پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تسلا در تعقیب بی وای دی! / شماره یک تولید خودرو برقی در جهان کیست؟

عطش تولید خودرو برقی چندسالی است که به جان صنعت خودرو افتاده و خودروسازان یکی پس از دیگری به دنبال سهم خواهی بیشتر از بازار خودروهای الکتریکی هستند. به کزارش پایگاه خبری جوان خودرو عطش تولید خودرو برقی چندسالی است که به جان صنعت خودرو افتاده و خودروسازان یکی پس از دیگری، البته پشت سر […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۳ آذر ۱۴۰۱

عطش تولید خودرو برقی چندسالی است که به جان صنعت خودرو افتاده و خودروسازان یکی پس از دیگری به دنبال سهم خواهی بیشتر از بازار خودروهای الکتریکی هستند.

به کزارش پایگاه خبری جوان خودرو

عطش تولید خودرو برقی چندسالی است که به جان صنعت خودرو افتاده و خودروسازان یکی پس از دیگری، البته پشت سر و در تعقیب برقی سازانی‌مانند تسلا و بی وای دی با یکدیگر رقابت تنگاتنگی دارند تا در این بازار نوپا سهم بیشتری داشته باشند.

اما رقابت اصلی میان بی وای دی و تسلا است. ۲ خودروسازی که تخت گاز در مسیر تولید و توسعه پر سرعت در حال حرکت هستند. طبق آمار میزان فروش خودروهای برقی در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ نسبت‌به سال گذشته ۷۱ درصد رشد داشته است. همین امر نشان می دهد که شدت رقابت در تولید خودرو برقی تا چه میزان بالا گرفته و نکته جالب توجه هم همین جا است که تسلا به عنوان پیشگام تولید در این حوزه در حال حاضر پشت سر بی وای دی چین و در جایگاه دوم در تولید و عرضه خودرو برقی قرار دارد.

براساس آمارهای منتشر شده چین همچنان در فروش خودروهای برقی رهبر بازار است و اروپا و ایالات‌متحده در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. فروش خودروهای الکتریکی در چین بیش‌از ۱۰۰ درصد افزایش یافته و از ۰٫۸۸ میلیون دستگاه در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ به بیش‌از ۱٫۷ میلیون دستگاه در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ رسیده است.

BYD Auto همچنان جایگاه برترین خودروساز برقی جهان را در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ دراختیار دارد. این شرکت چینی موفق شد فاصله‌ی خود را با تسلا که در جایگاه دوم قرار دارد، افزایش دهد. با نگاه به آمار و ارقام موجود، BYD با عرضه‌ی بیش‌از ۵۳۷ هزار دستگاه خودرو برقی، میزان فروش خود را نسبت به سال ۲۰۲۱ حدود ۱۹۷ درصد افزایش داده و همچنان در جایگاه برترین شرکت این بازار باقی مانده است. سه‌مدل برتر این برند یعنی BYD Qin، BYD Song و BYD Han درمجموع بیش‌از ۵۶ درصد از حجم فروش کلی آن را در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ تشکیل داده‌اند.

فروش جهانی تسلا در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ با رشد ۴۳ درصدی نسبت‌به سال قبل به‌ بیش‌از ۳۴۳ هزار دستگاه رسید. این شرکت در بازه‌ی زمانی مورداشاره شاهد افزایش تقاضا در اروپا برای خودروهای خود بود. کارخانه‌ی برلین این برند نیز به ثبت رکورد تولید مدل Y در این سه‌ماهه کمک کرد اما چالش‌های لجستیکی باعث شد میزان عرضه‌ی این محصول به‌بازار، کم‌تر از انتظارات باشد.

لازم به ذکر است که طبق آمار تسلا مدل Y از میان ۱۰ خودرو پرفروش در دنیا همچنان با اقتدار پر فروش ترین محصول در بازار جهانی است اما در پشت سر در تیررس محصولات کمپانی چینی یعنی بی وای دی قرار دارد.

پرفروش ترین خودروهای الکتریکی در دنیا

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی