پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

طرح کاهش آلودگی هوا

جزئیات طرح کاهش آلودگی هوا از زبان مدیر واحد ساماندهی طرح های ترافیک

با توجه به اینکه طرح کاهش آلودگی هوا یا زوج و فرد سابق به گفته ی مدیر واحد ساماندهی محدوده ها و طرح‌های ترافیک از ابتدای تیرماه آغاز می شود عوارض متفاوتی نسبت طرح سابق دارد که جزئیات آن به شرح زیر است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو عمار سعیدیان‌فر مدیر واحد ساماندهی محدوده […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۵ خرداد ۱۳۹۸

با توجه به اینکه طرح کاهش آلودگی هوا یا زوج و فرد سابق به گفته ی مدیر واحد ساماندهی محدوده ها و طرح‌های ترافیک از ابتدای تیرماه آغاز می شود عوارض متفاوتی نسبت طرح سابق دارد که جزئیات آن به شرح زیر است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

عمار سعیدیان‌فر مدیر واحد ساماندهی محدوده ها و طرح‌های ترافیک در مورد بهای عوارض ورود به محدوده طرح کاهش آلودگی هوا یا همان زوج و فرد سابق در سال 1398 با بیان این‌که در طرح جدید داشتن معاینه فنی برتر و نداشتن آن در تعیین نرخ نهایی موثر است، اظهار کرد: اگر وسیله نقلیه چند بار در یک روز توسط دوربین‌ها مشاهده شود، اولین ورود و آخرین خروج ملاک محاسبه خواهد بود و براساس داشتن نوع معاینه فنی برتر یا عادی میزان پرداخت به ازای هر روز تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا یا همان زوج و فرد سابق اعلام می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: براین اساس اگر وسیله نقلیه چند بار در یک روز توسط دوربین‌ها مشاهده شود، در صورتی که ورودش بعد از ساعت 10 و خروج قبل از ساعت 16 باشد،چنانچه دارای معاینه فنی باشد مبلغ 7245 تومان برای وی محاسبه می‌شود و در صورتی که همین فرد با همین شرایط فاقد معاینه فنی برتر باشد مبلغ 9660 تومان برای وی محاسبه می‌شود.

مدیر واحد ساماندهی محدوده ها و طرح‌های ترافیک ادامه داد: اگر خودرویی چندبار توسط دوربین‌ها دیده شود در صورتی که ورودش قبل از ساعت 10 و خروج‌اش بعد از ساعت 16 باشد در صورت داشتن معاینه فنی برتر مبلغ 15 هزار و 525 تومان برای وی محاسبه می‌شود و در صورتی که فاقد معاینه فنی برتر باشد مبلغ 20 هزار و 700 تومان برای وی محاسبه خواهد شد.

سعیدیان‌فر با اشاره به اینکه اگر وسیله نقلیه‌ای چندبار توسط دوربین‌ها در یک روز مشاهده شود با آنکه اولین ورود و آخرین خروج ملاک محاسبه خواهد بود، ادامه داد: اگر خودرویی ورود بعد از ساعت 10 و خروج بعد از ساعت 16 باشد اگر دارای معاینه فنی برتر باشد مبلغ 10 هزار و 350 تومان برای وی محاسبه خواهد شد و اگر فاقد معاینه فنی برتر باشد مبلغ 13هزار و 800 تومان برای وی محاسبه خواهد شد.

وی با توجه به اینکه اگر وسیله نقلیه‌ای یکبار توسط دوربین‌ها در یک روز مشاهده شود، شرایط مالی متفاوت خواهد بود، گفت: ‌اگر این وسیله نقلیه قبل از ساعت 10 ترددش توسط دوربین‌ها ثبت شود در صورتی که دارای معاینه فنی برتر باشد، مبلغ 10هزار و 305 تومان برای وی محاسبه خواهد شد و در صورتی که فاقد معاینه فنی برتر باشد 13 هزار و 800 تومان بابت تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا یا همان زوج و فرد سابق برای وی در نظر گرفته خواهد شد.

این مقام مسئول در خصوص اینکه اگر وسیله نقلیه یکبار در روز تردد کند و اگر ترددش بعد از ساعت 10 و قبل از ساعت 16 باشد در صورت داشتن معاینه فنی برتر مبلغ 7245 تومان برای وی محاسبه می‌شود، تصریح کرد: اگر این خودرو فاقد معاینه فنی برتر باشد مبلغ 9660 تومان برای این خودرو محاسبه خواهد شد.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک در همین راستا اشاره کرد: اگر وسیله نقلیه یکبار در روز تردد کند و اگر ترددش بعد از ساعت 16 باشد در صورت داشتن معاینه فنی برتر مبلغ 10 هزار و 350 تومان و در صورت نداشتن معاینه فنی برتر مبلغ 13 هزار و 800 تومان برای وی محاسبه خواهد شد.

سعیدیان‌فر با تاکید بر اینکه طرح کنترل آلودگی هوا یا همان زوج و فرد سابق از ساعت 6:30 الی 19 اجرایی می‌شود، اظهار کرد: براساس بررسی‌های انجام شده هر خودرو برای تردد در محدوده زوج و فرد سابق 20 روز رایگان در هر فصل دارد و برای تردد در روزهای دیگر می‌بایست هزینه پرداخت کند.

وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت “تهران من” در قسمت محاسبه عوارض تردد سال 98، با پاسخگویی به چهار سوال چند گزینه‌ای از رقم دقیق عوارض تردد در محدوده ترافیک و کنترل آلودگی هوا آگاه شوند تشریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از اول تیرماه طرح زوج و فرد لغو شده و به جای آن طرح محدوده کنترل آلودگی هوا اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

ثبت نام در سامانه تهران من پیش نیاز ورود به طرح کنترل آلودگی هوا

اخذ عوارض زوج و فرد قانونی بود

اجرای طرح رینگ دوم ترافیک از ابتدای تیرماه

ممنوعیت تردد در محدوده زوج و فرد از تیر آغاز می شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی