پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قیمت خودرو.

رکود حاکم می شود، اما قیمتی کاهش پیدا نمی کند!

چند روزی است که پدیده زودگذر رکود در بازار خودرو اتراق کرده و حالا به گفته فعالان بازار از رئیس اتحادیه تا تمامی بازیگران کلیدی، رکود بر کاهش قیمت غلبه کرده. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو اگرچه که باید این نکته را در نظر گرفت که این کرختی در بازار چهارچرخ ها متاثر […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۶ دی ۱۴۰۰

چند روزی است که پدیده زودگذر رکود در بازار خودرو اتراق کرده و حالا به گفته فعالان بازار از رئیس اتحادیه تا تمامی بازیگران کلیدی، رکود بر کاهش قیمت غلبه کرده.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو

اگرچه که باید این نکته را در نظر گرفت که این کرختی در بازار چهارچرخ ها متاثر از افت تب و تاب در بازار ارز است. اما توجه داشته باشید بازار ارز دچار کاهش به آن معنای درستش نشده، بلکه تنها این روزها دیگر خبری از افت و خیزهای عجیب در بازارش نیست. حالا این رفتار نسبتا منطقی در بازار ارز، نوعی خواب زمستانی کوتاه را برای بازار خودرو به ارمغان آورده است.

رفت و آمدهای سیاسی و مذاکرات صورت گرفته طی روزهای گذشته از دیگر عواملی است که بازار خودرو را به سمت رکود کشانده است اما این سکون موقت، نوعی انتظار است که طبق سنوات گذشته، افراد چشم به نتیجه دوخته اند تا خود را با تبعات این تراکنش ها به روز رسانی کنند. اما اگر مروری کوتاه در گذشته داشته باشیم در می یابیم که این انتظارات تنها اثرات روانی بر بازار دارد و در اصل موضوع تغییری ایجاد نمی کند.

همچنان بازار با قیمت گذاری دستوری و انحصار مواجه است و ظاهرا خبری از آزادسازی واردات نیست و شاید کورسوی امیدی برای سال های آتی باشد لذا برای این بخش از عرضه خودرو هم نمی شود دل خوش کرد.

توجه داشته باشید که از ابتدا این مطلب گفتیم که حاکم این روزهای بازار خودرو ژنرال امروز و فردا است و دوباره شاهد افزایش قیمت ها و به قول برخی افراد ظهور حباب های قیمتی که هیچوقت نمی ترکد می شویم. اینکه چالش های بازار خودرو با مذاکرات و مواردی از این قبیل رفع می شود، نوعی خیالات بعید است. خصوصا اینکه در حال حاضر بیماری گریبان این بازار را گرفته که حتی با شایعات دچار نوسان می شود اگرچه مقطعی است اما همین امر نشان می دهد که وضعیت بازار خودرو اصلا جالب نیست.

نوشته: سبحان قالی باف 

انتهای پیام/

جدیدترین قیمت خودرو در بازار + جدول

مقایسه قیمت خودروهای SUV در چین و ایران

این قسمت؛ افت قیمت و رکود در بازار خودرو

انتظار مجلس از وزیر صمت چیست؟/ قیمت فعلی خودرو واقعی نیست!

نیاز به واردات با صنعت خودرو هیچ ارتباطی ندارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی