پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تصادف

تهران، هر یک دقیقه یک تصادف! | پایتخت هر ۱۵ دقیقه شاهد یک تصادف جرحی است

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ما در شهر تهران هر یک دقیقه یک تصادف و هر 15 دقیقه یک تصادف جرحی داریم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: ما در شهر تهران هر یک دقیقه یک تصادف و هر 15 دقیقه یک […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۶ تیر ۱۴۰۰

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ما در شهر تهران هر یک دقیقه یک تصادف و هر 15 دقیقه یک تصادف جرحی داریم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: ما در شهر تهران هر یک دقیقه یک تصادف و هر 15 دقیقه یک تصادف جرحی داریم همچنین هر روز تقریبا 3/1 هم میانگین تصادف فوتی در شهر تهران روی می‌دهد که متاسفانه این آمار بالاست و باید در این خصوص چاره اندیشی کنیم.

وی ادامه داد: بیشترین علل تصادفات به عدم توجه کافی به جلو بر می گردد که بیشترین علل بروز تصادفات از نظر همکاران بنده در سر صحنه تصادفات همین مورد است و علل بعدی عدم رعایت حق تقدم است و بطور کلی اگر بخواهیم تصادف نکنیم باید قوانین و مقررات را رعایت کنیم.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: تقریبا نیمی از تصادفات ما مربوط به موتورسواران و 25 درصد مربوط به عابرین پیاده است، این گروه بیشترین کاربران ترافیک هستند که بیشترین نقش را در تصادفات دارند و این‌ها باید بیشتر قوانین و مقررات را رعایت کنند.

وی گفت: با توجه به مراجعه صبحگاهی اکثر شهروندان به محل کار خود شاهد ترافیک در سطح شهر تهران هستیم که رفته رفته در ساعت 7 و 7:30 دقیقه ترافیک به اوج کار خود می‌رسد و بعد از آن ترافیک رفته رفته کاهش یافته و معابر تخلیه می‌شود.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: اگر بخواهیم به الگوی ترافیکی شهر تهران اشاره کنیم، باید بگوییم که شروع بار ترافیکی شهر تهران از ساعت 6 صبح است که آن لحظات ترافیک شروع شده و اوج بار ترافیکی از ساعت 7 و 7:30 دقیقه است و بعد از آن ترافیک روبه کم شدن است.

سرهنگ رازقی ادامه داد: موتورسواران حتما به صورت ویژه قوانین و مقررات را رعایت کنند، زیرا موتورسیکلت وسیله‌ای است که به راحتی واژگون می‌شود و راکب و راننده خود را به راحتی در معرض خطر قرار می‌دهند.

وی گفت: عدم استفاده از کلاه ایمنی ضربات جبران ناپذیری را به راکبین موتورسیکلت در تصادفات وارد می‌کند و کلاه ایمنی درصد بالایی از تصادفات جرحی و فوتی را کاهش می‌دهد.

سرهنگ رازقی تاکید کرد: در بحث موتورسواران متاسفانه سرعت غیر مجاز و عدم رعایت سرعت مطمئنه و حرکات مخاطره آمیز از دلایل تصادفات موتورسواران است بنابراین رعایت سرعت می‌تواند تا حدود زیادی از تصادفات موتورسواران بکاهد که افزایش سرعت‌ها می‌تواند بر شدت تصادف بیافزاید و تبعات جبران ناپذیری، چون جرح و فوت را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام \ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی