پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

صنعت خودروسازی

افت تولید خودروسازان خصوصی

در حالی خودروسازان نیمه‌دولتی در چهار ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 7/ 5 درصدی را به ثبت رساندند که تولید خودروسازان خصوصی طی این مدت با افت 19 درصدی مواجه شد. براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، پنج شرکت بخش خصوصی شامل «مدیران خودرو»، «راین خودرو»، «گروه بهمن»، […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

در حالی خودروسازان نیمه‌دولتی در چهار ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 7/ 5 درصدی را به ثبت رساندند که تولید خودروسازان خصوصی طی این مدت با افت 19 درصدی مواجه شد.

براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، پنج شرکت بخش خصوصی شامل «مدیران خودرو»، «راین خودرو»، «گروه بهمن»، «کرمان موتور» و «دیار خودرو» ، طی چهار ماه ابتدای سال جاری 26هزار و 292 خودرو تولید کرده‌اند که نسبت به سال گذشته افت 19 درصدی را تجربه کرده‌اند.براساس این آمار تنها دو خودروساز خصوصی؛ یعنی «مدیران خودرو» و «دیار خودرو» توانسته‌اند رشد تولید را در کارنامه چهارماهه خود ثبت کند. بر این اساس «مدیران خودرو» با تیراژ 15 هزار و 515 دستگاهی توانسته رشد 28 درصدی در مقایسه با چهار ماه نخست سال گذشته را به خود اختصاص دهد. این شرکت انواع مدل‌های ام‌وی‌ام و چری را تولید می‌کند.

پس از آن، «دیار خودرو» با تولید 14 دستگاهی سابرینا طی چهار ماه ابتدایی سال جاری توانسته رشد 57 درصدی را از آن خود کند. این خودروساز در مدت مشابه سال گذشته تنها 8 دستگاه خودرو تولید کرده بود. در این میان اما «کرمان موتور» که سال گذشته روند رو به رشدی داشت با تولید 9 هزار و 524 دستگاه خودرو طی چهارماهه نخست سال جاری، افت 3/ 47 درصدی را تجربه کرده است. این شرکت لیفان و جک را تولید می‌کند.پس از کرمان‌موتور، تیراژ یک هزار و 214 دستگاهی «گروه بهمن» طی چهارماه ابتدایی نشان از افت 5/ 31 درصدی تولید در این شرکت دارد. گروه بهمن در حال حاضر مزدا3، لندمارک و آسا را مونتاژ می‌کند. آمارها همچنین نشان از کاهش تولید 7/ 94 درصدی «راین خودرو» دارد؛ به‌طوری‌که این شرکت طی چهارماه ابتدایی سال جاری تنها توانسته 25 دستگاه خودرو را تولید کند. راین خودرو در حال حاضر تنها به تولید ولیکس مشغول است.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی