پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قارچ و کاکتوس؛ مواد لازم جهت تولید یک دستگاه مرسدس بنز!

براساس اعلام شرکت مرسدس بنز، ظاهرا اشتوتگارتی ها برای ساخت کابین و تزئین محصول جدید خود ویژن EQXX از مواد تجدیدپذیر بهره برده است و این خودروساز قصد دارد بیشتر از این فرآینده استفاده کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مدل آینده گرا و برقی ویژن EQXX مرسدس بنز به سمت استفاده از مواد […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۷ بهمن ۱۴۰۰

براساس اعلام شرکت مرسدس بنز، ظاهرا اشتوتگارتی ها برای ساخت کابین و تزئین محصول جدید خود ویژن EQXX از مواد تجدیدپذیر بهره برده است و این خودروساز قصد دارد بیشتر از این فرآینده استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مدل آینده گرا و برقی ویژن EQXX مرسدس بنز به سمت استفاده از مواد تجدیدپذیر می رود.

در همین راستا مرسدس بنز در وبسایت خود نوشته است: «امکانات جدید در این خودرو نشان می دهد که امکان رسیدن به حداکثر تجمل بدون استفاده از حیوانات وجود دارد. ضمن آن که ذره ای از حس ممتاز بودن و راحتی آن کاسته شود. همین سفری که مرسدس بنز آغاز کرده است ردپای کربنی را فقط در بخش چرم به نصف می رساند.»

مرسدس بنز ویژن EQxx (4)

این خودروساز آلمانی در حال همکاری با شرکت Mylo است که نهضت استفاده از قارچ در تأمین چرم قارچی را آغاز کرده است. آنها این جایگزین چرم را «ناچرم» گذاشته اند که از میسلیوم ساخته شده است، این ماده نخ مانند را از ریشه درون خاک قارچ های در حال رشد می گیرند. این چرم گیاهی برای تودوزی داخل خودرو استفاده خواهد شد.

ماده خاص دیگری که از فیبرهای کاکتوس می گیرند به Deserttex معروف است. همچنین کفپوش خودرو نیز 100 درصد از فیبرهای خیزران یا بامبو تهیه شده است. برای دستگیره های داخلی در خودروهای جدید بنز هم از ابریشم زیست-مهندسی شده استفاده می شود.

مرسدس بنز اولین یا تنها خودروسازی نیست که به مواد اولیه گیاهی در تولید تزئینات داخل خودرو روی آورده است.

محصول مک-ایی موستانگ فورد، برخی محصولات تویوتا و پورشه نیز در تریم داخل کابین از مواد اولیه گیاهی بهره برده اند.

مشتاقان خرید این خودرو فقط باید تا سال 2024 صبر کنند.

انتهای پیام/

ماشین هرچی زشت تر کاربردی تر! / آشنایی با مرسدس بنز ویژن Eqxx

هر گردی گردو نیست!/ داستان یک مرسدس بنز افسانه ای

مرسدس بنز یک سپر و رینگ از ب ام و عقب افتاد

ایمن ترین چهارچرخ های 2021

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی