پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

توقف خودرو در گمرک

ترانزیت ۲۰ هزار خودرو در نیمه نخست شهریور

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از تخلیه و بارگیری حجمی افزون بر ۲۰ هزار دستگاه خودرو طی نیمه نخست شهریورماه در بنادر و دریانوردی بندرلنگه خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو قاسم عسکری نسب مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به ترانزیت ۲۰هزار خودرو در نیمه نخست شهریورماه سال جاری […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۵ شهریور ۱۳۹۹

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از تخلیه و بارگیری حجمی افزون بر ۲۰ هزار دستگاه خودرو طی نیمه نخست شهریورماه در بنادر و دریانوردی بندرلنگه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

قاسم عسکری نسب مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به ترانزیت ۲۰هزار خودرو در نیمه نخست شهریورماه سال جاری اظهار کرد: با بازگشایی مرزهای کشورهای آسیای میانه و الکترونیکی شدن مرزهای اقلیم کردستان عراق، ترانزیت خودرو در این بندر شتاب گرفته است.

وی اشاره کرد: ۲۰ هزار دستگاه خودرو طی نیمه اول شهریورماه امسال در بنادر و دریانوردی بندرلنگه تخلیه و بارگیری شد که این امر مبین این موضوع است که بندرلنگه بعنوان کانونی امن برای ترابری دریایی و زمینی این کالا به کشور های آسیای میانه محسوب می شود.

وی افزود: تلاشهای کلیه ارگانهای همکار و کارگزاران بخش خصوصی جایگاه نخست از حیث عملیات ترانزیت خودرو را در بین دیگر بنادر ایران به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه به صورت میانگین روزانه ۲ هزار دستگاه خودرو از ۱۷ فروند شناور لندینگ کرافت و باری کوچک (دوبه) و یک فروند کشتی رو- رو در این بندر تخلیه می شود تصریح کرد: همین امر سبب شده بندر لنگه روزانه پذیرای حدود ۲۰۰ دستگاه تریلر سواری کش و ۱۵۰ دستگاه کامیون جهت حمل این خودروهای ترانزیتی به کشورهای آسیای میانه باشد.

به گفته عسکری نسب استفاده از توان فنی ۲۳ شرکت کارگزار ترانزیتی، بهره گیری از موقعیت جغرافیایی و راهبردی و نیز ایجاد زیر ساخت ها و رو ساخت های لازم در این بندر، بستری مناسب را فراهم نموده تا به ازای هر سرمایه گذاری در این حوزه ، با ایجاد اشتغال ، معیشت ۳۰ تا ۳۵ خانوار تامین شود.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

بخشنامه‌ فوری گمرک در خصوص ترخیص خودرو

اعلام شرایط تعیین تکلیف خودروهای ورود موقت توسط گمرک

سرنوشت هزاران خودرو دپویی گمرک چه می شود؟/ تنها 8 روز تا پایان مهلت ترخیص خودروهای دپویی گمرک

جزئیات موانع ترخیص خودروهای دپویی گمرک

احتمال تمدید مجدد مصوبه ترخیص خودروها بعید است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی