پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قیمت گذاری خودرو

کوک دوباره ساز گرانی در بازار خودرو

چند روزی بود که بسیاری چشم دوخته بودند تا با اخبار خوشی که وین می رسد دست به خرید خودرو بزنند اما بازار چهارچرخ ها در یک اقدام ایذایی نقشه هایی بود که نقش بر آب کرد. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو چند روزی بود که بسیاری چشم دوخته بودند تا با اخبار […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۶ بهمن ۱۴۰۰

چند روزی بود که بسیاری چشم دوخته بودند تا با اخبار خوشی که وین می رسد دست به خرید خودرو بزنند اما بازار چهارچرخ ها در یک اقدام ایذایی نقشه هایی بود که نقش بر آب کرد.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو

چند روزی بود که بسیاری چشم دوخته بودند تا با اخبار خوشی که وین می رسد دست به خرید خودرو بزنند اما بازار چهارچرخ ها در یک اقدام ایذایی نقشه هایی بود که نقش بر آب کرد.

بازار خودرو در واکنشی عجیب نه تنها خود را به ساحل نرساند بلکه امواج آن خروشان تر شد و حالا شاهد هستیم که برخی از خودروها دوباره ساز گرانی کوک کرده اند و برخی ها هم در رقابت برای شکستن رکورد (قیمت های قبلی) هستند.

معاملات صورت گرفته در بازار خودرو نشان می‌دهد که ۲۰۶ تیپ۲ که دیروز با قیمت ۲۶۸ میلیون تومان در بازار معامله شد،

امروز با ۲ میلیون تومان دیگر افزایش با قیمت ۲۷۰ میلیون تومان در بازار در حال معامله شود. این در حالی است که این خودرو دیروز هم افزایش قیمت ۲ میلیون تومانی را تجربه کرده بود و ظرف ۲ روز ۴ میلیون تومان گران‌تر شده است.

همچنین تیبا صندوقدار دیروز ۱۸۱ میلیون تومان قیمت داشت و امروز با ۱ میلیون تومان افزایش با قیمت ۱۸۲ میلیون تومان در بازار به فروش رسید و تیبا ۲ که دیروز ۱۸۶میلیون تومان قیمت داشت امروز با ۲ میلیون افزایش قیمت یعنی ۱۸۸ میلیون تومان معامله شد.

این در حالی است که خودروهای پر تیراژ سایپا مانند پراید، کوئیک و تیبا در روز گذشته هم افزایش یک تا ۳ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرده‌اند. البته پراید امروز با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان در بازار معامله شد و تفاوت قیمتی با روز گذشته نداشته است.

پژو پارس اتوماتیک مدل 99 هم اسبش را زین کرده و به تاخت تا قیمت 425 میلیون تومان رفت!

درست است که بازار خودرو از عوامل بسیاری تاثیر میگیرد اما نکته ای که نباید از یاد ببریم این است که هر بازاری تابع اصول و فواعدی است که دیگر موارد نظیر نوسانات قیمت ارز می تواند نقش چاشنی یا محرک را داشته باشد. البته در پاره ای از موارد شاهد بودیم که نقش جرقه را در ایجاد اوج گیری قیمت ها هم داشته است.

همچنان وزنه تقاضا در ترازو بازار خودرو به هر دلیلی که قرار نیست به آن در این مطلب بپردازیم سنگین تر از طرف عرضه است و همین موضوع در کنار انتشار اخباری که ریشه در صنعت دارد سبب افزایش قیمت خودرو شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی