پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو کارکرده ترکیه

بازار بدون تغییر خودرو در اولین روز تابستان

با آغاز فصل گرما معمولا به دلیل افزایش حجم معاملات، قیمت خودرو افزایش می‌یابد، اما امسال با کاهش ناگهانی قیمت‌ها بازار دچار رکود شد؛ تا جایی‌که برای حدود یک هفته حجم معاملات نزدیک به صفر بود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ قیمت خودرو امروز ۱ تیر ماه ۱۴۰۲، باتوجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، با تغییراتی […]

فاطمه علی اصغری
پنجشنبه - ۱ تیر ۱۴۰۲

با آغاز فصل گرما معمولا به دلیل افزایش حجم معاملات، قیمت خودرو افزایش می‌یابد، اما امسال با کاهش ناگهانی قیمت‌ها بازار دچار رکود شد؛ تا جایی‌که برای حدود یک هفته حجم معاملات نزدیک به صفر بود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ قیمت خودرو امروز ۱ تیر ماه ۱۴۰۲، باتوجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، با تغییراتی نسبت به روز گذشته همراه بود.

طی هفته گذشته روند افزایشی قیمت خودرو با شیبی ملایم ادامه یافت، تا حجم معاملات خودرو نسبت به هفته‌های گذشته افزایش یابد و بازار از رکود هفته‌های قبل فاصله بگیرد. یکی از عواملی که موجب باز شدن قفل بازار خودرو بود، آزادسازی پول‌های بلوکه شده برای دریافت خودرو از سامانه یکپارچه بود که با عدم تخصیص خودرو به حجم کثیری از متقاضیان این پول‌ها نیز به بازار آزاد بازگشتند.

امروز به دلیل ورود به تعطیلات پایان هفته هیچ نوسان قیمتی را در هیچ خودرویی شاهد نبودیم و تمام محصولات نیز در پیروی از بازار بدون هیچ تغییر قیمتی باقی ماندند.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و پژو ۲۰۷i اتوماتیک،که هر دو جز پرفروش‌ترین محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد هستند و بدون هیچ تغییر قیمتی به ترتیب با قیمت‌های ۵۰۵ و ۷۵۵ میلیون تومان در بازار آزاد معامله شدند.

در سوی دیگر بازار که پراید ۱۱۱ SE و پراید ۱۳۱، محصولات پرفروش‌ترین محصولات بازار هستند نیز بدون هیچ تغییر قیمتی به ترتیب با ۳۶۰ و ۳۴۵ میلیون تومان در بازار آزاد قیمت‍گذاری شدند.

بازار مونتاژی‌ها نیز امروز دست‌خوش هیچ تغییر قیمتی نشد تا چشم همه فعالان بازار به دنبال نتایج تغییر قیمت‌ها در روز شنبه هفته آینده باشد.

جکJ۴، ارزان‌ترین مونتاژی کشور که متعلق به خودروسازان بم است پس از طی کردن نوسنات گوناگون در بازه‌های ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومانی از روز چهارشنبه در قیمت۸۰۰ میلیون تومان ثبات یافت.

لاماری ایما، دیگر مونتاژی بازار که بسیار محبوب است و علاوه بر بازار آزاد، بازار حواله‎ی بسیار خوبی دارد نیز در قیمت ۲ میلیارد و ۳۰ میلیون تومان بدون هیچ تغییری نسبت به روزهای گذشته آرام گرفت.

فردا ۵۱۱، سدان کامپکت فردا موتورز که هنوز جای پای خود را در بازار سفت نکرده است نیز در قیمت یک میلیارد تومان سکان یافت تا تفاوت چندانی با خودروهای پرفروش بازار نداشته باشد.

با توجه به تجربیات گذشته می‎‌توان گفت که بازار در دور روز پایانی هفته دچار هیچ تغییر قیمتی نخواهد شد، اما اخبار دیپلماتیک یا اقتصادی که در این دو روز مخابره می‌شوند احتمالا روی قیمت‌ها تاثیر بگذارد.

انتهای پیام/

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی