پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خدمات پس از فروش ایران خودرو-ایساکو

صدرنشینی 11 ساله ایساکو در لیگ کیفیت خدمات پس از فروش

در حالی که همگان گمان می کردند خودروسازان بزرگ کشور و به خصوص ایساکو به عنوان صدرنشین چندین ساله این لیست این بار با دریافت امتیازهای منفی بالا جای خود را به دیگر برندها و به خصوص واردکنندگان می دهد، این شرکت با کسب 83.9 درصد از امتیازهای ممکن توانست برای یازدهمین سال پیاپی در […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۷ مهر ۱۳۹۹

در حالی که همگان گمان می کردند خودروسازان بزرگ کشور و به خصوص ایساکو به عنوان صدرنشین چندین ساله این لیست این بار با دریافت امتیازهای منفی بالا جای خود را به دیگر برندها و به خصوص واردکنندگان می دهد، این شرکت با کسب 83.9 درصد از امتیازهای ممکن توانست برای یازدهمین سال پیاپی در صدر جدول جا خوش کند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

اعلام آخرین نتایج ارزیابی کیفیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان در روزهای اخیر توسط ISQI (شرکت بازرسی و کنترل استانداردهای ایران) نکات جالب توجهی را در بر داشت. در سال گذشته که تحریم ها دور صنایع کشور خندق زدند، از جمله نگرانی های اهل فن کاهش کیفیت خدمات پس از فروش بود.

زیرا کارشناسان صنعت خودرو اعتقاد داشتند به دلیل فشارهای همه جانبه در مسائل بانکی و تولیدی، از این پس کیفیت خدمات پس از فروش نیز کاهش خواهد یافت. چون دیگر خودروسازان نمی توانند قطعات و ابزارهای خود را به روزرسانی یا حفظ کنند. اما این بار اعلام نتایج از مسائل دیگری خبر داد.

در حالی که همگان گمان می کردند خودروسازان بزرگ کشور و به خصوص ایساکو به عنوان صدرنشین چندین ساله این لیست این بار با دریافت امتیازهای منفی بالا جای خود را به دیگر برندها و به خصوص واردکنندگان می دهد، این شرکت با کسب 83.9 درصد از امتیازهای ممکن توانست برای یازدهمین سال پیاپی در صدر جدول جا خوش کند.

هر چند شاید در کلام حفظ رتبه نخست و البته رشد کیفیت در خدمات پس از فروش کار چندان پیچیده ای نباشد اما پاشا شهبازی کارشناس صنعت خودرو در این خصوص می گوید: امروز در بازار خودرو چه در ایران و چه در جهان خدمات پس از فروش یک فاکتور بسیار مهم در انتخاب محصول توسط مشتریان است.

او ادامه می دهد: تصور کنید خودرویی بسیار با کیفیت و گران قیمت را در اختیار دارید و به زودی هم این خودرو خراب نمی شود. اما سوال اینجاست در صورتی که این خودرو تصادف کند قطعات ان را از کجا تامین می کنید؟ خدمات این خودرو چه می شود؟ در واقع همین دو سوال کافی است که به سراغ خودروهایی بروید که کیفیت خدمات پس از فروش مناسب تری دارند. البته این کار وقتی سخت تر می شود که شبکه خدمات پس از فروش شما بزرگ و گسترده باشد. زیرا کنترل کیفیت قطعات و خدمات در یک شبکه بزرگ کار دشوار تری است.

ایساکواین کارشناس ضمن اشاره به روش های نوین خدماتی می گوید: همان قدر که در تولید و به کارگیری تکنولوژی های نوین در طراحی و مهندسی محصولات رقابت و نوآوری وجود دارد، در حوزه خدمات پس از فروش هم باید بتوان شبکه را به روز و چاک کرد. به طور مثال این کافی نیست که شما یک اپلیکیشن برای حوزه خدمات خود داشته باشید، بلکه باید این نرم افزار کاربردی و به روز رسانی شود. زیرا شرایط زندگی در جامعه مدام در حال تغییر است و باید شبکه خدمات خود را با آن کالیبره کنید. خدمات در محل و خدمات سیار شاید یکی از مهمترین شاخص ها در این حوزه باشد زیرا مشتری باید خیال اش راحت باشد که در هر نقطعه ای خودرویی که خریداری شده زا سوی کمپانی سازنده پشتیابنی می شود.

این کارشناس در حالی در خصوص شبکه خدمات بزرگ صحبت می کند که صدرنشین لیست ارزیابی شرکت بازرسی و کنترل کیفیت ایران، 700 نمایندگی در سراسر کشور دارد و معدل کلی خدمات پس از فروش در کشور در سال جاری به 68.7 رسیده است که نسبت به سال گذشته افت 3.2 درصدی را نشان می دهد، اما شرکت ایساکو با کسب امتیاز 83.9 از این ارزیابی توانسته است 15.2 امتیاز بالاتر از میانگین خدمات بایستد و نسبت به سال گذشته خود نیز 1.5درصد شد کند.

اجرای طرح‌هایی همچون اتوکلیک، سامانه هوش تجاری (BI)، پروژه‌های نگهداری نظام موفقیت پایدار، استقرار چرخه بهره‌وری و مدیریت کیفیت، داخلی‌سازی قطعات خودرو، خودکفایی در تولید ابزار مخصوص و اقدامات دیگر این شرکت باعث شده ایساکو بتواند صدرنشین جدول کیفیت در حوزه خدمات پس از فروش باشد.

با توسعه فروشگاه‌های مجاز ایساکو، دسترسی مشتریان به قطعات اصلی تسهیل می‌شود

ایساکو به پلتفرم «تهران هوشمند» می‌پیوندد

تعداد نمایندگی‌های ارائه دهنده خدمات «کوییک سرویس» ایساکو افزایش یافت

گام بلند شرکت خدمات پس از فروش ایران ‌خودرو برای حذف قطعات تقلبی از بازار لوازم یدکی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی