پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فولکس تیگوان ، کراس‌اوور با وقار ژرمن‌ها

پس از وقفه 5 ساله از حضور آخرین خودروی فولکس در ایران، شرکت ماموت خودرو در سال 2018 ميلادي توانست نمایندگی رسمی این کمپانی معتبر آلمانی را اخذ کند. نتیجه این همکاری با کمپانی آلمانی واردات سه خودروی گلف GTI، پاسات و تیگوان بود. محبوبیت کراس‌اوورها، برند معتبر آلمانی و قیمت نسبتا مناسب و متوسط […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۳ مهر ۱۳۹۹

پس از وقفه 5 ساله از حضور آخرین خودروی فولکس در ایران، شرکت ماموت خودرو در سال 2018 ميلادي توانست نمایندگی رسمی این کمپانی معتبر آلمانی را اخذ کند. نتیجه این همکاری با کمپانی آلمانی واردات سه خودروی گلف GTI، پاسات و تیگوان بود.

محبوبیت کراس‌اوورها، برند معتبر آلمانی و قیمت نسبتا مناسب و متوسط نسبت سایر هم‌رده‌ها و آلمانی‌های بازار، سبب شد که تیگوان چشم انتظاران بسیاری در ایران داشته باشد و با استقبال خوبی مواجه شود. فارغ از تمام معایب و محاسن برای بسیاری اطمینان به برند معتبر فولکس کفایت می‌کند تا اولین انتخاب کراس‌اوور در محدودهٔ قیمتی متوسط برای آنان، تیگوان باشد. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی مختصر تیگوان از جنبه‌هایمختلف بپردازیم.

تیگوان یک کراس‌اوور کامپکت همه چیز تمام است!

نسل دوم تیگوان در سال 2016 توسط این کمپانی آلمانی معرفی شد. سال 2018 بود که پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره در ایران هم توانستیم میزبان این آلمان با اصالت باشیم. اولین شاخصه ظاهری این خودرو زبان مخصوص طراحی محصولات کمپانی فولکس واگن، خصوصاً در نمای روبرو و جلو پنجره مستطیلی با پره‌های افقی آن است. در طراحی بدنه با نوعی سادگی شکیل مواجهیم. خطوط غالباً صاف و شکسته و برجستگی‌های ملایم و به دور از اغراق چهره دلنشینی برای این کراس‌اوور کامپکت آلمانی ساخته است. از دیگر شاخصه‌های ظاهری تیگوان طراحی زیبای چراغ‌های عقب و گرافیک زیبای چراغ‌های جلوی خودروست. این سادگی در طراحی داخلی کابین نیز امتداد یافته است و خبری از خطوط منحنی و پیچیده نیست. ساده، شیک و همه‌پسند تمام آن چیزی‌ است که می‌توان راجع به طراحی تیگوان گفت.

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌هایکابین این خودرو با توجه به ابعاد و کامپکت بودن آن، فضای بسیار مناسبی ا‌ست که در اختیار سرنشینان قرار می‌گیرد. فضای صندوق عقب نیز با گنجایش 615 لیتری از این کراس‌اوور یک خودروی خانوادگی تمام عیار ساخته است. نشان فولکس‌واگن بر پیشانی تیگوان کافی‌ است تا خیال خریداران را از کیفیت ساخت این خودرو راحت کند. در مورد متریال به کار رفته در کابین باید این نکته را در نظر داشته باشیم که تیگوان در سطح جهانی یک خودروی لوکس و گران‌قیمت نیست و باید از آن در حد یک کراس‌اوورمتوسط اروپایی انتظار داشت. اما اگر به بازار داخل برگردیم و آن را در جایگاه قیاس با رقبایش که اکثراً کره‌ای‌ها هستند قرار دهیم، متریال به کار رفته در این خودرو در سطح بالا و قابل قبولی قرار دارد. تیگوان از تجهیزات و امکانات رفاهی بسیار مناسبی، نظیر کنترل سرعت در سرازیری، کروز کنترل، سنسور باران، اتوپارک، ترمز پارک برقی، چهار حالت رانندگی، پدال شیفتر، هدآپ دیسپلی، چراغ چرخشی هماهنگ با چرخش خودرو، دوربین 360 درجه، سقف پانوراما، کول باکس، تهویه اتوماتیک سه‌گانه و … برخوردار است. از لحاظ ایمنی نیز این خودرو با کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ در بالاترین سطح ایمنی اروپا قرار دارد.

اما قلب تپنده تیگوان یکی دیگر از نقاط قوت این خودروست. موتور توربو شارژ 2 لیتری این خودرو توان تولید 180 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور دارد. این قدرت توسط گیربکس 7 سرعته دو کلاچه و توسط دو دیفرانسیل به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.شتاب صفر تا صد 7.7 ثانیه و حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت برای جثه 1645 کیلوگرمی تیگوان باعث می‌شود علاوه بر یک خودروی شهری، انتظارات از یک خودروی اسپرت را نیز تا حدودی برآورده کند. عملکرد مناسب سیستم تعلیق، هندلینگ مناسب، کارایی بسیار عالی جعبه‌دنده و واکنش‌های دقیق و سریع آن به تغییرات سرعت و در نهایت چالاکی و سرزندگی رانندگی با تیگوان آخرین تیر ترکشی‌ست که جای هیچ شکی را برای انتخاب این خودرو باقی نمی‌گذارد.

اوضاع این روزهای فولکس واگن تیگوان در بازار آشفته ایران

به واسطه قانون منع واردات خودرو، تنها مدل 2018 تیگوان در بازار خودروی کشورمان وجود دارد. واضح است که با توجه به زمان کوتاه واردات این خودرو، بازار خرید و فروش آن نیز محدود خواهد بود، که نگاهی به divar.ir/s/tehran/car/volkswagen/tiguan صحه‌ای بر این موضوع است. این دلیل به همراه بازدهی بسیار خوب این خودرو باعث شده تا کمتر شخصی از مالکان تیگوان حاضر به فروش خودرویشان شوند. اما نکته دیگری که شاید تیگوان را بیشتر از تعداد محدود آن در بازار، دور از دسترس می‌کند قیمت 2 میلیاردی این روزهای آن است.خودرویی که قرار بود در زمره قیمت‌های متوسط قرار بگیرد در حال حاضر قیمتش از ارزش سابق بسیاری از خودروهای لاکچری سبقت گرفته است!

تیگوان، محبوب ترین و پرفروش ترین خودرو فولکس واگن

نوستالژی با طعم تکنولوژی/ تست و بررسی فولکس واگن بیتل کانورتیبل ABT

خانه‌ای روی 4 چرخ/ نگاهی به یکی از خاص‌ترین فولکس‌ واگن‌ های ترانسپورتر وست فالیا در ایران

اعتیاد به گلف / مردی که مالک 114 نمونه از فولکس واگن گلف است!

رقابت ۲ هاچ بک داغ در بازار سرد ایران! / ب ام و 125 یا فولکس گلف GTI ؟

خداحافظی با قورباغه محبوب!/ فولکس بیتل به خاطره ها سپرده می شود

موج تنوع در بازار وارداتی‌ها/ مقایسه رنو تلیسمان و فولکس واگن پاسات

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی