پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

وزارت صمت و کمیسیون صنایع مجلس بر سر قیمت گذاری خودرو توافق کردند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس توافق کمیسیون متبوعش و وزارت صمت برای قیمت‌گذاری خودرو خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو روح‌الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره قیمت‌گذاری خودرو، گفت: پیرو طرحی که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس در دست تکمیل داریم، قیمت‌ گذاری خودرو براساس دستورالعمل هیات تعیین […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۸ آبان ۱۳۹۹

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس توافق کمیسیون متبوعش و وزارت صمت برای قیمت‌گذاری خودرو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

روح‌الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره قیمت‌گذاری خودرو، گفت: پیرو طرحی که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس در دست تکمیل داریم، قیمت‌ گذاری خودرو براساس دستورالعمل هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و با اتکا به هزینه‌های تولیدی حسابرسی شده خودروسازان تعیین می‌شود؛ این پیشنهاد میان ما و وزارت صمت به توافق رسیده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر قیمت‌ گذاری دستوری نه هزینه‌های تمام شده خودروسازان را پوشش می‌دهد و نه به کاهش قیمت در بازار آزاد کمکی کرده است؛ مصرف‌کنندگان نیز متضرر شده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: شکاف بسیار میان قیمت دستوری و نرخ بازار آزاد، سوداگری در بازار خودرو را به اوج رسانده به گونه‌ای که بیش از نیمی از خودروهای صفر خریداری شده، ترددی در خیابان نداشته‌اند. یعنی در پارکینگ‌ها دپو شدند تا در موقع مناسب به فروش رسند! در واقع خودرو که کالایی مصرفی است به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: در سال جاری تاکنون ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رانت ناشی از شکاف قیمت بوجود امده که نه به نفع خودروسازان بوده و نه مردم و مصرف کنندگان.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

به دنبال تهیه یک طرح موقتی برای قیمت گذاری هستیم

تداوم ریزش قیمت خودرو در بازار بی مشتری

نرخ ارز عامل اصلی اثرگذار بر بازار خودرو است

خودروهای پرتیراژ همچنان مشمول قیمت گذاری دستوری می شوند

خودروسازان حداکثر می توانند 25 درصد قیمت محصولات خود را افزایش دهند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی