پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مجلس شورای اسلامی

یک لایحه دوفوریتی درباره صنعت خودرو تقدیم مجلس شد

معاون رئیس جمهور از تقدیم یک لایحه دوفوریتی درباره صنعت خودرو به مجلس شورای اسلامی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سید محمد حسینی معاون رئیس جمهور با اشاره به اهمیت این لایحه اظهار کرد: با عنایت به ضرورت مدیریت عرضه و تقاضا در بازار خودروهای سواری و کنترل قیمت و تولید این […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۵ شهریور ۱۴۰۱

معاون رئیس جمهور از تقدیم یک لایحه دوفوریتی درباره صنعت خودرو به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سید محمد حسینی معاون رئیس جمهور با اشاره به اهمیت این لایحه اظهار کرد: با عنایت به ضرورت مدیریت عرضه و تقاضا در بازار خودروهای سواری و کنترل قیمت و تولید این کالا و با توجه به تاثیر منفی کمبود گواهی اسقاط بر این امور و به منظور فراهم شدن امکان صدور گواهی اسقاط معادل دریافت مابه ازای ریالی برای شماره گذاری، این لایحه تدوین و به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: موضوع ناوگان حمل و نقل و اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده از جمله مواردی است که تلاش می شد تا راهکاری کارآمد تدوین گردد که به شکل همزمان متضمن منافع مالکان خودروهای فرسوده، خودروسازان و مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده باشد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: تخصیص یک درصد از ارزش خودرو یا موتورسیکلت تولیدی یا وارداتی به صندوق ملی محیط زیست از این حیث که منابع حاصله صرف پرداخت تسهیلات بانکی یا کمک های بلاعوض به متقاضیان اسقاط خودرو یا موتورسیکلت فرسوده خواهد شد، می تواند در حل مشکلات مالی متقاضیان در خرید خودرو جدید تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی