پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

محسن صالحی نیا معاون وزیر صمت

صرفه جویی ۵۶ میلیون یورویی در پنجمین میز داخلی سازی قطعات خودرو

معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایدرو در مراسم پنجمین میز توسعه و تعمیق ساخت داخل صنعت خودرو گفت: ارزش قراردادهای امضا شده این میز، بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال است که داخلی سازی این قطعات سالانه ۵۶ میلیون یورو صرفه جویی را به‌دنبال خواهد داشت . به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۸ مهر ۱۴۰۰

معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایدرو در مراسم پنجمین میز توسعه و تعمیق ساخت داخل صنعت خودرو گفت: ارزش قراردادهای امضا شده این میز، بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال است که داخلی سازی این قطعات سالانه ۵۶ میلیون یورو صرفه جویی را به‌دنبال خواهد داشت .

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محسن صالحی نیا در پنجمین میز توسعه و تعمیق ساخت داخل صنعت خودرو، تصریح کرد: این قراردادها بین ۲۳ شرکت توانمند داخلی برای داخلی سازی ۳۳ قطعه-پروژه در خودروهای تولیدی دو خودروساز بزرگ داخلی منعقد شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی مشترک وزارت صمت و ایدرو برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های قطعه‌ساز و دانش‌بنیان داخلی اظهار امیدواری کرد، با تحقق برنامه‌های بومی‌سازی قطعات خودرو بتوانیم به اهداف کمی و کیفی و افزایش عرضه و تولید خودرو در سال جاری و سال آینده دست پیدا کنیم.

به گفته رییس هیات عامل ایدرو تاکنون در مجموع چهار میز ساخت داخل قطعات خودرو ۱۵۴ قطعه-پروژه با ارزش چهار هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان و کاهش ارزبری سالانه ۳۴۱ میلیون یورو در تیراژ انبوه داخلی‌سازی شده است.

اصلاح قیمت گذاری در زنجیره ارزش تولید خودرو

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم، با اشاره به لزوم بازسازی اقتصاد صنعت خودرو، گفت: برای بازسازی اقتصاد صنعت خودرو ۹ پروژه تعریف شده که بحث اصلاح قیمت گذاری در زنجیره ارزش تولید خودرو نخستین پروژه است.

مهدی صادقی نیارکی، توسعه و نوسازی ناوگان تجاری که امروز با کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت خود مشغول فعالیت است، را از دیگر پروژه‌های تعریف شده برشمرد.

وی با اشاره به مسیر رو به رشد صنعت در سال گذشته و امتداد آن درسال ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: از تیر ماه ۹۸ تاکنون با برگزاری چهار میز ساخت داخل در صنعت خودرو و قطعه‌سازی، ۳۴۱ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی حاصل شده است.

تولید سالانه سه میلیون دستگاه خودرو تا افق ۱۴۰۴ امکان پذیر است

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور، نیز در مراسم پنجمین میز توسعه و تعمیق ساخت داخل صنعت خودرو، برنامه تولید سه میلیون دستگاه خودرو تا افق ۱۴۰۴ را امکان پذیر دانست و تصریح کرد: این موضوع نیازمند برخی پیش نیازها و در گرو تعامل و همکاری با بخش خصوصی است.

آرش محبی نژاد با بیان این‌که داخلی‌سازی‌ها در صنعت خودرو از برکات تحریم بود، عنوان کرد: زیرا برنامه منسجمی در حمایت از تولید داخل وجود نداشت و اگر هم این کار را نمی‌کردیم آمریکا موفق به زمین زدن صنعت خودروی کشور در سال ۹۸ می‌شد.

به گفته وی، از این پس هر اتفاقی در زمینه تحریم‌ها بیفتد، ضربه پذیری صنعت خودرو و قطعه‌سازی افزایش یافته است.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور، ماحصل چهار میز ساخت داخل را دستاوردهای چشمگیری دانست و خواستار ورود خودروسازان خصوصی از میز ششم داخلی‌سازی شد.

انتهای پیام/

در چارچوب رکن قانون گذاری باید از چنین صنایع توانمندی پشتیبانی کرد

تقویت هم‌افزایی و همکاری در صنعت خودرو راهکار عبور از موانع تولید/ تعداد خودروهای ناقص سایپا از سایر خودروسازان کمتر است

اولویت تامین قطعات از شرکت‌های قطعه‌ساز داخلی است/ خودروهای ناقص سایپا به ۱۰ هزار دستگاه کاهش می‌یابد

طرح واردات خودرو مجلس در کدام ایستگاه است؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی