پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پیکاپ های 2 دیفرانسیل

لشکرکشی غول چماق ها!/ آشنایی با جدیدترین پیکاپ های 2 دیفرانسیل بازار ایران

در این مقاله قصد داریم جدیدترین پیکاپ های 2 دیفرانسیل بازار ایران در سال 1400 را معرفی کنیم. پایگاه خبری رسمی جوان خودرو بررسی می کند بعد از کراس اوورها و شاسی بلندها، حالا نوبت پیکاپ هاست که تبشان در بازار جهانی خودرو بالا بگیرد. علی رغم اینکه خودروسازهای آمریکایی و تویوتا از مهمترین تولیدکنندگان […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۲۷ خرداد ۱۴۰۰

در این مقاله قصد داریم جدیدترین پیکاپ های 2 دیفرانسیل بازار ایران در سال 1400 را معرفی کنیم.

پایگاه خبری رسمی جوان خودرو بررسی می کند

بعد از کراس اوورها و شاسی بلندها، حالا نوبت پیکاپ هاست که تبشان در بازار جهانی خودرو بالا بگیرد. علی رغم اینکه خودروسازهای آمریکایی و تویوتا از مهمترین تولیدکنندگان پیکاپ های بزرگ و 2 دیفرانسیل هستند، اما به دلیل طرفدار زیاد این سبک خودروها، از خودروسازان به نام آلمانی گرفته تا تولید کنندگان چینی همه سعی کرده اند یک مدل از این نوع خودروها را در سبد محصولات خود جای دهند. پیکاپ های 2 دیفرانسیل در ایران نیز همیشه جایگاه ویژه ای داشته اند. شاید بتوان یکی از مهمترین خودروهای این سگمنت در چند سال اخیر را، پیکاپ آسنا محصول خودروسازی آمیکو برشمرد. البته نیسان پیکاپ، تویوتا هایلوکس، پیاپ رچ، فوتون تونلند و کاپرا هم از جمله پیکاپ های مشهور بازار ایران به شمار می روند. اما در این مقاله قصد داریم تعدادی از جدیدترین پیکاپ های چینی را که در سال 1400 در بازار خودرو کشور خواهیم دید، به شما معرفی کنیم. البته شماره گذاری بعضی از این پیکاپ ها از جمله T8 آغاز شده و به دست مشتریان هم رسیده اند. حضور بعضی دیگر مثل ریچ 6 و تونلند 9 هم در ایران قطعی شده و برای پیکاپ هایی از جمله دایون V5 و تاگا نیز گمانه زنی می شود.


بازگشت پر قدرت پیکاپ ریچ

پیکاپ ریچ 6

پیکاپ ریچ ۶ که چندی پیش تصاویرش در فضای مجازی منتشر شد، حال وارد مجموعه سایپا شده و قرار است تا در آینده نزدیک توسط این گروه خودروسازی تولید و بازار عرضه شود. گفته می شود که در سال 1400 تولید پیکاپ ریچ ۶ در یکی از شرکت های زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا (زامیاد یا پارس خودرو با توجه به زیرساخت های موجود) آغاز می شود. با توجه به نمونه اولیه وارد شده به کشور، قرار است این پیکاپ 2 دیفرانسیل چینی با جعبه دنده دستی و پیشرانه ۲٫۴ لیتری تنفس طبیعی در بازار ایران عرضه شود.

پیکاپ ریچ 6

مشخصات فنی پیکاپ ریچ 6

دانگ فنگ ریچ ۶ از نظر سازه مهندسی و زیرساخت ها، شباهت های فراوانی به نیسان ناوارا و رنو آرکانا و آلاسکان دارد. به همین دلیل ابعاد ریچ جدید نسبت به مدل های قبلی رشد کرده و بزرگ تر شده است. این خودرو در نسخه بنزینی به پیشرانه ۲٫۴ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که ۱۵۷ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

همچنین جعبه دنده ۵ سرعته دستی وظیفه انتقال قدرت را به چرخ های جلو و عقب دانگ فنگ ریچ ۶ بر عهده دارد. در نسخه فول آپشن، این پیکاپ چینی به جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک ZF آلمان مجهز می شود. به گزارش رسانه های چینی، این جعبه دنده در بررسی های انجام شده عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته است. اما به احتمال فراوان  دانگ فنگ ریچ ۶ با جعبه دنده دستی به بازار ایران می آید.

پیکاپ ریچ 6

قیمت ریچ ۶ در نسخه های تک دیفرانسیل پایه و دو دیفرانسیل فول آپشناز سوی گروه خودروسازی دانگ فنگ در محدوده ۱۲ هزار و ۳۰۰ دلار تا ۲۰ هزار و ۴۰۰ دلار اعلام شده است. از جمله آپشن های ریچ 6 می توان به نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک عقب، تنظیم وضعیت انتقال قدرت الکتریکی، قفل دیفرانسیل عقب هوشمند، کامپیوتر سفر، تریم چرمی داخل کابین، سامانه کنترل پایداری، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، تهویه الکتریکی (اتوماتیک سفارشی) ، کروز کنترل، کیسه هوای راننده و سرنشین، استارت دکمه ای و… اشاره کرد.


پاسخ کرمان موتور به سلیقه جدید بازار

کی ام سی T8

پیکاپ جدید کمپانی JAC Motor چین در بازار جهانی با نام جک T8 شناخته می شود و با توجه به تغییرات در قراردادهای خودرویی پس از تحریم ها، نشان تجاری اش داخل کشور تغییر کرده و با نشان KMC در ایران تولید می شود. تولید این پیکاپ 2 دیفرانسیل در دی ماه 99 آغاز شده و اواخر خرداد 1400 دومین شرایط فروش این خودرو با قیمت 699 میلیون تومان برگزار می شود.

کی ام سی T8

کی ام سی T8 را باید خودرویی خوش تراش در رده پیکاپ ها برشمرد که از نظر طراحی راضی کننده به نظر می رسد. البته می توانید در طراحی آن به خصوص در کناره های چراغ های جلو، رگه هایی از طراحی تویوتا هایلوکس را ببینید. اما در واقع این خودرو از یک طراحی متداول در کلاس پیکاپ های میان وزن بهره می برد.

کرمانی ها برای بازار ایران مدلی از این خودرو را انتخاب کرده اند که 5325 میلی متر طول و 1880 میلی متر عرض دارد. فاصله محوری این خودرو نیز 3090 میلی متر است. این خودرو یک نسخه کشیده تر نیز دارد که فاصله محوری آن به 3380 میلی متر می رسد. اما به هر حال در هر دو نسخه کی ام سی T8 خودروی بزرگی به شمار می رود.

جک T8

نکته هیجان انگیز در خصوص تولید این خودرو در ایران، طیف رنگ متنوع این خودرو است که دست خریدار را باز می گذارد. همچنین کرمان موتور برای تولید این خودرو خط تولید شاسی را از اتاق مستقل کرده تا این پیکاپ آفرودی در تولید نیز نسبت به خودروهای مجهز به شاسی مونوکوک (شاسی و اتاق یکپارچه) متفاوت باشد.

کی ام سی T8

طراحی درون کابین این خودرو با همان نگاهی انجام شده است که یک پیکاپ نیاز دارد. یعنی ساده و بدور از شلوغی. تقریبا تمرکز همه ادوات و کنترل ها روی داشبورد و در کنار نمایشگر لمسی بزرگی است که در این قسمت قرار دارد. صندلی ها و فرمان در نسخه تولید داخل با روکش چرم مصنوعی و دوخت قرمز رنگ تزیین شده اند. تریم نقره ای رنگ کابین هم در نوع خود زیباست و جذاب به نظر می رسد.

کی ام سی T8

طراحی کلی کابین دلچسب است. از جمله نکات جالبی که رسانه های خارجی نیز به آن اشاره کرده اند، فضای داخلی کابین است. زیرا طراحان توانسته اند از فاصله محوری 3090 میلی متری این خودرو به خوبی استفاده کنند و فضای کابین را بزرگ طراحی کنند. نکته جالب توجه در خصوص کی ام سی T8 این است که توانسته گذشته رتبه اول کیفیت ارتباطی سیستم های اینترنتی هوشمند و سرگرمی های چند رسانه ای را در میان پیکاپ های هموطن خود کسب کند.

مشخصات فنی کی ام سی T8

نخستین خودروی پیکاپ کرمان موتور از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ بهره می برد. پیشرانه ای که مصرف سوخت بالایی را به این پیکاپ تحمیل نمی کند و در عین حال می تواند 174 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه با یک گیرباکس 6 سرعته جفت می شود تا در مسیرهای آفرودی ریش و قیچی دست راننده باشد!

کی ام سی T8

در حالت عادی قدرت به چرخ های جلو منتقل می شود. اما مثل سایر خودروهای آفرودی، وضعیت های مختلفی برای انتقال قدرت قابل انتخاب است و می توان حالت تک دیفرانسیل عقب، 2 دیفرانسیل سبک و 2 دیفرانسیل سنگین را به صورت الکترونیکی انتخاب کرد.

کی ام سی T8

کی ام سی T8 از امکاناتی نظیر 2 کیسه هوا، فرمان هیدرولیک، سنسور و دوربین عقب، استارت دکمه ای، کروز کنترل، سیستم تهویه دیجیتال و صفحه نمایش لمسی بهره می برد. انتظاری از نرمی سواری یک پیکاپ 2 دیفرانسیل نمی رود. اما از جمله قابلیت های این خودرو سیستم تعلیق مستقل در هر دو محور عقب و جلو است که باعث می شود قدرت مانور T8 افزایش یافته و سواری نرم تری را تجربه کنید.


فوتون تونلند 9 محصول جدید ایران خودرو دیزل

فوتون تونلند 9

شرکت ایران خودرو دیزل نسل اول فوتون تونلند را با موتورهای ۲٫۸ لیتری توربو دیزل، 2 لیتری توربو بنزینی و ۲٫۴ لیتری تنفس طبیعی بنزینی تولید به بازار عرضه کرده است. همچنین از سال ۱۳۹۸ نمونه ارتقا یافته فوتون تونلند با امکانات جدید و تریم داخلی به روزتر به دست مشتریان رسیده است. حال با توجه به ویدیوی منتشر شده از سوی ایران خودرو دیزل، قرار است تا نسل جدید تونلند وارد بازار شود.

فوتون تونلند 9

پیکاپ جدید کمپانی فوتون، تونلند 9 نام دارد و به عنوان یک خودروی کار و تجاری فول آپشن به بازارهای صادراتی راه پیدا کرده است. در حالی تولید فوتون تونلند ۹ آغاز شده که همچنان عرضه فوتون تونلند S (نسخه موجود در بازار ایران) در بسیاری از بازارهای هدف فوتون ادامه دارد. زیرا پایه فنی تونلند اولیه و تونلند S بر مبنای تویوتا هایلوکس بوده و تونلند با تکیه بر این ویژگی محبوبیت زیادی را برای خود دست و پا کرده است. همچنین در سال 2019 نسل اول تونلند دستخوش تغییراتی نیز شد.

فوتون تونلند 9

تونلند ۹ در برخی بازارها با نام «یوتو» (Yutu) عرضه می شود و با وجود قابلیت های جدید نسبت به فوتون تونلند S (نسل اول) قیمت کمتری را در نسخه های مختلف دارد. تونلند موجود در بازار ایران، قیمتی فراتر از ۲۳ هزار دلار را در بازار جهانی دارد و نسخه های فیس لیفت و ارتقا یافته آن، تا ۲۸ هزار دلار توسط فوتون به فروش می رسند. اما تولند ۹ در کاملترین نسخه قیمتی کمتر از ۲۱ هزار دلار را دارد و دلیل اصلی آن، استفاده از فناوری بومی کمپانی فوتون در این محصول بوده که باعث کاهش هزینه های سربار شده است.

مشخصات فنی فوتون تونلند جدید

نسل جدید فوتون تونلند که بیشتر با نام های تونلند ۹ و تونلند G شناخته می شود، در نسخه بنزینی به پیشرانه 2 لیتری توربو شارژر ۴G20TI مجهز است. با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه و از سویی بحث تامین سوخت، کمپانی فوتون نسل چهارم و نسل پنجم این پیشرانه میتسوبیشی را بر روی این پیکاپ 2 دیفرانسیل نصب می کند. نسل چهارم این پیشرانه که در خودروهای مختلی مورد استفاده قرار گرفته و در حال حاضر هم فوتون تونلند S بنزینی توربو ایران خودرو دیزل از آن بهره می برد، ۲۰۴ اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

فوتون تونلند 9

اما نسل پنجم این پیشرانه که بر روی نمونه آزمایشی تونلند جدید ایران خودرو نصب شده است، ۲۳۸ اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. لازم به ذکر است که در پیشرانه سری ۴G20TI از فناوری توربوشارژر بورگوارنر استفاده می شود.

با توجه به ویژگی های نسل جدید فوتون تونلند وارد شده به ایران خودرو دیزل، انتظار می رود این خودرو با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک کمپانی ZF به بازار بیاید. این جعبه دنده از سری جعبه دنده های متغییر ZF است که طی قرارداد مشارکت این کمپانی آلمانی و نشان فوتون چین، برای محصولات میان رده توسعه پیدا کرده است.

فوتون تونلند 9

ساختار انتقال قدرت در فوتون تونلند جدید

از دیگر ویژگی های فنی تونلند جدید ایران خودرو دیزل، می توان به تنظیم ۴ حالته وضعیت انتقال قدرت اشاره کرد که در کنار حالت های مرسوم ۲H، ۴H و ۴L در تمام پیکاپ های 2دیفرانسیل، حالت انتقال قدرت اتوماتیک هم در آن دیده می شود. همچنین سیستم کنترل پایداری و پیشگیری از هرزگردی فوتون تونلند نسل جدید تنها در حالت ۴L قطع می شود و در سایر حالت های انتقال قدرت، همچنان در مدار باقی می ماند. در دیفرانسیل عقب این پیکاپ جدید هم از قفل اتوماتیک استفاده شده و همچنین امکان نصب اسنورکل به صورت فابریک برای آن وجود دارد.

در نمونه 2 دیفرانسیل تونلند جدید مانند گذشته این امکان فراهم است تا انتقال قدرت به صورت الکتریکی تنظیم شود. همچنین قفل هوشمند LSD در دیفرانسیل عقب این پیکاپ چینی در نظر گرفته شده و باعث می شود تا هرزگردی در این محور به حداقل برسد.

فوتون تونلند جدید

با توجه به تغییرات اعمال شده بر روی این پیکاپ چینی، می توان گفت که تونلند جدید امکانات رفاهی و ایمنی به نسبت کاملی را در رده قیمتی خود به مشتریان ارائه می دهد. فوتون تونلند 9 در کامل ترین نسخه از امکاناتی نظیر، دو کیسه هوا (کیسه هوای پرده ای و جانبی جلو سفارشی)، سیستم کنترل پایداری، کنترل حرکت در سراشیبی، سامانه شروع حرکت در سربالایی، تریم داخلی چرم مصنوعی، آینه تاشو برقی، گرمکن صندلی های جلو، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی، چراغ روشنایی روز، استارت دکمه ای، سنسور نور و باران، رادار خطی، رادار نقطه کور، سیستم پیشگیری از تصادف، کروز کنترل و دوربین ۳۶۰ درجه بهره می برد.

هنوز اطلاعات دقیقی در مورد زمان عرضه و قیمت گذاری نسل جدید تونلند توسط ایران خودرو دیزل اعلام نشده است. اما می توان احتمال داد که این پیکاپ دو دیفرانسیل و اتوماتیک در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ به بازار می آید و بدیهی است که در جایگاهی فراتر از پیکاپ های چینی دنده ای موجود در بازار قرار می گیرد.


ماموت خودرو برای بازار پیکاپ های 2 دیفرانسیل چه خوابی دیده است؟

پیکاپ دایون V5 (1)

چندی پیش مشخص شد تست ها و آزمایش های فنی پیکاپ دایون V5 در ماموت خودرو در حال انجام است و این خودروساز خصوصی به زودی این خودرو را با نشان اختصاصی خود به بازار عرضه می کند.البته هنوز خبری از رونمایی و عرضه رسمی این پیکاپ 2 دیفرانسیل در ایران نیست.

پیکاپ دایون V5 یک خودروی مجهز به شاسی مستقل است که در بازارهای مختلف با پیشرانه های بنزینی و دیزلی عرضه می شود و امکان سفارش گذاری آن در نسخه دو دیفرانسیل فراهم است.

پیکاپ دایون V5 (4)

این خودرو از نظر ساختار و پلتفرم مشابه به دانگ فنگ P16 و فودی F22 بوده و با توجه به اخبار منتشر شده، قرار است با پیشرانه 2 لیتری توربو میتسوبیشی وارد بازار ایران شود. پیشرانه دایون V5 به ۴F20TC معروف است که بر روی فوتون تونلند جدید ایران خودرو هم نصب شده و ۲۰۰ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این پیشرانه میتسوبیشی در خودروهای مختلف، قدرتی در بازه ۱۶۰ تا ۲۲۱ اسب بخار تولید می کند. اما هنوز نمی توان به صورت قطعی گفت که بر روی دایون V5 چه مقدار قدرت و  گشتاور تولید می کند.

پیکاپ دایون V5 (2)

اما آن چه که مشخص است، پیشرانه 2 لیتری توربو در دایون V5 با جعبه دنده ۶ سرعته دستی جفت می شود و از این نظر ساختار فنی متفاوتی نسبت به فوتون تونلند توربو بنزینی دارد. همچنین به نظر می رسد ماموت خودرو نمونه استاندارد V5 از نظر ابعادرا به ایران بیاورد و بیخیال نسخه کشیده تر و بزرگ تر این پیکاپ 2 دیفرانسیل شود.

با توجه به اطلاعات اولیه و تصاویر منتشر شده، نمونه های اولیه دایون V5 با دو کیسه هوا، تریم داخلی چرم، رینگ های آلومینیومی، کامپیوتر سفر، تهویه الکتریکی و دیجیتال، نمایشگر لمسی، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت و… به ایران آمده اند. البته بدیهی است که دایون های مجهز به این امکانات جهت انجام تست های فنی به ایران آمده اند. با توجه به ویژگی های فنی این پیکاپ جدید و حضور رقبایی چون KMC T8، فوتون تونلند جدید و…، احتمال می دهیم که ماموت خودرو، پیکاپ دایون V5 را با امکانات بیشتری مانند سامانه کنترل پایداری الکتریکی، استارت دکمه ای، دوربین عقب، سنسور نور و… در ایران عرضه کند.


آیا پیکاپ تاگا (نسخه چینی ایسوزو D-MAX) به ایران می آید؟!

ایسوزو کینگ لینگ تاگا

بر اساس برخی شنیده ها، تعدادی از خودروسازان خصوصی به سراغ مذاکره با کینگ لینگ رفته اند و می خواهند تا نسخه چینی ایسوزو D-Max که همان تاگا H است را به بازار ایران بیاورند. چند سال پیش ایسوزو D-MAX در تعداد محدودی توسط گروه بهمن به بازار عرضه شد.

ایسوزو کینگ لینگ تاگا

نشان چینی کینگ لینگ از سال ها قبل به عنوان شریک تجاری ایسوزو ژاپن به بازارهای جدیدی راه پیدا کرد. یکی از فعالیت های مشترک ایسوزو و کینگ لینگ، تولید یک پیکاپ 2 دیفرانسیل بر مبنای ایسوزو D-Max و شورولت کلورادو بوده که با نام تاگا H از سال ۲۰۱۷ به بازارهای هدف عرضه شده است. در برخی بازارها، این پیکاپ چینی با نام ایسوزو تاگا و در برخی دیگر با نام ایسوزو کینگ لینگ تاگا شناخته می شود. یکی از نکات قابل توجه در مورد پیکاپ تاگا، معرفی این پیکاپ توسط ایسوزو ژاپن جهت عرضه در برخی بازارهای اروپایی است. به عبارت ساده تر، کمپانی ایسوزو ترجیح داده است تا برای کسب بازارهای بیشتر با کینگ لینگ تاگا در بازارهای مطرح حضور داشته باشد.

ایسوزو کینگ لینگ تاگا

در سال های گذشته، به خاطر تجربه ایسوزو در ساخت خودروهای دیزلی، کینگ لینگ تاگا در نسخه دیزلی عرضه می شد. اما حالا که تاگا H فیس لیفت شده و تغییرات زیادی را تجربه کرده است، می بینیم که عرضه آن با پیشرانه های بنزینی در دستور کار قرار گرفته و به همین دلیل، برخی خودروسازان خصوصی ایران جهت مونتاژ این پیکاپ 2 دیفرانسیل مذاکراتی را آغاز کرده اند.

ایسوزو کینگ لینگ تاگا

قابلیت های فنی پیکاپ ایسوزو کینگ لینگ تاگا H مدل 2021

در نسخه فیس لیفت ایسوزو کینگ لینگ تاگا H مدل ۲۰۲۱ در کنار پیشرانه ۳ لیتری دیزل ۴JJ3-TCX ایسوزو، امکان سفارش این پیکاپ 2 دیفرانسیل با پیشرانه بنزینی هم فراهم شده است. در حال حاضر کمپانی ایسوزو و کینگ لینگ یک پیشرانه ۱٫۸ لیتری توربو GDi را برای تاگا H مدل ۲۰۲۱ در نظر گرفته اند که ۲۳۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ تا ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

این پیشرانه می تواند حداکثر گشتاور تولیدی را در دور موتور کمتر از ۱۷۵۰rpm در اختیار راننده قرار دهد و جعبه دنده شش سرعته دستی، توان خروجی پیشرانه را به چرخ های جلو و عقب این پیکاپ ژاپنی-چینی می رساند. همچنین جعبه دنده اتوماتیک ۸ سرعته AT نیز برای تاگا H توربو بنزینی قابل سفارش است.

ایسوزو کینگ لینگ تاگا

در نسخه فول آپشن کینگ لینگ تاگا H فیس لیفت امکاناتی مانند جلو آمپر دیجیتال، سنسور باد و دمای تایر، سنسور نور، سامانه پیشگیری از تصادف، کروز کنترل هوشمند، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار خطی، رادار نقطه کور، سنسور باران، استارت دکمه ای، قابلیت تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ ها، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، کنترل شروع حرکت در سربالایی، تریم داخلی چرمی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و… دیده می شود.

لازم به ذکر است که تاگا H مانند اکثر پیکاپ های چینیدر نسخه متفاوت از نظر ابعاد بدنه قابل سفارش بوده که یکی از آن فضای بار بزرگ تری را در اختیار قرار می دهد.

تفاوت کینگ لینگ تاگا H با سایر پیکاپ های چینی بازار ایران

در حال حاضر اکثر پیکاپ های چینی و مونتاژی بازار ایران، از شاسی و سازه مشترکی استفاده می کنند که متعلق به نسل قبل تویوتا هایلوکس است. و کمپانی تویوتا نیز این سازه را به خودروسازان چینی واگذار کرده است. همچنین در بحث اتاق، محفظه بار و… نیز اصول ثابتی میان بیشتر پیکاپ های چینی بازار ایران وجود دارد و سبب شده تا معایب و مزایای خاص خود را داشته باشد.

اما ایسوزو کینگ لینگ تاگا H فیس لیفت ۲۰۲۱ از نظر ساختار شاسی و اتاق نسبت به سایر پیکاپ های موجود در بازار ایران که اکثرا از شاسی متعلق به نسل قبل تویوتا هایلوکس استفاده می کنند، متفاوت بوده و اصول مهندسی جدیدتری را دنبال می کند. همچنین تاییدیه های ای-مارک از سوی ایسوزو ژاپن برای تاگا H دریافت شده و امروز این محصول به برخی بازارهای رقابتی ورود پیدا کرده است. در بحث ساختار قوای محرکه، تاگا H در نمونه دیزلی ساختار به مراتب قوی تری را نسبت به سایر پیکاپ های موجود در بازار ایران دارد و در نمونه بنزینی هم، قابلیت رقابت با پیکاپ های مونتاژی در آن دیده می شود.

اما نکته قابل توجه این است که کینگ لینگ تاگا H با توجه به ویژگی های فنی، ساختار مهندسی، امکانات رفاهی و ایمنی گاهی قیمتی کمتر از سایر گزینه های چینی دارد و شاید بتواند با قیمتی رقابتی در بازار ایران حاضر شود.


 

برچسب‌ها :

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی