پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاکسی

شهروندان از پرداخت الکترونیک برای کرایه تاکسی استفاده کنند

به گفته مدیرعامل اتحادیه‌ تاکسیرانی‌ شهری، شهروندان باید به شیوه‌های پرداخت غیرنقدی عادت کنند و تا زمانی که همه از این امکان استفاده نکنند ما هم راه به جایی نخواهیم برد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه‌ تاکسیرانی‌ شهری اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاکید ستاد مقابله […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۷ اسفند ۱۳۹۹

به گفته مدیرعامل اتحادیه‌ تاکسیرانی‌ شهری، شهروندان باید به شیوه‌های پرداخت غیرنقدی عادت کنند و تا زمانی که همه از این امکان استفاده نکنند ما هم راه به جایی نخواهیم برد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه‌ تاکسیرانی‌ شهری اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاکید ستاد مقابله با کرونا، موضوع پرداخت الکترونیک در بسیاری از شهرها در دستور کار شهرداری‌ها قرار گرفته و پرداخت الکترونیک در بسیاری از شهرها اجرایی شده است، اما هستند تعدادی از شهرها که این فرایند در آنها اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: برای این که پرداخت الکترونیک کرایه به صورت کشوری اجرایی شود لازم است که بانک مرکزی چارچوب‌های لازم را در این حوزه ابلاغ کند، ما استعلام‌های لازم را از بانک مرکزی انجام داده ایم و درخواست کرده ایم که شیوه پرداخت الکترونیک در راستای حذف پول خرد و نقد را از حمل و نقل عمومی به ما اعلام کنند تا بتوانیم یک چارچوبی را در تمام کشور اجرا کنیم.

مدیرعامل اتحادیه‌ تاکسیرانی‌ شهری گفت: در شهرهای بزرگ پرداخت الکترونیک به علت تعداد ناوگان و تنوع آن امکان اجرا دارد، اما در شهرهای کوچک تعداد ناوگان محدود است.

وی ادامه داد: قاعدتا برای مجموعه‌هایی که در این بخش کار می‌کنند صرفه اقتصادی ندارد، بنابراین لازم است که چارچوب مشخصی برای فراگیر شدن موضوع توسط بانک مرکزی ابلاغ شود تا همه ناوگان و همه شهرها بتوانند از آن بستر استفاده کنند.

وی تاکید کرد: رانندگان تاکسی از مشاغل و اقشار آسیب پذیر هستند و در مدت زمانی که از شیوع کرونا می گذرد 1383 راننده تاکسی به کرونا مبتلا شده اند و 152 نفر از آنها هم فوت کرده اند.

ضامنی گفت: اگر چه از همان زمان آغاز کرونا در کشور تمام پروتکل های اعلامی از سوی وزارت بهداشت توسط رانندگان و مسافران رعایت شده است، اما استفاده از پول برای پرداخت کرایه به عنوان عامل مهمی می تواند در انتقال کرونا موثر باشدو تا جایی هم که امکان باشد مسافران و رانندگان تاکسی از پرداخت الکترو نیک کرایه استفاده کنند.

در حال حاضر 318 هزار تاکسی در کشور و بیش از 76 هزار دستگاه تاکسی هم در تهران فعال هستند و مسافران را جابه جا می کنند.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

معافیت تاکسی های اینترنتی از مالیات بر ارزش افزوده

از (الف) تا (ی) پلاک خودرو / هر آنچه می خواهید از انواع پلاک های ملی بدانید

کاربران تاکسی‌های اینترنتی به سرویس حمل مسافر، بار تحویل ندهید!

برای اقتصاد خودرو برنامه داریم/ عبور ایران ‌خودرو از رکورد تولید سال ۹۷

مهلت دریافت معاینه فنی رایگان تاکسی‌های پایتخت تمدید شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی