پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایران خودرو

توسعه پلتفرم برق و الکترونیک ایران خودرو زمینه‌ساز ارتقای داخلی‌سازی/ رونمایی از نمونه تولید شده بزودی

مدیرعامل شرکت دانش بنیان جتکو گفت: این شرکت در یک سال اخیر با تمرکز بالایی در حوزه طراحی و توسعه پلتفرم های برقی فعال بوده و در حوزه سخت افزار و نرم افزار موفق به طراحی و نمونه سازی و توسعه پلتفرم برق و الکترونیک منطبق با استانداردهای روز دنیا شده است. به گزارش پایگاه […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۳ آبان ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت دانش بنیان جتکو گفت: این شرکت در یک سال اخیر با تمرکز بالایی در حوزه طراحی و توسعه پلتفرم های برقی فعال بوده و در حوزه سخت افزار و نرم افزار موفق به طراحی و نمونه سازی و توسعه پلتفرم برق و الکترونیک منطبق با استانداردهای روز دنیا شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

داود خسروی، ادامه داد: با حمایت ویژه و تاکید مدیرعامل ایران‌خودرو و تلاش و کوشش همکاران در شرایط سخت فعلی، پلتفرم برق و الکترونیک محصول دنا پلاس توربو طراحی و در آینده نزدیک نمونه تولید شده آن رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: تیم توسعه برق و الکترونیک شرکت جتکو در چهار گروه تخصصی با همکاری شبکه‌ای از نخبگان و شرکت های دانش بنیان در حال طراحی، هوشمندسازی و توسعه پلتفرم برق و الکترونیک برای محصولات ایران‌خودرو است.

خسروی با بیان این که پلتفرم برق و الکترونیک ایران‌ خودرو با اتکا به استانداردهای روز جهانی در شرکت جتکو در حال توسعه و نمونه سازی است، اظهار کرد: این پلتفرم بستری برای افزایش ایمنی و کیفیت در خودروهای فعلی و آینده گروه صنعتی ایران‌خودرو خواهد بود. طراحی نود مرکزی BCM، طراحی دستورالعمل و پیام‌های شبکه و نیز شبکه توان و دسته سیم، دستاوردهای اصلی در این پروژه است.

وی ادامه داد: این پروژه در شرکت جتکو با استفاده از شیوه‌نامه‌ها و روش هایی مانند AUTOSAR که در خودروسازهای مطرح جهان مورد استفاده است، طراحی شده است. رویکرد طراحی مبتنی بر مدل و استفاده از استاندارد ایمنی عملکردی ISO۲۶۲۶۲ از اصول مورد استفاده در طراحی این پلتفرم است.

خسروی تصریح کرد: با مشخصات ارایه شده در این محصول، قابلیت استفاده آن در تمامی خودروهای فعلی و دست کم پنج سال آینده ایران‌خودرو وجود خواهد داشت.

وی توسعه بازار و امکان صادرات محصول و نیز سهولت تشکیل شبکه همکاران در طراحی و تامین شاخص‌های الکترونیک را از مزایای این طرح جدید برشمرد و گفت: این محصول قادر خواهد بود با ضبط ارزش افزوده نرم‌افزار واحدهای کنترلی، بهبود و روان‌سازی مونتاژ و کاهش حجم دسته‌سیم و نودهای مازاد در شبکه، در راستای ارتقای کیفیت ایفای نقش کند.

مدیرعامل جتکو گفت: گروه صنعتی ایران‌ خودرو با دست‌یابی به این فناوری، امکان اجرای هرگونه توسعه و ارتقا در حداقل زمان و هزینه را در اختیار خواهد داشت و همچنین با ایجاد زیرساخت و دانش طراحی، پوشش ویژگی‌های رفاهی و هوشمند در خودروهای مختلف این شرکت تسهیل خواهد شد.

گفتنی است، تمامی فرآیندهای طراحی و توسعه این پلتفرم در گروه صنعتی ایران‌خودرو در مجموعه شرکت جتکو به صورت بومی ایجاد شده و زیرساخت‌های نرم افزاری و دانش آن قابل گسترش به سایر نودهای الکترونیکی محصولات ایران‌ خودرو است.

انتهای پیام/

قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده ایران‌ خودرو برگزار شد

فک رهن اسناد خودرو ادامه دارد

اطلاعیه ایران‌ خودرو درباره بازگشت قیمت محصولات

نهضت ساخت داخل قطعات و مجموعه‌ها، نویدبخش رشد صنعت خودرو است

اجرای برنامه‌های متنوع فروش ایران خودرو برای ایجاد تعادل در بازار

از زمانی که تولید قطعه ای در کشور آغاز می شود ملزم به واردات نیستیم

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی