پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

امروز مسئله خودرو چیست؟ برگزاری نمایشگاه یا مدیریت

مجددا صنعت خودرو میزبان جبر و اقدامی است که نه بنایی دارد برای رفع چالش نه مسکنی است برای خاموش کردن درد! به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو  مدتی است که صنعت خودرو تبدیل به میدان تمرین و امتحان سکانداران وزارت صمت شده و نتیجه این آزمایشات محیر العقول و نسخه پیچی های یک […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۹ مرداد ۱۴۰۱

مجددا صنعت خودرو میزبان جبر و اقدامی است که نه بنایی دارد برای رفع چالش نه مسکنی است برای خاموش کردن درد!

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو 

مدتی است که صنعت خودرو تبدیل به میدان تمرین و امتحان سکانداران وزارت صمت شده و نتیجه این آزمایشات محیر العقول و نسخه پیچی های یک شبه موجب شده تا بازار خودرو تبدیل به شوره زاری بی آب و علف شود که به هر طرف که دقت می کنید زخمی عمیق زبانه کشیده و حسابی جای تیمار دارد.

برآیند تصمیم گیری های شگفت آور وزارت صمت سبب شده تا وزیر تازه کار با کارت زردی با مهلت 2 ماهه فرصتی داشته باشد تا سروسامانی به بازار خودرو دهد. اما بازهم خبری رسید که مجددا موجب شگفتی سازی شد. آن هم برگزاری نمایشگاهی تحت عنوان تحولات صنعت خودرو است!

چرا شگفتی ساز؟بد نیست کمی حوصله کنیم و ورقی به عقب بزنیم و مروری کوتاه و سریع بر تصمیم ها و اقدامات وزارت صمت داشته باشیم. بعید میدانم کسی نام سامانه تخصیص خودرو به گوشش نخورده باشد سامانه ای که با هزینه ای قابل توجه راه اندازی شد اما حتی در سطح حریف تمرینی برای برگزاری و عرضه خودرو هم نبود! چرا که در 2 مرحله با مشکلات عدیده مواجه شد و عملا بسیاری از مردم امکان ثبت نام پیدا نکردند.
نکته دیگری که بد نیست به آن توجه کنیم علاقه مند شدن یک شبه وزیر به نمایشگاه خودرو است. به این علت که 3 ماه قبل در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، نمایشگاه خودرو تهران برگزار شد که در آن خودروسازان از دولتی و خصوصی جدیدترین و آخرین محصولات و اقدامات خود را به نمایش گذاشته بودند اما خبری از آقای وزیر نه تنها برای افتتاح بلکه حتی برای بازدیدی سر زده هم نبود!

دیگر نکته جالب توجه اینجا است که طی 3 ماه گذشته مگر چه اتفاقی در صنعت خودرو رخ داده که حالا زمان پرده برداری و نمایش آن رسیده طی 15 روز گذشته که خودروسازان در تعطیلی تابستانی قرار داشتند و دور از ذهن است که تصور کنیم در مدت زمان اندک انقلابی در صنعت رخ داده است.

طبق برآوردهای صورت گرفته حداقل هزینه حضور خودروسازان در نمایشگاه قریب به 3 میلیارد تومان تخمین زده شده آن هم در شرایطی که نقدینگی برای خودروسازان نقشی کلیدی دارد. از طرفی براساس شنیده ها این نمایشگاه قرار است در نمایشگاه بین المللی تهران که در حالتی طبیعی ترافیکی سرسام آور دارد برگزار شود.

متاسفانه پاندمی به نام سو مدیریت با سرعتی باورنکردنی وزارت صمت را فرا گرفته به همین علت است که افراد به جای درمان به فکر ظاهرسازی افتاده اند آن هم چه ظاهری، که نه رنگی دارد و نه لعابی تا دلفریب باشد!
قیمت ایجاد ترافیکی سنگین در تهران طی 3 الی 4 روز و تحمیل هزینه ای به خودروسازان به چه دلیلی است؟ حفظ صندلی یا نرمشی قهرمانانه برای مدالی که کسب نشده است؟!

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی