پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کشنده هیدروژنی خودران hub2hub

اولین کشنده هیدروژنی خودران دنیا

کمپانی Hub2Hub مستقر در انگلیس توانسته بودجه تشویقی دولتی 6.6 میلیون پوندی (معادل 8.07 میلیون دلار) را برای توسعه اولین کشنده هیدروژنی خودران برنده شود. این کمپانی بریتانیایی، تست های جاده ای خود را از سال 2024 با همکاری شبکه سوپرمارکت های زنجیره ای انگلیس، آغاز خواهد کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو دو […]

سامیار راشد
یکشنبه - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱

کمپانی Hub2Hub مستقر در انگلیس توانسته بودجه تشویقی دولتی 6.6 میلیون پوندی (معادل 8.07 میلیون دلار) را برای توسعه اولین کشنده هیدروژنی خودران برنده شود. این کمپانی بریتانیایی، تست های جاده ای خود را از سال 2024 با همکاری شبکه سوپرمارکت های زنجیره ای انگلیس، آغاز خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

دو پروتوتایپ از این کشنده زیبا و متفاوت در حال حاضر ساخته شده است. پروتوتایپ اول دارای کابین با تمامی تجهیزات رفاهی و ایمنی لازم برای راننده و سرنشین است و با وجود سود بردن از سیستم خودران، از فرمان و پدال نیز برای هدایت دستی بهره می برد. و اما پروتوتایپ دوم بطور کامل فاقد کابین بوده و با یک بدنه آیرودینامیک جایگزین شده است.

پروتوتایپ اول از سیستم خودران CAVStar بهره می برد تا بتوان از راه دور، عملکرد راننده را مانیتور کرد. درحالیکه پروتوتایپ دوم به کمک انواع رادار، LiDAR، دوربین و هوش مصنوعی می تواند موانع را تشخیص داده و مسیرش را بدون مشکل پیدا کند.

هدف از توسعه این کشنده، حضور نسل جدید کشنده ها با تکنولوژی احتمالی خودران برای حمل و نقل های داخل شهری است تا بتواند انقلابی را در این بستر در سیستم حمل و نقل باری بریتانیا ایجاد نماید.

 

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی