پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فریاد بی صدا!/ تقابل پیکاپ های الکتریکی غول چماق

در این مقاله پیکاپ های الکتریکی درشت هیکلی را معرفی می کنیم که این روزها سر و صدای زیادی در محافل خودرویی به پا کرده اند. ریویان R1T ، هامر الکتریکی و تسلا سایبر تراک ، 3 پیکاپ غول چماق مورد بحث ما از کشور آمریکا هستند. گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو قلمرو […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۲۹ بهمن ۱۴۰۰

در این مقاله پیکاپ های الکتریکی درشت هیکلی را معرفی می کنیم که این روزها سر و صدای زیادی در محافل خودرویی به پا کرده اند. ریویان R1T ، هامر الکتریکی و تسلا سایبر تراک ، 3 پیکاپ غول چماق مورد بحث ما از کشور آمریکا هستند.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

قلمرو خودروهای الکتریکی روز به روز وسیع تر می شود و فرهنگ استفاده از این خودروها بیش از پیش در جوامع مختلف جا افتاده است. علی رغم اینکه آلایندگی خودروهای الکتریکی صفر است و وجود این خودروها برای ادامه حیات و حفظ محیط زیست ضروری احساس می شود، اما منتقدان این دسته از خودروها نیز کم نیستند. بخش عظیمی از این منتقدان را نیز طرفداران خودروهای غول چماق آمریکایی با پیشرانه های حجیم و پر سر و صدا تشکیل می دهند.

اما نکته جالب اینجاست که جریان الکتریسیته دقیقا خط قرمز این دسته از علاقه مندان خودرو را نشانه رفته است! پیکاپ های درشت هیکل تا پیش از این با پیشرانه های بزرگ و پرقدرت عرضه می شدند. حالا انگار ساخت پیکاپ های الکتریکی زیر دندان خودروسازان آمریکایی مزه کرده و تعداد آن ها در حال افزایش است.

ریویان R1T ، هامر الکتریکی و تسلا سایبر تراک ، 3 پیکاپ غول چماق مورد بحث ما از کشور امریکا هستند.

تسلا سایبرتراک با ۴۰ هزار دلار قیمت، از ارزان‌ترین پیکاپ های الکتریکی این جمع است. در همین حال، هامر با قیمت چشمگیر ۱۱۲ هزار دلار برای قوی‌ترین نسخه، گران‌ترین پیکاپ این گروه محسوب می‌شود. البته در سال‌های بعد نسخه‌های ارزان‌تر هامر شامل نسخه پایه با قیمت ۸۰ هزار دلار هم عرضه خواهند شد. ریویان هم با قیمت پایهٔ ۶۷,۵۰۰ دلار در میانهٔ گروه پیکاپ های الکتریکی غول چماق قرار می‌گیرد.

ریویان R1T

سال ها پیش برندی به نام ” ریویان ” تصمیم به عرضه خودرویی گرفت که تا پیش از آن، نمونه مشابه اش ساخته نشده بود. پس از سال ها تحقیق، برنامه ریزی و توسعه، در نمایشگاه لس آنجلس 2018 پیکاپ الکتریکی R1T به عنوان ثمره نهایی این پروژه معرفی شد. این خودرو، کلید ورود رویاهای آقای ” آرجی اسکارینگ ” ( RJ Scaringe ) مدیر عامل شرکت ریویان، به بازار است. قرار بود این پیکاپ الکتریکی و قدرتمند در سال 2020 وارد بازار شود، اما مشکلات مختلف از جمله ویروس کرونا، عرضه این خودرو را به تاخیر انداخت.

ریویان انتظار دارد که تحویل تمام نسخه‌های Launch Edition تا بهار سال ۲۰۲۲ به پایان برسد. پس از آن این استارت آپ توجه خود را معطوف نسخه‌های دیگر خواهد کرد. قیمت نسخه لانچ ادیشن، پیش از اعمال مشوق‌های مالیاتی ۷۵ هزار دلار است و البته شامل ۷۵۰۰ دلار تخفیف مالیاتی هم خواهد شد. این نسخه از تجهیزاتی مثل رینگ‌های ۲۰ یا ۲۲ اینچی، کاور برقی اتاق بار، کمپرسور باد، غربیلک فرمان چرمی، صندلی‌های چرمی سوراخ‌دار با گرم‌کن و تهویه، سیستم صوتی مریدیان، تریم چوبی طبیعی و نمایشگر ۱۶ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی بهره می‌برد و همهٔ نمونه‌های آن قبلاً فروخته شده‌اند.

R1S یک پیکاپ دو کابین با فضای کافی برای حمل پنج فرد بالغ است. قسمت بار این پیکاپ به‌صورت یکپارچه طراحی شده و مجهز به پوششی است که از ورود باران جلوگیری می‌کند. در قسمت جلوی خودرو نیز صندوق بار بزرگی به حجم ۳۵۰ لیتر وجود دارد درحالی‌که محفظهٔ باری به حجم ۲۰۰ لیتری هم در زیر قسمت بار تعبیه شده است؛ اما محفظه‌های بار R1S به این دو مورد ختم نمی‌شود زیرا در زیر صندلی‌های عقب هم یک محفظهٔ بار وجود دارد که از طریق درهای کوچکی از بیرون امکان دسترسی به آن‌ها فراهم شده است. این محفظه مکان مناسبی برای قرار دادن چوب‌های اسکی یا گلف محسوب می‌شود.

این پیکاپ دوستدار محیط‌ زیست به چهار موتور الکتریکی مجهز است که هرکدام  قدرت را به هریک از چرخ‌ها ارسال می‌کنند؛ بنابراین مجموع قدرت خودرو به رقم فوق‌العاده 754 اسب بخار می‌رسد. خریداران می‌توانند از بین سه پکیج باطری مختلف ۱۰۵ کیلووات ساعت، ۱۳۵ کیلووات ساعت و ۱۸۰ کیلووات ساعت یکی را انتخاب کنند که در اولی، مجموع گشتاور خودرو برابر با ۵۶۰ نیوتن متر است اما این عدد در دو نمونهٔ بعدی به ۱۱۲۰ نیوتن متر افزایش پیدا می‌کند.

به لطف تکنولوژی شارژ سریع باطری‌ها، ظرف تنها ۳۰ دقیقه باطری‌ها برای پیمودن ۳۲۰ کیلومتر شارژ می‌شوند. تیپ پایه ریویان R1T ظرف ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که مدل ۱۳۵ کیلووات ساعتی برای این کار به تنها ۳ ثانیه زمان احتیاج دارد. حداکثر سرعت تمامی مدل‌ها نیز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است. این پیکاپ تمام الکتریکی می‌تواند تا ۸۰۰ کیلوگرم بار را حمل نماید درحالی‌که ظرفیت بکسل آن نیز نزدیک به ۲.۳ تن است. البته در تست های انجام شده، پیکاپ الکتریکی ریویان توانسته تا 5 تن بار را نیز به صورت بکسل با خود بکشد، اما برد آن کاهش پیدا کرده است.

در کابین R1T به‌طور گسترده‌ای از چوب استفاده شده و قسمت‌هایی از کابین نیز با متریال نوآورانهٔ بادوامی پوشیده شده که تمیز کردن آن‌ها بسیار راحت است. این ویژگی‌ها موجب سهولت استفادهٔ روزانه از خودرو می‌شود. البته در اینجا تکنولوژی‌های مدرن و قابلیت‌های اتصال هم بسیار موردتوجه بوده است. بدین منظور، در کابین R1T یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی به‌عنوان صفحه آمپر، یک صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و یک نمایشگر ۶.۸ لمسی در عقب تعبیه شده است. سیستم‌های اتصالی خودرو نیز با استفاده از اینترنت سرعت‌بالا امکان برزو رسانی نرم‌افزارها را فراهم می‌کنند.

R1T برای پایداری در پیچ‌ها از چهار موتور الکتریکی مستقل استفاده می‌کند و درعین‌حال با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، چسبندگی، هندلینگ و تعادلی عالی را در شن و ماسه ارائه می‌کند. نرم‌افزار R1T آن‌قدر پیشرفته است که می‌تواند به‌طور خودکار تشخیص دهد خودرو روی چه سطحی قرار دارد و در صورت لزوم قوای محرکه را بدون دخالت راننده تنظیم کند. در مجموع باید گفت قابلیت آفرود این پیکاپ الکتریکی فراتر از تصور بوده و در فیلم های منتشر شده مشخص است که از پس هر مسیر سختی برآمده است.

شعاع حرکتی R1T در بزرگراه کمتر و در حد ۴۷۱ کیلومتر است درحالی‌که در شهر، برد آن ۵۳۳.۹ کیلومتر است. چرخ‌های ۲۰ اینچی با تایرهای آل‌تراین بین ۱۰ تا ۱۵ درصد شعاع حرکتی کمتری دارند یعنی بین ۴۳۰ تا ۴۵۵ کیلومتر. نسخه اسپرت با چرخ ۲۲ اینچی هم کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی برد را نشان می‌دهد و برد آن به ۴۵۵ تا ۴۷۹ کیلومتر می‌رسد. در ژانویه سال ۲۰۲۲ این شرکت قصد دارد نسخه برد بلند با برد بیش از ۶۴۴ کیلومتری را ارائه کند. علاوه بر آن یک نسخه برد کوتاه با برد بیش از ۴۰۲ کیلومتری هم معرفی خواهد شد.

قرار است از اوایل سال آینده نسخه‌های ادونچر و اکسپلور عرضه شوند که قیمت دومی از ۶۷,۰۰ دلار آغاز می‌شود. همچنین یک پکیج باطری ۱۰ هزار دلاری مکس هم قرار است در سال ۲۰۲۲ ارائه شود که برد پیکاپ را از ۵۰۰ کیلومتر به بیش از ۶۴۰ کیلومتر افزایش خواهد داد. ریویان R1T هشت سال یا ۲۸۰ هزار کیلومتر ضمانت اجزای داخلی و ۸ سال هم ضمانت باتری دارد. در طول این ۸ سال تضمین می‌شود که ظرفیت باتری‌ها از ۷۰ درصد کمتر نشود. بعلاوه بدنه هم در برابر خوردگی به‌طور نامحدود گارانتی می‌شود.

تسلا سایبرتراک

تسلا سایبرتراک

حدودا 2 سال پیش بود که تسلا یک پیکاپ فضایی و بسیار عجیب را با نام سایبرتراک معرفی کرد. سایبرتراک هنوز هم یکی از جنجالی ترین خودروهای جهان به شمار می رود و علاوه بر ظاهر ساختارشکن، مشخصات شگفت انگیزی نیز دارد.

سایبرتراک ظاهر کاملا متفاوت و عجیبی دارد. انگار آمده تمام چارچوب های ذهنی مخاطب در مورد یک پیکاپ درشت هیکل بهم بریزد. تسلا سایبرتراک یک پیکاپ آخرالزمانی است که بازخوردهای جنجالی در مورد آن، نشانگر این است که محبوبیت زیادی کسب نخواهد کرد. این خودرو انقدر رادیکالی طراحی شده که حتی طرفداران ایلان ماسک هم به آن واکنش مناسبی نشان نداده اند.

تسلا سایبرتراک

خطوط شکسته و سقف مثلثی این خودرو، آیتم هایی هستند که در نظر اول توجه بیننده را جلب می کنند. اوورهنگ های جلو و عقب (فاصله میان چرخ و سپر جلو) بسیار کوتاه هستند. به لطف اوورهنگ های کوتاه، سایبرتراک می تواند علی رغم طول زیاد و فاصله میان 2 محور کشیده، وارد شیب 35 درجه شود و از شیب 27 درجه خارج شود. چراغ های جلو مثل سفینه های فضایی باریک و کشیده هستند. سایبرتراک در این بخش شباهتی با خودروهای دیگر ندارد و بیشتر شبیه ابزارهای الککترونیکی فوق پیشرفته و سفینه ها است.

تسلا این اتومبیل را با طول کلی 5885 میلی متری، عرض 2027 میلی متری و همچنین ارتفاع 1905 میلی متری طراحی کرده است. محفطه بار سایبرتراک 2 متر طول دارد و می تواند  2831 لیتر بار در خود جای دهد.

تسلا سایبرتراک

کابین تسلا سایبرتراک کاملا ساده طراحی شده. اما در عین سادگی کاملا مدرن بوده و حال و هوای سفینه های فضایی را تداعی می کند. کنسول جلو شما را به یاد سکوی آشپزخانه می اندازد! فرمان هم مستطیلی طراحی شده و بسیار منحصر به فرد است. تمام ابزارک های این خودرو در یک نمایشگر 17 اینچی خلاصه شده و سقف خودرو نیز شیشه ای است. صندلی های فرم صندلی خودروهای اسپرت را دارند و کابین نیز کاملا جادار و راحت است.

در تسلا سایبرتراک امکان نصب 6 صندلی برای سرنشینان در نظر گرفته شده است. حتما می پرسید صندلی ششم کجا نصب می شود؟ به لطف الکتریکی بودن این اتومبیل و حذف تجهیزات انتقال قدرت مثل اهرم گیربکس میان صندلی راننده و سرنشین جلو، امکان نصب صندلی ششم وجود دارد.

تسلا سایبرتراک

کف خودرو از زمین ارتفاع زیادی دارد و با وجود کمک فنرهای گازی، راننده می تواند ارتفاع را تا 40 سانتی متر افزایش دهد. قطعا در سرعت های بالا برای تعادل بیشتر ارتفاع کاهش می یابد. فضای باری که در قسمت عقب تعبیه شده، پوشش سختی دارد که به صورت برقی باز و بسته می شود. همچنین درب قسمت بار هم به صورت شیبدار باز می شود تا بتوانید موتورسیکلت یا دوچرخه را به قسمت بار این خودرو وارد کنید. سایبرتراک می تواند 1600 کیلوگرم بار را در قسمت عقب جای دهد. ظرفیت بکسل 3400 کیلوگرمی در ضعیف ترین نسخه و همچنین 6350 کیلوگرمی در قوی ترین نسخه سایبرتراک، این امکان را به پیکاپ تسلا می دهد تا از این نظر بر تراک های معروفی مثل فورد F-150 غلبه کند.

تسلا سایبرتراک

تسلا برای ساخت بدنه سایبرتراک از آلیاژ مقاوم و سبکی استفاده کرده که حتی در برابر گلوله های کالیبر 9 میلی متری نیز مقاوم است. جالب است بدانید پنجره های این خودرو هم مثل خودروهای ضد گلوله مقاومت بالایی دارند. این در حالی است که تسلا در مراسم رونمایی سایبرتراک، مقاومت محصول جدیدش را در میدان عمل نیز مرود سنجش قرار داده است.

به جذاب ترین بخش معرفی تسلا سایبرتراک می رسیم. قابلیت های فنی این پیکاپ خبرساز از 2 جهت قابل بررسی است. نخست برد یا همان میزان مسیری است که این خودرو می تواند با یک بار شارژ طی کند. بر سایبرتراک با یک بار شارژ کامل از 400 کیلومتر در مدل های پایه شروع شده و 800 کیلومتر در بهترین نسخه می رسد. نکته بعدی، قابلیت های حرکتی این خودرو، به خصوص شتاب اولیه آن است.

تسلا سایبرتراک

با توجه به بهره بردن از موتور الکتریکی و دستیابی به گشتاور آنی، سایبرتراک در شروع حرکت شتاب خیره کننده ای دارد که در ادامه به آن می پردازیم. تسلا قرار است سایبرتراک را در 3 مدل تولید کند. مدل اول یا همان نسخه پایه، یک پیکاپ دیفرانسیل عقب خواهد بود که از یک موتور الکتریکی بهره می برد. این نسخه با هر بار شارژ کامل می تواند مسافت 400 کیلومتری را طی کند و در 6.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد.

مدل میانی نیز با 2 موتور الکتیریکی، شتاب اولیه 4.5 ثانیه ای و قابلیت پیمایش 480 کیلومتر با یک بار شارژ کامل در دسترش قرار خواهد گرفت.

تسلا سایبرتراک

در مدل متوسط، علاوه بر اینکه نیرو به هر 2 محور منتقل می شود، شتاب اولیه نیز از مدل پایه بهتر بوده و به 4.5 ثانیه می رسد. اما بهترین و گران ترین نسخه تسلا سایبرتراک از 3 موتور الکتریکی بهره می برد. این نسخه می تواند با یک بار شارژ کامل مسافت 800 کیلومتری را طی کند. شتاب اولیه نیز برای این بهترین مدل سایبرتراک، عدد 2.9 ثانیه ای را نشان می دهد که خیره کننده است و از این نظر می توان سایبرتراک را با سوپر ماشین های معروف مقایسه کرد. نهایت سرعت این خودرو نیز به 180 تا 210 کیلومتر بر ساعت می رسد.

تسلا سایبرتراک

نسخه پایه سایبرتراک تنها 39 هزار و 900 دلار قیمت دارد! قیمت مدل میانی نیز 49 هزار و 900 دلار در نظر گرفته شده است. همچنین برچسب قیمت بهترین مدل تسلا سایبرتراک رقم 69 هزار و 900 دلار را نشان می دهد که با توجه به این مشخصات و قیمت سایر تراک های آمریکایی، بسیار رقابتی و جذاب به نظر می رسد.

به نظر می‌رسد تسلا سایبرتراک خبرساز پس از ریویان R1T و جی ام سی هامر الکتریکی روانه بازار خواهد شد. درحالی‌که تسلا مکرراً گفته تولید این خودرو از اواخر سال جاری میلادی شروع خواهد شد اما زمان در حال گذر بوده و خبرهایی درباره تعویق دوباره تولید آن منتشر شده است. این کمپانی گفته به دلیل محدودیت در دسترس بودن سلول‌های باتری و چالش‌های زنجیره تأمین جهانی، عرضه سایبرتراک را به سال ۲۰۲۲ موکول کرده است. همچنین این خودروساز اظهار داشته سایبرتراک زمانی وارد خط تولید خواهد شد که تسلا مدل Y در کارخانه جدید تسلا در آستین مونتاژ شود.

جی ام سی هامر EV

هامر جدید با خودروهایی که قبلاً از این برند دیده‌ایم کاملاً متفاوت است. زیرا این یک پیکاپ تمام الکتریکی از جی ام سی است که نمایی اجمالی از آیندهٔ الکتریکی جنرال موتورز را نشان می‌دهد. هرچند جی ام سی هامر EV بسیار مدرن‌تر از مدل‌های قبلی H2 و H3 به نظر می‌رسد اما در طراحی بیرونی کاملاً به میراث هامر پایبند است.

جی ام سی هامر EV

هامر جدید مثل جی‌ام‌سی سی‌یرا به درب پشتی چندمنظورهٔ شش حالته مجهز شده و شیشهٔ عقب آن‌هم به‌صورت برقی پایین می‌آید. با توجه به اینکه در طراحی هامر EV اهداف آفرودی مدنظر بوده است، جنرال موتورز آن‌را به‌صورت استاندارد به تایرهای ۳۵ اینچی گودیر رانگلر مجهز کرده است. به لطف این تایرها، هامر EV می‌تواند از موانع عمودی با ارتفاعی تا ۴۵۷ میلی‌متر عبور کرده و در عمق ۶۱۰ میلی‌متری آب حرکت کند؛ اما اگر این هم کافی نباشد، لاستیک‌های بزرگ‌تر ۳۷ اینچی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.

هامر برقی (4)

طراحی فضای کابین هامر EV کاملا مدرن و منحصر به فرد است. در اینجا یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و یک نمایشگر ۱۳.۴ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی حسابی جلب توجه می کنند. این نمایشگر بزرگ امکان دسترسی به سیستم اولترا ویژن هامر را فراهم می‌کند که به حداکثر هجده دوربین مختلف مثل دوربین‌های زیر خودرو برای جلوگیری از برخورد با موانع مجهز است.

هامر EV در ابتدا صرفاً با قوی‌ترین نسخهٔ خود به بازار عرضه می‌شود. این مدل به سه موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. البته همه مطمئن هستیم که این عدد گشتاور چندان واقعی نیست و احتمالاً نشان‌دهندهٔ گشتاور محل تماس لاستیک‌ها با مسیر است که همیشه بالاتر از گشتاور واقعی موتور است. طبق گزارش کارانددرایور، موتورهای الکتریکی هامر احتمالاً نزدیک به ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند که البته این هم عدد چشمگیری است. به لطف نیروی این موتورها، پیکاپ الکتریکی هامر در صورت استفاده از لانچ کنترل ظرف تنها ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

جی ام سی هامر EV

قوی‌ترین نسخه جی ام سی هامر جدید دارای سه پیشرانه الکتریکی و باتری‌های اولتیوم خواهد بود. این پیشرانه‌ها با سیستم چهار چرخ محرک و هدایت گشتاوری همکاری داشته و قدرت هزار اسب بخاری و گشتاور ۱۵۵۹۲ نیوتون متری تولید می‌کنند. در صورت انتخاب این نسخه از هامر الکتریکی شما به عملکرد “وات‌ها به سمت آزادی” جی ام سی دسترسی خواهید داشت.

انرژی موردنیاز این موتورها توسط باطری‌های جدید جنرال موتورز موسوم به اولتیوم تأمین می‌شود که هنوز ظرفیت آن‌ها اعلام نشده اما با هر بار شارژ امکان پیمودن بیش از ۵۶۰ کیلومتر را برای این پیکاپ الکتریکی قدرتمند فراهم می‌کنند. این باطری‌ها همچنین از قابلیت شارژ با شارژرهایی با حداکثر ظرفیت ۳۵۰ کیلووات برخوردار هستند که ظرف ۱۰ دقیقه شارژ، حدود ۱۶۰ کیلومتر به بُرد خودرو اضافه می‌کنند. برد حدود 560 کیلومتری هامر الکتریکی در حالیست که وزن این پیکاپ غول چماق به بیش از 4 تن می رسد!

جی ام سی هامر EV

این اعداد برای یک پیکاپ دیوانه‌وار هستند اما ویژگی‌های چشمگیر هامر EV به اینجا ختم نمی‌شود زیرا این ماشین به سیستم فرمان گیری چهارچرخ با قابلیت CrabWalk یا خرچنگ هم مجهز شده است. این سیستم در سرعت‌های پایین به چرخ‌های عقب زاویهٔ مشابهی با چرخ‌های جلو می‌دهد و امکان حرکت مورب را برای پیکاپ فراهم می‌کند. به گفتهٔ جی‌ام‌سی، این ویژگی موجب بهبود مانور پذیری خودرو در مسیرهای پُرچالش می‌شود. علاوه بر این، هامر EV به سیستم تعلیق بادی تطبیقی با حالت Extract هم مجهز شده که می‌تواند ارتفاع تعلیق را تا ۱۵۰ میلی‌متر افزایش دهد.

جی ام سی هامر EV

مانور با پیکاپ ها به خاطر ابعاد بزرگشان سخت است اما هامر دارای ویژگی فرمان پذیری چهار چرخ است که عملکرد راه رفتن خرچنگی نیز به آن افزوده شده است. چرخ های عقب می‌توانند تا ۱۰ درجه فرمان بگیرند و این امر به کاهش شعاع گردش خودرو کمک می‌کند. با این عملکرد چرخ های عقب در همان جهت چرخ های جلو خواهند چرخید و بدون جلو و عقب رفتن می‌توان از روی موانع رد شد. این ویژگی در یک پارکینگ کوچک خیلی مفید نخواهد بود اما در آفرود می‌توان کمک‌حال رانندگان باشد.

هامر برقی (2)

هامر الکتریکی از پاییز سال جاری میلادی با قیمت پایه ۱۱۲۵۹۵ دلار عرضه خواهد شد. تمامی نمونه‌های اولیه این پیکاپ الکتریکی دارای بدنه‌ای سفیدرنگ و کابین خاکستری هوریزون لونار هستند. این مدل‌ها از تمامی تجهیزات در دسترس از جمله پانل‌های جداشدنی سقف، دامپرهای تطبیقی و سوپر کروز سود می‌برند. مدل‌های یاد شده همچنین به پکیج آفرود ویژه‌ای تجهیز می‌شوند که دارای حفاظ زیر بدنه، رکاب‌های متفاوت و لاستیک‌های ۳۵ اینچی است. همچنین نسخه پیکاپ هامر الکتریکی زودتر از مدل SUV عرضه خواهد شد.

جی ام سی هامر EV

در این جدول، مشخصات قوی‌ترین نسخه پیکاپ های الکتریکی آورده شده، اما هر 4 خودرو نسخه‌های ضعیف‌تر و ارزان‌تری هم دارند.

تسلا سایبرتراک جی‌ام‌سی هامر ریویان R1T
قوای محرکه سه موتوره سه موتوره چهار موتوره
قدرت ۸۰۰ اسب بخار ۱۰۰۰ اسب بخار ۷۵۴ اسب بخار
گشتاور ۱۳۵۵ نیوتن متر ۱۱۰۰ نیوتن متر ۱۱۲۰ نیوتن متر
شتاب صفر تا ۹۶ زیر ۲.۹ ثانیه ۳.۰ ثانیه ۳.۰ ثانیه
برد ۸۰۰ کیلومتر ۵۶۰ کیلومتر ۶۵۰ کیلومتر

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی