پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

غروب آفتاب در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب

مدیران ارشد صنعت خودرو ایران که دومین صنعت بزرگ ایران پس از نفت و پیشران اقتصادی کشور است پس از برگزاری ضعیف نمایشگاه کتاب و نفت، با نارضایتی از نحوه مدیریت مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در حال انصراف از حضور در نمایشگاه خودرو تهران هستند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در […]

فاطمه علی اصغری
شنبه - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

مدیران ارشد صنعت خودرو ایران که دومین صنعت بزرگ ایران پس از نفت و پیشران اقتصادی کشور است پس از برگزاری ضعیف نمایشگاه کتاب و نفت، با نارضایتی از نحوه مدیریت مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در حال انصراف از حضور در نمایشگاه خودرو تهران هستند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در اردیبهشت امسال قرار بود میزبان بزرگ‌ترین نمایشگاه خودرو کشور باشد اما مولد حواشی و نارضایتی از روش ابداعی این مجموعه در برگزاری نمایشگاه خودرو با چند مجری مختلف، شد.

در حالی که خودروسازان پس از اتمام نمایشگاه خودرو تهران در سال گذشته، وعده حضور پرقدرت در نمایشگاه خودرو تهران را در سال ۱۴۰۲ داده بودند اما به دلیل تصمیم‌های عجیب و شبهه‌برانگیز مدیریت شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب در تغییر ناگهانی روش برگزاری نمایشگاه با کنسرسیومی از مجریان و در آخر واگذاری امتیاز ۹۰ درصدی برگزاری نمایشگاه به یک شرکت خاص، برنامه‌های خودروسازان در سال جهش تولید را نقش برآب کردند.

صنعت خودرو که در سال جاری محصولات زیادی برای رونمایی و عرضه در نمایشگاه خودرو داشت و از مشکلات سال گذشته نیز خلاصی یافته بود، نمایشگاه را فرصتی برای نمایش دستاوردهای خود و اجرای برنامه‌های حمایتی دولت و وزارت صمت در صنعت خودرو می‌دید اما براساس آخرین اخبار، خودروسازان راضی به حضور در این نمایشگاه به دلیل وجود مشکلات در شیوه برگزاری نخواهند بود.

جالب اینجاست که خودروسازان پس از فعالان صنعت نشر و کتاب و صنعت نفت و صنایع مرتبط، سومین و البته بزرگ‌ترین صنعت ایران پس از نفت هستند که عطای حضور در شهر آفتاب را به دلیل سوء‌مدیریت موجود به لقایش می‌بخشند.

دست زدن به ترکیب تیم برنده هر چند یک مثال فوتبالی است اما در بسیاری از صنایع وشرکت‌ها نیز صدق می‌کند، در نمایشگاه خودرو نیز این مثال در حالی که مجری دوره‌های قبلی به بهترین نحو چهار دوره پیشین نمایشگاه خودرو را برگزار کرده است، صادق است.

نتیجه تصمیم‌های شبهه‌برانگیز در کم‌ترین زمان ممکن و اعمال تغییر ناگهانی به نفع یک یا چند شرکت خاص، یقینا شائبه و حواشی زیادی به شهرداری تهران وارد خواهد کرد.

اما این سوء‌مدیریت‌ها تنها به صنعت خودرو محدود نمی‌شود چراکه هنوز یکسال از قول شهردار تهران مبنی بر برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب نگذشته است که باز هم شاهد برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی بودیم.

این اتفاق در خصوص صنعت نفت نیز رخ داده است و با وجود تبلیغات زیاد و مصاحبه‌های مفصل مدیران شهرآفتاب در خصوص برگزاری نمایشگاه نفت، این نمایشگاه نیز حضور خود در شهرآفتاب را منتفی کرد. مدیران نفتی به دلیل عملکرد ضعیف شهرآفتاب در تامین زیرساخت‌ها و سالن برگزاری، برگزاری نمایشگاه نفت را به سئول انتقال دادند.

حال تاثیر منفی این سوء‌مدیریت‌ها به صنعت خودرو و نمایشگاه خودرو ۱۴۰۲ رسیده است.

خبرهای رسیده حاکی از نارضایتی مدیران نمایشگاهی خودروسازها از رویه عجیب شرکت شهرآفتاب در روش برگزاری نمایشگاه خودرو است.

در اقدامی جدید این مجموعه تصمیم دارد برگزاری این نمایشگاه مهم را چند تکه کند، این اقدام بی‌سابقه و خارج از عرف مدیریتی منجر به گسستگی و ناهماهنگی در اجرا و موجب نگرانی شرکت‌هایی شده که هزینه‌های هنگفت برگزاری نمایشگاه ها را می‌پردازند.

همچنین مدیران ارتباطات خودروسازان در نشستی موضوع جایگزینی شهرآفتاب با مکان جدید را در دستور کار خود قرار دادند.

خودروسازها با وجود زیرساخت‌های ضعیف شهرآفتاب تنها گروهی بودند که از ابتدای فعالیت شهرآفتاب به این مجموعه اقبال جدی نشان دادند و مجری هر چهار دوره نیز به اذعان مدیران ارشد شرکت شهر آفتاب به بهترین نحو این نمایشگاه را برگزار کرده بود که بخشی از آن به تجربه برگزاری ده‌ها نمایشگاه خودرو استانی از جمله شیراز، اصفهان و مشهد توسط این شرکت بازمی‌گردد.

با وجود این اتفاقات مشخص نیست سرنوشت شهرآفتاب و هزینه‌های سنگینی که برای ساخت آن به کشور تحمیل شده است چه خواهد شد و چه کسی پاسخ گوی سوء‌مدیریت در شیوه بهره‌برداری نمایشگاه و خسارت به وجهه و ارتباط این شرکت و شهرداری تهران خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی