پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ترافیک

احتمال افزایش صد درصدی تعداد خودرو تا سال 1404

یک کارشناس صنعت خودرو اعتقاد دارد میانگین تعداد خودرو برای هر هزار نفر در ایران طی 10 سال آینده و تا سال 1404 می تواند فراتر از حد انتظار باشد. اردشیر دادرس در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب گفت: اکنون حدود 16 میلیون اتومبیل در کشور وجود داردکه به […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۹ آبان ۱۳۹۴

یک کارشناس صنعت خودرو اعتقاد دارد میانگین تعداد خودرو برای هر هزار نفر در ایران طی 10 سال آینده و تا سال 1404 می تواند فراتر از حد انتظار باشد.

اردشیر دادرس در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب گفت: اکنون حدود 16 میلیون اتومبیل در کشور وجود داردکه به نسبت جمعیت آمار مطلوبی نمی تواند باشد چرا که این تعداد اتومبیل برای جمعیت بیش از 75 میلیونی کشور به صورت میانگین از حد نصاب جهانی کمتر است.

این کارشناس خودو اظهار داشت: هم اکنون در امریکا به ازای هر هزار نفر 800 خودرو وجود دارد؛ در انگلستان 600 خودرو و در آلمان بیش از 550 خودرو، در واقع در میانگین کل اروپا به ازای هر 2.5 نفر، یک نفر دارای خودرو است که البته این آمار در اروپای غربی بیش از این است.

دادرس، گریزی هم به آمار خودرو در کشور زد و متذکر شد: در کل کشور به ازای هر 1000 نفر بیش از 180 خودرو وجود دارد که به نسبت آمار جهانی کاهش قابل توجهی مشاهده می شود.

این کارشناس خودرو با اشاره به مابه ازای خودرو در شهرهای کشور، عنوان کرد: در تهران به ازای هر 2 نفر یک خودرو و در شهرهای مشهد، تبریز، اهواز و اصفهان به ازای هر 3 نفر یک خودرو در شهر تردد می کند. البته باید توجه داشت این موضوع به این معنی نیست که حتما باید از هر 2 نفر یک نفر دارای یک اتومبیل باشد چه بسا بسیاری از خانواده ها و اشخاص دارای چندین اتومبیل هستند که موجب بالا رفتن آمار در مالکیت خودرو است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: چشم انداز کشور برای تولید خودرو در سال 1404 مطلوب در نظر گرفته شده است که البته در حال حاضر با یک وقفه مواجهیم و شاید چشم انداز مورد نظر در 10 سال آینده به وقوع نپیوندد.

تصویب طرح کاهش آلایندگی

جاده چالوس پولی می شود

دو سوم حجم خیابان‌های تهران به پارکینگ تبدیل شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی