پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتورسیکلت فرسوده

آیا قوانین هوای پاک اجرا می شود؟/ خالی کردن فضای پارکینگ به چه قیمتی؟

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: به ازای هر موتورسیکلتی که وارد شهر می‌شود انگار ۷ خودرو پیکان به شهر وارد شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو قرار است که ۸۳۰ هزار موتورسیکلت رسوبی از پارکینگ‌های پلیس راهور ترخیص شوند که به اعتقاد کارشناسان این کار ضربه‌ بزرگی به […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱ آذر ۱۳۹۹

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: به ازای هر موتورسیکلتی که وارد شهر می‌شود انگار ۷ خودرو پیکان به شهر وارد شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

قرار است که ۸۳۰ هزار موتورسیکلت رسوبی از پارکینگ‌های پلیس راهور ترخیص شوند که به اعتقاد کارشناسان این کار ضربه‌ بزرگی به محیط زیست می‌زند.

مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ترخیص ۸۳۰ هزار موتورسیکلت رسوبی از پارکینگ نیروی انتظامی اظهار کرد: در قانون هوای پاک، وزارت صمت متعهد شده است که در ازای هر ۱۰ موتورسیکلتی که تولید می‌کند، ۳ موتورسیکلت را اسقاط کند، همچنین در ازای تولید هر ۱۰ موتورسیکلتی که آلودگی تولید می‌کند، یک موتورسیکلت برقی تولید شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست در تلاش است تا خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های اسقاطی جمع آوری شوند، بیان کرد: باید تولیدات کشور به سمتی رود که دوستدار محیط زیست باشد، اما هنگامی که به پارکینگ‌های تولیدکنندگان نگاه می‌کنیم پر از موتورسیلکت‌های کاربراتوری است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پارکینگ‌های نیروی انتظامی برای اینکه مشکل کمبود فضای خود را حل کنند، به سلامت مردم و محیط زیست اهمیت نمی‌دهند و دنبال راهکار هستیم تا این موتورسیکلت‌ها از پارکینگ خارج شوند.

تجریشی با اشاره به اینکه باید راه حلی اندیشیده شود تا موتورسیکلت‌های فرسوده اسقاط شوند، تصریح کرد: در ازای هر موتورسیکلتی که وارد شهر می‌شود انگار ۷ خودروی پیکان به شهر وارد شده است و در این راستا تمام زحمات ما از دست می‌رود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به راهکار‌هایی برای مقابله با این مسأله، بیان کرد: اقداماتی در این راستا به کمک شهرداری تهران انجام شد، در سال‌های گذشته می‌توانستیم با معادل یک میلیون تومان موتورسیکلت فرسوده را تعمیر کنیم تا آلودگی کمتری داشته باشند، اما این هزینه‌ها اکنون به ۴ تا ۵ میلیون تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری‌ها باید به گونه‌ای باشد که منافع مردم و منافع ملی در اولویت باشد نه منافع اقتصادی، ادامه داد: قرار نیست به هر شکلی پارکینگ‌های نیروی انتظامی خالی شود، تمام خودرو‌های پیکانی که در گذشته از کشور خارج شده با بازگشت این موتورسیکلت‌ها بدون فایده شده است و مانند داروی مصرف گذشته‌ای است که مجدد مصرف می‌شود.

تجریشی گفت: با ترخیص و بازگشت این حجم بالای موتورسیکلت‌های فرسوده به سطح شهر به مرحله‌ اول خود باز می‌گردیم و آلودگی هوا به مراتب بدتر از امروز خواهد شد.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

چند راهکار ساده برای نگهداری درست از خودرو

سال گذشته کمتر از 400 هزار دستگاه خودرو معاینه فنی برتر گرفته اند

نحوه مقابله با آلودگی هوا بسیار ناکارآمد است

پیشنهاد ستاد معاینه فنی برای تردد خودروها در روزهای آلوده

باید داشتن معاینه فنی برتر در تهران اجباری شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی