پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید خودرو

دولت باید نسبت به پرداخت کمک زیان اقدام کند

طبق تبصره یک ماده ۱۰۱ قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی و بند ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی، صراحت دارند که «اگر دولت به هر دلیلی قیمت هر کالایی را کمتر از ارزش واقعی آن تکلیف کند، باید نسبت به پرداخت کمک زیان اقدام کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو احمد نعمت بخش ‌دبیر انجمن […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۳۰ شهریور ۱۳۹۸

طبق تبصره یک ماده ۱۰۱ قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی و بند ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی، صراحت دارند که «اگر دولت به هر دلیلی قیمت هر کالایی را کمتر از ارزش واقعی آن تکلیف کند، باید نسبت به پرداخت کمک زیان اقدام کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

احمد نعمت بخش ‌دبیر انجمن خودروسازان اظهار کرد: مشکلات سرکوب قیمتی خودروها و فروش نرفتن خودروها به قیمت‌های واقعی در سال‌های گذشته از سوی شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار، منجر به زیان دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا شد، به طوری که در مجامع عمومی برگزار شده تیر ماه امسال، اعلام زیان کردند.

وی در این راستا بیان کرد:‌ هرچند این سیاست با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر و توانایی آنان برای خرید برخی خودروها اعمال شد، اما مطابق قانون، در این شرایط دولت باید به پرداخت کمک زیان اقدام کند.

این فعال صنعت تشریح کرد: ‌تبصره یک ماده ۱۰۱ قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی و بند ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی، صراحت دارند که «اگر دولت به هر دلیلی قیمت هر کالایی را کمتر از ارزش واقعی آن تکلیف کند، باید نسبت به پرداخت کمک زیان اقدام کند.»

وی ادامه داد: این در حالی است که تاکنون نه تنها چنین پرداختی به خودروسازان انجام نشده، حتی وام‌ها و تسهیلات وعده داده شده به آنها نیز عملیاتی و اجرایی نشده است.

نعمت بخش توضیح داد:‌ فراموش نکنیم ایران خودرو و سایپا شرکت های سهامی عام هستند و بسیاری از سهامداران خرد آنها امورات خود را از طریق سود سهام این شرکت ها می گذرانند.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

پژو 405 امروز، با قیمت 70 میلیون تومان به فروش رسید

رونمایی از 2 محصول بهمن دیزل

طرح فروش فوری سایپا برای 31 شهریور اعلام شد

ارتقاء ايمني و كيفيت محصولات سرلوحه اقدامات ايران خودرو است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی