پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدافع زمین! / معرفی آئودی Q8 E-Tron

آئودی از پرچمدار دیگری با قلبی برقی با نام آئودی Q8 E-Tron پرده برداری کرده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  شرکت آئودی تصمیم گرفته مدل E-Tron را پس از بروزرسانی با نام Q8 E-Tron معرفی کند، تا جایگاه این محصول به عنوان یک مدل پرچمدار تثبیت شود. طراحی آئودی Q8 E-Tron طراحی بدنه […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۱ آبان ۱۴۰۱

آئودی از پرچمدار دیگری با قلبی برقی با نام آئودی Q8 E-Tron پرده برداری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

شرکت آئودی تصمیم گرفته مدل E-Tron را پس از بروزرسانی با نام Q8 E-Tron معرفی کند، تا جایگاه این محصول به عنوان یک مدل پرچمدار تثبیت شود.

طراحی آئودی Q8 E-Tron

طراحی بدنه آئودی Q8 E-Tron که همچنان در دو نسخه استاندارد و اسپرت‌بک عرضه می­‌شود، به واسطه مواردی شامل جلوپنجره با نورپردازی و دریچه­‌های فعال، گرافیک جدید چراغ‌های جلو و قطعات آیرودینامیک برای رینگ‌ها، تاحدی تغییر کرده است. ضریب درگ هم در مدل استاندارد از 0.28 به 0.27 و در نسخه اسپرت‌بک از 0.26 به 0.24 کاهش پیدا کرده است.

کابین و امکانات آئودی Q8 E-Tron

در فضای کابین با پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر هداپ (سفارشی) و دو صفحه نمایش 10.1 و 8.6 اینچی برای اطلاعات سرگرمی و تهویه مطبوع مواجه هستیم. در برخی بازارها این خودرو با دوربین‌های جانبی عرضه خواهد شد.

سقف پانوراما با قابلیت بازشو، تهویه مطبوع دومنطقه­‌ای (چهار منطقه­‌ای سفارشی)، ماساژور صندلی‌های جلو (سفارشی) و سامانه پارک ریموتی با قابلیت کنترل از طریق نرم­‌افزار تلفن همراه و خارج از خودرو، از مهمترین امکانات رفاهی قابل ذکر در این خودرو است.

آئودی Q8 E-Tron می­‌تواند گواهینامه کربن­ خنثی را در اروپا و آمریکا دریافت کند، چراکه در ساخت عایق صوتی و حرارتی و همچنین کفپوش‌های داخل کابین از مواد بازیافتی استفاده شده و حتی قطعات بالای نمایشگر مرکزی هم از پلاستیک بازیافتی از بطری ساخته شده است.

مشخصات فنی آئودی Q8 E-Tron

آئودی Q8 E-Tron با سه پیشرانه و دو ظرفیت متفاوت باتری قابل سفارش خواهد بود. آئودی Q8 50 E-Tron به دو موتور برقی با مجموع 335 اسب‌­بخار قدرت، 664 نیوتن‌متر گشتاور و ظرفیت باتری 89 کیلووات ساعت مجهز شده است، که شعاع حرکتی 491 و 505 کیلومتر را برای نسخه‌­های استاندارد و اسپرت‌­بک از این خودرو فراهم می­‌کند.

در مدل Q8 55 E-Tron خروجی پیشرانه به 402 اسب‌­بخار و 665 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد، درحالی‌که باتری 104 کیلووات ساعت، شعاع حرکتی 582 و 600 کیلومتر را برای دو فرم مختلف بدنه فراهم خواهد کرد.

در نهایت SQ8 E-Tron به عنوان قدرتمندترین نسخه از کراس‌­اور برقی، به سه موتور مجهز است، که یکی روی محور جلو و سایرین بر محورعقب نصب شده و در مجموع، 496 اسب­‌بخار قدرت و 973 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند. باتری 104 کیلووات ساعت در این مدل، شعاع حرکتی 494 و 513 کیلومتر را برای مدل‌های استاندارد و اسپرت­‌بک فراهم کرده است. تمام ارقام مربوط به شعاع حرکتی، براساس استاندارد اروپایی WLTP اعلام شده است.

شتاب صفر تا صد آئودی Q8 E-Tron در سه نسخه 50، 55 و SQ8 به ترتیب 6، 5.6 و 4.5 ثانیه اعلام شده است. حداکثر سرعت هم در مدل‌های 50 و 55 به 200 و در SQ8 به 210 کیلومتر برساعت محدود می­‌شود.

شارژ سریع باتری Q8 50 E-Tron از جریان 150 کیلووات و دو مدل دیگر از جریان 170 کیلووات پشتیبانی می­‌کند به نحوی که باتری 104 کیلووات در مدت 31 دقیقه، نیروی لازم برای پیمایش 420 کیلومتر را به دست خواهد آورد. شارژر استاندارد از نوع 11 کیلووات است، که با سفارش مشتری به 22 کیلووات ارتقا می­‌یابد.

آئودی Q8 E-Tron به سیستم تعلیق بادی با قابلیت تغییر 76 میلیمتری ارتفاع مجهز شده است، درحالی‌که ضریب فرمان هم بازنگری شده تا عملکرد سریع‌تری داشته باشد.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی