پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نقد به جا یا شیطنت بی جا؟ / کدام تاثیرگذار است؟

نمایشگاه تحول صنعت خودرو با هدف نمایش تازه ترین دستاوردهای خودروسازان و قطعه سازان با چاشنی حاشیه سازی برخی افراد برگزار شد. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو بیش از 10 خودروساز و 100 قطعه ساز در نمایشگاه تحول صنعت خودرو شرکت کردند تا از آخرین و تازه ترین دستاوردهایشان پرده برداری کنند. آن […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۴ شهریور ۱۴۰۱

نمایشگاه تحول صنعت خودرو با هدف نمایش تازه ترین دستاوردهای خودروسازان و قطعه سازان با چاشنی حاشیه سازی برخی افراد برگزار شد.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو

بیش از 10 خودروساز و 100 قطعه ساز در نمایشگاه تحول صنعت خودرو شرکت کردند تا از آخرین و تازه ترین دستاوردهایشان پرده برداری کنند. آن هم در شرایطی که طی 4 سال گذشته صنعت خودرو کشور با محدودیت به سختی با فراز و نشیب های بسیاری اعم از تحریم، نوسانات ارزی، نقدینگی و کمبود قطعات در زنجیره تامین و … روبه رو شده بود و حالا بعد از گذر از این موانع و رفع حداکثری چالش ها از ثمرات تلاش های خود رونمایی کرده که به این راحتی ها به آن ها نرسیده است.

نمایشگاه تحول صنعت خودرو کشور می توانست بهتر باشد اگر برخی تصمیمات شبانه و مدیریت های گذری سایه ای بر صنعت خودرو نمی انداخت. شاید بهتر می شد اگر اثرات تحریم به صورت مستقیم خودروسازی کشور را تضعیف نمی کرد. اما اگر توجه کنیم در می یابیم که قدرت کشورمان در توان مهندسان آن است متخصصانی که در این شرایط از دستاوردهایی رونمایی کرده اند که دیگر کشورها در شرایطی ایده آل به آن ها رسیده اند.

کمی به عقب برگردیم همین چند ماه گذشته، روسیه ای که حالا در شرایط تحریمی قرار گرفته، کشوری که طی سالهای گذشته صنعت و بازار خودرو آن میزبان به روز ترین و مدرن ترین خودروها بوده و از طرفی هم خودروسازانش دسترسی آسانی به تکنولوژی روز داشته اند اما پس از اعمال تحریم ها، با افت قابل توجه تولید و چالش های بسیار در قسمت تامین قطعات مواجه شده اند و به سراغ قطعه سازان و خودروسازان ایرانی برای همکاری و تامین زنجیره تامین آمدند.

حال با تمام این فتح و الفتوحات در عرصه تولید خودرو و گذر از پاییز سخت آن، متاسفانه گاهی اوقات شاهد شیطنت های بی جایی هستیم که از پَس عدم آگاهی ظهور کرده و عمدتا هم به دنبال حواشی رفته که نه تنها سودی برای پیشرفت دارد و بلکه محتوای رسانه ای با ارزشی هم نیست که بشود به آن استناد کرد.

مشخص است که محصولاتی که در چنین نمایشگاه هایی به نمایش در آمده اند نسخه های پروتوتایپ بوده و نمونه نهایی از آن خودرو یا پلتفرم نبوده اند. طی روزهای گذشته ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن به نقص عملکرد برف پاک کن شیشه عقب خودرو آریا انتقاد شده بود. طبق جوابیه گروه خودروسازی سایپا خودرو مورد نظر، نسخه نهایی نبوده و صرفا نمونه ای برای نمایش در این نمایشگاه بوده است.

اگر کمی دقت به عنوان نمایشگاه داشته باشیم در می یابیم که هدف از برگزاری این نمایشگاه، نمایش دستاورد و تحولات بوده نه معرفی خودرو! توجه داشته باشید که در غرفه سایپا از خودرو اقتصادی مشترک این خودروساز با ایران خودرو که قرار است تولید و عرضه شود رونمایی شد که نمونه قابل مشاهده یک ماکت بود. یا به طور مثال این گروه خودروسازی پلتفرم یکی از محصولات خود را هم در این نمایشگاه به نمایش گذاشته بود که احتمالا در این خصوص باید شخصی دیگری به سراغ این پلتفرم برود و تصویر بگیرد که این محصول به طور 100 درصدی کمبود و نقص دارد!

ظاهرا این روزها صنعت خودرو مورد حمله دوربین به دستانی قرار گرفته که نه تنها شناختی از خودروسازی ندارند بلکه با استانداردهای خبری و رسانه ای هم فرسخ ها فاصله دارند و از محتوای رسانه ای صرفا تصویر گرفتن و نقدهای بی پایه را می دانند.

هر سخنی جایی و هر نکته مکانی دارد؛ بد نیست تا افراد این ضرب المثل را کمی با خود مرور کنند و کمی درخصوص اطلاعات خودرویی تحقیق و تامل کنند تا به جای ضربه ای ناچیز به صنعت خودرو که فقط خستگی برای خودشان دارد، موجب پیشرفت و توسعه لوکوموتیو اقتصادی کشور شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی