پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رنجروور جدید

عالیجناب وارد می شود!/ معرفی نسل جدید (پنجم) رنجروور

نسل پنجم رنجرووز به عنوان یکی از معروف ترین خودروهای انگلیسی، معرفی شده است. شاسی بلند لوکسی که در کنار حفظ اصالت و چارچوب سنتی خود، بسیار مدرن شده و از بروزترین تکنولوژی ها بهره می برد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو نسل جدید (پنجم) رنجروور به تازگی معرفی شده است. این خودروی […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۵ آبان ۱۴۰۰

نسل پنجم رنجرووز به عنوان یکی از معروف ترین خودروهای انگلیسی، معرفی شده است. شاسی بلند لوکسی که در کنار حفظ اصالت و چارچوب سنتی خود، بسیار مدرن شده و از بروزترین تکنولوژی ها بهره می برد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

نسل جدید (پنجم) رنجروور به تازگی معرفی شده است. این خودروی لوکس بر اساس پلت فرم جدید MLA-Flex لندروور ساخته شده و در نسخه های کوتاه و کشیده در تیپ های مختلف و مدل های 4،5 و 7 نفره در دسترس خواهد بود.

رنجروور جدید

در نمای بیرونی رنجروور جدید استایل باوقار نسل قبلی تکامل یافته، اما در این سبک طراحی نیز همچنان سادگی محور اصلی کار طراحان بوده و از شلوغ‌کاری‌های بیش‌ازحد که این روزها زیاد در طراحی اکثر خودروها به چشم می خورد خبری نیست. از جمله ویژگی های جدید و نوآورانه رنجروور جدید می توان به فرم چراغ های عقب و دستگیره های مخفی اشاره کرد. به لطف بهسازی‌های کوچکی مثل همین دستگیره‌ها، ضریب درگ رنجروور به ۰.۳۰ رسیده که برای چنین خودرو بزرگی چشمگیر است!

رنجروور جدید


ترکیب نوآوری و تجمل گرایی

داخل کابین نسل جدید رنجروور یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۳.۷ اینچی به همراه نمایشگر لمسی ۱۳.۱ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جلب توجه می کند. علاوه بر این، برای سرنشینان عقب 2 نمایشگر ۱۱.۴ اینچی روی پشتی صندلی‌های جلو در نظر گرفته شده و در مدل‌های مجهز به صندلی های مجزا عقب، یک نمایشگر ۸ اینچی لمسی روی زیر آرنجی میانی قرار می گیرد.

رنجروور جدید

همان طور که از یک رنجروور انتظار داریم، فضای کابین آمیخته ای از تکنولوژی و المان های تجملی است. لندروور سیستم صوتی مریدیان ۱۶۰۰ واتی با ۳۵ بلندگو را در نسخهٔ اتوبیوگرافی ارائه می‌کند که از قابلیت مقابله با سروصدا برای ساکت‌تر کردن کابین هم برخوردار است! علاوه بر این، حتی دو بلندگوی ۲۰ واتی هم در هرکدام از چهار پشت‌سری صندلی‌های جلو و عقب نصب شده تا صدایی شبیه به هدفون‌های سطح بالا را ایجاد کند.

رنجروور جدید


چه پیشرانه هایی برای رنجروور جدید در نظر گرفته شده است؟

در بازار آمریکا نسل جدید رنجروور در ابتدا تنها در 2 نسخه در دسترس خواهد بود. مدل پایه P400 نام دارد و به پیشرانه 6 سیلندر خطی توربوشارژ با حجم 3 لیتر و مجهز به سیستم هیبرید خفیف مجهز شده که می تواند ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. رنجروور P400 ظرف ۵.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

رنجروور جدید

خریدارانی که این خروجی از پیشرانه راضی شان نمی کند، می توانند سراغ مدل گردن کلفت P530 بروند. رنجروور P530 به لطف پیشرانه 8 سیلندر تویین توربو با حجم 4.4 لیتر می تواند 530 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور تولید کند. جالب است بدانید پیشرانه این نسخه با ب ام و X7 M50i مشترک است و می تواند این شاسی بلند لوکس را در 4.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برساند.

اروپایی‌ها اما امکان خریداری مدل‌های دیزلی D300 و D350 را نیز خواهند داشت. هر 2 این مدل ها به یک پیشرانه 6 سیلندر خطی با حجم 3 لیتر مجهز هستند. این مدل‌ها همان‌طور که از نامشان مشخص است، به ترتیب ۳۰۰ اسب بخار قدرت + ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور و ۳۵۰ اسب بخار قدرت + ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کنند.


مدل های پلاگین هیبرید رنجروور جدید چه مشخصاتی دارند؟

لندروور 2 نسخه پلاگین‌هیبرید P440e و P510e را هم برای رنجروور جدید تدارک دیده است. مدل های پلاگین هیبرید رنجروور به پیشرانه 6 سیلندر خطی بنزینی با حجم 3 لیتر، موتور الکتریکی ۱۰۵ کیلوواتی در گیربکس و پکیج باطری ۳۸.۲ کیلووات ساعتی مجهز هستند.

رنجروور جدید

قدرت رنجروور P440e به 440 اسب بخار می رسد. اما پیشرانه بنزینی قدرتمندتر مدل دیگر به تنهایی 400 اسب بخار قدرت تولید می کند و مجموع توانش با موتور برقی به 510 اسب بخار می رسد. رنجروور P510e تنها 5.3 ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد.

رنجروور جدید

طبق تخمین لندروور، هر 2 نسخه پلاگین هیبرید رنجروور جدید می‌توانند حداکثر تا ۱۰۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی و بدون استفاده از موتور بنزینی طی کنند. لازم به ذکر است این عدد در دنیای واقعی حداقل ۸۰ کیلومتر خواهد بود. رنجروورهای پلاگین هیبرید فعلاً فقط در اروپا عرضه می‌شوند و آمریکایی‌ها برای خرید آن‌ها باید تا سال ۲۰۲۳ صبر کنند. همچنین گفته شده در سال ۲۰۲۴ نسخهٔ تمام الکتریکی رنجروور هم به بازار می آید.

رنجروور جدید


تعلیق بادی و قابلیت فرمان پذیری چرخ های عقب

در رنجروور مدل ۲۰۲۲ از سیستم تعلیق بادی با طرح پنج اتصالی جدید در قسمت عقب استفاده شده که از سیستم ناوبری برای تشخیص مسیر پیش رو و انجام تنظیمات مناسب بهره می برد. آنتی‌رول بارهای الکترونیکی هم نقش بسزایی در راحتی سواری این شاسی بلند لوکس دارند. به گفته لندروور، این آنتی‌رول بارها سریع‌تر از نمونه‌های هیدرولیکی واکنش نشان می‌دهند.

رنجروور جدید

همچنین نسل جدید رنجروور به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب نیز مجهز شده و به لطف این سامانه به منظوز بهبود قدرت مانور، چرخ‌های عقب تا ۷.۳ درجه تغییر زاویه می دهند. فرمان پذیر بودن چرخ های عقب، دایره چرخش رنجروور جدید را به زیر ۱۱ متر می‌رساند. همهٔ نسخه‌های رنجروور به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک با قفل فعال دیفرانسیل عقب مجهز هستند که می‌تواند گشتاور را از چرخی به چرخ دیگر انتقال دهد.


قیمت رنجروور جدید

نسل جدید رنجروور در تیپ‌های SE، HSE، اتوبیوگرافی و SV عرضه می‌شود. علاوه بر این، لندروور نسخه ویژه فرست ادیشن را نیز برای مدل اتوبیوگرافی در نظر گرفته که با رنگ طلایی مات متمایز می شود. قیمت پایهٔ رنجروور جدید در آمریکا از ۱۰۴ هزار دلار در مدل P400 SE آغاز شده و نهایتاً به ۱۶۳,۵۰۰ دلار در مدل P530 فرست ادیشن کشیده می‌رسد. بالاترین تیپ این شاسی‌بلند مجلل یعنی مدل SV اما تا سال ۲۰۲۳ در ایالات‌متحده عرضه نخواهد شد.

رنجروور جدید

برچسب‌ها :

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی