا با بنز و تویوتا مقایسه نکردم یا حتی ماشین های کره
    ای)
    یه دسته دیگه هم طرف داری میکنن که یا از وارد کنندگان و تولید کنندگان هستن یعنی ذی نفعن یا همینجوری از این ماشین خوشش اومده بدون هیچ تجربه شروع میکنه طرف داری.

    2-کسایی که ناراضی هستن
    اولیشون کسایی که واقعا رانندگی باهاشو تجربه کردن و فهمیدن کجا چه خبره . این دسته تجربه سواری با یه ماشین نسبتا خوبو دارن و سریع مقایسه میکنن. شتاب واقعا افتضاح دید بسیار کم کیفیت بد قطعات کولر بسیار ضعیف از معایب بسیار موثر این ماشینه.
    دومیا هم کسایی هستن که اونا هم الکی چون چینی هست این ماشین میگن خوب نیست که متاسفانه یا خوشبختانه درست میگن البته در رابطه با این خودرو

    در کل ماشین فقط ظاهر و آپشن نیست
    ملاک اصلی یه خودرو خوب در درجه اول شتاب سرعت کیفیت امنیت لذت رانندگی هست تا اینکه ظاهر زیبا و آپشن و خوشگلی باشه. بدونید پول برای چی میخواید بدید و دارید چی بدست میارید.

    • امید | 28/05/1395 در 11:29

      با سلام من هم موندم طبق نظر شما ماشین بد و بی خودی است ولی در بازار حتی یکی این ماشینو زیر قیمت هم نمی فروشه میشه یکی بمن آدرس بده یا شماره یکی از این افرادی که واقعا فمیدن ماشین خوبی نیست رو به من بده ممنون میشم

    • باربد رضایی12 | 14/10/1395 در 01:41

      دوست عزیز قیاس خودروی چینی با مزدا 323 ژاپنی از انصاف خارجه!
      ضمنا ملاکهارو هر جور در نظر بگیرید برای برلیانسی که رقباش ال90 و سمند و دنا و سری های پژو هستند اگر بالاتر نباشه کمتر هم نیست

    • h n | 06/01/1396 در 21:38

      من انواع اتومبیل داشتم.از کمری 2002 لیمیتد که فوق‌العاده بود تا پراید وسمند. ریو. چری ویانا.باید بگم ریو بد نبود. پراید بی دردسر بود ولی بدون امکانات و البته بدون ایمنی.سمند خوب بود ولی مصرف بالا. و اما چری ماشین فوق العاده بدون دردسر شتاب خوب. بدنه محکم و.. ولی قطعات بدنه کم بود فروحتمش یه پارس ال ایکس گرفتم دور از جون مثل سگ پشیمونم امروز یه برلیانس 330 تبت نام کردم.اگر نگران افت قیمت نیستید بهترین گزینه همین برلیانسه

  • سهیل | 28/05/1395 در 13:40

    لطفا نخرید من خریدم دوسش دارم نخرید زیاد نشه مدیونید بخریداااااااااا

  • محمدرضا | 29/05/1395 در 18:40

    سلام دوستان ، من قصد دارم دنا بخرم ولی از لحاظ قیمت با برلیانس h330 دستی تقریبا یکی هستن ، کدومو بخرم کاملا گیج شدم یجا نوشته دنا خونه یجا نوشته دنا اشغاله . بالاخره کدوم خوبه؟؟؟دنا یا برلیانس؟؟؟؟

    • عرفان | 06/06/1395 در 02:56

      راستش من از کارشناس ماشین 3همین سوالو پرسیدم ک بین برلیانس و دنا کدومو بخرم گفتن برلیانس

  • خورشید | 04/06/1395 در 13:05

    سلام دوستان.
    من اگر خداوند بخواد میخوام ی h330 بخرم.
    لطفا بهم کمک کنید تا بدونم بگیرمش یا نه…..
    ممنونم دوستان

  • خورشید | 04/06/1395 در 13:06

    و البته بهم بگید دنده ای خوبه یا اتوماتیک…..

  • ریحان | 05/06/1395 در 21:54

    ممنون از دوست گرامی که با راهنمایی خوبش منو از شک نجات داد.

  • علی | 08/06/1395 در 12:41

    من برلیانس H330 اتومات ثبت نام کردم. امیدوارم که ماشین مناسبی باشه.
    فیلم تحلیلش رو اگر دوستان دیده باشن میتونن به راحتی تو انتخاب خودرو تصمیم بگیرن.

  • محمدجواد | 17/06/1395 در 01:23

    با سلام خدمت دوستان
    می خواستم بدونم بین برلیانسی که در پارس خودرو تولید می شه
    با برلیانسی که سایپا تولید می کنه از لحاظ کیفیت و فنی تفاوتی هست یا نه؟

  • احسان | 21/06/1395 در 18:40

    دوست عزیز پارس خودرو در تولید خودرو امتحانش و پس داده. این رو میتونی تو تفاوت قیمت ال۹۰ پارس خودرو و ایران خودرو ببینی.درضمن من برلیانس۳۲۰اتومات داشتم اما چون مسافرت و جاهای گردشی میرم فروختم به خاطر صندوقش باقیمت ۴۹۵۰۰ با ۱۲۰۰۰کارکرد پس یعنی افت قیمت آنچنانی نداره و ۳۳۰ صندوقدار گرفتم و این خودش باز یعنی خودروی خوبی بوده و من ازش راضیم.هرکی هم که میگه خوب نیست نداره که بخره و از رانندگی باهاش لذت ببره.بره ۲۰۶ بخره که من قبل از برلیانس داشتم و با ۸۰۰تا کارکرد گیربکس عوض کردم وتا ۲۰۰۰کارکرد ۳ بار محور تسمه صفتکن.ال۹۰ هم داشتم واز ظاهر زیبا و اتاقک کم صدا و دسته موتوری که بعد از ۱۶۰۰۰تا هنوز مشکلی نداره نمیخوام بگم البته همه اینارو برعکس کن

  • مهدي | 21/06/1395 در 23:43

    سلام
    خدمت همه دوستان
    من برليانس خريدم و قدم هم بلنده ،قبلا توي پارس كه داشتم راحت مي شستم ،اما متاسفانه توي نشستن مشكل دارم و كنسول وسط اذيتم ميكنه و راحت نيستم

  • امیر حسین | 28/06/1395 در 10:25

    با سلام
    دوستان من میخوام برلیانس بخرم ولی میگن گیر بکسش ضعیفه
    آیا این حرف درسته یا نه ؟؟؟؟؟؟؟؟

  • آیدا | 31/06/1395 در 22:42

    سلام
    پدر من داره خیلی ماشین خوبیه ما خیلی راضی هستیم

  • رضا | 02/07/1395 در 16:05

    با سلام
    من برلیانس h320 اتومات دارم. تا الان هم 20000کیلومتر راه رفته. هیچ مشکلی نداشته.حتی برای سرویس اولیه هم نرفتم یعنی تا حالا اصلا به نمایندگی نرفتم و فقط تعویض روغن انجام شده اونم بیرون. همه میگند ماشین چینبیه. آخه کدام ماشین تولید ایران چینی نیست. یا حداقل از قطعات چینی استفاده نکرده. این ماشین حداقل مطمئن هستی که کل قطعات چینیه نه اینکه هرکدام از یه جا . از نظر نمای داخلی وخارجی و سواری از همه مدل های ایران خودرو وسایپا بهتره. مصرف سوخت خوبی داره . فقط فعلا قطعات یدکی کمه .

  • سيد جمال | 04/07/1395 در 12:19

    باسلام و عرض خسته نباشيد.
    بنده 2 ماه h320 تحويل گرفتم.بايد بگم اين ماشين فوق العادست.با اين ماشين 5 نفره مسافرت رفتم كه وزن سرنشينان با وسايلمون بيشتر از 450 كيلو ميشد.حدود 4000 كيلومتر با اين ماشين تو گرما و سرما و بارون راه رفتم بدون اينكه حتي يك بار كاپوت رو باز كنم.از لحاظ نرمي و عايق بندي حرف نداره.فرمان و گيربكس ماشين بي نظيره.صداي ماشين تو دور موتور بالا لذت بخشه جوري كه ادم دوس داره بيشتر گاز بده.اگه تو تامين قطعات مشكلي پيش نياد اين ماشين هيچ ايراد اساسي ديگه اي نداره.پيشنهاد ميكنم حداقل يه بارم كه شده رانندگي با اين ماشينو تجربه كنيد.شنيدن كي بود مانند ديدن!!!!!!

    • مهدی مهرشاد | 08/07/1395 در 18:13

      اروپا رفتی 4000 کیلومتر؟

      • بهروز | 30/10/1395 در 21:04

        سلام بزرگوار
        ازاهواز برو رشت سپس ازمسیرشمال برو به مشهد بعد ازمسیرکنار کویر(سمنان و….)بیا تهران و برگرد اهواز.
        با احتساب مسیرهای داخل شهری میشود بیش از 4500 کیلومتر….این مسیر تجربه خودم با پراید بوده است.

  • مهدی مهرشاد | 08/07/1395 در 18:18

    دوستان عزیز سه تا از عموهام و دو پسر عموم برلیانس گرفتن به خدا . من جک جی 5 اتومات به نظر ههمون از لحاظ کیفیت جک چند برابر برلیانس ارزشمنده با موتور 1800 سی سی قدرتمند . البته 4 سرعته . من با 3 این خودرو 165 تا رو پر میکنم بعد میره 4 . پر قدرت پر شتاب و با کیفیت . این خودرو رو نمیشه با خودروهای زیر 120 ملیونی عوض کرد فضای کابینش که فوق العادس . موتور شرکت میتسو بیشی درست مثل برلیانس و طراحی هوشمندانه ی ابر شرکت فارینای ایتالیا . تو خریدش شک نکنید .

  • مجتبي | 10/07/1395 در 15:02

    سلام
    بخشيد من يك 330 اتومات دارم
    احساس ميكنم ضربه دس نداز ها را توي صندلي منتقل ميكنه
    توانش بد نيست و كم نمياره و بقيه توضحاتي كه بقيه دادن
    حالا سوالم اينه كه اين مشكل لگد زدن و انتقال ضره به صندلي ها را بقيه هم دارند
    ممكن از چي باشه؟
    راهنمايي بفرمائيد

  • Kia | 12/07/1395 در 02:32

    سلام دوستان گلم.خواهشا از روی علم حرف بزنین نه اینکه از روی حرف دیگران من خودم کارشناس ارشد مکانیک خودروم نمیخوامم نظرات دوستانو زیر سوال ببرم ولی من ال ۹۰ پژو ۴۰۵پراید مزاد۳ و۲۰۶رو داشتم الانم سوناتا با برلیانس۳۳۰دارم نمیگم سواریشون فرق نداره ولی انصافا برلیانس ماشین خوبیه افت قیمت که داره ولی نه به اندازه ای که دوستان میگن درضمن در حال واحد تمام ماشین های تولید داخل قطعات چنینی روشونه پس الکی گمراه نکنین خواهشان

  • shirin | 16/07/1395 در 18:06

    من این ماشین h330 فول را خریدم ماشین یکم خنگ به نظر میادا ونمیشه باش لایی کشید خشکه وچرخ عقبش دیسکی نیست وکلا ماشینی هستش که مشتری اول واخرش خودتی پیشنهاد میکنم یکی دو سال باش حال کنید و بعد تحویل خریداران خودرو های فرسوده بدین راحت والا به مرگ خودم ظاهرش دختر کشه ولی بعد یکسال کارکرد مرد میخاد خرجش کنه و به نظر من 20 تومن بیشتر نمی ارزه

    • من عاشق برليانسم | 18/08/1395 در 12:14

      كي خريدي؟چرخ عقب و جلو هر دو ديسكه.

    • وحید | 28/08/1395 در 16:35

      این چجور فولی رقتی خریدی که ترمزش دیسکی نیس؟؟؟فول یعنی اتوماتیک و اینکه تمام امکاناتو داره .احتمالا رنو 5 خریدی که لایی هم نمیتونی بکشی باهاش.یک ماهه یدونه اتوماتشو دارم فوق العاده نرم و روان و هندلینگ عالی داره .کاش مردم خیالبافی نمی کردن تا بقیه بتونن راحت تصمیم بگیرن.واسه اطلاع اپشناش ایناست: کی لس-تهویه اتوماتیک-اینه برقی-سنسور عقب-0 سانرووف دو حالته-شش بلندگو- کنترل رو فرمون- فرمان برقی- زنجیر تایم- موتور وی وی تی -زیمنس المان-گیربکس زاپن- چهارچرخ دیسک-کامپیوتر سفریو…اول میخره بعد میگه بیست تومن می ارزه .

  • ابی | 17/07/1395 در 10:13

    با سلام خدمت هموطنان عزیزم و مدیران محترم این سایت.
    خدمت دوستانم عارضم که بنده برلیانس اچ ۲۲۰ دستی را بر اساس بررسی خودم در مرداد ماه امسال خریدم.البته از کسی قبل از خرید نپرسیدم و دلیلش هم این است که در ایران هر کسی میگوید ماشین من خوب است و بقیه بدرد نخوردن!!!القصه ماشین برلیانس را خریدم..با این ماشین هم جاهای مختلفی رفته ام از جمله مسیرهای طولانی تهران تا عسلویه..از تهران تا عسلویه مصرف بنزین رفت و برگشتم ۱۶۰ لیتر شد.یعنی مسافت تقریبا ۳۰۰۰ کیلومتری را بعلاوه اینکه در عسلویه با ماشین ۳ بار تردد نمودم حدودا ۱۶۰ لیتر شد..کولر ماشین هم بگم که دوستانی که عسلویه رفتند می دانند تابستان عسلویه چطوره!!! کولر برلیانس خیلی خوب خنک میکند و همکارانم در اوج گرما از من می خواستن درجه کولر را کم کنم چون خیلی خنک می کند…فرمانش هم خیلی نرم است..کنترل ماشین خوبه مخصوصا توی پیچ و گردنه های مثل مسیر فیروز اباد و جم تا عسلویه راحت از سربالایی و پیچ ها با سرعت حداقل ۱۰۰ تا بدون اینکه کم بیاره بالا و پایین میرود..شتابش اگر دنده درست بدهیم خوبه و پارس و ۴۰۵ بهش نمیرسد..اتاقش جا داره..کلی تجهیزات کارمون را داخل صندوق عقبش گذاشتیم..برای راه دور خستگی اش خیلی کم و رانندگی باهاش لذت بخش است..عیبش فقط دید کم در هنگام عقب رفتن است!!!ماشین خوبی است نسبت به قیمتش .همکارانم عاشق شدن و یکی از اونا کلی گشت تا یک نفر را پیدا کرد و ازش برلیانس ۱۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد را با قیمت ۴۱ میلیون توانست بخرد..پس افت قیمت ندارد..خیلی هم خوشحال است..خلاصه اینکه من و همکارم فوق العاده از برلیانس ۲۲۰ دستی راضی هستیم….

  • على | 28/07/1395 در 04:46

    خدمت همه ى دوستان عرض كنم با اون ٤٠ ميليون ميشه يه مزدا يا بى ام دبليو يا يه ماشين گذر موقت ك ساليانه حدود ٣٠٠هزار تومن گمركى پرداخت داره و خيلى ماشينهاى اروپايى بهتر ك اصلا قابل مقايسه نيستن با اين اجناس چينى درجه ٣’البته دوستمون حرف خوبى زد،طرف قبلا سوار ماشين اسقاطى ميشده الان رسيده ب برليانس،اين ماشين حكم بوگاتى داره واسش،معمولا الان ديگه وانت هاى جديدم شيشه هاشون برقيه پس نگيد اپشن،شمايى ك ميگيد ماشين خوبيه منظورتون از خوب چيه راهنمايى كنيد ممنون ميشم

  • سارا | 28/07/1395 در 13:42

    خیلی نظرات زیاد بود. من تا 45 تومن میخوام ماشین بخرم و مثله اینکه خیلی قدرت انتخاب وجود نداره. میشه راهنماییم کنین که برلیانس ،206 تیپ 5 و یا ال 90 بخرم؟
    سفر هم اصلا نمیرم فقط برای رفتن به محل کار و داخل شهر.
    و در ضن یکی دو سال کارکرد بهتره یا خرید صفر ؟
    واقعا توو این بازار بی کیفیت و دلالی و دزد بازار داخل آدم از خرید ماشین پشیمون میشه 🙁 . لطفا دوستانی که اطلاعات دارند کمک کنند به بقیه برای بهترین انتخاب بین فرصت های موجود

    • سارا | 28/07/1395 در 13:46

      در ضمن ساندرو رو یادم رفت بنویسم و یا هر ماشین دیگه ای تا این قیمت ؟

      • امیر | 30/07/1395 در 21:34

        سلام خدمت سارا خانم ودوستان دیگر یه راهنمایی خدمتتون عرض کنم اگه بین این 4 خودرو که گفتین یکی رو میخایین خلاصش بهترین انتخاب ال 90 وساندرو هست که از نظر کیفیت 2 پله بالتر از اون دو خودرو هستن خلاصه و اخر کلام البته شاید ظاهر تندر در حد برلیانس نباشه اما از مسائل دیگه ازش بهتره 206 هم واقعاااا بیکیفیت از هرروز موفق باشید

      • محمد حسین | 21/09/1395 در 02:40

        ساندرو ماشین خیلی خوبیه عموی من داره واقعا راضیه

    • بهروز | 10/08/1395 در 20:04

      با اچ 330 دستي به راحتي پوزه پارس و سمند رو كه همسفراي من در سفر مشهد بودن به خاك ماليده شد در برگشت از مسير چالوس وقتي به كرج رسيدم بيست دقيقه منتظر رسيدنشون بعد از رسيدن خودم بودم .در اين سفر اونا دوباك بنزين ميزدن من يكبار (مصرف سوختش رو ميگم كه كم بود ).

  • زهرا | 08/08/1395 در 13:54

    من مدل دستي h330 برليانس رو دارم
    توي اين يكسالي كه دارمش سفرهاي زيادي باهاش رفتم
    چيزي رو كه ضعيف ديدم سپر ماشين بوده
    و اينكه در ماشين با سوييچ باز ميشه و خودتون بايد روش ريموت بزارين
    از لحاظ زيبايي جا دار بودن شتاب و سرمايش و گرمايش و كمك و گيربكس و موتور راضي بودم

  • SaaeD H | 09/08/1395 در 18:14

    سلام دوستان
    من می خوام H220 بخرم و تمامی نکات و اطلاعات دوستان رو که بیان کردن رو خوندم.
    امروز زنگ زدم نمایندگی خودشون تاکید بر خرید H320 دارن اما من اندازه H220 پول دارم.
    می خوام بدونم واقعا خوبه یا نه ارزش نداره؟
    درضمن من 3 سال MVM 530 داشتم و بیش از حد ازش راضی بودم و همه میگفتن شانست خوب بوده و اینکه من اصن چینی بودنش واسم مهم نیست.
    آیا خرید H220 ارزش داره یا نه؟

  • امید | 10/08/1395 در 13:47

    من میخوام h220برلیانس رو بخرم چکار کنم بگیرم یا نه

    • من عاشق برليانسم | 18/08/1395 در 12:11

      h330 اتوماتيك بخري به نظر من عاليه.اتومات خيلي بهتر از دستي هست.فوق العاده راحته.مخصوصاً توي ترافيكهاي شهري.ميخواي متوجه بشي برو سوار يه ماشين اتومات بشو.محاله ديگه بري دستي بخري.

  • من عاشق برليانسم | 18/08/1395 در 12:08

    يا سلام
    ماشين بسيار خوبي در اين رنج قيمتي هست.ولي متاسفانه لوازم يدكيش فعلاً خيلي كمه و در صورت تصادف بايد ماشين چند ماهي در تعميرگاه باشه.ماشين من h330 اتوماتيكه كه بعلت تصادف نياز به تعويض محور جلو داره كه الان 1 ماه است كه لوازمش گير نيومده و ميگن بايد از چين وارد بشه.البته گفتم كه ماشين خوبيه كه در تصادف دو تا كيسه هواي جلو عمل كرد و من و همسرم هيچ آسيبي نديديم.

  • اشکان | 23/08/1395 در 21:31

    سلام میخواستم بدونم کسی 320 اتومات داره؟
    من ثبت نام کردم اما الان شنیدم سانروف نداره؟ آیا درسته؟

  • محمد | 26/08/1395 در 03:04

    آخ برلیانس 220 چقد مظلوم واقع شدی
    ین خودرو هاچ بگش خیلی قشنگتره…………………….*******

  • یحیی | 27/08/1395 در 11:27

    با سلام
    من برلیانس h230 ثبت نام کردم نطر خیلی از دوستان را مطالعه کردم واقعا بنظر من ماشین خوبی هست یعنی فراتراز پژو پارس و ال 90 اگر کسی از لحاظ بعد فنی دلایلی داره بیان کنه تا اطلاع رسانی شود. متشکرم.

  • مصطفی | 05/09/1395 در 09:04

    برلیانس h330 دنده ای بخرم یا پارس تندر؟

  • صادق | 06/09/1395 در 03:47

    با سلام. من قصد خريد h230 اتومات دارم. آيا موتورش با سري h320 فرق مي كنه؟ كساني كه داشتن پيشنهاد مي كنند؟ ممنون

  • فرهاد | 07/09/1395 در 23:46

    مدل ۲۳۰ خیلی عالیه خوشگل و جادار

    • زهرا | 21/05/1397 در 22:43

      سلام این قد گیج شدم فکر کنم برم پیکان بخرم??

  • مصطفی | 11/09/1395 در 22:18

    سلام….آقا خداییش برلیانسh330 من الان۵ ماه دارم عالیه ماشین خوش رکاب بدون صدا واسه برادرزنم ۲ماه برداشتم دنده ایش خیلی دنده ای نرم کلاچ عالی…..بعضیا میگن جاده کوهستانی کم میاره نخیر دوست عزیز جاده کوهستانی توقع داری مثلا ماشین دنده ۴ باشه سرعت۱۰۰تا بره خخخ جالبه….من راضیم

  • مهدی | 12/09/1395 در 00:24

    سلام به همه دوستان/منم قصدخریدh230رو دارم ولی از چینی بودنش میترسم وقتی که به یه خودروی 206با قطعات چینیش فکر میکنم ریسک خریدن h230رو به جون میخرم حداقلش ظاهرش به روزه

  • علیرضا | 12/09/1395 در 15:44

    سلام دوستان مهربون، من علی 45 ساله معلول جسمی حرکتی هستم ، بهزیستی داره کمکمون میکنه یه خودرو از پارس خودرو با تسهیلات 30 میلیون تومن + مابه التفاوت با خودمون ، تحویل بگیریم انشاالله، دلم میخواد باتوجه به شرایط جسمیم اتومات بگیرم ، برلیانس h330 اتوات بگیرم ، راحتم ؟ لطفا باکارشناسی کمکم کنید ،،،، سپاس

  • علیرضا | 15/09/1395 در 00:33

    اقا لطفا جریان این لوگوی شرکت برلیانس و پارس خودرو چیه من هم لوگوی پارس خودرو دیدم هم برلیانس ایا اینا با هم فرق میکنه؟

  • ارادتمند | 15/09/1395 در 12:23

    ازادبیات وگفتاراقای عادل به تاریخ 95/5 خیلی لذت بردم ولی اقای عادل با ماشین چینی که نمیشه بترکونی چون راه نمیره واعصاب آدمو میترکونه

  • محمد حسین | 21/09/1395 در 01:18

    سلام دوستان.من در مورد ی موضوع دو دلم و میخواستم نظر شمارو بدونم.الان مدتیه دنبال خرید ماشین هستم که ی برلیانس h220 مدل 95 با 3000 کارگرد و یکی از رفیقام داره که میخواد بفروشه الیته طرف بنگاه داره قیمت ماشینو میگه 34 تومن درصورتی که قیمت صفر این ماشین 41 تومنه چطور ممکنه این ماشین که هنوز هیچ کارکردی نداره 7 میلیون از قیمتش افت کنه.به نظر من حتما عیب و علتی داره.اگه از دوستان کسی این مدل ماشینو داره یکم منو راهنمایی کنه دمتون گرم

  • سپهر | 22/09/1395 در 21:20

    دوستان عزیز

    اولا مقایسه ال 90 با برلیانس رو بهتره در حالت بهتری انجام دهید

    دوما اطمینان حاصل کنید که ال 90 چقدرش داخلی سازی شده که از تولیدات چینی به مراتب کیفیتش پایین تره

    اما اگه قراره بررسی کنیم ال 90 اتومات رو با برلیانس هم رده خودش یعنی H330 اتومات بررسی کنید

    انوقت نتیجه تحقیقاتتون متفاوت خواهد بود

    از نظر آپشن مقایسه کنید
    از نظر توان موتوری و مصرف سوخت بررسی کنید
    و در اخر قیمت هارو در بازار بصورت واقعی تر بررسی کنید

    ولی درکل ما در ایران عادت داریم خودرویی که حتی یکبار تجربه نکردیم رو نقد و بررسی کنیم

    بزرگترین سرامدی برلیانس به تند 90 همان فرمان برقی یا سیستم EPS خودرو هستش
    که فرمان به مراتب نرمتر از تندر90 دارد و در عین حال در سرعت های بالا فرمان بصورت هوشمند دچار محدودیت گردش میود که از محاسن اصلی خودرو هستی

    و موضوع دیگر کشش خودرو هستش که
    باید بگم تندر 90 اتومات واقعا ضعیف تر عمل میکند و خودروی برلیانس علی رقم وزن بالاتر بسیار چابک تر عمل مینماید

    در مورد مصرف سوخت هم که احتیاجی به توضیح نیست

    در مورد فیس و دیزاین بیرونی و داخلی خودرو هم که مقایسه جفایی است در حق برلیانس

    و اما عزیزانی که روی کیفیت رنو و محصولاتش تاکید دارن
    باید یاداور بشم که محصولات رنو عمده صادراتش به ایران ، ترکیه و کشورهایی که سیستم خودرو سازیشون مثل ماست در غیر اینصورت محاله که واردات رنو رو براحتی در کشورشون قبول کنن

    باز اگه بحث سر فولکس واگن بود کیفیت کلمه معناداری بود ولی در مورد رنو …

    در اخر وقتی تویوتا برند لکسوس را ارائه داد همه دنیا به سخره گرفتن که چطور میخواهد با برند های لاکچری رقابت کند

    حال میبینیم که در دنیا قضاوت جور دیگری هست

    برلیانس هم در بازار ایران بزودی همین روند را تکرار مینماید

    با تشکر

  • جمشید | 23/09/1395 در 20:08

    آقا ماشین وفقط بی ام و . . .

  • اکبر | 11/10/1395 در 06:33

    رنگ نقره ای یا …..ازلحاظ قیمت فرق داره یا نه باتشکر.

  • اسقف | 12/10/1395 در 14:52

    بابا این همه فکر نداره برین برلیانس330 رو با خیال راحت بخرید تو قیمت خودش بهترین خودروس من الان حدود یکساله دارم در رابطه با برلیانس تحقیق میکنم از مایندگی وتو سایت و اونایی که برلیانس داشتن از پیر و جون از مرد هر کی داشته حتی از بنگاهی همه و همه نتونستن ازش بد بگن همه تعریف کردن دیگه فک نکنم کسی مثل من حساس باشه من دیگه علمم یقین بر خوب بودن برلیانس شد و هفته پیش با اجازه دوستان رفتم 330 نقره ای دستی ثبت نام کردم
    موفق باشید

    • اکبر | 13/10/1395 در 06:01

      قمتش چند بود کی تحویل میدن

  • اکبر | 13/10/1395 در 14:15

    رنگ نقره ای یا …..ازلحاظ قیمت فرق داره یا نه

  • باربد رضایی12 | 14/10/1395 در 01:15

    درود بر همه بزرگواران
    تنوع نظرات بسیار زیاده هر کدوم از دوستان نظرات خاص خودشون رو در مورد برلیانس گذاشتند
    1- بطور کل کشوری مثل چین نه تنها در خودرو بلکه توی همه صنایع کشور در حال توسعه هست بنابراین انتظار کیفیت اروپایی ، امریکایی و یا ژاپنی کمی دور از واقعیته اما این رو هم مد نظر داشته باشین “تلاش و پشتکار” برای بهبود کیفیت و رساندن به استاندارهای تراز اول جهانی رو دارند
    2- با توجه به بند 1 خودروی چینی که برلیانس هم جزو اوناست مثل هندونه دربسته میمونه خصوصا اینکه “دست خودروساز ایرانی ” بهش خورده ، دیگه شیفت با شیفت مونتاژ خودرو متفاوته یکیش خوب درمیاد یکیش هم از روز اول پدر در میاره!
    3- اونایی که فک میکنن ال 90 فرانسویه هنوز توی سری اول ال 90 سر و سلوک میکنن ! برادر من خواهر من الان سراتوی سایپایی قطعاتش چینیه! اگه بخواد ال 90 رو با قطعات فابریک فرانسوی بده با این وضع اوضاع دلار و بی ارزش بودن پول ما که باید 60 میلیون به بازار بده !
    3- ال 90 نشستم سمند هم نشستم
    4-در حال حاضر برلیانس 230 7 ماه هست دارم 12000 کیلومتر کارکرده مسافرت راه دور جاده ایی دو بار ، راه نزدیک (زیر 400کیلومتر) حدود ده بار داشتم بنابراین تجربه شخصی ام رو فقط در معایبش و محاسنش میگم
    — زیبایی بیرونی چشمگیر در مقایسه با ال90 و سمند که وحشتناک تکراری شدند
    – فضای داخلی ساده اما وسیع
    – ارگونومی صندلی خوب
    – کم صدا تر از محصولات ایرانخودرو و ال 90
    – موتور دارای زنجیر تایم هستش نه تسمه تایم
    – مصرف سفر جاده ایی رو خودم دقیق محاسبه و اندازه گرفتم 6/18 لیتر در 100کیلومتر
    – اونایی که دنبال شتاب وحشتناک و مسابقه دادن هستن سراغ این خودرو نیان اما اونایی که استاندارد رانندگی میکنن بهشون بگم که خودم تست گرفتم مثلا سربالایی های اتوبان رشت قزوین منطقه کوهین رو واقعا 120 اومدم بدون اینکه موتور کم بیاره و حتی اگه پشت سر ماشینی میرسیدم که سرعت کم میشد با اراده مجدد تو همون سربالایی سرعت به 120 میرسید
    -پایداری به مراتب بهتر در مقایسه با ال 90
    و سایر خوبیهایی که در پست های بالاتر دوستان قید کردند و اما
    معایب که برای همه مهمه:
    – نور پشت آمپر ضعیف
    – خارهای پلاستیکی تزیینات ضعیف
    – فعلا تعداد تعمیرکارای باسواد کم داره
    – سیستم برقی بسیار پیچیده که دست هر باتری سازی و نصاب دزدگیر نمیشه داد
    – اگه تصمیم گرفتید که بخرید با همه مزایای فوق باید “قبول کنیم” هر جا بمونه دیگه مونده! بخصوص در مورد عیوب برقی و باید از گارانتیش برای حمل و رفع عیب استفاده کنیم (بنده یه بار توی شهر تهران برام اتفاق افتاد دیدم سر باتری شله ، سفت کردم اما سیستم برق ایراد آورده بود وبا کفی بردند نمایندگی و سه روز طول کشید ok شد هر چی هم گفتم ، به من نگفتن عیب از کجاش در اومد و فقط کلی گفتند که از ایمو بلایزر بود)
    — توی کیلومتر 12000 (الان ) روغن ریزی پیدا کرده و دارم میبرم نمایندگی(طبق تجربه و تشخیص خودم که زیر ماشینو نگاه کردم کاسه نمد ته میلنگ داره چکه میکنه ) طبق تجربه تحویل پنجمین ماشین از سایپا قطع به یقین توی مونتاژ یه گندی زدن .. چسب مزدایی… فیت کردنی… و یا..(دیدم که میگم!) و گرنه بی نام و نشان ترین خودرو ساز توی انتخاب قطعات حیاتی یه حداقل هایی رو لحاظ میکنه
    -اگر برلیانس میخرید توی دوره گارانتی خوب جواب میدن اگرچه خود نمایندگیها توی انبارهاشون کمبود قطعات دارند.
    – پیش بینی بنده اینه که شرکتی در حد و اندازه سایپا ،مکان های خدماتی رو که توی بسیاری از نقاط کشور داره قطعا فکری به حال کادر فنی مجرب و تامین قطعات میکنه همانطور که توی اوایل ورود تیبا این مشکلات بود و به مرور کم تر شد
    ناگفته نماند که محصولات رقیب با برلیانس هم این عیوب توشون هست اما راحت تر و کم دردسر تر حل میشن
    و در پایان اگه حال و حوصله دردسر ندارین و مایلید اگه به گیرو گور خورد ماشینتون سریع تر عیب برطرف بشه سراغ ال 90 برید و دنبال تنوع نباشین اما اگه مثل بنده و امثال من خیلی اعصابتون بهم نمیریزه و ریسک پذیری دارین حتما برلیانس بخرین و لذت ببرید از تنوع
    من خودم با همه تفاسیر راضی ام
    شماهم میتونیین ایتمها رو لیست کنین ببینین در مجموع کفه ترازو برای شما کدوم طرفیه
    سپاس از توجهتون

  • علی | 19/10/1395 در 13:55

    سلام
    این ماشین قیمت بازارش با کارخونه فرق داره
    یعنی تو ایران جا افتاده
    پس مشکل افت قیمت مثل ام وی ام رو نداره
    ضمنا چین کلا داره خودش رو تو صنعت خودرو کم کم بالا میکشه و تا چند سال آینده قطعا رقیب کره خواهد بود همینطور که تو ایران جا افتاده
    از دانش فنی بی ام و و پارس خودرو بهره میبره که هردو خوشنام هستن
    به نظرم ارزش امتحان کردن رو داره

  • علي | 21/10/1395 در 03:18

    من قبلا ال ٩٠ داشتم الان ٧ ماههh320 دنده دستي دارم خدايي سواريش مثل ال ٩٠ ولي خب ال٩٠ شتاب اوليش يكم بهتره ولي تو شتاب ثانويه برليانس خيلي قويتر و سريع تره تو سربالايي ها و پيچا فوق العادست راحت با ي لبخند مليح از كنار ماشين هاي هم قيمت و هم رده خودش كه در حال زور زدن براي بالاترفتنن رد ميشي سرپيچها ك راحت با سرعت ٨٠ تا بپيچي هم هيچ اتفاقي نميوفته مصرفشم فوق العاده كمه ٥٠ ليتر كه بنزين بزني مسافتي تقريبا ٩٠٠ تا١٠٠٠ كيلومتر تو جاده كفي ميره من از تهران تا مشهد با ي باك رفتم صداي موتور اصلا تو ماشين نمياد لرزش اصلا نداره سيستم تهويه هواشم عاليه
    البته گفته باشم كه اين تعريف ها درحد ٤٨ ميليونه اشتباه نشه با ماشين هاي ١٠٠ تومن به بالا مقايسه بشه
    در كل من ب عنوان ي مصرف كننده نسبت به قيمتش خيلي راضيم
    اين ماشين اصلا قابل مقايسه با پرشيا و ٢٠٦ و ام وي ام نيست
    تنها با ال نود ميشه مقايسه كرد كه اگر از شتاب اوليه كه اختلاف يك ثانيه اي دارن صرفه نظر كنيم اين واقعا خيلي بهتر و بالاتر از اون قرار داره
    در ضمن لوازم يدكيش از واشر سر سيلندر داره تاااا …
    خيلي هم زياد و فراوونه
    من تو اين ٧ ماه كه٢٠٠٠٠ تا راه رفته ماشينم جز تعويض روغن كاري ديگه نكردم
    مطلب ديگه هم اضافه كنم كه درسته موتورش ١٥٠٠ هست ولي از موتور ١٨٠٠ پرشيا و٤٠٥ و ١٦٠٠ ٢٠٦ خيلي قوي تر و بهتر و تيز تره

  • علي | 21/10/1395 در 03:37

    اينماشين دوسري داره سري٢٠٠ و ٣٠٠
    كه ٣٠٠ خيلي عالي تره البته اطلاعي از ٢٠٠ چندان ندارم فقط ميدونم كه هركسي خريده پشيمون شده كه چرا سري٣٠٠ نخريده
    البته سري ٣٠٠ به نظر من ٣٢٠ خيلي بهتر و با صرفه تر از مدلهاي ديگه هست اين ماشين براي خانواده پنج نفره عاليه سرنشين هاي عقب با توجه به هاچ بك بودن واقع احساس راحتي ميكنن و فضاي صندوق عقب نسبت به بقيه هاچ بك ها بزرگتره
    اين ماشين هاچ بك از تمام ماشين هاي داخلي پهن تره و اصلا احساس خستگي نميكنيد

  • علیرضا شیرزاد | 24/10/1395 در 22:17

    با عرض سلام . دوستان عزيزي كه قصد خريد ماشين برليانس اچ 320 دارند توجه كنند : من ديروز ماشينم رو تحويل گرفتم به من گفتند كه دود اگزوز ماشينت آبي سوزه يعني يا ماشينت روغنش كمه يا موتور ايراد داره . وقتي رفتم تعويض روغني به من گفتند كه ماشينت فقط يك ليتر داخلش روغن بود اون هم از نوع بي كيفيت ترين روغن . نمايندگي هم به من گفته بود بعد از اينكه 10/000 تا ماشين كار كرد بعد ماشين رو بياريد تعويض روغن بكنيم . يعني اگه من 200 كيلونتر ديگه رفته بودم صدرصد موتور ماشين سوخته بود . توجه كنيد حتماً روغنش رو چك كنيد به حرف نمايندگي ها هم گوش نكنيد . 5 ليتر هم بنزين بيشتر داخلش نبود .

  • Amirali | 25/10/1395 در 13:37

    و به نتیجه میرسیم که ادم پیکان و… سوار بشه ولی ماشین چینی سوار نشه

  • مرتضی | 27/10/1395 در 03:02

    با سلام من برلیانس h330 دارم اونم دنده ایش عالیه خدایش عالیه از همه لحاظ خوبه من قبلا 206 داشتم ولی از این بیشتر راضیم فقط سانروف برقی نداره بقیه وسایلاتشو خودم اضافه کردم مثل سنسور دنده عقب با اینه های برقی ومه شکن که خرجشون شد 450 تومن وسایلاتشم همه گیرمیاد الان همه جا دارن وارد میکنن ..ماشین کم سوخت و خوبیه …خیالتون راحت پشیمون نمیشین

    • مرتضی | 27/10/1395 در 03:07

      درضمن کولرش اینقدر قوی هست که در استان های مثل بندر عباس کرمان و یزد که جای گرم سیر هستند در تابستان گرم باید کولر را خاموش کرد از سرما ….

    • اسقف | 06/11/1395 در 17:23

      داداش این وسایلو که گفتی450 شده کجا دادی برات نصب کردن
      ممنون

      • مرتضی | 17/11/1395 در 21:24

        داداش سنسور دنده عقبش میشه از 90 تومن به بالا که جنس خوبش 200 تومنه شیشه بالا برشم که تزیناتی ها میزارن واینه های برقی و مه شکن هم از تهران سفارش دادم که مه شکنش شد 140 تومن و اینه هاش 270 که با تخفیف 450 شد…..

  • علي | 28/10/1395 در 02:20

    اقايون داداشام يه سوووال
    اين ماشيينه كه ميگين هميين ٣٢٠ ايا استارتر هم داره يا نداره !؟

  • بهروز | 28/10/1395 در 21:24

    سلام
    من برلیانس صفر 320 خریدم ، ماشین سینی زیر موتور نداره ، به هر جایی هم زنگ زدم پاسخگو نیستن، تا کی از نمایندگی ها به من گفتن خودم باید بخرم واسش ، من از کجا تهیه کنم سینی زیر موتور برلیانس 320

  • حمید | 13/11/1395 در 17:46

    سلام .هر وقت دوستان دیدید در اروپا وامریکا خودرو چینی ……هرمدلی…..
    سوار شدن بدانید تایید شده و بخرید.

    • h n | 13/01/1396 در 22:37

      مگه رنو و پژو یا کلا اتومبیل فرانسوس تو آمریکا میبینید که توصیه میکنید

  • میثم | 14/11/1395 در 11:10

    من چن وقت دیگه عروسیمه میخواستم برلیانس بگیرم شیک هم باشه
    ولی صاحب نمایندگی گفت اگه خوشکلی فقط ملاکته بگیر اگه کیفیت ملاکته ال نود بگیر منم ریسک نکردم و ال نود گرفتم

  • حسین | 17/11/1395 در 17:13

    با سلام خدمت دوستان من خودم iX35دارم میخوام برای بچم ماشین بخرم برلیانس یا ساندرو دوستان اونایی که این ماشین ها رو دارن نظر بدن لطفا ممنون

  • علی | 23/11/1395 در 14:15

    سلام .من امروز جلوی فروش سایپا بودم یکی اومده بود که برلیانس 230 دنده داشت کنجکاو شدم ازش پرسیدم راضیه ازش میگفت ماشین اول رو که گرفته بود گیر بکسش خراب بود هیچ نمایندگی هم قبول نمیکرد اونقدر فشار اورد تا ماشین اول رو ازش گرفتن 3 ماه بعد این ماشین جدید رو دادن بهش میگفت این هم ایرادات جزیی زیادی داره بالا بر شیشه هاش ضعیفه کامل بالا نمیاد

  • morteza | 28/11/1395 در 14:39

    دوستان سلام من برلیانس سوار نشدم در حد دیدن تو خیابون بوده وکارم قبلا خرید و فروش تصادفی بوده و ماشین زیاد داشتم که تولیدات داخلی بوده اما یکبار تجربه یه خودروی چینی x33رو داشتم و صدای موتورش واقعا عذابم می داد بقیه مشکلاتش بماند چون می تونه هر ماشینی داشته باشه و بسیار بد فروش بود اینو میخوام بگم ما ایرانیا خسته شدیم از اپشن های کم و بی کیفیت ماشین های داخلی به همین دلیل چین با پیدا کردن نقطه ضعف ما تونسته با اپشن دادن به محصولاتش نظر ما ایرانیارو جلب کنه وبه دنبال کیفیت نبوده دوستان بدون اینکه بخوام تبلیغ کنم ال 90از لحاظ فنی وعمر قطعات از ماشین های چینی وارد شده خیلی بهتر ولی از لحاظ اپشن وراحتی خیلی افتضاحه اگر به دنبال زیبایی واپشن هستید چینی حرف نداره نسبت به خودروهای داخلی ولی از لحاظ فنی وقطعات عمر کوتاهی دارند واین رو بگم که ال90 و ساندرو هیچ فرقی باهم در مدل دنده ای ندارن و در اتومات فقط گیربکس ساندرو فرانسوی هست همین الان هر کی پول زیاد داره ماشین خوب سواره قشر ما هم باید با این خودروها بگذرونیم چاره ای نیست به قول قدیما هر چقدر پول بدی همون قدر آش می خوری

  • آیدین | 29/11/1395 در 00:27

    سلام گفتین چینی خداییش کدوم ماشین های ایران خودرو و سایپا اصل هستن همشون چینی هستن من پرشیا صفرشو خریدم گیربکسش خراب بود دوبار تعویض کردم از اتاق صدا میومد چندبار هم سنسور کیلومترش خراب شد برلیانس هم‌چینی قطعات ایران خودرو و سایپا هم چینی به نظر من برلیانس ماشین مدرن اگه هم ایراد داشته باشه از گیربکس پژو خوب من خودم شنبه ثبت نام میکنم امیدوارم خوب باشه تمام خودرو های ایرانی قطعاتش چینی هستن

  • هادي | 02/12/1395 در 02:39

    واقعا متاسفم برای پارس خودرو که این همه دروغگو هستن.. هنوز یک ماه از تحویل خودرو اچ 320اتومات نگذشته چند بار تو خیابون گذاشتتمون گاز نمیخوره… دو بار بردیم نمایندگی این بار اصلا دوست ندارم که برم بیارمش واقعا دلزده شدم و هر کس هم پرسیده گفتم که ماشین خوبی نیست

  • قباد | 05/12/1395 در 22:24

    سلام یکی منو راهنمایی کنه چکارکنم کجا برم برلیانس ۳۳۰دارم کشویی شیشه بالابرم شکسته یک ماه شیشه چسب زدم قطعش توباز نمایندگی پیدا نکردم میگن شیشه بالا بر کاملش ۳۸۰پولش ای انصاف نیست به خاطریه خار این مبلغ هزینه کنی لطفا راهنمای کنید کجا میشه پیدا کرد

  • قباد | 05/12/1395 در 22:35

    سلام یکی منو راهنمایی کنه چکارکنم کجا برم برلیانس ۳۳۰دارم کشویی شیشه بالابرم شکسته یک ماه شیشه چسب زدم قطعش توبازارنمایندگی پیدا نکردم میگن شیشه بالا بر کاملش ۳۸۰پولش این انصاف نیست به خاطریه خار این مبلغ هزینه کنی لطفا راهنمای کنید کجا میشه پیدا کرد

  • هادي | 16/12/1395 در 03:32

    آقا شدیدا تاکید میکنم که برلیانس نخرید من آذر تحویل گرفتم سی روز تو نمایندگی آذری خوابیده.. قطعه اش موجود نیست.. بدرد نمیخوره آشغال و بی کیفیته…

    • h n | 13/01/1396 در 22:31

      حالا مثلا خودروهای ساخت داخل قطعات باکیفیتی دارن؟قطعات اصلی وجود نداره بفیه هم بیکیفیت

  • رامین | 01/01/1396 در 21:24

    اینکه برلیانس به لحاظ تولید سه ستاره کیفیت رو به خودش اختصاص داده و بعد از رنو ساندرو با کیفیت ترین محصول تولید داخل هستش کافیه . از اظهار نظر های گمراه کننده لطفا خودداری کنین تا ملت این ماشینو بخرن سوار نشده و مصرف نکرده مزه نکرده نظر ندید خواهشا . بقیه تولیدات داخلی یه ستاره رو به زور گرفتن انصافم خوب چیزیه

  • سعید راستین | 14/01/1396 در 15:54

    من بریلیانس H330 اتومات دارم کارش حرف نداره.عالیه.خودم نمایندگی خودرو دارم و به جرئت میگم که خرید ماشین های هم رده این ماشین یعنی سمند و 206SD فقط حروم کردن پوله…
    اگر میخواید ماشینی فوق العاده در رنج قیمت 30 تا 45 میلیون بخرید،من پیشنهاد می کنم برلیانس H330 یا دنا البته گیربکس دستی بخرید.
    یه شایعاتی هم راجع به اینکه قطعات برلیانس کم پیداست و اینا هم هست.من تکذیب می کنم.

  • حمید | 21/01/1396 در 13:28

    سلام به همه دوستان. من توی یکی از زیرمجموعه های سایپا کار میکنم. در مورد برلیانس سری 300 که از ابتدا در پارس خودرو مونتاژ میشد خواستم مطالبی رو بگم. موتورش با اینکه 1.5 هست اما در سربالاییها کم نمیاره. البته این مورد برای کسانی که استاندارد رانندگی میکنن صدق میکنه که این هم در گیربکس دستی حل شده هست. کیفیت قطعات داخل اتاق واقعا خوبه. بجز اون خارهایی که دوستان در بالا بهش اشاره کردن. الان در سایپا و پارس خودرو خیلی از همکاران ما خودشون این ماشین رو یعنی هم 320 و هم 330 رو دارند و از نظر امکانات مشکلی درش دیده نمیشه. بزرگترین نقطه ضعف این خودرو سپر هاش هست که دیاق نداره و این بزرگترین مشکلش هستش. برای قطعات بدنه تا خارهای ریز و موارد مصرفی دیگه هم میتونم براحتی بگم که الان در خیابان ملت تهران که بورس لوازم یدکی و تزئیناتی خودرو هستش همه قطعاتشو وارد کردند. اما از اونجایی که وارد کننده های عزیز همیشه دنبال سود بودن خیلی از قطعات رو اشتباهی آوردن. یعنی رفتن از اونایی آوردن که در خود چین مصرف میشده. چون مدلهایی که در ایران هست با چینیها فرق داره. طبق اطلاعات بنده که با کارشناسان خط رنگ آلمانی چند ماه قبل از عید صحبت میکردیم پلت فرم سری 300 برلیانس رو بر مبنای بی ام و x1 طراحی کردن و ساختن و جالبتر اینه که 700 نفر مهندس آلمانی در قسمتهای مختلف از طراحی تا ساخت و تولید در چین مقیم بودن برای مدت 1.5 سال تا این ماشینا رو دادن بیرون.
    ضمنا نمایندگی میدون آزادی هم شد مرکز تخصصی تعمیرات برلیانس و قرار شد از کل ایران، نمایندگیهای دیگه پرسنلشون رو بفرستن اونجا تا آموزش ببینن و دیگه تو تمام کشور مشکلاتش حل بشه به امید خدا.
    در کل با این پول و این اوضاع بازار انحصاری برای اقشار متوسط جامعه که دوست دارن ماشینی با امکانات بهتر به نسبت خودرو های قبل داشته باشن خیلی بهتره. 330 واقعا ماشین خانوادگیه و خیلیها از همکاران ما راضی بودن. البته ناراضی هم بوده بینشون.
    در آخر بگم این نکته رو اگه میخواین بیشتر پول بدین تا 65- 66 تومن میتونیی چانگان بگیرین که به معنی واقعی کلمه یه کراس اوور تمام عیاره. اگر هم نه میتونین تا اوخر سال صبر کنین تا 4 مدل سیتروئن رو سایپا بده بیرون. اینم بگم هرکسیسری اول سیتروئن رو بگیره برد کرده چون تماما از فرانسه میاد.
    ارادتمند همه

  • مهیار | 24/01/1396 در 23:19

    من هم تصمیم آخر گرفتم و H330 AT تحویل خرداد ۹۶ ثبت نام کردم. علاوه بر ظاهر زیبا٬ امکانات رفاهی (سانروف و …) مهم اینه مه پارس خودرو میزنه و برای سرویس میشه از نمایندگیهای زیاد سراسر کشور این شرکت و سایپا بهره برد.
    تعداد ایو خودرو هم رو به افزایش هست و انشالله بازار قطعات آن نیز وسیع و پر رونق خواهد شد.

  • ایلیا | 25/01/1396 در 00:46

    دوستان چرا گیجمون کردید هرکی واسه خودش یک چیزی میگه یا همهشون تکراری بودن.دقیقا همه رو خوندم.
    اینو فهمیدم برلیانس سری200 *** هست هرچند شکلش عالیه
    اما سری300و بخصوص320ارزش خرید بیشتر از همرده ها داره
    خلاصه و مفید

  • محسن | 25/02/1396 در 15:15

    با سلام بنده تقریبا شش ماهه برلیانس دنده ای دارم.ضعفای این ماشین 1-سپر کاملا شکننده 2- کمک فنرهاش اگه ماشین سنگین شه لق لق میکنه 3-ترمزاش داغ کنه صدا میده 3-سربالایی کم میاره مخصوصا تو جاده های شیب دار وکوهستانی 4 صندلی عقب جا پای بسیار کوچکی داره
    مزایا 1- مصرف کم 2-ظاهر زیبا 3- فرمان بسیار نرم وراحت4 -ماشین بی سر وصدا 5- صدای کم موتور
    انصافا در جمع بندی من راضی هستم

  • اسقف | 27/02/1396 در 00:06

    بهتربن ماشین تا 60 میلیون فقط برلیانس شک نکنید

  • علی | 28/02/1396 در 16:49

    نظرات ایقد ضد و نقیض بود ….
    من که تصمیم به خرید برلیانس داشتم.، دیگه فقط میرم نمایندگیش گاز میگیرم و برمیگردیم ،خخخخخخ دیونمون کردید بخدا…یحتملا این ماشین با کیفیتهای متفاوت ارائه شده که نظرات متفاوته…

  • محمد | 03/03/1396 در 11:12

    سلام من خودم اچ 330 اتو تحویل مرداد ثبت نام کردم ولی از دوستان پارس خودرویی شنیدم روی یک موتور قویتر برای این ماشین در حال تست کردن هستن البته تحقیقی که کردم با همین حجم موتور برلیانس سری اچ 530 با توان 117 اسب بخار وگیربکس 6 دنده وجود داره که احتمال داره دراینده از این موتور وگبربکس در ایران استفاده بشه

  • هادي | 14/03/1396 در 21:07

    برلیانس نخرید آقا نخرید.. من خرید آذر ماه گذشته برلیانس اچ 320اتومات تحویل گرفتم از پارس خودرو، کلا یک ماه سوارش نشدم همش توی نمایندگی خوابیده بوده همش خراب بوده..قطعاتش هم ندارن… سوار گاری بشین بهتر برلیانسه..

  • محمد جواد | 31/03/1396 در 02:48

    به پارس خودرو اعتماد کنید.

    پارس خودرو امتحان خودش رو پس داده.

  • مجید | 03/04/1396 در 01:59

    با سلام
    من حدود ۱۰ ماهه ۲۳۰ دارم . مسافرت مشهد – قشم – کیش و مشهد -یزد – دیلم و مشهد – خوزستان و مشهد – تهران – شمال رفتم . داخل شهر هم خودم و خانواده استفاده دایم داریم . در این مدت و مسافرت ها مصرف سوخت با توجه به مسیر – استفاده کولر و تعداد نفرات بین ۷ و ۳ دهم تا ۷ و ۶ دهم متغیر بوده . در تمام مدت فقط برای سرویس ۵۰۰۰ و تعویض روغن ها کاپوت ماشین رو بالا زدم و یکبار هم قبل از مسافرت آخری بدون اینکه مشکلی داشته باشم ی جلوبندی رفت تو چاله یک چک و آچار کشی واسم کرد . گردنه های جم – عسلویه – یاسوج – شهرکرد تا خوزستان و …. رو با ماشین پر ( نفر و صندوق ) با کولر رفتم اصلا مشکل نداشتم روی هم رفته بهترین انتخاب تو این رنج قیمته ( البته من دستی گرفتم ) . در ضمن اگه تعویض روغنی رفتین که فیلتر تون رو نداشت برای روغن فیلتر ماکسیما و هوا مزدا ۳۲۳ دقیقا میتونین استفاده کنین قیمت هر دوتاشم با هم حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار تومن میشه .
    یک ایراد : صدای داشبورد از سمت سرنشین کنار . دوستان اگه اطلاعاتی دارن ممنون میشم بگن .

  • Hosein | 03/04/1396 در 10:06

    سلام من h320دنده ای دارم قبلآ j5 جک 315 mvm داشتم
    بجز 206 و 111 که فکر کنم همه داشتیم?
    اصلآ قابل مقایسه نیست j5 ماشین خوبی بود ولی مصرف بالایی داشت وقتی هم خاموشش میکردم اگزوز صدا تق تق میداد که نشانگر کیفیت بد آلیاژ بکار رفته بود
    Mvm315 تو سر بالاییها ماشین لم میشد باید میزدم کنار تا یکم سرد بشه بعد به راهم ادامه میدادم که برای ماشینی با اون قیافه واقعآ افت داشت
    206 صفر هم خریدم هر روز تو نمایندگی بودم با همه مکانیک های اونجا دوست شدم اگه 84/5 میخریم بهتر بود
    ولی برلیانس هیچ مشکلی نداره باید طوری رانندگی کرد که از ماشینی با 1500cc قدرت انتظار داشت سری 200 زیاد جالب نیست ولی 300 خوب هستن تو این رنج قیمت این بهترین گزینست

  • محمدنژاد | 10/04/1396 در 11:19

    با سلام خدمت دوستان محترم
    یه سوال داشتم از دوستان بخصوص اون دوستانی که برلیانس ۳۲۰اتومات دارند
    بنده هم این ماشین را بعد از کلی تحقیق ثبت نام کردم
    الان ایران خودرو پژو ۲۰۷اتومات را ثبت نام میکنه.
    با توجه به مسائل و مشکلاتی که برلیانس داره نظرتوون چیه انصراف بدم ۲۰۷ اتومات بخرم.
    البته اینو عرض کنم خودم جک جی ۵ اتومات دارم ازش راضی هستم برای خانم میخواستم این ماشین را .
    و میدونم احتمال تصادف اش هم زیاده بخاطر رانندگی خانم
    ممنون میشم نظرتون را برام صادقانه بفرمائید.

  • محمد | 28/04/1396 در 23:21

    برادر گرامی
    اولا سایپا نه و بگیم پارس خودرو
    دوم اینکه به اسم پارس خودرو ننازین. چون همین کمپانی اگه یادتون باشه پی کی رو تولید کرد…. بدنه رنو با موتور پراید …

  • تورج | 25/05/1396 در 08:44

    قابل توجه کسانی که مردد هستن تو خرید برلیانس
    من نظرات بالارو خوندم فقط یک چیز میخوام بگم که 320 دارم تنها مشکلش کولر و شتابش بود اونم شمعاشو تویوتایی کردم چون بهش میخوره وض کردم الان کولاک شده ماشین…

    • الهام | 22/12/1396 در 12:03

      سلام .وقتتون به خیر .من 6 ماهه که اتومات سفارشی 320 خریدم.از همه چی اش راضی ام .مساله ای که خیلی خیلی اذیتم میکنه ، اینه که شتابش مخصوصل در اتوبان و جاده خیلی کمه و من همش با دیدن یه ماشین که از پشت میاد باید بیام کنار ، چون اصلا اصلا شتاب نداره .من قبلا پراید سمند و 206 سوار شدم که البته دستی بود .آیا واقعا با شمع تویوتا مشکلش حل می شه ؟و آیا باید به نمایندگی بدم درست کنه؟ و از کجا باید این شمع ها را تهیه کنم ؟؟؟

  • مهدی | 12/06/1396 در 22:49

    خدا از سر تقصیرتون نگذر با این عدم تامین قطعاتش،میترسم بزنم بیرون خراب بشه قطعاتش گیرم نیاد یه بار برای کمپرسورکولر حدودا50 روز سرگردون بودم خدا ازتون نگذره
    خدا ازتون نگذره خدا ازتون نگذره

  • محسن | 18/06/1396 در 23:13

    سلام دوستان راضی و ناراضی من برج 12 سال 95 برلیانس h330 دستی تحویل گرفتم و برج 2سال 96 با 5000 کارکرد و 2تومن ضرر فروختم اما نه بخاطر ناراضی بودن یا چینی بودن ماشین بلکه بخاطر خرید خونه مجبور شدم بفروشمش, قبلش 2تا سمند داشتم پراید داشتم اما راحتیو نرم بودن این ماشین عالیه من کلا خیلی مسافرت میرم دقیقا 3روز بعد از تحویل برلیانس رفتم مسافرت نه خسته شدم نه اذیت خدا شاهده وقتی برگشتم فقط برای آمپر بنزین رفتم نمایندگی که اونم از اول خراب بود که 2ساعته درست شد تو این چند ماه یه دوو اسپرو روپا خریدم اما دیگه طاقت نیاوردم ماه قبل خونه رو فروختم دوو رو هم فروختم و رفتم نمایندگی ****** دوباره برلیانس h330 اما این بار اتومات تحویل آبان ثبت نام کردم ماشین قبلی قهوه ای صدفی بود دوباره قهوه ای صدفی نوشتم برای من ماشین خوبیه حالا چینیه که باشه مهم راحتیه که این ماشین داره بیشترم بودجه ندارم که برم ماشین روز دنیا رو بخرم حالا دوستان به سلیقه و انتخاب همدیگه احترام بزارین یکی با پراید راحته یکی با 206 یکی با ماشین چینی یکی با ماشین اروپایی و…. پس نیاییم تو دل بقیه رو خالی کنیم چون ماشینی که یکی دیگه سواره دوست نداریمو بهش بگیم ماشین تو ضعیفه ماشین تو آدم توش امنیت نداره ماشین تو چینیه و هزاران چیز دیگه.. هر کس در توان خودش به امیدی ماشین میخره که راحتیو آسایش خانوادشو فراهم کنه پس انشالله که چرخش براش به خوشی بچرخه و مبارکش باشه و سال به سال بتونه بهترشو بخره…خدا نگهدار همه شما باشه

  • سید | 26/06/1396 در 16:06

    سلام دوستان لطفا کمکم کنید.مشورت:من میخوام ماشسن صفر بردارم حالا بین دنا.۲۰۶صندوقدار. V8. .برلیانس h230دنده. پارس.و رانا…..نسبت بقیمت‌ از لحاظ امنیت و‌کیفیت و… کدوم رو انتخاب کنم؟؟؟؟نظر‌لطفا .راهنمایی کنید؟

    • باراني | 29/06/1396 در 23:50

      سلام به همه دوستان بنده از سال٩٤تا تير ٩٦ پارس داشتم و مدير يكي از نمايندگي ها از دوستانم بوده كه مجموع پذيريش وتعويض قطعات برام اسون شده بود و از لحظه تحويل تا زمان فروش صندلي راننده وشاگرد تعويض گيربكس تعويض ديسك صفه ٣ مرحلة تعويض سر سيلندر تعويض بوستر ترمز مشكل برقي گير كردن گاز پر مصرفي رو تجربه كردم البته خيلي از اشكالاتو ننوشتم از اقوام درجه يك من هم بلريانس H330دنده ٩٤و وال٩٠ مدل ٩٥ رو دارن كه با توجه به مصرف واستحلاك راحتي زيبايي وسواري كه شدم حد فاصل تهران مشهد شمال بلريانس پيشنهاد ميكنم وخودمم مدل٣٣٠ دنده ثبت نام كردم اين خودرو نسبت به قيمتش عاليه خرابي نداره استحلاكش كمه مصرفش در حد رنو پنج قديمه خيلي كم مصرفه نسبت به هيكلش بنده از سال ٨٠ تجربه پيكان پرايد سمند ٤٠٥ زانتيا تيبا ال نود ٢٠٦ پارس نيسان رونيز رو تجربه كردم هر كدومشون يه خوبيا دارن يه ايراد ولي واسه ما قشر سطح پايين بلريانس گزينه خوبيه كلا موافق پارس خودرو هستم

  • سعید | 15/07/1396 در 19:21

    این همه نظر دادید اما یه نفر از روی اطلاع و با توجه به تجربه استفاده و از نظر فنی نظر نداده .یا مسخره میکنید یا زیادی تعریف می کنید .توی سابتهای خارجی وقتی نظرات کاربران رو میخونید کلی چیز می فهمید اما اینجا فقط پرت و پلا می بینید

  • عباس | 26/07/1396 در 02:34

    با سلام من برلیانس 230 اتومات از اذز ماه 90 دارم 30000تا هم باهاش رفتم تجربه شخصیمو براتون میگم اول مزایا شکل ظاهری بسیار زیبا داره بسیار خوش چهره و زیبا طراحی شده و از دور خودشو نشون میده در کل از تمام ماشینهای ایرانی بهتره مصرف سوخت بسیار پایین یه بار من باک پر کردم رفتم اردبیل برگشتم فردا دوباره باک پر کردم 30تا که زدم پر شده از شهر ما تا اردبیل 230 کیلومتره فضای داخلی بزرگ و جا دار صند لیها هم راحت یه کم خشکه صندوق عقب بسیار جا دار ترمزها بسیار خوب و مطمئن بخاری بسیار خوب صدای موتور بسیار کم با توجه به حجم 1500موتور قدرت موتور خوبه در مورد سواری اینو بگم به جز 206 تمامی ماشینها از 405 و پارس ال 90 جا میزاره و اما معایب شتابش کمه ولی همین عیب باعث میشه یه رانندگی مطمئن داشته باشم و به قول نمایندگی اردبیل این برای رانندگی اصولی طراحی شده اگه دنبال سرعت و شتباب هستین این ماشین به درد تون نمیخوره قطعاتش خیلی کمه به زحمت پیدا میشه در مورد سیستم برقی که دوستان بالا اشاره کردن در چنین شرایطی ماشینو قفل کنید بعد ده دقیقه ایموبلایزر ریست میشه خیلی راحت و اما اصلی ترین اشکال از نظر من خشکی ماشینه در جاده های صاف خیلی نرمه نه صدایی نه لرزشی و در دست اندازها و جاده های نا همواره راحت نیست در کل کسی که دنبال یه ماشین خانوادگی جا دار بدون استهلاکه این ماشین خوبه ولی کسی که دنبال سرعت شتابه این ماشین مناسبی نیست

  • حسین | 29/07/1396 در 04:16

    خخخخخ برلیانس ۳۳۰اتومات خخخخ هههه والا ظاهرش زیبا عالی سواری نرم جا دار اما اما اما تو‌جاده سربالایی و پر شیب مسخره دست ماشینای دیگه میشید خخخ جون نداره حال نداره شتاب تو گردنه نابوود بعد چندسال له میشه از سمند بدتر این ماشین اخه بنظر خودتون موتورcc ۱۵۰۰با قدرت ۱۰۳اسب بخار و‌گشتاور ۴۵۰۰دور بدرد ی ماشین ۱۲۷۵کیلویی اونم اتومات و اسپرت مبخوره ن بخدا خنده داره از نظر فنی خداوکیلی جان مادرم خود کارگرا و مسعولای ۳تا نمایندگی معروف پارس خودرو ب من گفتن اصلا نخر اصلا برو سراغ پارسtu5و ۲۰۶صندوق دار و ال نود خودمم ک نشستم و‌تجربه کردم دیدم جون راه رفتن نداره زیاد مخصوصا نسبت ب موتورtu5و ال نود در ضمن بد مشتریه و افتش قیمتش زیاده قطعاتشم خیلی گرون.دیدم ۱ماه تو‌سایته نخریدن هیچکدومو

  • فرزان | 15/08/1396 در 16:43

    من بین ۲۰۶ تیپ ۵ و برلیانس ۲۲۰ موندم کدومو بخرم ظاهر ۲۲۰ بیشتر خوشم میاد ولی میترسم که خرابی داشته باشه و قطعاتش گیر نیاد لطفا راهنمایی کنید

    • mmmmmmmhm | 19/08/1396 در 04:52

      من دارم ۲۳۰خداروشکر عالیه

  • فرهاد | 22/09/1396 در 21:33

    ای برادران من ازسال 60جیپ امریکایی داشتم وبعداز ان از عراق اول بنز وبعد رفتم تویوتا اوردم اما متاسفانه پسرام گیردادن اینوبفروش تویوتای رویال موتور300 فروختم الان گیر کردم میخواستم فردا330اتومات بگیدم اینقدر نظرات جوراجور هست که احتمالا قید خریدن ماشینو بزنم ،وجدانا شرافتا اگر اطلاعات درست ندارید چیزی نگید همه گیج میزنیم اصلا یک ماهه زندگی ازدستم رفته یکی میگه عالیه دیگری میگه آشغاله چطور میشه یک ماشین اینقدر نزد دونفر تفاوت داشته باشد ،هرکی تصمیم گرفت دیگر داخل این سایتها نره تا مردد نشه اگه دوست داری مثل قبل که اینترنت نبود بروبخر وسلام

  • مصطفی | 14/11/1396 در 10:58

    سلام به همه خانوما و آقایون
    خوبه که بدونید برای اظهار نظر در مورد خوب یا بد بودن تولیدات این خط تولید که ۲۷۰۰۰ خودرو برلیانس در ۸ ماهه اول سال تولید کرده حدود ۳۰۰ تا نمونه اصلا کفایت نمیکنه. از این گذشته ۳۰۰ تا کامنت بالا اصلا نمونه تصادفی نیست.چه همه بگن خوبه و چه بگید بده ملاک خوب یا بد بودن این خودرو نیست. به موضوع کمی علمی نگاه کنید لطفا.
    ضمنا تا آخر هفته h220 من میرسه بدستم و من نظرمو راجع به ماشین خودم و نه کل برلیانس ها خواهم گفت.

    • مصطفی | 12/12/1396 در 18:12

      سلام مجدد
      اولا در پست قبلی من اشتباها تایپ کردم. مدل h230 دستی مدل ۹۷ رو تحویل گرفتم.تا الان که مشکلی توش ندیدم. قبلا هم پیکان پراید پژو ۴۰۵ پژو ۲۰۶ و ال۹۰ داشتم. موضوع از نظر من کاملا سلیقه ایه. دوس داشتید از قیافش خوشتون اومد حال کردید باهاش بخرید اگر هم خواستید بدون ریسک زندگی کنید ال۹۰ بگیرید. تصمیم با شماست. خیلی هم به این مطالب توی اینترنت اتکا نکنید نه خوبش نه بدش. سفرهاتون بی خطر

  • amir | 09/12/1396 در 21:49

    باسلام خدمت دوستان عزیز دل
    ترو خدا ترو قران نخرید این ماشینو من این ماشینو دیماه 96 خریدم واقعااا اشغاله ماشین 1000 کارکرد خشک فرمونش قفل کرد سه بار خاموش روشن کردم ماشینو تا درست شد این که هیچ داخل موتور سیمکشی اشغال داره ترمز اصلا قابل اعتماد نیست قبلش دنا داشتم خر شدم فروختم که هیچ وقت خودمو نمیبخشم مدل 94 داشتم واقعا راضی بودم توسط کامنت های شما این ماشینو خریدم و کاملا پشیونم قطعاتش اصلا گیر نمیاد خدا لعنتشون کنه با این ماشین اشغال من خودم ساکن گرگان هستم استان گلستان ماشینم گذاشتم واسه فروش با کلی افت قیمت

  • محمد | 10/05/1397 در 19:52

    با سلام، گذشته از تمام ویژگی‌های برلیانس، هزینه گران قطعات یدکی این خودرو است که خیلی تو ذوق میزند. یک جفت چراغ جلوی آن یک میلیون و هشتصد هزار تومان است که در مقایسه با خودروهای داخلی که متوسط کمتر از دویست هزار تومان است بسیار گرانتر است و همین سایر قطعات سپر آن هشتصد هزار توان و . . . یعنی باید اچ سوار بشی هزینه مرسدس رو بدی

  • محمدعلی | 13/05/1397 در 19:23

    با سلام، با تمام مزایایی که از نظر ظاهر و غیره دوستان فرمودند، گرانی قطعات یدکی آن بزرگترین اشکال برلیانس است. چراغ سمت راننده نهصد هزار تومان، سپر 850 هزار تومان و…

  • ehran | 15/05/1397 در 11:23

    تقریبا ۲ ماهه h220 گرفتم .مشکل خاصی نداشته مهمترین امتیازش مصرف پایین سوختش هست و فرمان بسیار نرمش. البته چون بندرعباس هستم کولرش خیلی خوب جواب داده .نظر من که از ماشین های با پلتفورم دهه ۹۰ مثل ۴۰۵ و پارس سرتره. البته قبول دارم که فروشش راحت نیست و افت قیمت داره

  • parham | 11/09/1397 در 20:19

    دوستان من برلیانس 330 دنده مدل 97 دارم. تا الان خیلی خوب بوده از همه لحاظ. شتاب، سرعت، نرمی و ….
    ولی 2 بار این اتفاق افتاد که خاموشش کردم بعد از چند ساعت خواستم روشن کنم استارت میخورد ولی روشن نشد.شیلنگ سیفون چک کردم بنزین میاورد. ولی روشن نمیشد. خلاصه خود بخود بعد یکساعت کلنجار رفتن روشن شد. بار دوم همینطور ظهر که میخواستم برگردم خونه هر چی استارت زدم روشن نشد. خلاصه بکسل کردم و حدود دو کیلومتری توی دنده 4 بود و سوئیچ باز بود یهو روشن شد. روز بعد بردم نمایندگی دیاگ زد و گفت هیچ مشکلی نداره. الان خوبه و مرتب استارت و روشن میشه. ولی میترسم دوباره توی جاده این مشکل اتفاق بیفته. دوستان اگر راهنمایی بکنند ممنون میشم

کیوسک مطبوعاتی