پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتورسیکلت در خیابان

لزوم استفاده راکب و سرنشین موتورسیکلت از کلاه ایمنی

به گفته معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، هم راکب و هم سرنشین موتورسیکلت باید از کلاه ایمنی استفاده کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سرهنگ علی همه خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: گاهی موتور سیکلت هایی را در سطح شهر می‌بینیم که در […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۱ آبان ۱۳۹۹

به گفته معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، هم راکب و هم سرنشین موتورسیکلت باید از کلاه ایمنی استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سرهنگ علی همه خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: گاهی موتور سیکلت هایی را در سطح شهر می‌بینیم که در حین تردد کلاه کاسکت خود را به ترک نشین داده اند در حالی که خود کلاه کاسکت نداشته و خطرات حادثه را به جان خریده اند و یا راکبان کلاه ایمنی بر سر داشته و ترک نشین آنها کلاه کاسکت بر سر ندارند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: البته در هر دو صورت این ماجرا، سهم هر یک از راکبین و ترک نشینان در حوادث تقسیم می‌گردد چرا که بیشترین آسیب در تصادفات موتورسیکلت به سر وارد می‌شود.

وی ادامه داد: راکب و سرنشین این نکته را باید بدانند که بر وسیله‌ای به نام موتور سیکلت سوار شده و نباید کلاه کاسکت را با هم جابجا کنند بلکه می‌بایست هر یک از آنها کلاه کاسکت بر سر داشته و از سر خود محافظت نمایند.

همه خانی اشاره کرد: کلاه کاسکت وسیله‌ای ایمنی است که با موتورسیکلت عجین شده و لازم و ملزوم یکدیگر هستند و موتورسیکلت بدون کلاه کاسکت معنایی ندارد و اگر به ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات سری بزنیم در میابیم که استفاده از این وسیله ضروری برای کسانی که از آن استفاده می‌کنند اجباری می‌باشد.به همین خاطر استفاده نکردن از کلاه ایمنی برای راکب و سرنشین با هیچ دلیلی توجیه پذیر نیست.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: همه ما می‌دانیم استفاده نکردن از کلاه ایمنی در حوادث می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیر و دلخراشی را در پی داشته باشد و سوال مهم اینجاست واقعاً وقتی می‌دانیم استفاده کردن از یک وسیله چه قدر می‌تواند در حفظ جان و سلامتی ما تأثیر داشته باشد، چرا اصرار داریم که از این ابزار به هر دلیلی و با هر توجیهی استفاده نکنیم؟

وی یادآور شد: بر خلاف خودروها هنگام راندن موتورسیکلت تمام بدن راکب در معرض ضربه و خطرات ناشی از سوانح رانندگی قرار می‌گیرد و استفاده از کلاه ایمنی، میزان این خطرات را تا حدود بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

همه خانی از تمام ترک نشینان موتور سیکلت خواست بدون بر سر گذاشتن کلاه کاسکت، سوار این وسیله نگردند و از راکب بخواهند برای آنها کلاه کاسکت تهیه نماید.

انتهای پیام/ منبع: مهر

کاوازاکی Z250 در بازار چه قیمتی است؟

دستگیری سارقانی که موتورسیکلت 80 میلیونی را 6 میلیون تومان می فروختند

کپی آسیایی از زنبور ایتالیایی/ نگاهی به موتورسیکلت کاوان 125 سی‌سی

باید داشتن معاینه فنی برتر در تهران اجباری شود

تنها با یک کلیک!/ تجربه 3000 کیلومتر رانندگی با هوندا کلیک

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی