پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایساکو

ایساکو در خصوص عرضه قطعات تقلبی در سامانه‌های فروش آنلاین هشدار داد

شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در پی کشف فروش قطعات تقلبی و مجعول در یکی از معروف‌ترین سامانه‌های خرید آنلاین کشور، هشدار داد که در حال حاضر تنها مراکز معتبر فروش قطعات و لوازم یدکی محصولات ایران‌خودرو، فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های مجاز این شرکت هستند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو شرکت ایساکو به منظور […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۵ خرداد ۱۴۰۰

شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در پی کشف فروش قطعات تقلبی و مجعول در یکی از معروف‌ترین سامانه‌های خرید آنلاین کشور، هشدار داد که در حال حاضر تنها مراکز معتبر فروش قطعات و لوازم یدکی محصولات ایران‌خودرو، فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های مجاز این شرکت هستند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

شرکت ایساکو به منظور بررسی نیازمندی‌های مشتریان و کشف قطعات تقلبی، بازار لوازم یدکی را به صورت مستمر و مدون مورد رصد قرار می‌دهد.

طی بررسی‌های مذکور، اخیرا یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های فروش اینترنتی (د.ک) اقدام به عرضه قطعات تقلبی در بسته ‌بندی‌های مجعول به همراه برچسب مخصوص ایساکو (لیبل هولوگرام) کرده بود که پس از کسب اطلاعات تکمیلی، اعلام موضوع به اداره آگاهی و اخد دستور قضایی به همراه مقامات، محل دپوی این لوازم در خیابان هفده شهریور تهران شناسایی شد.

در پی این شناسایی حجم قابل توجهی از قطعات تقلبی، تجهیزات و ادوات بسته‌بندی جعلی شامل نایلون منقوش به علائم، انواع و اقسام لیبل و هولوگرام جعلی، نوار چسب، قطعات تقلبی بسته‌بندی شده و … مربوط به شرکت ایساکو و سایر شرکت‌های خودروسازی کشف و ضبط شد. در ادامه کشف این انبار، شناسایی تمامی عوامل دخیل در این امر، شامل تولیدکنندگان قطعات، چاپخانه، بازاریاب، بسته‌بندی و غیره در حال پیگیری است.

در طی چند سال اخیر، با شدت گرفتن فروش قطعات تقلبی و غیراستاندارد در بازار لوازم یدکی، شرکت ایساکو با مدنظر قرار دادن مسوولیت اجتماعی و به منظور حفظ اعتبار برند و نشان خود، تعداد زیادی از کارگاه‌های زیرزمینی تولید و فروش این قطعات را کشف و با کمک نهادهای نظارتی اقدام به معرفی، پلمپ و ضبط اموال این مراکز و کوتاه کردن دست سودجویانی که با جان و مال و مردم بازی می‌کنند، کرده است.

شرکت ایساکو در این گزارش با توجه به مخاطرات استفاده از قطعات غیراستاندارد و تقلبی، مجددا به دارندگان محصولات ایران‌خودرو توصیه کرده تا برای خرید قطعات و لوازم یدکی اصلی و استاندارد فقط به فروشگاه‌های مجاز این مجموعه مراجعه کنند. همچنین مصرف‌گنندگان می‌توانند شماره بارکد موجود بر روی بسته‌بندی آن را به شماره ۳۰۰۰۳۱ پیامک کرده و از اصلی یا تقلبی بودن آن آگاه شوند. علاوه بر این، دیگر روش‌های شناسایی قطعات اصلی، استفاده از گزینه اصالت قطعات در اپلیکیشن ایساکو است که مشتریان با نصب این اپ بر روی گوشی‌های هوشمند، می‌توانند ضمن آگاهی از اصل بودن قطعه، از سایر امکانات متنوع آن نیز بهره‌مند شوند.

ایساکو به سامانه‌های فروش الکترونیکی و آنلاین که به علت عدم آشنایی با ملاحظات اصالت کالا در حوزه خودرو، با مراکز غیر معتبر همکاری می‌کنند در خصوص تبعات جانی و مالی قطعات تقلبی هشدار داد. برخی از این سایت‌ها با درج عناوینی همچون «غیراصلی» و «این کالا توسط تولید کننده اصلی تولید نشده است»، مسوولیت ناشی از فروش قطعات حساسی همچون «لنت ترمز» را از عهده خود ساقط می‌کنند، در حالی‌که این نوع اقلام به لحاظ قانونی باید با درج علامت و شماره پروانه استاندارد به فروش برسد و در غیر این صورت، غیراستاندارد تلقی می‌شود.

انتهای پیام/

نصب لوازم جانبی در نمایندگی‌های مجاز، امنیت خودرو را تضمین می‌کند

ارایه تسهیلات ویژه ایران‌ خودرو به بازنشستگان کلید خورد

از حساسيت پوستي تا آفتاب سوختگي سقف! / اصل بخريم يا اسل؟

استفاده غیرحضوری از خدمات پس از فروش ایران خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی