پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رونمایی از اولین پیشرانه جهان با سوخت آمونیاک

رونمایی از اولین پیشرانه جهان با سوخت آمونیاک

گروه خودروسازی گوانگژو (GAC)، شرکت خودروسازی معروف چینی، از موتور اولین خودروی آمونیاکی جهان پرده برداشت. صنعت خودرو در حال پیشرفت و تحول عظیمی قرار دارد. خودروهای بنزینی برای بیش از صد سال حاکم بوده اند، اما صنعت خودرو به تدریج به سمت خودروهای الکتریکی حرکت می کند.

شیوا تدین پور
سه شنبه - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲

شرکت های بزرگی مانند تسلا و BYD روز به روز بیشتر خودروهای الکتریکی را به بازار عرضه می کنند و سهم بازار آنها در حال رشد است. با این حال، به نظر می رسد که چین هنوز در این زمینه حرف آخر را نگفته است. در این میان، گروه خودروسازی گوانگژو (GAC) از موتور اولین خودروی جهان که با آمونیاک کار می کند، رونمایی کرده است.

گروه خودروسازی چینی گوانگژو (GAC) اعلام کرده است که موفق به توسعه اولین موتور خودروی جهان شده است که با استفاده از آمونیاک کار می‌کند. این موتور جدید به راهکارهای جدیدی از قبیل خودروهای الکتریکی با باتری و خودروهای سوخت سلولی هیدروژنی که کاهش قابل توجهی در انتشار گاز کربن دارند، اضافه شده است.

این شرکت توانسته است از آمونیاک به عنوان سوخت در صنعت خودرو استفاده کند که این امر مزایای قابل توجهی برای جامعه و کاربردهای تجاری به همراه دارد.

آمونیاک به عنوان یک سوخت بدون کربن در حال بررسی است، اما با مشکلاتی مانند اشتعال‌پذیری کم و انتشار بالای اکسید نیتروژن مواجه است. گروه GAC اعلام کرده است که موتور 2 لیتری را توسعه داده است که می‌تواند آمونیاک مایع را به طور ایمن و کارآمد بسوزاند و به قدرت 120 کیلووات و کاهش 90 درصدی انتشار کربن نسبت به سوخت‌های متداول برسد.

بر اساس گزارش رویترز، این موتور هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد، اما این یک گام مهم به سمت توسعه آمونیاک به عنوان یک سوخت جایگزین مناسب برای حمل و نقل است.

باید دید که آیا آمونیاک به سوخت اصلی خودروها تبدیل خواهد شد یا نه. این اعلامیه نشان‌دهنده تعهد خودروسازان به بررسی گزینه‌های سوخت جایگزین و کاهش ردپای کربن است.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی