پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تصادف با عابر

تشدید مجازات برای رانندگانی که از صحنه تصادف فرار می‌کنند

کارشناس تصادفات پلیس راهور فاتب بیان کرد: رانندگانی که صحنه تصادف را پیش از رساندن مصدوم به مراکز درمانی و اطلاع به پلیس ترک و فرار کنند، دو سوم مجازات آنان تشدید می‌شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سرهنگ رابعه جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور فاتب اظهار کرد: در تبصره 2 ماده 719 قانون […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۰ شهریور ۱۴۰۰

کارشناس تصادفات پلیس راهور فاتب بیان کرد: رانندگانی که صحنه تصادف را پیش از رساندن مصدوم به مراکز درمانی و اطلاع به پلیس ترک و فرار کنند، دو سوم مجازات آنان تشدید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سرهنگ رابعه جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور فاتب اظهار کرد: در تبصره 2 ماده 719 قانون مجازات اسلامی نیز آمده است، اگر همان راننده در صحنه بماند و موجبات تخفیف آلام و جراحات مصدوم را فراهم کند، از تخفیف مجازات برخوردار می‌شود.

وی تاکید کرد: قانون در برابر راننده‌ای که شهروندی مسئول و متعهد است با راننده‌ای که مسئولیت خود را انجام نمی‌دهد رفتاری مشابه نخواهد داشت.

کارشناس تصادفات پلیس راهور فاتب یادآور شد: رانندگان نباید تصور کنند، در همه موارد تصادف آن‌ها مقصر هستند، بلکه در بسیاری از اوقات عابر پیاده مقصر است؛ لذا اگر با عابر پیاده‌ای تصادف کردند در محل بمانند و پای آن تصمیم بایستند چرا که قانون و بیمه، حمایت‌ها و پوشش‌های لازم را انجام می‌دهد.

معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: طرح برخورد قاطع با رانندگانی که اقدام به پوشش پلاک از طریق پوشاندن، گذاشتن کاور و یا دیگر پوشش‌ها به منظور ورود به محدوده طرح ترافیک یا محدوده کاهش آلودگی هوا و … اقدام می‌کنند در دستور جدی کار ماموران ما قرار دارد.

سرهنگ جهان‌شاه بهرام آبادی ادامه داد: عوامل پلیس راهور با حضور فیزیکی در سطح معابر پایتخت و استفاده از دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف شهری به صورت مکانیزه، برای رانندگان متخلف اعمال قانون خواهند کرد.

وی گفت: به استناد ماده 720 قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر در ارقام پلاک و مخدوشی آن جرم بوده و در صورت مشاهده ماموران پلیس ضمن جلوگیری از تردد این خودروها برای رسیدگی و برخورد قانونی به مرجع قضائی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

اعمال قانون یک‌ میلیون و صد هزار خودرو در طرح منع تردد سراسری

صحنه تصادف جرحی را تغییر ندهید!

پس از تصادف چه کارهایی باید انجام بدهیم؟

همچنان تردد بین شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع است

مناطق 6، 10 و 20 پایتخت شاهد بیشترین تصادفات هستند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی