پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نیسان ترا شرکت مانیان خودرو

شاسی بلند ترا در راه ایران / مشخصات محصول جدید مانیان خودرو چیست؟

نیسان ترا قرار است توسط شرکت مانیان خودرو - به عنوان زیر مجموعه پرشیا خودرو - مونتاژ و به بازار کشور عرضه شود.

مهدی درفشی
شنبه - ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کارخانه مانیان خودرو که اخیرا در آبیک قزوین احداث شده، یک واحد تولیدی پیشرفته و به روز تولید و مونتاژ خودرو است و بخش هایی مثل پیست تست خودرو، سالن تأسیسات، سالن انبار، محوطه انبار بدنه‌های رنگ شده، سالن آماده‌سازی بدنه، سالن مونتاژ با بخش‌های خط تریم و خط شاسی از بخش‌های مهم کارخانه این شرکت به شمار می‌روند.

دو دیفرانسیل و شاسی مستقل

نیسان ترا (NissanTerra) که مانیان خودرو برای مونتاژ و عرضه انتخاب کرده، یک SUV دو دیفرانسیل و شاسی مستقل است که در چین و توسط شرکت جوینت ونچر ژنگژو-نیسان به تولید می‌رسد. با ۴,۸۸۲ میلی‌متر طول، ۱,۸۵۰ میلی‌متر عرض، ۱,۸۳۵ میلی‌متر ارتفاع و فاصله محوری ۲,۸۵۰ میلی‌متری، لئو اصلا شاسی بلند جمع و جوری نیست!

نیسان ترا شرکت مانیان خودرو

در مورد قوای فنی محصول جدید مانیان خودرو، باید گفت که نیسان ترا با یک پیشرانه دو لیتری توربو به بازار ایران عرضه خواهد شد. این پیشرانه که ساخت میتسوبیشی است و با کد فنی 4K31 شناخته می‌شود، علاوه بر بهره‌وری از سیستم توربوشارژر از سیستم پاشش مستقیم سوخت نیز بهره‌مند است. پیشرانه مذکور، قادر است تا 220 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور را از طریق یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک ساخت ZF به محور جلو و عقب منتقل کند.

نیسان ترا شرکت مانیان خودرو

قدرت در حالت معمولی به محور عقب می‌رود، اما تنظیمات مربوط به سیستم چهار چرخ محرک هم در این خودرو به صورت سنگین و سبک قابل تنظیم است. چند حالت رانندگی از جمله حالت‌های نرمال، اسپرت، برف، شن، گل و لای، اقتصادی و حالت یکپارچه اتوماتیک نیز برای انتخاب وجود دارد.

نیسان ترا شرکت مانیان خودرو

کاتالوگ محصول جدید مانیان خودرو منتشر شد

اخیرا شرکت مانیان خودرو کاتالوگ محصول جدیدش را منتشر و لیست تجهیزات ایمنی و رفاهی آن را نیز اعلام کرده است. نیسان ترا قرار است یکی از لوکس‌ترین SUV های مونتاژی بازار ایران باشد و در همین راستا، از امکانات متنوعی مثل فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، سیستم استارت-استاپ، اتوهلد، کروز کنترل، چراغ‌های روشنایی روز LED، چراغ‌های تمام ال ای دی عقب، سیستم تهویه اتوماتیک با دریچه تهویه عقب، صندلی شش حالته برقی راننده، صندلی چهار حالته برقی شاگرد، گرمکن صندلی های جلو، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، هفت کیسه‌ هوای ۱۱ نقطه ای (راننده و سرنشین، جانبی، پرده ای و ایربگ زانویی راننده)، رادار هشدار رانندگی بین خطوط، رادار نقطه کور، سیستم کنترل کشش و پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم پایش میزان فشار باد لاستیک (TPMS) بهره می‌برد.

کاتالوگ نیسان ترا شرکت مانیان خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی